Ložiska MZ 251 ETZ

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Lukkas
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 12. zář 2013 22:34

Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Lukkas »

Ahoj, budu dělat generálku motoru na mé MZ 251 ETZ, mám tu malý problém:
Podle: http://www.mz-faq.ic.cz/ ložiska stojí dohromady i s guferama cca 2500, na motoprodejne mají sadu za 1100, zdá se mi to nějaké divné. Ložiska na klice mají dokonce za 180 Kč a SKF stojí normálně 600 Kč. Na motoprodejně píšou že tyto ložiska co prodávají mají odzkoušené na servisu. Koupili byste sadu na motoprodejně nebo radši ložiska ve specializovaném obchodě na ložiska podle: http://www.mz-faq.ic.cz/ ?

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Harry »

ložiska a gufera kupuju v obchodě s dílama na traktory a zemědělskou techniku... bez problému... ty MZ nejsou nějak překoňovaný, že by se kvalita ložisek měla nějak projevit
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Heki
Příspěvky: 949
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Heki »

Já osobně dávám všude SKF. Minimálně na kliku bych je dal. Ne že by tam levnější nevydržely, ale jak často ty ložiska měníš... Vynecháš jednou páteční kalbu a rozdíl v prachách je vyrovnán.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od GeorgeLD »

Asi koupím ložiska ZVL, na Kinex si lidi stěžovali, na ZVL ne, SKF zase psali, že jsou problémy s čínskými padělky :-|---
A nebo české ZKL, už jsem našel v Ovprodejnu kde mají 6306 Z C4, to "Z" znamená že tam má z jedné srany krycí plech, nciméně to ložisko se musí mazat, ale zase na druhou stranu ty ložiska co jsem teď z mtoorky výtáhl krycí plech měly taky, tak já ho dám k odvrácené straně ze směru od klikovký a snad je to mazat bude.

Címoš
Příspěvky: 118
Registrován: stř 01. kvě 2013 12:48

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Címoš »

Krycí plech vydloubni.

Hynek
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 21. úno 2013 18:20

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Hynek »

Ahoj,na mz 251,150,patri JEDINE loziska ktere maji plastovou klec,protoze ta s plechovou kleci vydrzi polovinu km i min,kvuli bocnim razum tlaku v prostoru klikovky,to se moc nikde nepise,ale je to tak!Primo je tato info od mechanika z nemecka,byvala fabrika Zschopau.Ja kupuji japonska zhruba za180kc za jedno.Taktez gufera kliky z VITONU,100kc kus.Loziska vule C3.A mas na 50000km vystarano.Mnoho zdaru Hynek.Jinak vydloubnout oba kryci plechy kvuli mazani.Kupuji je v Praze NUSLOVA 43 Praha stodulky,LOZISKA B F,mob.603814337.

Heki
Příspěvky: 949
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Heki »

Hynek: To je totální hovadina. Plastová klec má pouze vliv na to, že jsou ty ložiska tišší. Ve většině ostatních motorek (včetně japonských) jsou ložiska s klasickou klecí a rozhodně nemají nižší životnost. Boční rázy tlaku v prostoru kliky? MZ má úplně klasickou konstrukci motoru - tudíž stejnou jako srovnatelné motorky ostatních výrobců, takže nevím, proč by tam měly vznikat nějaké nadstandardní rázové síly. A ikdyby náhodou ano, tak veškeré síly přenáší v ložisku kuličky a ty plochy ve kterých běhají. Klec pouze drží kuličky na svých místech.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Hynek
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 21. úno 2013 18:20

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Hynek »

