GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od GeorgeLD »

Co to je, "jede". Já si chcu našetřit na R1100GS takže MZeta bude ještě dlouhou dobu můj motocykl a musí šlapat jak hodinky B)

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od Harry »

já bych si chtěl našetřit na bezstarostný stáří :D-x
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1103
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od Vladan »

Harry: no nejdeš na to zrovna dobře >:D<
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od AresMlok »

Dost dobrý GeorgeLD,
EinBuch již máme a ZweiBuch bych chtěl taky, jen R1200GSA.
Za mě (tu) >:D<
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od GeorgeLD »

Tak to bych taky chtěl, ale až tak za 20 let, až to bude stát 100000,- :-| a dávej bacha, 1200GS už má různé elektro píčovinky, třeba servo brzdy - když se ti to posere někde, tak si ani nezabrzdíš, jako se to stalo Coliovi v Long Way Round :-)T

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od AresMlok »

Já vím,
1100 je poctivá kovařina na vodě nezávislá Y:-)
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od GeorgeLD »

Takže 1600km za mnou, zkoušel jsem dneska maximálku a dostal jsem se s těží na 120km/h na čtyřku; problém je, že na 5. stupeň nemůžu točit víc než těch 4300; i když to na čtyřku vytočím fest na 5500ot. a přeřadím tak ty otáčky na pětce spadnou dolů. Jehla se nezdá že by na to měla vliv, zkoušel jsem i poslední zářez. Předstih mám změřený přesně na 3mm mikromertrem. Ještě zkusím vypustit tak 2dcl oleje z motoru jestli se to zlepší, nejsem si jist zda jsem ho nepřelil, trochu jsem s tu s tím čaroval.

Smoula
Příspěvky: 160
Registrován: sob 31. srp 2013 20:12

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od Smoula »

normálka když fouká vítr do zad tak to 120 jede jinak na 5 se mě nepovedlo dostat otáčky přez 5000 otáček ani z dlouhýho prudkýho kopce :)

Jo a že by na to měl vliv olej v převodovce? nemyslím si

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od Márty »

120 km/h je pěkných, jsou to staré stroje, takže, že to pojede těch inzerovaných 130, je pravděpodobnost 50/50, záleží na váze jezdce, profilu silnice, atd. Ani nevím, jestli jsem někdy svoji Eminu vytočil přes 5 tis.
Řeknu ti jedno, mně začala optimálně tahat tak cca po najetých 5 tisích km, ale šetřil jsem jí, a točil kolem 4 tis. otáček až cca do 3 tisíc km, protože nějakej kokot, co jí koupil přede mnou, po prvním výbrusu zkoušel na dálnici maximálku, po cca 1400 najetých km a samozřejmě jí zadřel, ačkoli kluk, co mu jí prodával, ho předtím varoval. Já být tím prodejcem, tak ho pošlu někam, ať si s tím dělá, co chce, ale byl to solidní kluk a vzal to od něj zpátky, nechal udělat znova výbrus a pak jsem to koupil já.
Mám takový pocit, že ji jen zbytečně trápíš, chápu, že se snažíš, aby ti to dobře jezdilo, ale k tomu je také potřeba mít ji optimálně smontovanou a "naladěnou" a toho s maďarskými díly opravdu těžko dosahneš. A pokud chceš jezdit rychle, holt potřebuješ jinej stroj...
No, ale držím palce, aby se ti to povedlo... Howg (:P)
Obrázek

Skorp
Příspěvky: 221
Registrován: stř 23. led 2013 20:45

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od Skorp »

Kmet Márty má zas recht, co bys chtěl po malým stroji z éry Škody 120 ?! Myslim, že tenhle stroj neni o maximálce. Na dálnici mi ETZ moc nepasuje a jinde 120 km/h celkem stačí. Jo kdybys řešil zrychlení za vsí... Jestli Ti ETZ nestačí a jak píšeš GS je v nedohlednu, tak zvaž nějaký mezistupeň...
Obrázek

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od GeorgeLD »

Nechci být nevrlý - ale že je dosažitelná udávaná maximálka, stejně jako spotřeba, ukazatel stavu motorky, kterou dávám do pucu, vám nic neříká?

Jinak samozřejmě souhlasím, i tak jezdit 130 už je blbost; po dálnici těch 110 už mi příjde na hraně. Mám podezřejní na ten srágorský Taiwanský karbec, Maďarský filtr; ještě ten motor si časem snad sedne, já snad zhubnu a těch 135km/h to dá. Ústavičně nechápu argumentaci, že jsou to staré motorky, to přece nemá na nic vliv - když něco nefunguje, tak se to prostě zjistí a opraví/vymění.

