Samozápal?
Re: Samozápal?
Zdravím,
jak píše hoj.73. Vyndal bych plovákový ventil a zkusil bych do něj fouknout a prstem ho pomalu zavírat. Nesmí pustit ani Ň a musí chodit zcela volně. jinak se může stát, že plovák ventil nezavře. To by Ti ale tekl benzín přepadem.
Taky bych zkontroloval kabely od baterky k pojistkám, od pojistek ke spínačce, od alternátoru, usměrňovače, regulátoru a vysokonapěťový kabel. To má na volnoběh hodně velký vliv - málo šťávy - nejedem... Máš kloudně dotaženou zem?
jak píše hoj.73. Vyndal bych plovákový ventil a zkusil bych do něj fouknout a prstem ho pomalu zavírat. Nesmí pustit ani Ň a musí chodit zcela volně. jinak se může stát, že plovák ventil nezavře. To by Ti ale tekl benzín přepadem.
Taky bych zkontroloval kabely od baterky k pojistkám, od pojistek ke spínačce, od alternátoru, usměrňovače, regulátoru a vysokonapěťový kabel. To má na volnoběh hodně velký vliv - málo šťávy - nejedem... Máš kloudně dotaženou zem?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Samozápal?
možná jo, ale prvně bych vyskoušel vyčištění ultrazvukem nebo na dva dny naložit do acetonu a potom pořádne vyfoukat stlačeným vzduchem
Re: Samozápal?
díky za nápady určitě vyzkouším
Re: Samozápal?
No, normálně podle bible našteloval plováky?! To sem dělal taky... a k čemu to bylo k pi** dávals to do nějaké pixle, kterou naplníš přes karbec, normálně přes hadičku, a až zastaví průtok, změř tu míru od okraje pixle k hladině benálu... To, že pošteluješ plováky neznamená, že máš dobrou hladinu, to sem si najivně taky myslel, stačí ohnout blbě plíšek co zacpává jehlovej ventil a je to v prdeli...
Re: Samozápal?
mám zjištěno, že je jen velice malá pravděpodobnost, že by byla problémy s výškou hladiny na volnoběh a podobný kraviny... hladina může dělat bordel většinou když jedeš dlouho plnej a nestíhá do plovákovky dotíkat benzin.
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Samozápal?
To máš taky recht... Asi sem si řádně nepřečetl zadání
Re: Samozápal?
tak volnoběh to drzi ale jen min při 2100ot./min. kdyz dám mín tak to chcípne. samozápal je uplně pryč
Re: Samozápal?
s jehlou laborovat si zkoušel?
je až k nevíře na co všechno má jehla vliv a jak magicky to občas všechno vyřeší.
je až k nevíře na co všechno má jehla vliv a jak magicky to občas všechno vyřeší.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Samozápal?
tož jehlu, když sem poprvé rozdělal karburátor a podívál se na jehlu tak mě udivilo že je zajištěna dvěma plíškama jakoby ve dvou drážkách, na pinckovi je jedním plíškem a je tam zcela jasné v jakém má být zářezu, ale u MZ moc nevím, ale mám to tak že je to na 1. a na 2. zářezu z vrchu, opravte mě pokud se pletu
Re: Samozápal?
Na 250 je jela na 2zářezu od spoda na 150 to asi bude stejné jinak je to napsané v bibli
Re: Samozápal?
v bibli je 2. od vrchu, tak se ptám jestli to mám dobře ten pojistný plíšek na 1. a 2. zářezu
Re: Samozápal?
jaký typ máš karburátoru (číslo 22n...)? ale každopádně bych jehlu zkusil o jeden zářez zvednout tím nic nepokazíš
Re: Samozápal?
karbec mam 24 N 2-2 dobře skusím tu jehlu, jak moc se zvedne spotřeba?
Re: Samozápal?
Zdravím,
ano, máš to dobře. Rozhoduje spodní plech. U mé 150 mám spodní plech na 1. zářezu a horní plech jen tlačí na vršek jehly (mám to tedy na 1 zářezu). Tak to mám kvůli spotřebě. Jenže já mám i vzdušník seřízenej jinak než je v Bibli.
Zkus dát jehlu na třetí zářez - můžeš tam mít jinou (menší) hlavní trysku - to je ten malej prcek na spodku jehlový trysky. Jehlová tryska se ráda zanáší v místě čtyřech malých dírek.