Zdravim,doporucuji koupit,popripade si pujcit knihu OPRAVA A UDRZBA DVOUTAKTNICH MOTOCYKLU MZ od Dirka Wildschreie A PECLIVE JI PRECIST.Jinak jsem za svuj zivot poskladal zhruba 10-15 motoru na MZ,jawy,simsony ani nepocitam a vetsina lozisek se znicila diky rozsypane kovove kleci,jejiz zbytky nadelali dalsi zbytecnou paseku v motoru.Jinak toto mi bylo jiz drive vysvetleno primo pri navsteve ve fabrice Zschopau v roce 1989 kde jsem byl diky znamosti meho kolegy pracujici pro motokov na navsteve,i kdyz motory vyvijela IFA,ve fabrice se na toto tema vedla diskuse.Je mi 51let nechci se s nikym prit a dohadovat,chtel jsem jen poradit a prispet.V knize je o loziskach vysvetleno v podstate totez,co mi rekli v Zschopau.Tot vse.Hynek

Heki
Příspěvky: 949
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Heki »

Hynek: Nechci se hádat a Tvé zkušenosti rozhodně nezpochybňuju. Kovová klec z ložiska se ovšem (dle mého názoru) nemá šanci z ložiska vysypat v jiném případě, než že to ložisko je už totálně po smrti. Taky jsem už pár motorů udělal a to včetně japonců - a troufám si tvrdit, že na MZ nejsou žádné extra výkony, ani inovativní technická řešení, aby potřebovala konstrukčně jiná ložiska, než ostatní běžné stroje. Pokud by byl tak propastný rozdíl v životnosti ložisek s plastovou a kovovou klecí, předpokládám, že by se ložiska s plastovou klecí používaly i u jiných výrobců.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Hynek
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 21. úno 2013 18:20

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Hynek »

MZ 250,251,301,motor em 250 ma opravdu velika loziska kliky ve srovnani s jinymi motory,tudiz bocni tlak pri razech tlaku a podtlaku je pomerne silny a kovovou klec proste rozsype,roznytuje a uvolni,precti tu knizku,pokud si vzpominam,je to 6000 razu za ninutu vpravo a vlevo od kliky.takto velka loziska mela pro srovnani napr.SUZUKI DR650 DAKAR,kterou jsem pred lety delal,ALE TO JE 4TAKT a byly tam kryci plechy,jinak jawa atd.maji mensi loziska,tento problem je nejvic u mz 250,u 150tek vydrzi plech.klec o neco vic-ma mensi prumer loziska,ale zas vic ot/min,kryci plech je u obou motoru jen smerem ke guferu,aby ho taky bocne nenamahalo,pred lozisko dat nejde,kvuli mazani-dvoutakt-,presto je zivotnost kovov.klece kratsi.I ja jsem byl prekvapen,ze kdyz si kamarad objednal loziska z nemecka na moto-prodejna a na obrazku bylo lozisko FAG s plast.kleci(cerne barvy),poslali mu jinou znacku s kov.kleci s poznamkou,ze to je adekvatni nahrada a po12000km bylo po loziskach a maji uz taky spoustu dilu od buhvi koho.Rekord motoru MZ 250 je190000,stodevadesattisic km bez puleni,vybrusu atd,pri stejnem typu oleje a nepretezovani stroje,bezne Go motoru se delaji po 50-60tis km,a to motor normalne jede,jen vule uz jsou vetsi.Prusvih je dnes s kvalitou dilu od druhovyrobcu.Lozisko ktere davam na kliku mz251-KOYO 63062RSC3,pricemz vydloubavam obe kryti kulicek kvuli mazani.Je na kazdem co si do motoru zvoli za loziska.Samozrejme je dulezita spravna montaz,mit vyhrivaci trny na stredy lozisek,popr.shlednout orig.montazni video-MZ ETZ 251 MONTAZ i DEMONTAZ SILNIKA-na You tube.Loziska se montuji na pohled kulickami smerem ven,uzavrenejsi casti k setrvaku kliky.Do prevodovky klidne loziska s kovovou kleci,s tim neni problem. FAG,SKF,KOYO,c3.Tak zdar a precist knizku,jsou dlouhe zimni vecery.H

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Harry »

