GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Tak znovu a lépe, teď motor do trouby, nahřát na 100-120° vytáhnout klikovku i s ložiskem.
Sundat ložisko z klikovky, je na to speciální stahovák, je vidět na těch videích, majzl je docela prasárna.
Přijde mi lepší dát nejprve ložiska na klikovku a tu i s ložiskama do karteru.
Kliku do mrazáku, ložisko do trouby na 100-120° narazit ložisko, to stejné s druhým ložiskem, obě zaráz nestihneš.
Pak kliku i s ložisky do mrazáku, karter do trouby... a je to.
Imho správnou teplotu poznáš tak, že kapka vody prská. horkuvzduška mi na tyto operace nepřijde vhodná, zahřívá příliš lokálně, Ještě se dá použít klasický elektrický vařič a nahřívanou věc přikrýt třeba ručníkem, pokud Tě matka/manželka/přítulkyně nepustí s motorem do kuchyně.
Sundat ložisko z klikovky, je na to speciální stahovák, je vidět na těch videích, majzl je docela prasárna.
Přijde mi lepší dát nejprve ložiska na klikovku a tu i s ložiskama do karteru.
Kliku do mrazáku, ložisko do trouby na 100-120° narazit ložisko, to stejné s druhým ložiskem, obě zaráz nestihneš.
Pak kliku i s ložisky do mrazáku, karter do trouby... a je to.
Imho správnou teplotu poznáš tak, že kapka vody prská. horkuvzduška mi na tyto operace nepřijde vhodná, zahřívá příliš lokálně, Ještě se dá použít klasický elektrický vařič a nahřívanou věc přikrýt třeba ručníkem, pokud Tě matka/manželka/přítulkyně nepustí s motorem do kuchyně.
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Ložiska jsem nahříval na plotýnkovém vařiči v olejové lázní nebo hořákem na propanbutan. A klika ti stačí v tomhle počasí hodit přes noc ven. Pak to jde jak po másle. S tou troubou mně to nenapadlo, hlavně to nedávat do mikrovlnky to by asi byla šlupka
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Tak jo, v poho, použíl jsem speciál stahovák co máme doma, kliku vytlačil, nahřál ji u ložiska horkovzduškou a jiným stahovákem jsem ložisko dotlačil až nadoraz. Příště budu nasazovat kliku rovnou s nasazeným ložiskem. Do nahřátého karteru to pak vklouzlo jak do mamy Je třeba dávat bacha a netlačit/nestahovat ložisko přes kuličky, prý ho to ničí, což je docela možné.
Takže teď už zbývá jen zkompletovat převodovku, nasadit tam druhou půlku karteru; zkompletovat ten zbytek a jedem
Válec jsem sehnal NDR i s fungl novým výbrusem, a NDR pístem! Akorát mi vrtá hlavou, jaká by měla být mezera u zámku pístního kroužku, protože když ho umístím do válce, tak je to na vlas přesně u sebe.
Mimochodem jen informativně, mám tam Made in Taiwan klikovku, měřil jsem ji mikrometrem (takovým tím budíkovým co s s ním centrujou ráfky) a při rotaci má všechno v toleranci přesně 0.1mm.
Takže teď už zbývá jen zkompletovat převodovku, nasadit tam druhou půlku karteru; zkompletovat ten zbytek a jedem
Válec jsem sehnal NDR i s fungl novým výbrusem, a NDR pístem! Akorát mi vrtá hlavou, jaká by měla být mezera u zámku pístního kroužku, protože když ho umístím do válce, tak je to na vlas přesně u sebe.
Mimochodem jen informativně, mám tam Made in Taiwan klikovku, měřil jsem ji mikrometrem (takovým tím budíkovým co s s ním centrujou ráfky) a při rotaci má všechno v toleranci přesně 0.1mm.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Když jsem složil dohromady kartery a utáhl šrouby, začala mi drhnout klikovka, kontinuálně. Šla fakt ztuha. Muslím, že když jsem tam nasadil karter, tak ložisko se v něm usadilo trochu zešikma, a než jsem to utáhl šroubama, tak to zchladlo, a už v té poloze zůstalo. Tak jsem to dal na vařič, nahřál to na 100+°C, šrouby utáhl, poklepal to gumovým kladivem a zlepšilo a šlo to krásně volně. Pak když to zchladlo, tak už to jde zase ztuha (ale je to lepší než předtím) Neví někdo co s tím?
Díky
Díky
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
a jde to furt stejně ztuha v rámci jakékoli polohy?
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Ano, furt stejně, nedrhne to o karter, tím jsem si takřka jist.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Převodovka jde v pohodě?
jinak myslím že nemáš ložiska na klice až nadoraz, ke středu klikovky
jinak myslím že nemáš ložiska na klice až nadoraz, ke středu klikovky
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Převodovka v poho. Já už to smontoval, ono to přecejen nebylo zase tak strašné. Ložiska nadora byly, ale měly proti sobě natlačené vnitřní kroužky nejspíš.
