Jazda dolu kopcom
Jazda dolu kopcom
Zdravím borci, chcem sa opýtať, ako je ideálne jazdiť na MZ pri dlhom klesaní. V príručke na opravy MZ som sa dočítal toto: "Správne tedy pri jízde z kopce jednoduše zavreme plyn. Na volnobezni trysce vznikne enormní sání a motor dostává díl smesi, který postačuje pro chlazení i mazání. Tato smes se nespaluje, protože jí chybí vzduch. Nespálí se tedy ani olej, ktorý muže nerušene a optimálne motor mazat." Toto stanovisko ma dosť prekvapilo, dosiaľ ma ani nenapadlo zavrieť plyn z kopca úplne. Robíte to takto niekto? Je fakt rozumné pri dlhom klesaní z kopca, napr 2-3 km, držať úplne zavretý plyn?
Re: Jazda dolu kopcom
Pokud nezajíždíš motor, klidně jezdi z kopce bez plynu...
Re: Jazda dolu kopcom
nevím, kde by v našich končinách byl kopec, kde bys jel 2-3km bez plynu...
ale i kdyby, tak jsem ještě neslyšel o tom, že by někdo v takovém případě zadřel. kdyžtak to můžeš řešit krátkodobým přidáním plynu, aby se motor nadechl a trochu napil
ale i kdyby, tak jsem ještě neslyšel o tom, že by někdo v takovém případě zadřel. kdyžtak to můžeš řešit krátkodobým přidáním plynu, aby se motor nadechl a trochu napil
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Jazda dolu kopcom
Vladan: No pár míst by se našlo... třeba Mohelnickej kopec, z tunelu Hřebeč dolu - jeden pruh, dvojitá plná a kamiony.
A nejde občas vymáčknout spojka? Na volnoběh by se to mělo mazat zcela normálně?
A nejde občas vymáčknout spojka? Na volnoběh by se to mělo mazat zcela normálně?
Re: Jazda dolu kopcom
o tom jsem psal - když pojedeš z Mohelnickýho kopce na MZ 150 bez plynu, navrchu pojedeš kilo, v půlce budeš mít rychlost tak 50km/hod - takový klesání to zas není, abys muší váhou eMZety a studenta v sedle překonal bez plynu odpor vzduhu, brzdnej účinek motoru, valivej odpor atd. atd
a ano můžeš vymáčknout spojku, protůrovat a tím prohnat motorem čerstvou směs. aspoň nebudeš mít dole pod kopcem plnej lauf nespálené směsi.
a ano můžeš vymáčknout spojku, protůrovat a tím prohnat motorem čerstvou směs. aspoň nebudeš mít dole pod kopcem plnej lauf nespálené směsi.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Jazda dolu kopcom
V tej knihe (Opravy dvoutaktnich motocyklu MZ) na str. 40 a 42 dosť kategoricky píšu, že správne sa má na dvojtakte jazdiť buď s otvoreným plynom, alebo zavretým. Jazda na pol plynu údajne vytvára chudobnú zmes a stačia vhodné okolnosti (jazda za kamiónom, jazda z kopca) a motor sa ľahko zadrie. Dokonca aj za jazdy po rovine vraj treba mať plyn "máličko naviac" než je treba. Má to istú logiku vtedy, ak pri zavretom plyne naozaj nastáva úplne iný režim a do valca prúdi zmes cez voľnobežnú trysku, ktorá dobre maže. Ale je to istotne tak?
Pre mňa sú to nové veci a sám som skutočne zadrel MZ pred 25 rokmi pri jazde z kopca (a nechápal som vtedy, keďže som išiel bez námahy na 5-ke na pol plynu). Prirodzene sa mi tiež žiada z kopca občas popridávať, alebo ísť na 5-ke s pol plynom, ale podľa tohto je to nesprávne. Včera som to skúšal so zavretým plynom na cca 1-km klesaní. Motorka v pohode vydržala, ale to brzdenie motorom bez plynu, zdá sa, dosť namáha prevodovku, reťazovku a ktovie čo ešte...