Milý Hynku,
jsem rád, že se tu čas od času objeví teoretik, jako jsi například ty. A chápu, že ve svým věku chceš "nám mladším" něco nalít do palice. Nicméně se tu přikláním k Hekimu názoru. Heki je zrovna jeden z těch, který tu příručku má nastudovanou i pozpátku a za svůj život už opravil nejednu motorku a těma motorkama několik let naplno žije. Stejně jako já, sice se v tom nehrabu tak dlouho jak on a asi ani tak dlouho jak ty (nevím, neznám tě), ale už jsem taky pár motorů rozdělal a složil. Ta příručka je sice skvělá věc a oproti dnešním manuálům je dokonce opravdu použitelná, nicméně i bible má svoje odpůrce. Do MZ jsem vždycky dával ložiska, který jsem prostě někde sehnal, pouzdření a typ klece jsem nikdy neřešil. A to z jednoduchýho důvodu - při dnešní kvalitě dílů (což jsi taky zmínil) to stejně dřív zadřeš, nebo se ti rozletí převodovka a ložiska jsou se svojí životností až někde mnohem dál. Ty motorky jsou 25 let starý, to co platilo tehdy už dnes ne vždy platí (např. vůle vložky při výbrusu, nastavení karburátoru a další). A když už tedy budeme u toho teoretizování, větší ložisko ti přenese sílu na větší plochu = menší opotřebení. Jedinej důvod proč my se měla rozletět klec na klice je ten, že klika není vyrovnaná nebo vyvážená, čehož se stejně nedá docílit, protože tam na kuželu visí taková zbytečná pětikilová věc (myslím, že se tomu říká spojka :D )
Abych to tedy shrnul - to, co píšeš ty nemusí bejt nutně blbost, ale stejně se rozesere dřív něco jinýho. A vůbec, dojeď někdy na sraz :D-x
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 383
Registrován: stř 23. led 2013 18:57

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Pete »

To co píšeš Hynku zdá se mi poněkud podivné, aby ložiska vydžely jen 12 000 pokud nemají plastovou klec. Nerozebral jsem sice desítky motorů, 250 jenom 6, avšak s ložisky na klice jsem nikdy problém neměl a i co čtu toto fórum a to už je téměř 10 let, nepamatuji se že by si někdo stěžoval na malou výdrž ložisek.
Mimochodem turci do svých kanuni z výroby taky montovali ložiska s kovovou klecí. Mě vydržely 40 000 (tachometrových) než se vydřelo boční ozubení na trojce, no a podle nového majitele se tam ty "nemožný" ložiska točí doteď.

Celý ten tvůj článek přijde mi jako hledání problému kde žádný není.
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
:HG

Hynek
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 21. úno 2013 18:20

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Hynek »

