GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
GeorgeLD: když už jsi do toho nasypal tolik peněz tak nevymýšlej blbosti s tmelem a nechej si do toho vyrobit závitovou vložku. Možná to bude stát nějakou stovku, ale bude to mít "sakra smysl" na rozdíl od tvých oprav alá Majkl(td)
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Ja do toho nasypal dost, ale nic extra jsem nekupoval, klikovka s valcem se roztřískala při převozu na výbrus a repas, takže jsem musel koupit nové. No a potom už jen spotřebáky: ložiska, těsnění. Držáky motoru jsem musel koupi oba, protože se starým nepasovaly a jeden byl zlomený. Karburátor stál 900,- a musel jsem ho už vyměnit, protože motorka má zřejmě dle výbrusů najeto už přes 100000km a ten karbec má životnost 40000km celkově - a protože jsem měl nějaké problémy se seřízením směsi atd., tak jsem prostě koupil nový, když už to dělám. Nic víc, nic míň; nic zbytečného jsem nekupoval. Nechápu tu logiku, že bych za ty prachy měl už další. Další co? Další vrak? A na co?
Jinak Jindro máš pravdu, já už se těšil že budu jezdit, ale výfuk prostě asi přilepit jen tak nepůjde. Takže to vidím tak, že válec ještě sundám, stejně musím dát pod hlavu vložku, a pošlu ho někomu na opravu.
Jinak Jindro máš pravdu, já už se těšil že budu jezdit, ale výfuk prostě asi přilepit jen tak nepůjde. Takže to vidím tak, že válec ještě sundám, stejně musím dát pod hlavu vložku, a pošlu ho někomu na opravu.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
GeorgeLD:
s tím silikonem to je tak:
MZtu na který jezdím já, koupil brácha od kluka, který měsíc před prodejem nechal udělat druhý výbrus - 57 mm. Bráchovi řekl, ať jezdí opatrně. Tak jezdil asi půl roku a pak jí začal dávat pohul a občas jsem si ji půjčil i já a věř mi, že jsem ji vůbec nešetřil, protože šla za plynem velmi slušně.
Po dvou letech mi ji věnoval. Já po asi třech měsících měřil štěrbinu, protože se mi zdálo, že motor celkem zvoní a... štěrbina malá. Sundal jsem hlavu a ona přilepená silikonem - stejně tak válec ke karteru.
Nikde nic nepodcházelo, jen červená barva silikonu, co byl vytlačen do spalovacího prostoru hlavy, zhnědla. Kdyby nechyběly 2 desetiny milimetru do minimální tloušťky štěrbiny hlava válec, tak na tom jezdím dodnes. Jen by to zvonilo - tedy by to vlastně nezvonilo a já bych to nerozdělával.
Márty má samozřejmě pravdu a i já tam hliníkový těsnění dal, ale makalo to i bez něj...
s tím silikonem to je tak:
MZtu na který jezdím já, koupil brácha od kluka, který měsíc před prodejem nechal udělat druhý výbrus - 57 mm. Bráchovi řekl, ať jezdí opatrně. Tak jezdil asi půl roku a pak jí začal dávat pohul a občas jsem si ji půjčil i já a věř mi, že jsem ji vůbec nešetřil, protože šla za plynem velmi slušně.
Po dvou letech mi ji věnoval. Já po asi třech měsících měřil štěrbinu, protože se mi zdálo, že motor celkem zvoní a... štěrbina malá. Sundal jsem hlavu a ona přilepená silikonem - stejně tak válec ke karteru.
Nikde nic nepodcházelo, jen červená barva silikonu, co byl vytlačen do spalovacího prostoru hlavy, zhnědla. Kdyby nechyběly 2 desetiny milimetru do minimální tloušťky štěrbiny hlava válec, tak na tom jezdím dodnes. Jen by to zvonilo - tedy by to vlastně nezvonilo a já bych to nerozdělával.