Pre mňa sú to nové veci a sám som skutočne zadrel MZ pred 25 rokmi pri jazde z kopca (a nechápal som vtedy, keďže som išiel bez námahy na 5-ke na pol plynu). Prirodzene sa mi tiež žiada z kopca občas popridávať, alebo ísť na 5-ke s pol plynom, ale podľa tohto je to nesprávne. Včera som to skúšal so zavretým plynom na cca 1-km klesaní. Motorka v pohode vydržala, ale to brzdenie motorom bez plynu, zdá sa, dosť namáha prevodovku, reťazovku a ktovie čo ešte...
Re: Jazda dolu kopcom
Už jsem několikrát četl, že je to možné, ale ty jsi první komu se to jízdou z kopce opravdu zadřelo. No, je to docela nepříjemné prvenství...
Jinak většina z nás na MZ jezdí s otevřeným nebo zavřeným plynem pořád, ať je to rovinka nebo kopec, ty polohy mezi tím jsou docela k ničemu:D
Jinak většina z nás na MZ jezdí s otevřeným nebo zavřeným plynem pořád, ať je to rovinka nebo kopec, ty polohy mezi tím jsou docela k ničemu:D
Re: Jazda dolu kopcom
V podstate to vôbec nebolo náročné klesanie. Najprv cca 700 m slabé klesanie, potom 150 m rovinka a ešte raz 700 m trochu strmšie (ale nie moc). A na tom druhom klesaní sa to zadrelo. Pritom ani predtým som to nijak zvlášť netočil - som skôr kľudný jazdec, cestovná rýchlosť kdesi okolo 70 km/h...
Re: Jazda dolu kopcom
Nic takovýho sem nikdy neslyšel a že bych jezdil furt plnej nevim no Např sem jel z mezihoří dom a po dálnici, celou cestu zařazeno za 5, čtvrt nebo pul plynu podle kopce a nic se nestalo. Jel sem 90 kilometru a asi hodinu.
Po 20 kilometrech řikám kdy už bude do (dámské přirození) KONEC Po dálnici sem jel poprví a nakonec!
Po 20 kilometrech řikám kdy už bude do (dámské přirození) KONEC Po dálnici sem jel poprví a nakonec!
Re: Jazda dolu kopcom
Podle mě je to blbost, tam muselo být špatně něco jiného (špatný olej, nebo poměr oleje a benzínu). Pochybuju, že se dvoutakt sám od sebe po cca 700 metrech klesání zadře (vlastně pardon, po cca 1400 metrech)...
Re: Jazda dolu kopcom
Na tieto veci som si dával pozor, nebol som nejaký nováčik. Najskôr som mal prvú MZ 150 od nova, striebornú, stála vtedy tuším 9.900 korún. Najazdil som na nej cca 20 tis. km. Potom som ju predal a kúpil som jednu z posledných dovezených MZ 150. Bola krásna snehobiela s červenou prednou vidlicou, brzdovým kotúčom, červenými zadnými pružinami a držiakom pre spolujazdca. Mala tiež originál čierny motor. Bola to verzia 150.1 (inak v tom čase mali v predajni asi 5-6 MZ, niektoré boli 150.2 a iné 150.1 – ale nik to neriešil, kupci sa v tom nevyznali). Táto už stála cca 16.990 korún. Najazdil som na nej asi 10 tis. km, keď sa takto z ničoho-nič zadrela. Potom som už k nej stratil dôveru, nechal urobiť výbrus a predal...
Až spomínaná publikácia mi - teraz po asi 25 rokoch - osvetľuje, prečo k tomu zadretiu vtedy pravdepodobne došlo
Až spomínaná publikácia mi - teraz po asi 25 rokoch - osvetľuje, prečo k tomu zadretiu vtedy pravdepodobne došlo