Mimochodem nezkoušeli jste pls dát na mzetu menší ozubené kolo? Že bych trochu víc oživil tu motorku na 5. stupeň, cestovní to má stejně těch 90km/h tak či tak.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od AresMlok »

To je hozená rukavice... :D-x
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od Márty »

No, právě proto, že je to stará mašina a při výměně, resp. opravách, tam nedáváš origo díly, ale Taiwan, Polsko, Hungary... atd., kde je to s přesností dost na štíru, tak je problém dosahnout té dokonalosti, jako měl nový stroj, prostě to, bohužel, většinou už tak dobře nejede.
V posledních letech jsem viděl např. hodně stopadin v různém stavu, ale žádná nejela, tak jako moje funglovka, kterou jsem kupoval v 90-tém a sám si ji od 0 zajel a kde bylo vše origo. Ale je fakt, že jsem asi půl roku po koupi dvaapůle narazil na jednu černou a ta dělala tachometrových 140 jako nic, nemít tu svou, tak jsem ji vzal, ale to je spíš vyjímka.
No, jak jsem psal, držím palec, abys ji "doladil" ke své spokojenosti.
Obrázek

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od GeorgeLD »

Tak kurňa já to s tou rychlostí těžce přestřelil, nějak blbě se mi chová tacho + zapoměl jsem, že už tam vlastně o zub menší kolečko mám - 20z takže jsem to blbě odměřoval z otáčkoměru. Dneska rychlostní silnici z mírného kopce jsem naměříl 106 pomocí GPS. Ach jo... :(

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od Harry »

protože každej tachec přeměřuje
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od Majkl »

To potřebuješ, aby to letělo jak raketa? Si kup 6ku a máš to :)

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od GeorgeLD »

Jj, chci ať tomu šlehaj z výfuku plamenu :D-

Uživatelský avatar
Fighter
Příspěvky: 41
Registrován: ned 11. srp 2013 23:25

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od Fighter »

Ja som dal na moju 251 dopredu 19-zubové koliečko a tým sa vyriešil celý môj problém so slabou 5-kou. Predtým som musel štvorku roztočiť až takmer na 100 km/h, aby sa päťka chytila. Teraz stačí tak na 80, zaradím päťku a krásne ťahá, cestovná 90-tka je úplne ideálna a ešte má sily na rozdávanie, cca tak do 110 km/h. Viac radšej nejazdím, normálne len medzi 90-100, maximálku netuším akú to má.
Pri týchto starých strojoch je toto myslím lepšie riešenie, než snažiť sa za každú cenu vyladiť ich na hodnoty nového stroja. Takto aj pri jazde s dvomi osobami je päťka dobre použiteľná.

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od GeorgeLD »

Jenže co tam chceš ladit, pokud máš průchozí výfuk (vypálit), tak-jak-má-být předstih (seřídit), jakž-takž kompres (mezeru v zámku), nemáš zakarbonované kanály (vyčistit) a OK karbec, tak není snad důvod aby to nejelo jak má. Já konkrétně mám na cipa karbec, ten Taiwan není úplně ok, chce to Bing. Origo karb má životnost 40tis. km, mašina se 100tis. už ho musí mít v zádeli dávno. Kola mají být nafoukané a zadní kolo se musí bez drhnutí točit. A nic víc v tom přece nemůže být.

Ještě beru možná tu neorigo klikovku sneorigo pístem, nevím co to dokáže udělat.

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od Harry »

Achjo... tak já ti to zkusím napsat tak, abys to pochopil... stará yvběhaná motorka... uložení všech dílů se časem nepatrně vymačká, kolečka v převodovce už přesně nezapadají... to vede například k drobným vibracím, vibrace = pohyb... na pohyb je potřeba výkon...
Komprese není jen o vůli v zámcích.
Po několikátem výbrusu se mění časování a podmínky přepouštění směsi...
a další
a další
a další

Kdybys tu generálku udělal sebelíp, tak to nikdy nepojede jak originál, tak už si to připusť (tu)
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od AresMlok »

Ahoj Harry,
když já jsem Veverce věrnej, tak si to prostě připustit jen tak nemůžu :-L-:
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od GeorgeLD »

Ano ano, máš pravdu...já si ale stejně myslím, že toho podstatně špatného udělá starý vychechlaný nebo neorigo karbec. Tady je recenze na Bing: http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/bing/bing.htm polák tam píše, že na svojí ETZ 150 koupil bing a na trase 350km kde to držel více než 80km/h a chvilku i 110km/h měl spotřebu 3.67l/100km, a stylemjízdy, kde měl se starým karbcem spotřebu 5.5l měl Bingem 3.77l.

Já měl před výbrusem a se starým karbem spotřebu okolo 5.5l/100km, teď s Taiwanem po výbruse 4.8l město a 4.3l mimo město. Neřeším tu přímo spotřebu, ale stav toho karburátoru, myslím si že spotřeba je určitý ukazatel.

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od Harry »

Podle tebe je maximálka ukazatel, spotřeba je ukazatel, čínskej karburátor je ukazatel... nejlepší ukazatel je dojet na MZ sraz a tam se s nějakou jinou MZ postavit na čáru...
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Skorp
Příspěvky: 221
Registrován: stř 23. led 2013 20:45

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Příspěvek od Skorp »

Spotřeba je dobrej ukazatel... ukaž v Mezihoří jakou máš víkendovou spotřebu proti svýmu stroji... :)o
Obrázek

Odpovědět