Ložiska MZ 251 ETZ

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1103
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Vladan »

Starý čtyřkvaltový motory MZ měly ložiska s kovovou klecí a jaký jsou to držáky. Ale tam jsou ložiska mazaný olejem z převodovky a gufera jsou směrem dovnitř klikové skříně. Gufera tím spíš trpí a proto jedině Vitonový. Bohužel se tím pádem kvůli jejich výměně musí půlit motor... :(
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Hynek
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 21. úno 2013 18:20

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Hynek »

Ahoj Heki,mozna me nekdo zkritizuje za nasledujici postup,ale kdyz je lozisko prilepeno locktaisem a nejde ven-(mluvim o pripadu,ze se na lozisko nelze dostat z druhe strany,nebo se tam nevejdou packy stahovaku)tak stejne budu lozisko davat nove,tak to resim,ze malym ostrym sroubovakem rozbiju klec a spicatymi klestemi postupne vyndam zbytky klece,pak nahrnu kulicky k jedne strane,zapáčim a vyndam stred loziska,pak kulicky a zustane vrchni kruh z loziska co je prilepeny.Pak zmerim vnitrni prumer loziska,upravim kus pasoviny a tu privarim svareckou-elektrodou opatrne proti sobe na dvou mistech zevnitr loziska.Po uplnem vychladnuti svaru ohreji hlinik na teplotu jako pri montazi motoru,i kdyz je tam cast loziska ze zeleza a ohriva se taky,hlinik ma vzdy vetsi roztaznost nez ocel- pasovinu mam upnutou ve velkem sveraku a plastovou palici,nebo kovovou pres drevo jsem vzdy lozisko dostal ven stridave udery vpravo,vlevo.Dat pozor pri svareni neskrtnout si elektrodou o hlinik(lepsi samostmivaci kukla) a nespalit se o nahraty karter ktery je upnuty pres pasovinu ve sveraku,protoze se soustredis na kladivo a udery,tez rukavice jsou nutne.Po vyjmuti vezmu maly plynovy horacek a namirim na zbytky lepidla,ktere jdou pak nozikem seskrabnout.Samozrejme to trva vsechno dele,ale funguje to.Jinak ty loziska co mi poslali a po 12tis se rozsypala kov.klec se jmenovali NSK.Postup pri sestavovani byl stejny jako vzdy,presto se klec rozbila,tak davam jen tu plast-nevylucuji i skrytou zavadu jednoho konkretniho kusu,ale ja mam jasno..Pokud mam vuli,drazku,aj. na hrideli kliky,nechavam radeji nove nacementovat a prebrousit.Kamarad co to dela rikal,ze ty orig.setrvaky a hridele(na MZ jsou z jednoho kusu)je lepsi opravit,ze jsou oproti tem z druhovyroby daleko tvrdsi,financne to vyjde ale stejne jako nove z prodejny.Ahoj H.

panMzetka
Příspěvky: 80
Registrován: pát 09. led 2015 12:36

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od panMzetka »

Hoši nehádejte se jestli chcete vidět co jaká klec vydrží, tak vezměte 200 mztek do 100 dejte nylonovou klec a do ostatních plechovou a jezděte, potom můžete dělat závěry takhle to jsou jen dohady.

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Harry »

panMzetka: první příspěvek a už nám říkáš, co máme dělat? to jako vážně? :D-x
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

panMzetka
Příspěvky: 80
Registrován: pát 09. led 2015 12:36

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od panMzetka »

Harry: pro mě za mě se klidně hádejte.:K

Heki
Příspěvky: 951
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Heki »

Hynek: Já to zatím nemusel nikdy použít tam, kde bych se na ložisko nedostal z obou stran. Pak stačí foukačkou nahřát a vyklepnout ho ven - občas to chce větší ránu, ale ložisko se stejně dá potom nové. Zbytek lepdila jsem pak odstranil mechanicky. Je prý na to i nějaký chemický prostředek, ale s tím jsem zatím neměl tu čest. Každopádne Locktite 603 drží ložisko bezpečně tam, kde má být. Ještě se mi nestalo, že by se mi s tímhle ložisko protočilo v jeho uložení (a to i v hodně exponovaných místech - například ložisko na spojce v motoru DR 600 - asi znáš, DR 650 to má vymyšleno stejně - je to ložisko, které originál má z boku kolík proti protočení. Vzhledem k tomu, že toto ložisko v originále stojí asi 3500,- jsem to nahradil ložiskem od SKF, které je stejné, akorát bez toho kolíku a stojí kolem pětistovky. Nalepil jsem to na locktite a nikdy se neprotočilo.)
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Hynek
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 21. úno 2013 18:20

Re: Ložiska MZ 251 ETZ

Příspěvek od Hynek »

Heki pravdu mas,ktere lozisko jde opravdu debilne ven je v pravem viku na pionyru 20,21 a Mustafa,vetsinou je zahnily od vseho moznyho,to vyklepnuti po nahrati jak pises je nejsetrnejsi,ale tady to fakt nejde a to jsem jich omladine delal dost,to navareni pomohlo vzdy a pak tam dam s krytim a je pokoj.H Locktite je super.

Odpovědět