Teď kurňa řeším, na co je tam ta pružinka s kuličkou, jestli je to to tam místo segerovky, nebo to má nějakou další funkci, pač ten šroubek pač se mi pružinka zlomila.
Teď kurňa řeším, na co je tam ta pružinka s kuličkou, jestli je to to tam místo segerovky, nebo to má nějakou další funkci, pač ten šroubek pač se mi pružinka zlomila.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
bez té pružinky a ložiska ti to nebude řadit a když jo tak ti nepujde zařadit neutrál a když všechno pujde tak se ti to po krátký době rozesere a budeš muset půlit motor. Slouží to k zajištění řadícího segmentu, ke správnému chodu nebo tak něco. Bez toho se nepokoušej řadit.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Zdravím,
pružinka s kuličkou je aretace neutrálu. Bez toho Ti řadit půjde, ale neutrál Ti nemusí držet a půjde dost blbě hledat. Nemá se tam co pokazit. Tam dej kuličku, delší zbytek z pružiny a třeba kus drátu o průměru pružiny v součtu do délky zdravé pružiny a než koupíš novou, můžeš jezdit. Se to nezblázní... Řazení zkus na sucho, protože bude možná potřeba kulatinu o kousek zkrátit (se oproti prižině nemá jak zkrátit). Jak do motoru naliješ olej, budeš muset motor naklonit, aby Ti olej z otvoru pro aretaci nevytékal, kdybys musel povolit šroub pro případnou úpravu kulatiny/drátu.
Celý to tam je docela pod tlakem, tak bude legrace to tam dostat...
Jo, při montáži měj zařazený neutrál, půjde to tam o kousek lépe
Mě napadá, že by mohla jít použít pružina ze sytiče, gumový nebo silikonový váleček a pod. Pružinka z propisky kuličku neudrží, ale máš-li doma něco co pruží a vleze tam, hurá do toho
pružinka s kuličkou je aretace neutrálu. Bez toho Ti řadit půjde, ale neutrál Ti nemusí držet a půjde dost blbě hledat. Nemá se tam co pokazit. Tam dej kuličku, delší zbytek z pružiny a třeba kus drátu o průměru pružiny v součtu do délky zdravé pružiny a než koupíš novou, můžeš jezdit. Se to nezblázní... Řazení zkus na sucho, protože bude možná potřeba kulatinu o kousek zkrátit (se oproti prižině nemá jak zkrátit). Jak do motoru naliješ olej, budeš muset motor naklonit, aby Ti olej z otvoru pro aretaci nevytékal, kdybys musel povolit šroub pro případnou úpravu kulatiny/drátu.
Celý to tam je docela pod tlakem, tak bude legrace to tam dostat...
Jo, při montáži měj zařazený neutrál, půjde to tam o kousek lépe
Mě napadá, že by mohla jít použít pružina ze sytiče, gumový nebo silikonový váleček a pod. Pružinka z propisky kuličku neudrží, ale máš-li doma něco co pruží a vleze tam, hurá do toho
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Díky hoši, nějak zaimprovizuju.
Mám další nepříjemný problém a to je, že mi nechce spínat zapalování..´. mám podezření na to, že nemám dost zasunutej rotor a tak je zapalování moc daleko od toho kovového plíšku. Hlavní problém je, že nevím jak to funguje, vím akorát, že kulatý magnet slouží k vytváření sinusoidy pro přeměnu DC na AC, aby to nabilo cívku, ale nevím jakým způsobem a kde dochází k impulsu k zapálení. Jinak cívka funguje, zkoušel jsem tu v ruce, ale stejně jsem nepřišel kdy se to vlastně sepíná.
Navíc nemůžu nikde v dokumentaci najít, jak to má být vysoko, nebo jak až má být zašroubovaný rotor, mám tam totiž takové samodomo a nejsem si jist, jestli jde rotor teď úplně standardně zarazit na klikovku.
Díky za radu.
Mám další nepříjemný problém a to je, že mi nechce spínat zapalování..´. mám podezření na to, že nemám dost zasunutej rotor a tak je zapalování moc daleko od toho kovového plíšku. Hlavní problém je, že nevím jak to funguje, vím akorát, že kulatý magnet slouží k vytváření sinusoidy pro přeměnu DC na AC, aby to nabilo cívku, ale nevím jakým způsobem a kde dochází k impulsu k zapálení. Jinak cívka funguje, zkoušel jsem tu v ruce, ale stejně jsem nepřišel kdy se to vlastně sepíná.
