Stránka 1 z 1
A pak že nemá výkon
Napsal: ned 09. bře 2014 20:36
od hoj.73
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 07:45
od Harry
Ona pravě ta 251 už nejakej výkon ma... Jinak gumovacka jde s čímkoli... I s fichtlem
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 18:29
od suky1231
Když už tady na to narážíš, tak by mě zajímalo, jaké máte zkušenosti s maximálkou u ETZ 250?
Já mám motor po GO a přes kilo se jí vůbec nechce, musí to být fakt dost z kopce. Teď sem zkoušel i větší hlavní trysku, vlastně největší co se dělá tu 1,45mm normálně je asi 1,30mm. Na konci plynu mám asi tak 3mm kdy už jede spíš hůř a je lepší trochu plyn ubrat. Tak sem právě myslel, že tam jde už málo benzínu, ale jede to asi pořád stejně i s tou větší tryskou, možná o trochu líp táhne, ale čekam jaká bude spotřeba, ono už teď sem se ve dvou lidech a s věcma dostal na skoro 6 litrů

Karboš mám seřízený podle příručky, válec má najeto něco přes 3 tis.
Kámošovo 250dina byla teda před přidřením, ale na 4ku se na 110km/h dostala celkem rychle oproti té mé, kde je to skoro nepředstavitelný
Dál by mě zajímalo, jestli máte zkušenosti s tím karburátorem BING? Nějaký rozdíl? Vyplatí se to?
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 19:46
od Smoula
já zkoušel maximálku a dostal sem z ní podle GPS a tachometru 124km/h, ale na pětku se nedostanu přez 5tis otáček.
Karbec mám podle bible. Spotřebu mám 3-5 litru. Na dálkovou trasu např. z Novýho Města na Moravě do Českejch Budejic sem měl 3,25l/100 s obloženou motorkou. Hodně to závisí jak moc se tahá za plyn, podle kopcovitosti terenu,
nafoukaných kolech ....
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 19:48
od Majkl
ja na sve 250 letel 140km/h po rovine jak nic, do 6tis. taha jako valach

) mam v predu 19 zub. vybrus, go motoru... Jede to fakt strasne a to sem nebyl ani zalehlej, ale malokdo mi to veri

ale jel semnou kamos, ten vam to muze potvrdit

Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 19:48
od hoj.73
Podle mně neznanená to že dám větší trysku automaticky větší výkon jelikož směs bude moc bohatá a motor se bude dusit, spíš bych si pohrál s bohatostí směsi
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 20:20
od suky1231
Mě právě přišlo, že tam de spíš víc vzduchu než benzínu, když mam tu vůli na plynu, tak sem zkoušel větší, bohatost bys změnil jak? Tam je ten malej šroub na vzduch a velkým bych změnil volnoběh.
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 20:27
od Majkl
jehla na soupatku, ja mam treba sroub na bohatost zaplombovanej, do karbecu je lepsi se nesrat... Spis tu bohatost uber... Dobry akorat na studenej motor... Ja nemel gumicku a syticu a delalo to taky bordel, pokud jak ty rikas das plnej a ona spis uvadne, je tam neco spatne, ja kdyz dam plnej tak me trha ruce

je to laborace...

jeden sroub, mensi je a bohatost smesi, vetsi je na volnobeh!
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 20:35
od suky1231
Popondat jehlu na šoupátku bych moch zkusit, spadly by níž otáčky a ty zas zvednu přes ten volnoběžnej šroub, tak by se to změnit mohlo. Tu trysku tam možná zatim nechám. Sytič je OK.
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 20:52
od Márty
Dle těch videí vidím, že můj názor na Poláky je správný
Maximálku jsem nezkoušel, ale myslím, že 120 km/h by moje dvaapůle dala bez problému a asi bych to rozjel i na těch 130 tachometrových, ale na to si jí moc vážím, abych ji takhle trápil

Na "relativně" rychlou jízdu mám jiný stroj...
Pokud je hlavní tryska moc velká, tak se to bude, jak píše hoj.73, při větším otevření plynu, dusit - vyzkoušeno...
Jinak u takovéhleho stroje dost záleží i na váze jezdce, je rozdíl jestli, veze metrákovýho pořeza nebo někoho, kdo má 70 kilo i s postelí. Když jsme si sedli s Harrym na jeho dvaapůli, měla s náma dvěma docela problém.
Spotřeba, při mém stylu jízdy, se pohybuje kolem 4,5 l /100 km.
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 21:03
od suky1231
No já zrovna patřim mezi ty co váží 70 i s postelí

do stovky jede dobře, ale pak už je mrtvo

Zas tolik mi to netrápí, ale každej koník navíc se vždycky hodí hlavně při předjíždění.
[img]
http://sukovaty.ondrej.sweb.cz/IMG_1309.JPG[/img]
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 22:28
od Márty
suky1231: Vypadá pěkně

Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 22:35
od Lord_Lee
Moje MZ 251 s origo 21 zubem se na těch 120-130km/h celkem bez problémů vyhrabala, přičemž pohodová cestovní rychlost byla mezi 90-110 km/h. A to pamatuju na cesty do Jevíčka kdy do kopce na moravskou třebovou mi Draggoun s Tomisem na tuším 19 zubu do kopce těžce ujížděli, takže 251 ve slušným stavu do těch 110km/h má celkem slušnou dynamiku.
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: pon 10. bře 2014 22:41
od suky1231
Já tam mám 21zub, jako na těch 110 se dostanu fakt jenom z kopce, tachometr by proměřovat moc neměl, tak podle toho co tady píšete, tak s tím něco bude chtít udělat. Když sem měl 20zub, tak co si pamatuju tak na pětku jela max 105km/h ten 19zub už mi přijde fakt malej. Možná by stálo za to spočítat zuby vzadu, ale rozeta je relativně nová a zadní se asi odlišný ani nedělaj.
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: úte 11. bře 2014 08:35
od Vladan
dobrá 251 dá 110 na čtverku
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: úte 11. bře 2014 10:01
od Heki
To může mít spoustu faktorů:
- převod - dej tam zpátky 20 zub
- je řetěz namazaný a není přešponovaný?
- nepřibrždují brzdy?
- dost vzduchu v kolech?
- Motor má dobrý tlak (což po výbrusu asi má)
- je dobře zajetý?
- nový benzín, kvalitní olej?
- co tam je za píst? Nepřidírá se?
- Předstih?
- Seřízení směsi? (sériová tryska 130 by měla stačit, jinak nevim kde jste přišli na to, že největší trysky se dělají 145 - trysky koupíš jakékoliv velikosti do minimálně 200). Podívej se na svíčku - dle barvy zjistíš co to chce. Černá = bohaté, Bílá = chudé, šedá až cihlová = ok směs. Pokud to tahá slabě a po zapnutí sytiče za jízdy se situace zlepší, tak zvedni u zářez jehlu. Pokud je svíčka černá jak boty, dej jehlu níž.
Chce to s tím laborovat.Některé motory nepojedou pořádně nikdy a napřijde se na to proč. Měl jsem Jawettu, ketré se nikdy moc nechtělo a nepřišli jsme na to čím to bylo. Nakonec jsem ji prodal...
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: úte 11. bře 2014 10:57
od suky1231
Z těch bodů, co si vypsal, připadá v úvahu předstih s kterym, když sem zkoušel hejbat, tak to bylo spíš horsi nebo stejný, mam tam zapalování VAPE vinuti je orig. A tu jehlu zkusim, popondat možná, že bude ještě zvednuta jak to má byt, když se zajizdi, ale nejspíš uz sem ji dával jak má být. Ty trysky budu asi ještě zkoušet.
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: úte 11. bře 2014 11:14
od Majkl
predstih hraje moc velkou roli, dej to na 2,5mm pred HU a mela by jet krasne, ja mam na 2,5 pred HU a jede fakt luxusne,takrka v celym rozsahu otacek, jasne ve 2tis. me na bura do kopca jak cyp nevytahne

ale nemuzu si stezovat
kdyz das vetsi, tusim 3mm pred HU tak bude myslim tahat lip ve vyssich a kdyz mensi 2mm, takze zase taha lip ve vyssich, ale nejsu si jistej, zda li to neni naopak, chce to si s tim hrat, hejbout, projet, hejbout projet, tak dlouho dokud ti to nebude vyhovovat

)
Re: A pak že nemá výkon
Napsal: úte 11. bře 2014 12:47
od Heki
Vyšší předstih se dává na lepší vyšší otáčky. Spodek to pak má horší a když je velký předstih, tak taky při startování někdy kope do páky (ale MZ nedává takové rány jak velký 4T jednoválec - ten láme kotníky)

Re: A pak že nemá výkon
Napsal: úte 11. bře 2014 17:25
od Majkl
Dvěpade taky pěkně občas kopne

asi zase jak která

Re: A pak že nemá výkon
Napsal: úte 11. bře 2014 18:44
od Heki
Majkl: Věz, že proti takovému XT 600 je to čajíček

Re: A pak že nemá výkon
Napsal: úte 11. bře 2014 18:47
od Majkl
To věřím... To asi fakt láme nohy

Re: A pak že nemá výkon
Napsal: čtv 13. bře 2014 21:11
od jindrap
Budu citovat Harryho:
desatero jednoduchých opravárenských úkonů, když na MZ něco nevalí, tak kde začít:
1. Když to jede, zbytečně se v tom nehrab
2. Nikdy neopravuj víc věcí naráz, pak nezjistíš, kde byla chyba
3. Většina závad se je způsobena špatnou svíčkou, fajfkou nebo káblem
4. Zkontroluj jestli tam máš benzin, případně přepni na rezervu, zahoď palivovej filtr a nech jen hadičku
5. Pokud to jede míň než dřív tak - zkontroluj tlak v pneumatikách, zkontroluj a případně namaž řetěz, zkontroluj, jestli nezůstávají viset brzdy, seš tlustej
6. Vyměň pojistky
7. Spojka se nešteluje šroubkem u páčky
8. To že to kamošovi jede líp, tak to neznamená, že tam musíš koupit Bing, Vape a laďák
9. Pokud neumíš naštelovat směs v karbci, nech to někomu, kdo už to dělal a ať se ti to pokusí vysvětlit a prakticky ukázat
10. Jestli máš pocit, že to jede málo a potřebuješ to tunit, kup si raději silnější motorku