Márty má samozřejmě pravdu a i já tam hliníkový těsnění dal, ale makalo to i bez něj...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
AresMlok: Teoreticky by tam tmel vydržet měl, ten válec se určitě neohřeje na 280 st., hodně vysoká teplota je jen ve spalovacím prostoru, ale nač riskovat, že se to vy..re proto, že jsem něco ošulil, když to hliníkové těsnění stojí pár šupů...
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
navíc těsnění jak pod válcem, tak pod hlavou má určitou tloušťku... tmel nemá... co z toho plyne? na to snad přijdete sami
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Válec jsem dal opravit, tak uvidíme.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Tak hotovo, závit opraven, motor je zpátky. Udělali mi to v RHO Ostrava-Vítkovice, dobře, ale za vcelku velké prachy (1000,- ). Byli taky jedni z mála, kteří mi odepsali, z asi 20 hromadně odeslaných mailů s poptávkou po opravě.
Ještě že jsem válec sundal, protože těsnící silikon, který jsem na něm měl, úplně vytekl ven při utáhování. Teď jsem natřel obě plochy a nechal ho uschnout přes noc, než jsem tam válec dal. Teď mi trochu lepí z toho, jak asi těsní kartery mezi sebou, protože u nich jsem použil ten samý postup a je možné, že mezi nima nebude žádný silikon. Pod hlavou jsem nakonec těsnění měl. Správnou vzdálenosyt pístu od hlavy v horní úvrati je možné změřit vložením cínového drátku do otvoru a jeho slísováním o hlavu v horní úvrati. Měla by být od 0.9..1.2mm. Já to mám 1.15mm.
Akorát mi kape ze spojení výfuk/koleno hustá černá srajda a to vcelku ve velkém množství. Utěsním to, ale nechápu, kde se ji tam tolik bere. Dále záběr na nakopávací páce je znatelně níž, než to bylo před GO a nevím, čím to je způsobené. Na dobré nakopnutí to ale nemá vliv.
Teď už se jen modlím, ale byla dost utáhnutá spojka a já nemusel oddělávat boční víko. Utáhk jsem ji na 90Nm jak má být, ale kdoví, jestli je to dost na opotřebený koš.
Z moto-ustinla mi poslali špatnou rozetu, takže jsem ji musel poslat zpět a zase musím čekat, než si zajezdím....
Ještě že jsem válec sundal, protože těsnící silikon, který jsem na něm měl, úplně vytekl ven při utáhování. Teď jsem natřel obě plochy a nechal ho uschnout přes noc, než jsem tam válec dal. Teď mi trochu lepí z toho, jak asi těsní kartery mezi sebou, protože u nich jsem použil ten samý postup a je možné, že mezi nima nebude žádný silikon. Pod hlavou jsem nakonec těsnění měl. Správnou vzdálenosyt pístu od hlavy v horní úvrati je možné změřit vložením cínového drátku do otvoru a jeho slísováním o hlavu v horní úvrati. Měla by být od 0.9..1.2mm. Já to mám 1.15mm.
Akorát mi kape ze spojení výfuk/koleno hustá černá srajda a to vcelku ve velkém množství. Utěsním to, ale nechápu, kde se ji tam tolik bere. Dále záběr na nakopávací páce je znatelně níž, než to bylo před GO a nevím, čím to je způsobené. Na dobré nakopnutí to ale nemá vliv.
Teď už se jen modlím, ale byla dost utáhnutá spojka a já nemusel oddělávat boční víko. Utáhk jsem ji na 90Nm jak má být, ale kdoví, jestli je to dost na opotřebený koš.
Z moto-ustinla mi poslali špatnou rozetu, takže jsem ji musel poslat zpět a zase musím čekat, než si zajezdím....
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Zdravím,
ta hustá černá sračka znamená, že máš moc oleje v benzínu a studenou svíčku - fakt zkus tu N17YC. Jinak po čase zalepíš výfuk a zase nebudeš jezdit...