Navíc nemůžu nikde v dokumentaci najít, jak to má být vysoko, nebo jak až má být zašroubovaný rotor, mám tam totiž takové samodomo a nejsem si jist, jestli jde rotor teď úplně standardně zarazit na klikovku.
Díky za radu.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
No tak odešel snímač, doprčic... takže VAPE, což znamená, že si nekoupím BING
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Zkus kontaktovat Luksapika, když jsem u něj byl naposledy, tak zapalování tam měl plnou krabici
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Tak jsem si koupil nový karburátor Made in Taiwan. Zpracování dobré, ale doprčic nechce se mi vlézt do té příruby - má průměr přesně 40mm, kdežto díra má nějak 39.5mm.... prostě to tam nejde narvat.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
...pak teda nechápu to hodnocení: "zpracování dobré"
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Vladan: Odchylka "jen" 1/80 , takže Dobré, takže za 3.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
To pochopíš, když ti řeknu, že jsem si taky koupil Made in Hungary úchyty k rámu, které mají od osy díry na šrouby o kousek dál než originál. Či já vím, jestli Kanuni to tak nemělo, vč. příruby? Takže říkám, zpracování dobré, ale průměr jednoho vývodu je větší než potřebuju. Ale už jsem to vzal smirkem a je to tam.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Jojo, tyhle díly jsou takzvaně "DODO" - dodělej doma
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Takže motor už je v rámu, jde nastartovat, o HODNÉ míň to vibruje - předtím jsem měl zlomenou jednu úchytku k rámu. Má taky lepší zvuk, takový čistější - zajímavé
Bohužel, v otvoru pro výfuk je totálně stržený závit, dokonce bych řekl, že je to i převrtané. Mělo mě to napadnout hned, když jsem na obr. od prodejce viděl, že je to tam nabibrané červenou pastou... doprčic. takže co teď... napadlo mě, že ohnu měděný nebo hliníkový plech, strčím to dovnitř jako vystýlku a zašroubuju to do něj. Což bude num. 1 co zkusím, protože ta silikonová pasta je jen do 280°C a řekl bych, že tam bude mnohem víc.
Navíc jsem si teď vzpomněl, že těsnění, co jsem si koupil pod hlavu válce, bylo tak šuré, že jsem tam místo něj nabibral tu pastu...a to jsem asi neměl dělat, protože tam nejspíš budou ty teploty moc vysoké
Bohužel, v otvoru pro výfuk je totálně stržený závit, dokonce bych řekl, že je to i převrtané. Mělo mě to napadnout hned, když jsem na obr. od prodejce viděl, že je to tam nabibrané červenou pastou... doprčic. takže co teď... napadlo mě, že ohnu měděný nebo hliníkový plech, strčím to dovnitř jako vystýlku a zašroubuju to do něj. Což bude num. 1 co zkusím, protože ta silikonová pasta je jen do 280°C a řekl bych, že tam bude mnohem víc.
Navíc jsem si teď vzpomněl, že těsnění, co jsem si koupil pod hlavu válce, bylo tak šuré, že jsem tam místo něj nabibral tu pastu...a to jsem asi neměl dělat, protože tam nejspíš budou ty teploty moc vysoké
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
No, pod hlavu válce by mělo správně patřit hliníkové těsnění, nejen kvůli teplotě, ale i tlaku.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
GorgeLD: Tak jsem zběžně proběh tohle tvé GO vlákno co se týče spotřebovaných dílů:
sada těsnění, držák motoru, gufera, klikovka, ložiska, válec, píst, vape, karbec... a možná ještě něco
Má to vůbec smysl? si tu motorku pak necháš pozlatit?
sada těsnění, držák motoru, gufera, klikovka, ložiska, válec, píst, vape, karbec... a možná ještě něco
Má to vůbec smysl? si tu motorku pak necháš pozlatit?
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
hlavně je škoda, že se sereš s válcem, kterej má v prdeli závit
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Proč, to je to fakt tak špatný když je závit v háji? Ještě existuje vysokoteplotní tmel...
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
Skorp: jak jako jestli to má smysl, když na tom chci jezdit tak to asi má smysl sakra. Spíš bych se měl ptát tebe, jestli to má smysl, abys lezl na forum MZ.
Vape nemám, jsem si snímač už udělal z nové hall sondy a ŘJ je nejspíš v pohodě.
Vape nemám, jsem si snímač už udělal z nové hall sondy a ŘJ je nejspíš v pohodě.
Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky
GeorgeLD: Chápu, že chceš jezdit... Ptal jsem se spíš, tak jestlis do tý motorky už nenastrkal cenu druhý...
O smyslu mého bytí na MZforu nepochybuj, ještě tu je sekce "Srazy a akce"
O smyslu mého bytí na MZforu nepochybuj, ještě tu je sekce "Srazy a akce"