Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
[img]http://mz-world.cz/forum/images/zatky.jpg[/img]
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
jsou to kluci šikovní - asi si místo pětikoruny na povolení vzali dvoukačku
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
hmm zdá se že v originál servisech sedí stejní idioti napříč všema značkama. Tohle je po šroubovácích. Teda být to moje tak tuhle "opravu" odmítnu zaplatit dokud ty víčka neobjednají nové a ještě bych se děsil toho co s tím ten mechanik asi udělal vevnitř...
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Pete: nebo naopak co udělat měl, ale neudělal a přesto vyfakturoval....
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Pete: Bohužel jsem si toho všiml až teď o víkendu, když jsem motorku myl a na servisce byla začátkem srpna, tak už jim to těžko budu dokazovat, to víš, že všimnout si toho při přebírání, tak jim k tomu něco řeknu.
Zas až tolik mne to nesere z hlediska dokurvení těch šroubů - mám objednané z ebaye tuningové v červeném eloxu od Zety (jsou na inbus), ale sere mne to z principu, že ve značkovém servise je schopen to, rádoby školený servisní technik, takhle do..bat - předpokládám, že nejsou tak chudí, aby nemohli použít kvalitní a odpovídající nářadí, zvlášt po tom, co si za výměnu oleje a skouknutí ventilů řekli o 2,5 tis. (a to jsem měl ještě 12% slevu)...
Se už ani nedivím, že mi krátce po poslední, 18-ti tisicové, servisce tamtéž začal zlobit Alp, jak jsem tu někde psal, buhví, co s tím dělali...
Jo, co si člověk nedělá sám
Zas až tolik mne to nesere z hlediska dokurvení těch šroubů - mám objednané z ebaye tuningové v červeném eloxu od Zety (jsou na inbus), ale sere mne to z principu, že ve značkovém servise je schopen to, rádoby školený servisní technik, takhle do..bat - předpokládám, že nejsou tak chudí, aby nemohli použít kvalitní a odpovídající nářadí, zvlášt po tom, co si za výměnu oleje a skouknutí ventilů řekli o 2,5 tis. (a to jsem měl ještě 12% slevu)...
Se už ani nedivím, že mi krátce po poslední, 18-ti tisicové, servisce tamtéž začal zlobit Alp, jak jsem tu někde psal, buhví, co s tím dělali...
Jo, co si člověk nedělá sám
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Márty: Předpokládám, že těmi 18ti tisíci máš na mysli kilometry a né cenu za servis...
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Viki: Jo, jedná se o km, ta serviska stála něco přes 5 tis., i když mne chtěli stahnout ještě o 2 za zadní brzdové destičky, což jsem ale s díky odmítl, sehnal za 4 kilča nové od Lucas a vyměnil si je "zdarma" sám
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Jaký se na to správně používá nástroj, aby se ty plastové krytky nepoškodily?
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Jindra, ony nejsou plastové, ale kovové...
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
No, tím hůř... ale co se na to používá? Předpokládám, že desetikorunu v manuálu nepředepisují.
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Používám takové ty plastové kolečka do nákupních vozíků
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Jindra: Tak myslím, že stačí dostatečně široký šroubovák a trocha citu
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Márty: šroubovák dostatečně široký podle fotek měli, akorát ty ruce jim asi nesloužily plně nejlíp(td)
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Tak je fakt, že ten matroš je bláto a ožvýká se to snadno. Na DR to mám už ojebané jak děvka - sice z převážné většiny od minulých majitelů, ale pár zářezů jsem taky přidal. Mám ten zlozvyk, že se všechno snažím přitáhnout pořádně, aby to drželo a nevyklepalo se to. Fakt je, že méně je někdy více muhehe Na funkci to vliv nemá, ale z autorizovaného servisu by se ta motorka měla vracet trošku v jiné podobě.