Mezi kartery zůstane vrstvička od "0" do tloušťky nerovností, což by mělo být do 0,1 mm dle umělce, který to tušíroval. Tím se vůbec netrap, co tam zůstat má, to tam zůstane a bude těsnit. Jinak příště silikon rozmázni prstem, aby tam toho zůstalo co nejmíň a je to.
ta hustá černá sračka znamená, že máš moc oleje v benzínu a studenou svíčku - fakt zkus tu N17YC. Jinak po čase zalepíš výfuk a zase nebudeš jezdit...
Mezi kartery zůstane vrstvička od "0" do tloušťky nerovností, což by mělo být do 0,1 mm dle umělce, který to tušíroval. Tím se vůbec netrap, co tam zůstat má, to tam zůstane a bude těsnit. Jinak příště silikon rozmázni prstem, aby tam toho zůstalo co nejmíň a je to.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Tys dal pod válec místo těsnění silikon?
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Asi jinej "genk" :D-
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
ani nevíš, cos teď napsal Majku
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Ok, otestuju tu teplejší svicku az to dam dokupy.
Dal jsem pod valec silikon, proc? Na tom nic není, má to lepší vlastnosti než to papirove tesneni co se prodava.
Dal jsem pod valec silikon, proc? Na tom nic není, má to lepší vlastnosti než to papirove tesneni co se prodava.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
tak s tím absolutně nesouhlasím... nehledě na to, že to papírový těsnění má určitou tloušťku...
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Tak tam jde snad o předepsanou kompresi a když tam přišroubuješ hlavu a dotáhneš ji jak máš, tak vzdálenost pístu v horní úvrati od stěn hlavy má být 0.9-1.2mm, což se dá změřit snadno cínovým drátem a šuplerou - a když tohohle docílíš, tak to máš přece fuk, hlavně že to těsní. Já to mám na 1.15mm s tím silikonem.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
a co třeba časování přepouštění směsi?
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
To mě nenapadlo. Nicméně tak či onak, já nabibral silikonem obě dotykové plochy, nechal to zaschnout a pak tam dal ještě malou vrstvu na spojení, takže tam stejně nějakou tloušťku mám.
Nevím proč, ale drhne mi (nová) zadní rozeta o ten umělohmotný kryt A další problém je, že mi na stojanu krásně běží motor, jde i do otáček a jde i pěkně nastartovat. Akorát kape sfinstvo z výfuku. Ale jak na to sednu a chci se rozjet, tak to chcípne, i když to vytočím ke 3000ot. To se mi ještě jakživ nestalo. Modlím se, ať těsní kartery, jinak mě z toho trefí to zase rozebírat... Kolo sice drhne, ale ne tak moc, aby to hned takhle chcíplo. ZKusím předstih a uvidím.
Chybí mi díl č. 8 a nejsem si jistý tou matičkou č. 5, jestli to je ta finální matka co příjde až za napínák - řekl bych že asi jo.
[img]http://www.moto-prodejna.cz/images/etz251-t2-11.gif[/img]
Nevím proč, ale drhne mi (nová) zadní rozeta o ten umělohmotný kryt A další problém je, že mi na stojanu krásně běží motor, jde i do otáček a jde i pěkně nastartovat. Akorát kape sfinstvo z výfuku. Ale jak na to sednu a chci se rozjet, tak to chcípne, i když to vytočím ke 3000ot. To se mi ještě jakživ nestalo. Modlím se, ať těsní kartery, jinak mě z toho trefí to zase rozebírat... Kolo sice drhne, ale ne tak moc, aby to hned takhle chcíplo. ZKusím předstih a uvidím.
Chybí mi díl č. 8 a nejsem si jistý tou matičkou č. 5, jestli to je ta finální matka co příjde až za napínák - řekl bych že asi jo.
[img]http://www.moto-prodejna.cz/images/etz251-t2-11.gif[/img]
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
8 - krytka šneku náhonu tacho (aby ti tam zůstala vazelina), 5 - matice rozety
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Ok tak už vím kde je problém s rozetou... v rozetě Made in Hungary je díra na jistící pružinu pastorku výš než má být/než byla na staré rozetě, takže proto mi drhne o plastový kryt pastorek. Dojeb.
