Stránka 1 z 1

Zkušenosti s výměnou malého kolečka na sekundáru

Napsal: úte 05. srp 2014 22:39
od Robert
Zdravím všechny MZťáky,
vím, že 150-ka není žádný trhač asfaltu. Přesto můj model na 5 moc netáhne, na 4 roztáhnout k 90 a pak 5 udržovací. Mám zdravých 80 kilo, podotýkám, že brzdy nepřibržďují, řetěz je namazaný, a pod. (viz "Harryho desatero"). Silný protivítr totální smrt. Mám vpředu na sekundáru origo 16-ti zub. Jaké máte zkušenosti s výměnou za menší kolečka, např. 15-zub, nebo dokonce 14-ti zub? Má to smysl, jakože pětka lépe potáhne a výkon motoru se optimalizuje?

Re: Zkušenosti s výměnou malého kolečka na sekundáru

Napsal: stř 06. srp 2014 08:04
od Harry
No řeknu to asi takhle... ty stopadiny už jsou po letech vydechlý... já tu svoji mám na jízdu na Elefant a to jedu dycky pořádně naloženej a je to přes hodně kopečků, tam se malý kolečko vyplatí... nevím jestli tam mám 14 nebo 15 zubů, musel bych se podívat, ani nevím, co tam je origo, ale kupoval jsem o zub menší, než je originál. Přes kilo v té kose stejně ani jet nechceš, takže to úplně stačí. Každopádně si asi rozmysli, kde víc jezdíš, jestli rovný úseky, nebo kopce. O ten zub je to celkem poznat a maximálka mi šla dolů asi o 10 km/h (přesně si to nepamatuju). Ale je fakt, že ten můj motorj je zralej na výměnu celej. Klidně to jen tak vyzkoušej, to kolečko není zase tak drahý a pak prostě uvidíš, co ti vyhovuje líp.

Re: Zkušenosti s výměnou malého kolečka na sekundáru

Napsal: stř 06. srp 2014 17:42
od Fighter
Ja som z rovnakých dôvodov na mojej 251-tke zmenil koliečko z 21z na 19z. Rýchlosť sa mi priam ideálne zoptimalizovala, teraz môžem 5-ku normálne používať v rozsahu cca 75-95 km/h, a to aj s dvomi osobami. Ide samozrejme aj viacej, max. som na tom išiel cca 110-115 (ešte nebol plný plyn), ale do tých rýchlostí zvyčajne nechodím, to už mám pri tak starom stroji obavy.
Zlepšila sa aj kľudná jazda v teréne, kde predtým bola dlhá jednotka a dvojka si vyžadovala ísť už dosť rýchlo. Teraz môžem zaradiť dvojku aj pri pomalšej jazde.
Myslím že výmena koliečka je dobrá na to, že predĺži používanie moto bez nutnosti generálky. A mne sa generálkovať nechce, ešte mám pôvodný, "nepolený" motor :)

Re: Zkušenosti s výměnou malého kolečka na sekundáru

Napsal: čtv 07. srp 2014 17:17
od Robert
O.K., díky oběma. Vyzkouším obě a dám vědět.

Re: Zkušenosti s výměnou malého kolečka na sekundáru

Napsal: pát 08. srp 2014 20:54
od Robert
Tak jsem dnes vyměnil původní (a předpisové) 16-ti zubé kolečko vpředu na sekundáru na 15-ti zub, a po první jízdě se mi zdá, že to mělo smysl. S 16-ti zubým mi točila čtverku při 6 tis. ot./min. na rychlost 90 km/h, teď 15-ti zubé kolečko točí při 6 tis. ot./min. čtverku na rychlost 85 km/h, nicméně pátá rychlost je zdá se více v pohodě. Dojmy jsou syrové, ale dobré. Nemusím za to tolik tahat a jedu.

Re: Zkušenosti s výměnou malého kolečka na sekundáru

Napsal: stř 13. srp 2014 19:47
od em74
Ahoj
Já měl na 251 (asi 24tis.km - koupena loni od 2.majitele) 19zub a jela do 105-110 víc se jí nechtělo, točila někde přes 5tis (do 5,5 víc se jí nikdy nechtělo). Na 5ku při 90ti točila cca pod 5tis ot., při 100ce (tacho) už cca 5,2tis. Ale jela slušně. (zrychlení sem moc nezkoušel, využíval sem tak max.80% schopnosti).
Nyní mám origo 21zub a otáčky šly dolů ale bohužel od 80ti - 90ti výš se jí nějak nechce (nenásilně - bez zalehávání a točení plynu přes hranici kdy to nepřináší odezvu). Taky sem ale měnil karb za jiný (tamten měl moc bohatou směs a nešel seřídit byl to 30N3), opět 30N-3 a servis měnil VAPE za plné, tak nevím jak dobře seřídili a nastavili to VAPE (předstih - pootočení, zafixování, jak dokonale to proměřili..). Ale fakt že 19ti zub tam byl ještě 130 km po výměně VAPE a karbu a s 19zubem po této výměně sem testoval na vyšší TOP speed a jela cca 113-115 (tacho) než se hryzla (servis dal jehlu na 1.zářez .... chudá směs a následně...). Takže mi přijde že s 19ti zubem točila dost ale s origo 21 ji odpor vzduchu (měřím cca 176) nedovolí nad 90 tak snadno jako dřív s lehčím 19ti. Taky je možné jak píše Harry výše že sou po letech "vydechlý"... Taky mám nepůlený motor v origo stavu (údajně). Vzhledem k síle vichru mi už v autoškole připadlo že od 75ti výš je to nepříjemné. Divné že s 19ti zubem sem lítal i po dálnici do 105-110ti ( i když v předklonu kvůli pohodlí) a nyní s 21kou se jí nechce nad 90. Ale jízda do 90ti mi přijde jako max. snesitelného bez nutnosti se předklánět. Při vyšších rychlostech stačí hup na silnici a vždy mám pocit,když mě mašina trošku "vyhodí nahoru" že kdybych nedrtil rukojeti, tak mě to sfoukne a to radosti z jízdy nepřidá....
Chce to vyzkoušet kolečko není taková položka a vždy se dá vrátit zpět.