Ale neidealizujme si autorizované servisy - myslíte, že tam dělají nejlepší mechanici? Tam podle mě často dělají mladí, co to ještě neumí nebo na to taky i serou. Borci, co jsou dobří mají často vlastní servis - ale na to potřebuješ krom odvahy a prachů i nějaký ten skill a srdíčko
Ale neidealizujme si autorizované servisy - myslíte, že tam dělají nejlepší mechanici? Tam podle mě často dělají mladí, co to ještě neumí nebo na to taky i serou. Borci, co jsou dobří mají často vlastní servis - ale na to potřebuješ krom odvahy a prachů i nějaký ten skill a srdíčko
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Heki: Tohle nebyl mladej kluk (tak 35), mluvil jsem s ním, když jsem se ho ptal na ty problémy s Alpem, ale jinak s tebou souhlasím
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Dnes a denně se setkávám s těmahle víčkama. Některá jsou z kovu jiná zase z plastu. I když použiji sebelepší šroubovák nebo k tomu upravený plocháč, tak se občas stane, že je to na víčku vidět a to zejména pokud je pěkně utažené nebo zalepené, zarostlé oxidací (hl. u starších strojů). Často to bývá tak zakouslé, že nepomůže ani ohřítí horkovzduškou. Tím chci říct že se tohle stane úplně jednoduše i když si dáš ukrutně bacha. A ten materiál je navíc bláto. Kolikrát se na něj bojím jenom podívat aby se nevymačkal. A k těm doplnkovým víčkům. Nepočítej s tím že budou z nějakýho lepšího matroše, budou z čínský sračky a dávám jim max 2 povolení než se v nich imbus vymačká a budeš zase naříkat že to někdo ožvejkal. Já u takovejch víček úplně stříkám vzteky a při sebemenšim náznaku vyžvejkávání na to házim bobek, protože majitel po tom určitě půjde a raději si otáčim motorem přes kvalt a zadní kolo. Tyhle eloxovaný serepetičky jsou tak na jedno použití. Utáhnout a nechat být.
Když k nám na servis přijede motorka s eloxovanýma supertuning šroubkama modlim se abych na ní nemusel dělat protože se tutově nějaký ten šroubek ožvejkne nebo zakousne v závitu a pak sháněj někde jiný. Hrůza děs.
Čili, pokud to fakt nešlo povolit tak je jasný že se to muselo na něčem podepsat a pokud to bylo jen lehounce dotaženo že by na to stačila Peteho kouzelná plastová mince tak je to kokot že to takhle poničil.
Když k nám na servis přijede motorka s eloxovanýma supertuning šroubkama modlim se abych na ní nemusel dělat protože se tutově nějaký ten šroubek ožvejkne nebo zakousne v závitu a pak sháněj někde jiný. Hrůza děs.
Čili, pokud to fakt nešlo povolit tak je jasný že se to muselo na něčem podepsat a pokud to bylo jen lehounce dotaženo že by na to stačila Peteho kouzelná plastová mince tak je to kokot že to takhle poničil.
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Címoš: Máš recht, že ten materiál je bláto, ale dokurvený byly proto, že byly moc utažený, je tam utahovací moment 8.5 - 12 Nm, a když jsem tam dával ta nová, tak jsem při povolování toho většího zkroutil padesátikorunu jak papír.
Nakonec jsem to povolil tak, že jsem na hranu drážky nasadil šroubovák a do něj musel kladivem několikrát bacit, aby se to vůbec povolilo. Takže to bylo opravdu silně přetažené, ani náhodou ne kolem těch 10Nm, to opravdu není žádný velký moment. Známemu z motorkářů dělali tu samou servisku v jiném Honda servisu a drážky zátek má netknuté....
Pokud se to bude utahovat na ten správný moment tak to vydrží i ty tuningové čajna zátky. Ještě doporučují je máznou při nasazování vazelinou, asi vědí proč
Nakonec jsem to povolil tak, že jsem na hranu drážky nasadil šroubovák a do něj musel kladivem několikrát bacit, aby se to vůbec povolilo. Takže to bylo opravdu silně přetažené, ani náhodou ne kolem těch 10Nm, to opravdu není žádný velký moment. Známemu z motorkářů dělali tu samou servisku v jiném Honda servisu a drážky zátek má netknuté....
Pokud se to bude utahovat na ten správný moment tak to vydrží i ty tuningové čajna zátky. Ještě doporučují je máznou při nasazování vazelinou, asi vědí proč
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Címoš: Ještě doplněk, při ceně té servisky by tam klidně mohly dát nové, nevím, kolik stojí originál Honďácké, ale ty čajna tuning, se u nás, pokud je seženeš, vlezou cenou do 4 stovek.
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Márty: Ty víčka maj opačnej závit? Pokud ne, tak podle toho jak jsou na té fotce vožvejkaný, je to při povolování.
Re: Pro zajímavost - víčka na karteru nové Hondy po první servisce (značkový servis)
Skorp: Nemají, musel je orvat při povolování, ale stejně je pak opětně zatahl moc... což není třeba, páč je pod nimi gumový kroužek, který to utěsní i při lehkém zatažení... 10Nm, to je lehké zatažení s citem.
Nemám bohužel k dispozici momenťák s takhle malými momenty (mám od 30 do 200Nm), takže zatím jsem neotestoval přesněji jak silné utažení to je, ale už jsem si objednal ještě jeden, s momentem od 2 do 24Nm, tak to pak otestuju
Nemám bohužel k dispozici momenťák s takhle malými momenty (mám od 30 do 200Nm), takže zatím jsem neotestoval přesněji jak silné utažení to je, ale už jsem si objednal ještě jeden, s momentem od 2 do 24Nm, tak to pak otestuju