Klepání v motoru
Re: Klepání v motoru
Ahoj,resil a zkoumal jsem stejny problem uz pred lety a je to presne jak pise Stechy.Blize klikovce je orig.vetsinou podlozka 1,90 ale vule diky provozu se jiz zvetsila a to je to klepani.Na jizdu aj.to nema zadny vliv.Ja to delam nasledovne -.mam 3 tloustky pollozek-1,90,,1,95,,2,00.Nasadim prvni podlozku napr.1,90-vnitrnim vyrezem ke klice,pak jehlove lozisko s dvojkolem-velke primarni kolo musi ven,jinak se to spatne zkousi.,pak dalsi tlustou,ale mensi podlozku zase vnitrnim vyrezem ke klice a na tuto podlozku zatalcim silne prsty(v praxi to obstarava ta velka prohnuta podlozka obloukem ke klice-je lepsi ji jeste pekne prohnout,aby odolala bocnimu tlaku,páč primarni kola jsou sikma a ne rovna kvuli hluku aj. ) a zkousim bocni(axialni) vuli dvojkola-0,05-0,1.Cim mensi vule,tim bude mensi hluk,ale pOZOR kdyz je to bez vule,dvojkolo se zacina vice samovolne unaset a ma to za nasledek hlucne razeni,prevodovka dostava vetsi stosy a neutal jde spatne zaradit.Pri zarazeni 1 kvaltu motorka poskoci.Nekdy si s tim musis vyhrat,nebo i na magnet.brusce udelat podlozku napr.z 2,0 ...tloustku1,97mm.Podlozky maji na moto-prodejne,ale jsou docela drahe páč jsou opravdu kalene.Jeste skus,jestli nepovolily nyty dvojkola,kola se nesmi ani hnout.Predpokladem je tez jehlove lozisko v poradku,ale odchazi malo,spis ma plast.klec oskvareny kraj,jak nekdo otocil jednu z podlozek a dvojkolo se pri treni rozzhavilo.H
Re: Klepání v motoru
Zdravim, chci se zeptat zda-li mam stejny problem. Zacla klouzat spojka a zjistil jsem ze je povolena, tak jsem ji dotahl na krev ted se zda ze uz neklouze. Ale ozyva se pravidelne susteni az klepani neco mezi tim a kdyz vymacknu spojku tak uz neni slyset. Muze tl byt ten damy problem, jako tu popisujete s temi podlozkama. Tyka se MZ301 (251). Dekuji za kazdou odpoved
MZ 301 kanuni now ....
Re: Klepání v motoru
Co jsi dotáhl na krev a jak?
To nějak jde? Ani nevím...
Vím jen, že tam je šnek otáčkoměru, kterej jakože "drží" spojku na kuželu... myslíš tohle, že jsi dotáhl na krev?
To nějak jde? Ani nevím...
Vím jen, že tam je šnek otáčkoměru, kterej jakože "drží" spojku na kuželu... myslíš tohle, že jsi dotáhl na krev?
Re: Klepání v motoru
Tak správně jak řikáš, ja tam nemam šnek ale jen matku. Možná jsem se špatně vyjadřil ale myslíme totež. A ted spojka neklouže ale slyšíš šustění na volnoběch a když ji vymáčkneš tak je ticho. Dotahl jsem co to šlo
MZ 301 kanuni now ....
Re: Klepání v motoru
Tak to se ti nejspíš protočila na kuželu... Protože ta matka nemá, pokud vím, s nějakým nastavením spojky nic společnýho...
Podle mě, ti bere hřídelka od šneka spojky o tlačnej kus spojky (duralová hvězdice na spojce)
Je to ta hřídelka v levým krytu motoru, do které je nacpaný spojkový lanko, když spojku zmáčkneš, zatlačí se tzn. přestane to klepat, mě to dělalo taky, ono na te hřídélce je podložka, teda já jí tam mám a ta mi o to klepala, jak to vyřešit?
Buď sundat kryt motoru a podívat se na to, popř. tu hřídel poupravit, no a nebo to nějak šikovně poštelovat, ovšem to ti nedokážu poradit, jak...
Každopádně dám kilo na to, že to dělá přesně to, co popisuju, protože by to vysvětlovalo i to, že to přestane, když spojku zmáčkneš
Na fotce jsou to ty dva díly
Podle mě, ti bere hřídelka od šneka spojky o tlačnej kus spojky (duralová hvězdice na spojce)
Je to ta hřídelka v levým krytu motoru, do které je nacpaný spojkový lanko, když spojku zmáčkneš, zatlačí se tzn. přestane to klepat, mě to dělalo taky, ono na te hřídélce je podložka, teda já jí tam mám a ta mi o to klepala, jak to vyřešit?
Buď sundat kryt motoru a podívat se na to, popř. tu hřídel poupravit, no a nebo to nějak šikovně poštelovat, ovšem to ti nedokážu poradit, jak...
Každopádně dám kilo na to, že to dělá přesně to, co popisuju, protože by to vysvětlovalo i to, že to přestane, když spojku zmáčkneš
Na fotce jsou to ty dva díly
Re: Klepání v motoru
Goose píše:Zdravim, chci se zeptat zda-li mam stejny problem. Zacla klouzat spojka a zjistil jsem ze je povolena, tak jsem ji dotahl na krev ted se zda ze uz neklouze. Ale ozyva se pravidelne susteni az klepani neco mezi tim a kdyz vymacknu spojku tak uz neni slyset. Muze tl byt ten damy problem, jako tu popisujete s temi podlozkama. Tyka se MZ301 (251). Dekuji za kazdou odpoved
já mám pocit,že kdyš se podíváš o pár řádkú níž,tak na ten výkres,hned za tou maticí se šnekem (náhon na otáčkoměr),tak tam je ještě vymezovací podložka,a přesně já toto řešil o několik témat jinde(já ji tam totiž původně vůbec neměl) a udělal sem si tuto vymezovací podložku na míru u 251 a u mě dobbrý,teda zatím....