Zdravim vsechny motorkare a preji bezproblemovy rok 2015,pevne zdravi a mnoho km na motorkach.Jeste jednou se vyadrim k loziskam o kterych se zde diskutuje.Prispevek jsem napsal jako radu dotazovateli jaka loziska si ma koupit a za kolik.Kdyz jsem napsal ze maji mit spravne plastovou klec,hned jsem se dozvedel ze je to hovadina atd.Znovu opakuji,ze jsem v r.1989 navstivil tovarnu mz a o loziskach se toto dozvedel,dostal jsem tez plakaty,hnede lepidlo na kartery a pro utesneni-zalepeni- stoubu vidlic v hornich brylich-proto jdou poprve tak spatne povolit-,vlajku na ktere je na jedne strane etz251 a na druhe etz150 s napisem tovarny,nejake odznaky,ktere uz asi nemam,jeste jsem koupil pist s 3 krouzky na 1vybrus,jelikoz jsem si predtim koupil uplne novou etz 251,tak jsem pocital nekdy s vybrusem a pist stal par marek.Mam dotaz jestli nekdo z Vas pulil motor,ktery jeste predtim nebyl puleny-jedno jestli 251 nebo150 vyrobeny IFOU DDR a z jakeho materialu meli klece loziska kliky?Jestli nekdo vite co znamena oznaceni v loziskovych tabulkach oznaceni pro lozisko kliky napr.mz 251-,6306 TNGC46,zajima me to TNG?(zluta kniha -bible)Pro ty kdo nevlastni sedivou knihu opravy dvoutaktnich motocyklu MZ(ne zlutou bibli) opisi doslova"str.35 -Kvuli primarnimu tlakovemu naporu je dulezite pouziti lozisek s kleci z umele hmoty"-,str.135"-Oznaceni orig.loziska je DKF-DDR 6306 C4.Loziska jineho puvodu maji oznaceni SKF,FAG...6306 C3 neboC4,kde C3aC4 oznacuji tolarancni tridy(mohou byt pouzity obe).PLECHOVA KLEC LOZISKA NAZNACUJE DRIVEJSI CHYBNE ZASAHY DO MOTORU A MONTAZ NESPRAVNYCH LOZISEK.KLEC MUSI BYT ZE SPECIALNI UMELE HMOTY(popsano drive)-.....Nejsem ani konstrukterem IFA a ani nikomu nic nechci nalevat do hlavy,jen jsem napsal to co tam ma byt a budi to na me dojem,ze ti co dosud delali motory at pro sebe nebo pro jine a davali loziska s kov.kleci nechteji tento fakt slyset,proto ty reakce.Samozrejme ma pravdu Harry s tim,ze se stejne neco posere jineho a orig.dily jsou malo k sehnani a druhovyroba nejista.Kanunni jsem motor jeste nedelal,nevim.Se spoustou veci se ale da poprat a vymyslet,napr.tekouci brzd pumpa,dat tam proste gufero TC 9-20-7 a pred neho jako kryt podlozku M-10,klasickou segrovku,misto toho dratku co tam byla a netece nic.Cidlo snimace,vecne uklepane draty resim,ze vyrobim novou zaklad desticku,cidlo uz neni spojeno s magnet.vackou loziskem a neprevadi se tim excentricke vibrace co uklepaly dratky cerveny,zel. a bily,oprava za par kacek.Jinak samotny hall odejde malokdy,pokud ho nekdo neznici prepolovanim.Nebo vape je taky reseni,to jsem ale odbocil.Pokud me nazyvate teoretikem je mi to jedno,v rodine cekame druheho vnuka ,prace mam nad hlavu a nekoho presvedcovat nemam zapotrebi,jsem rad,ze se svezu na nejaky vylet,i kdyz jezdim kazdy den do prace na simsonu, fichtlovi,nebo na nektere z mych MZ pokud neni moc snehu a mraz pod -10st.Na pocitaci jsem obcas,vic toho asi nenapisu a reagovat na toto tema asi uz taky nebudu.Vsem ZDAR Hynek.

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1102
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Vladan »

...toto ale nezní jako úplná pičovina [img]http://img.photobucket.com/albums/v714/ ... espect.gif[/img]
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
jsem ty drátky nahradil takovýma lanama, že nějaký vibrace :D-x
Někdy Vám to budu muset ukázat, jak se bastlí >:D<

Hynek:
pravda je ta, že plast občas předvede neuvěřitelnou odolnost. V ložiskách bude nesmrtelný narozdíl od plechových klecí.
Jsem byl svědkem 2,5 metrovýho skoku z místa od vodáka, kterej se snažil přitáhnout brejle na nízkootáčkovým (1480 otáček) oběhovým čerpadle (šnek průměr metr a šířka asi 30 cm). Rozletěla se v tom okamžiku klec 20 cm válečkovýho ložiska a čerpadlo začalo skákat po podlaze - vytáhlo šrouby z betonu. Chlapovi tenkrát bylo šedesát a předvedl skok hodný tygra. S novým ložiskem čerpadlo předlo jako kotě...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

hank
Příspěvky: 9
Registrován: ned 21. zář 2014 17:22

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od hank »