Motor jede, chtělo to víc zahřát. Trochu jsem pojezdil tam a zpátky po ulici. Zdálo se mi, že to vcelku dýmí, nicméně svíčka byla do rezeva, takže uvidíme.
Trochu se mi zdá, že klepe motor, nevím proč. Doufám že jsem si nerozhodil při montáží kliku; pozdě jsem se dozvěděl že se do ní nesmí nikdy ale opravdu nikdy třískat...
Motor jede, chtělo to víc zahřát. Trochu jsem pojezdil tam a zpátky po ulici. Zdálo se mi, že to vcelku dýmí, nicméně svíčka byla do rezeva, takže uvidíme.
Trochu se mi zdá, že klepe motor, nevím proč. Doufám že jsem si nerozhodil při montáží kliku; pozdě jsem se dozvěděl že se do ní nesmí nikdy ale opravdu nikdy třískat...
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
dým z výfuku = je kosa, musí se víc prohřát... je to dvoutakt, vždycky to bude hulit
klepání motoru = posledních několik let je to vlastnost a ne závada způsobená nekvalitním zpracováním výchozích dílů, prakticky s tím nejde nic udělat... jestli to je teda to klepání, co myslím já
klepání motoru = posledních několik let je to vlastnost a ne závada způsobená nekvalitním zpracováním výchozích dílů, prakticky s tím nejde nic udělat... jestli to je teda to klepání, co myslím já
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
tak uvidíme co z toho vyleze, můžou to taky dělat maďarské držáky motoru, které ho posunou dál a potom to nepasuje v silentbloku jak má.
Každopádně mě pěkně štve maďarská rozeta (už jsem z těch maďarských dílů trochu paranoidní), když ji nasadím a začnu to utahovat v rámu, tak mi začne čep lisovat ložiska na sebe a nejde s ní pak vůbec točit. beztak je v ní něco o milimetřík dál (už jsem změřil že prstýnek na pastorek je o 1mm kratší oproti originální rozetě). To je prostě no comment tohleto...
Každopádně mě pěkně štve maďarská rozeta (už jsem z těch maďarských dílů trochu paranoidní), když ji nasadím a začnu to utahovat v rámu, tak mi začne čep lisovat ložiska na sebe a nejde s ní pak vůbec točit. beztak je v ní něco o milimetřík dál (už jsem změřil že prstýnek na pastorek je o 1mm kratší oproti originální rozetě). To je prostě no comment tohleto...
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Harry:
Ahoj, to ... Tys dal pod válec místo těsnění silikon? - bylo na mě?:-heart
Mluvil jsem o karterech a těsnícím médiem mezi nimi. Silikon tam funguje velmi dobře - 2,5 roku ani kapka.
Nicméně uhodil jsi hřebík na hlavičku, původní majitel nalepil válec na kartery silikonem a silikonem přilepil taky hlavu k válci.
Po nějakých 2000 km jsem sundal hlavu, protože motor zvonil trochu víc než moje první MZta (byla malá štěrbina) a místo silikonu jsem tam dal podložku. Po dalších cca 3000 km jsem sundal válec, abych z motoru vylil nevýbušnou sračku, při tomto jsem zjistil, že i válec byl přilepenej silikonem.
Než to zdechlo, tak motor šel za plynem jako vzteklej a bylo mu úplně jedno čím je utěsněnej.
Majkl:
Jo, jsem členem jinýho gangu: nedobrovolně testuju ojeb jiných a co. Jinak bych nezjistil, že to funguje a funguje to dobře i když bible říká něco jinýho. Z 95% popisuju vlastní zkušenosti jejichž cílem je, aby motor šlapal. Je-li výsledkem těchto zkušeností nestandardní řešení, který funguje, tak ho sem napíšu. O tomhle toto fórum je, ne?
