Stránka 2 z 2

Re: Vůle spojkového koše

Napsal: čtv 07. led 2021 12:19
od flx
Teď koukám, že díra v řetězovém kole má dva průměry a vzhledem k té ostré hraně bych řekl, že už od výroby. Mělo by to být trochu vidět na fotce: https://ibb.co/C9qJ3W0
Je to vidět i na pouzdře jak je oleštěné: https://ibb.co/Wzy0v2d
Čela opotřebená asi nejsou, protože jsou na nich ještě vidět stopy po obrábění: https://ibb.co/wLZLpR7 https://ibb.co/kSLLbCm
A ještě mi vrtá hlavou, jestli by ten koš pán ve videu tak snadno nasadil kdyby tam byla vůle třeba jenom 0.02mm. Nedávno jsem vyráběl přírubu s vůlí 0.02mm ( sice teda na průměru 50mm) a nasadit to moc nešlo – pořád se to hryzalo. Jemu to tam padne jak nic.
Som z toho voľajaký zmätený… Asi jen zkrátím pouzdro o 0.4mm a uvidím co se bude dít.

Re: Vůle spojkového koše

Napsal: čtv 07. led 2021 17:02
od AresMlok
Zdravím strojaře,
chci podotknout, že zemědělské vůle mě vadí. Můj názor na druhovýrobu, pokud čtete moje příspěvky, znáte.
Ano, v katalogu chybí podložka mezi unašečem a futrem. Tedy celou diskutovanou vůli tvoří podložka, futro, podložka mínus tělo řetězovýho kola. Obě podložky by měly bejt kalený, jinak je koš i unašeč rozmačkají a vybrousí. Tady dostávají čočku vymezovací podložky mezi podložkou na ložisku a futrem...
Měl jsem dvě spojky, kde podložka pod unašečem chyběla a unašeč měl vybroušenou dosedací plochu a v ní ještě vybroušený žlábek.
Pokud se opravdu pozorně podíváte na poskytnuté video, tak v čase 25:33 je pěkně vidět, jak se celý komplet řetězového kola s košem po sundání šuplery zvedne... To bude zřejně ta 0,02 mm vůle...
Mám tady řetězový kolo s vnitřním průměrem 20,17 mm a délkou díry 24,57 mm. Obě dosedací plochy jsou oleštěný. Futro k dispozici nemám. Kolo jsem měnil, protože má olítaný zuby. Spojka fungovala normálně.
Poskládat spojku nasucho a zkusit hrk. Žádnej nebude.
Samozřejmě jít cestou přesné strojařiny můžete, ale to Vás čeká výroba půlky MZty, jinak Vás švihne.
Píšu praktický zkušenosti desítek hodin ladění něčeho, co vyladit nejde.
Vůli u svýho koše neznám, nikdy jsem ji neměřil. Pokud nezapomenu, tak ji změřím, abych nevařil jen z vody. Nicméně, hrk má řádnej. Točí se volně. V 50 km/hod. zmáčknu spojku, pustím plyn, při volnoběhu odřadím na neutrál, pustím spojku a dojedu před barák. Kvalty jdou krásně sázet.
Takhle mě fungujou všechny spojky, pokud je mi známo.
Přeji úspěšné poskládání.

Re: Vůle spojkového koše

Napsal: čtv 07. led 2021 23:12
od Tomáš S.
AresMlok píše:
čtv 07. led 2021 17:02
Samozřejmě jít cestou přesné strojařiny můžete, ale to Vás čeká výroba půlky MZty, jinak Vás švihne.
Píšu praktický zkušenosti desítek hodin ladění něčeho, co vyladit nejde.
Zdravím zemědělce.
Půlku MZty předělávati netřeba. Stačí si jen ohlídat několik důležitých a funkčních rozměrů ať už v motoru, karburátoru nebo na podvozku. Výroba přesného futra mi nepřijde jako raketová věda.
Vyladit jde všechno, jen musíte vědět co děláte.

Re: Vůle spojkového koše

Napsal: sob 09. led 2021 13:11
od flx
„Mám tady řetězový kolo s vnitřním průměrem 20,17 mm a délkou díry 24,57 mm. Obě dosedací plochy jsou oleštěný. Futro k dispozici nemám. Kolo jsem měnil, protože má olítaný zuby. Spojka fungovala normálně. „
Takže rozměry skoro stejné jako to moje. A takto to vypadá v reálu: https://streamable.com/764x2u Na konci videa je trochu vidět jaký má vakl do stran.

Re: Vůle spojkového koše

Napsal: sob 09. led 2021 15:27
od AresMlok
Tohle je axiálně 3x tolik, co mám já a radiálně 20x. Sedí futro na hřídeli?
Zkusím nějak dostat kousek videa, kde je trochu vidět vůle koše z jinýho motoru. Časem budu sundávat primár u svý MZty, zlobí mě náhon otáčkoměru. Jen ještě nevím kdy.
Koukal jsem na to na mobilu a tam to opravdu vypadalo tragicky. Na PC to je lepší...:-)

Ta axiální vůle je veliká, chtělo by ji zmenšit na půlku. Na videu uvidíš změnu axiální vůle po slícování primáru, ale radiální vůle je taky velká.
Axiální vůle na mojí MZtě je zhruba stejná jako na videu po akci a radiální si nepamatuju. Pokud by byla stejná jako na videu mým nebo Tvým, tak to řadí zcela příkladně. Je potřeba mít rovnoběžný lamely...