Na klikovku mají být ložiska s plastovou klecí a TNG znamená polyamidová klec zesílená skelným vláknem, číslo 46 znamená toleranci něco mezi C4 a menší než C6, ale taková se běžně neseženou, byla vyráběna speciálně dle požadavků továrny.Stačí když se namontují TN - to je ta polyamidová klec a tolerance C3 nebo i C4.Používám japonská ložiska Koyo.Stojí stejně jako SKF nebo ještě o něco míň, jak kde a podle kurzu jak kdy.Koya montujeme i na Aprilii 125, která ve sportovní úpravě SP točí ke 13tis. ot/min.Na MZtu by se ale klidně dala použít kuličková nebo i válečková ložiska s bronzovou klecí, protože MZta točí kolem 7tis ot./min, tam by vydžela asi na věky.
Východoněmecká továrna DKF na ložiska, která používaly v podniku IFA zanikla začátkem 90tých let a pohltila ji další německá, dnes už nadnárodní SKF.

Hynek
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 21. úno 2013 18:20

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Hynek »

Hanku diky za jasnou a srozumitelnou odpoved co ma byt spravne na Mzetach na klice.Origo Simson tam mel taky plast klec.Problem je spis v tom,ze kdyz si nekdo koupi ojetinu,ktera dlouho nekde stala a nemusi to byt pouze ve vlhkem sklepe,nebo garazi,tak se stejne nejaky ten rez na cementovanych stenach a kulickach lozisek objevi a ty to vubec nevidis,loziska se toci,motor po letech opet vrci,parada,ale plizive se blizi nejaky prusvih.Drive jsem neveril kamaradovi co mi lisuje,centruje,cementuje atd. kliky,ze starsi klika co jsem prinesl na znovuvyvazeni je asi nacata-vule zadna,toci se lehce,ta toho nalita-,rozlisoval ji a cumel jsem,jak rez na nekolika mistech vyzral cement.cast.Nehtem jasne citit,takze nova ojnicni sada a pak spousta tis km v pohode.Ten kamarad dela tak do roka 25-35 motoru a mel pravdu...Kdyz si kupuji nejakou MZ,pocitam automaticky s go motoru,(pokud to nebyla olejem a vazelinou prolita ulozenka jako vozidla na vojne).Co se v motoru skryva nevi ani prodavajici.Vse peclive prohlednout,nemusim hned letet s vybrusem,kdyz je komprese dobra,rez nikde,oportrebeni ,drazky ve valci a na pistu neznatelne,vule krouzku v toleranci.Je to taky o tom,ze vim pak na cem jedu a motor je na motorce docela dulezity...Ty loziska Koya-Japan jsem naposled kupoval na 251 za 178kc kus-rijen 2014,povazuji je za kvalitni a zatim s nimi nebyl problem,myslim,ze se vyplati je koupit jednotlive,nez jako sadu,ve ktere jsou loziska obycejna s kov kleci,obycejna gufera(ztvrdnou),a ne z vitonu a papirove tesneni,nikoli klingerit,ktere rosi po prvnim zahrati motoru,kdy je ridsi olej.Proste si vzit kalkulacku-pomer,cena,kvalita.Pak uz jen radost z prace a taky motorka vic priroste k srdci.Zdar Hynek

hank
Příspěvky: 9
Registrován: ned 21. zář 2014 17:22

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od hank »

neděkuj.....jen jsem vlastně citoval návod, co se týče toho značení ložisek.A někdy moc teoretizování škodí věci.Nakonec by MZta určitě jela i na "klasický" ZKL ložiska s ocelovou klecí.Už těch teorií nechme:)