Ahoj, to ... Tys dal pod válec místo těsnění silikon? - bylo na mě?:-heart
Mluvil jsem o karterech a těsnícím médiem mezi nimi. Silikon tam funguje velmi dobře - 2,5 roku ani kapka.
Nicméně uhodil jsi hřebík na hlavičku, původní majitel nalepil válec na kartery silikonem a silikonem přilepil taky hlavu k válci.
Po nějakých 2000 km jsem sundal hlavu, protože motor zvonil trochu víc než moje první MZta (byla malá štěrbina) a místo silikonu jsem tam dal podložku. Po dalších cca 3000 km jsem sundal válec, abych z motoru vylil nevýbušnou sračku, při tomto jsem zjistil, že i válec byl přilepenej silikonem.
Než to zdechlo, tak motor šel za plynem jako vzteklej a bylo mu úplně jedno čím je utěsněnej.
Majkl:
Jo, jsem členem jinýho gangu: nedobrovolně testuju ojeb jiných a co. Jinak bych nezjistil, že to funguje a funguje to dobře i když bible říká něco jinýho. Z 95% popisuju vlastní zkušenosti jejichž cílem je, aby motor šlapal. Je-li výsledkem těchto zkušeností nestandardní řešení, který funguje, tak ho sem napíšu. O tomhle toto fórum je, ne?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Táákže motorka komplet složená; ta rozeta, nevím kde byl problém - buď v ní, nebo v ložisku ZKL (a nebo ve mě že jsem to ložisko nějak zkurvil), dal jsem tam staré DKF DDR ložisko a už nebyl problém; možná má už zvětšené vůle, těžko říct.
Ještě mám pár kostlivců v elektru. První je, že mezi uhlíkama v alternátoru to modře jiskří , dále že mě jebe dobíjení - dobíjí to až někdy od 1300ot. a pokud se zapne dobíjení tak se vypne až někde od 1600ot. - a další je, že můžu mít problém s řídící jednotkou; ale to už nebudu řešit, motorka jede.
Pojezdil jsem pár koleček kolem baráku. Svíčka po vyšroubování měla pěkně rezavou barvu obou elektrod, ale jinak vnějšek byl zakarbonovaný. Motorka krásně sametově táhne, nevynechává/nechrchlá jako předtím. Akorát trochu škube nová řetězová sada, snad si to časem sedne. Hlavní indikátor bude spotřeba, tak jsem zvědav.
Ještě mám pár kostlivců v elektru. První je, že mezi uhlíkama v alternátoru to modře jiskří , dále že mě jebe dobíjení - dobíjí to až někdy od 1300ot. a pokud se zapne dobíjení tak se vypne až někde od 1600ot. - a další je, že můžu mít problém s řídící jednotkou; ale to už nebudu řešit, motorka jede.
Pojezdil jsem pár koleček kolem baráku. Svíčka po vyšroubování měla pěkně rezavou barvu obou elektrod, ale jinak vnějšek byl zakarbonovaný. Motorka krásně sametově táhne, nevynechává/nechrchlá jako předtím. Akorát trochu škube nová řetězová sada, snad si to časem sedne. Hlavní indikátor bude spotřeba, tak jsem zvědav.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Tak jsem tam zkusil dát svíčku N15Y a světe div se, jede to tak nějak líp
Co si ale nejsem jistý jestli je ok, tak když šlápnu na nakopávačku, tak jde cítit nomrál kompres, ale když nakopávačku neprotočím a jen vyvíjím tlak, tak se klika pomalu protáčí - nevím jestli jen uniká vzduch přes pístní kroužky a je to normální, nebo to někde špatně těsní.
Co si ale nejsem jistý jestli je ok, tak když šlápnu na nakopávačku, tak jde cítit nomrál kompres, ale když nakopávačku neprotočím a jen vyvíjím tlak, tak se klika pomalu protáčí - nevím jestli jen uniká vzduch přes pístní kroužky a je to normální, nebo to někde špatně těsní.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Normální
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Ty tu mašinu řešíš to je neskutečný... jesi to jede, tak už nic neřeš a jezdi...