Zrovna u toho pročisti trysku volnoběhu. Lze použít měděný drátek z lankového vodiče. Je tenký a měkký - nezvětšíš tedy průřez trysek. Přes všechny trysky musí být vidět světlo v čistým kulatým průřezu. Drátkem zamel i v "čistý" trysce... Profouknout!!!
Já to musel udělat třikrát než volnoběh začal reagovat na vzdušník.
ano, máš to dobře. Rozhoduje spodní plech. U mé 150 mám spodní plech na 1. zářezu a horní plech jen tlačí na vršek jehly (mám to tedy na 1 zářezu). Tak to mám kvůli spotřebě. Jenže já mám i vzdušník seřízenej jinak než je v Bibli.
Zkus dát jehlu na třetí zářez - můžeš tam mít jinou (menší) hlavní trysku - to je ten malej prcek na spodku jehlový trysky. Jehlová tryska se ráda zanáší v místě čtyřech malých dírek.
Zrovna u toho pročisti trysku volnoběhu. Lze použít měděný drátek z lankového vodiče. Je tenký a měkký - nezvětšíš tedy průřez trysek. Přes všechny trysky musí být vidět světlo v čistým kulatým průřezu. Drátkem zamel i v "čistý" trysce... Profouknout!!!
Já to musel udělat třikrát než volnoběh začal reagovat na vzdušník.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Samozápal?
Spotřebu zatím neřeš, protože změna zářezu jehly ovlivňuje spotřebu hlavně v první třetině otočení plynové rukojeti. Pak je šoupě stejně zcela otevřené a jedeš na plný kotel. Odhadem cca půl litru?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Samozápal?
zkus se podívat na http://www.mz-faq.ic.cz/bible/prirucka.pdf je tam lépe popsané seřízení na str 10
Re: Samozápal?
Na bibli sere pes - každý motor chce nastavit jinak a to ještě s ohledem na počasí. Teď je víc zima a vlhko než v létě, tak se jezdí bohatší směs. Zkus jehlu o zářez zvednout a uvidíme zda to pomůže.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Samozápal?
tak jsem pročistil trisky a celý karbec tím drátke a profoukal kompresorem, a dal sem tam zpatky puvodni jehlu, při minulém čištění karbecu před 4mi dny sem tam dal jakousi ani sem ju neprohlédál a dneska jsem ju prohlédl a měla na sobě u vrchu takový schodek tak sem tam dal jinou bez schodku tu puvodni a samozápal je zpátky (s tou se schodkem samozápal nebyl) a volnoběh pořád nejde naštelovat, někdy se zastaví u 4tis., někdy u 2,1 tis. pokud volnoběh klesne pod 2tis tak to klesne na 1,3tis přestane to dobijet, chvilku to běží a potom to zdechne. ale stalo se mi i to že jsem to nechal stát a volnoběh klesl na tech 1,3tis a za chvilku vystoupal na 1,7tis a tak se to opakovalo, a přijde mi že to jakoby nepravidelně zapaluje, má to takový nepravidelný zvuk
Re: Samozápal?
je úplně normální, že MZ při nízkých otáčkách (1000-1300 ot/min) nedobíjí
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Samozápal?
to je mi jasné, ale že tam se to chvíli drží a potom to až chcípne nebo to vystoupá trochu výš
Re: Samozápal?
To by mohly dělat i vadná gufera na klice ale prvně bych vyloučil že to skutečně nedělá karburátor ať nerozvrtáš víc věcí na jednou
Re: Samozápal?
tak když psal, že to po výměně karburátoru přestalo dělat, tak to bude karbec
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Samozápal?
po výměně jehly za tu se schodkem tak přestal samozápal ale blbě se štěloval volnoběh, tedka jehla bez schodku tak je samozápal zpátky ale volnoběh se šteluje líp ale stejně to není to pravé ořechové když to nechce drzet. jinak prostě motorka letí jak kameň, nepociťuji tam nějaký upadek výkonu, asi zkusím koupit novou jehlu
Re: Samozápal?
Sice jsi na počátku psal že to udělalo zničehonic ale zaráží mně ta jehla nemůže to být tím že tam někdo přetím dal jiný typ jehly a ono to nějakou dobu fungovalo?
Re: Samozápal?
no právě, z ničeho nic to přestalo drzet volnobeh a zarovno s tím se mi samovolně přitáhl šroubek bohatosti. zkusím tu novou jehlu