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
Hynek:
koroze ložisek je zapeklitá věc. Jsem v minulosti velmi často řešil ložiska v nábojích jízdních kol, která sice byla mastná, ale zároveń zkorodovaná. Nejen já mám rád brody a bláto...
Nechápal jsem to do doby, než mě osvítila technická doporučení od SKF omastku. Omastek (olej či vazelína) sice za určitých okolností je schopen tvořit šlem (emulzi), ale to je až poslední problém, navíc je v pohodě vidět.
Co vidět není, je skrytá koroze, kterou způsobují aditiva v omastku. Ta sice dokáží, že omastek je úplně dokonalý, protože umí úplně všechno i to, co nepotřebujete. Některá aditiva však na sebe vážou vzdušnou vlhkost a ta se do kovu zakousne. Nic není vidět a ložisko se v otáčkách ohřeje, omastek se vypaří a ložisko zadře či rozletí. V kotelnách a vodárnách to je každou chvíli. Samozřejmě je důležitý taky vyvážení a vycentrování.
Praxe:
Dneska MZta jela jak z praku (tu)
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Harry »

Tak to budu od teď před každou jízdou mazat jehlový ližiska na ojnici... ty vole... se asi nudíte co? Motorky jsou na ježdění, to že se občas něco vysere, je jasný, jsou to jen stroje. Nezanedbávám údržbu, o svoje motorky se starám slušně, ale taky nehodlám třičtvrtě roku něco ladít a pak se svízt někam na benzinku na kafe. Výměna ložisek v kole je otázka půl hodiny, když to budeš dělat jen jednou rukou, takže nějaká koroze mi je u prdele, až se to ložisko dokurví, tak ho prostě vyměním. Je krásná, že tady řešíte plastový klece, ale když jsem tu měl téma o tom, že mi ložisko vypadává z uložení, tak rada skoro žádná. Jestli se nudíte, tak se stavte a můžete odhazovat sníh
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Márty »

Harry: Ty ses zase rozjel (:P) No, už se těším, až dáme pivko v Jeseníkách - jestli přežiješ ve zdraví Elefant :C
Obrázek

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Harry »

blbej den, máme dva týdny před auditem a už mi z toho jebe :-(I
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od AresMlok »

Harry,
sory, jsem na to kápnul včera. Myslíš, že by tohle pomohlo?: http://www.vkloziska.cz/gufera-manzety- ... leeve.html
Je to sice na hřídel, ale mohlo by to fungovat...

Já na MZtě jezdím a užívám si jízdu. Dneska to bylo super (:P)
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Hynek
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 21. úno 2013 18:20

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Hynek »

Kdybys to poradne cetl,psal jsem o koupi ojety motorky od buhvikoho a zjevne dobrem motoru-,jinak volny lozisko v ulozeni je individualni-zalepit locktaisem,vyfrezovat a vlozka,nebo tenoucka planzeta-predem hodne ohrat hlinik pred nalisovanim loziska-tu mam zrovna v naboji zad.kola Mz150 uz 4 roky a zatim dobry.zalezi na velikosti vule.a nerozciluj se,nebo te klepne.H

Heki
Příspěvky: 949
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Heki »

Na volné ložiska se mi osvědčilo toto: http://www.loctite.as/?p=productsMore&i ... ovac-spoju (jak píše Hynek). Pakárna je akorát to ložisko pak vyndat ven při výměně a dostat zbytky lepidla pryč. Ložisko to ale drží velice dobře. Samozřejmě záleží na velikosti vůle (jak píše Hynek).

Ta planzeta je sice taky řešení (ale to už ta vůle musí být masakrální), ale například na kliku bych si to asi nelajznul.

K těm plastovým klecím: Už jsem sice reagovat nechtěl, ale pro úplnost jen doplním, že uznávám co Hynek píše. Věřím, že toho má našroubováno hodně a ví o čem mluví. Pár eMZet jsem už půlil a byly tam i kousky, které jsem půlil poprvé já a měly ještě origo německé ložiska s plastovou klecí. Asi věděli, proč to tam dali, ale přes to stejně nevěřím tomu, že se tam ložisko s kovovou klecí rozsype po 12 000 km (samozřejmě za předpokladu, že to není čínské ložisko za 12 korun nebo že za to nemůže něco jiného).
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Odpovědět