ETZ 150 - GO motora
ETZ 150 - GO motora
Zdar borci, už dávnejšie som písal na staré fórum že robím GO motora na svojej ETZ 150, zatiaľ postupujem pomaly ale isto, a do konca tohko mesiaca už motor bude kompletný. Nakoľko moje finančné zdroje neboli v nejakých extrémnych výškach, kupoval som diely Made in Hungary, na originály nemecké proste nemám nehovorím o poštovnom z nemeckých e-shopov. Mám za sebou výbrus valca, priemer je 56,50mm po výbruse, nový piest komplet Berta (maďarský, vôľa 0,03mm) no budem to musieť asi jemnejšie zabiehať nech sa to nezadrie, a zo spomýnaných 1500km zábehových ako som sa niekde dočítal by som zábeh chcel natiahnuť na 2500-3000km, použil som ložiská ZVL a KINEX, mechanický regler som nahradil elektronickým(HUN), mal som prasknutý držiak motora, vymenil som ich oba nech s tým je pokoj, nový štartovací segment, samozrejme guferá, do rezervy som zobral uhlíky do alternátora boli skoro zadarmo ale keď som ich porovnal s tými čo tam boli takmer žiaden rozdiel, majiteľ predo mnou ich musel meniť, zadné stupačky (už vyseli), svorníky na jednom starom sa strhol závit, na ostatných bol závit už chytený nechcem nechať na náhodu pri doťahovaní hlavy, ďalej výfuk(HUN) originál čo mám na motorke je došúchaný na dvoch miestach preliačený, do koncovky nejaký chytrák navŕtal 4 diery a z výfuku sa ozýva nepríjemný zvuk, ďalej koleno výfuku tesnenie medzi koleno výfuku a valec, orpavoval som nejaké káble v elektrike čo boli poškodené, nový náboj spojky, na originále je prasklina, chcem ho dať ešte zvariť Tigom a bude do náhrady môže ešte poslúžiť, nakoniec reťaz spojky MZA (HUN), na budíkoch mám hliníkové ručičky na ktorých bola už vyblednutá farba a sklíčka boli z vnútra špinavé, tie som rozobral sklíčka prečistil a ručičky som strekol chrómovou farbou v spreji, vyzerá to lepšie uvidím ako tá farba bude na tom držať.
Spotrebu pred GO som mal priemernú skoro 5,3l/100km
Tu mám fotodokumentáciu.
porkačovať budem až keď mi príde kľuka z repasu, už to potrebovala.
Spotrebu pred GO som mal priemernú skoro 5,3l/100km
Tu mám fotodokumentáciu.
porkačovať budem až keď mi príde kľuka z repasu, už to potrebovala.
Re: ETZ 150 - GO motora
tak páni, GO motora mám hotovú, motor je v kope, neklepe, ide pekne, pred skutočným jazdením ho chcem ešte pár krát preštartovať a nechať pobežať na voľnobeh nech si všetko v motore sadne a nech sa valec po výbruse s novým piestom aspoň nejak predzabehnú, mám už za sebou aj prvú skúšobnú jazdu asi 500metrov dlhú, motor ide krásne, dobre drží voľnobeh, cca 1500to/min, pred výbrusom ledva držal voľnobeh pri 3000ot/min. no vyskytol sa ďalší problém, asi mi prdla pružina v ľavom teleskope, pri stlačení a povolení v ňom niečo príšerne škrie, ale myslím že do 2-3 týždňov už aj tento problém budem mať vyriešený, záleží len na finančnej stránke.
Fotodokumentácia tu. je tam skoro 70 fotiek s popisom, má to okolo 20MB.
Fotodokumentácia tu. je tam skoro 70 fotiek s popisom, má to okolo 20MB.
Re: ETZ 150 - GO motora
Na zajíždění na volnoběh se radši vykašli, ještě bys ten maďarský píst mohl přidřít. Jinak to podle popisu vypadá na zdařilou GO(tu)
Re: ETZ 150 - GO motora
díky, no na voľnobehu som to myslel tak že nenechať v kuse bežať motor ale len ho pár krát naštartovať a nechať bežať pár minút kým sa nezohreje, proste kontrolovať teplotu, už som to pár krát zopakoval motor pekne beží no včera sa vyskytol ďalší problém, v prednom ľavom teleskope mi začalo niečo príšerne škrieť pri stláčaní teleskopu, vraj by to mohla byť prasknutá pružina, akurát po skúšobnej jazde sa to muselo stať pretože pred tým som to nejak nevnímal, dnes cestujem na internát vraciam sa štvrtok tak to musím potom rozobrať a pozrieť sa tomu na zúbok ale asi vymením obe pružiny, guferá a nalejem tam nový olej
Re: ETZ 150 - GO motora
Motor nemusíš nechávat běžet na volnoběh, u MZ-ty je zahřátej cca po minutě jízdy - už jsem to tu někde psal, není to čtyřtakt, který je lepší před jízdou nechat chvilku ohřát. Po čerstvém výbrusu prostě nenechávat běžet motor na volnoběh, ku.va, nevím už jak to zřetelněji napsat, na volnoběh se to hůř maže a akorát ti hrozí zadření!!! Nemá to žádný pozitivní význam...
Re: ETZ 150 - GO motora
Márty: Zahřívaní čtyřtaktu na místě před jízdou je mýtus, motor máš zahřát pomalejší klidnou jízdou, si to přečti třeba na motorkářích.
Re: ETZ 150 - GO motora
[pre]
Viktor napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Márty: Zahřívaní čtyřtaktu na místě před
> jízdou je mýtus, motor máš zahřát
> pomalejší klidnou jízdou, si to přečti třeba
> na motorkářích.
[/pre]
Taky to píšou ve všech manuálech k motorkám, ale někdy je to prostě lepší zahřát na místě. Když vyjíždím s XT, tak to mám z garáže vždycky do kopce a do terénu, což moc klidná jízda není. Navíc při jízdě se sytičem se blbě řadí kvůli vysokému volnoběhu.
Viktor napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Márty: Zahřívaní čtyřtaktu na místě před
> jízdou je mýtus, motor máš zahřát
> pomalejší klidnou jízdou, si to přečti třeba
> na motorkářích.
[/pre]
Taky to píšou ve všech manuálech k motorkám, ale někdy je to prostě lepší zahřát na místě. Když vyjíždím s XT, tak to mám z garáže vždycky do kopce a do terénu, což moc klidná jízda není. Navíc při jízdě se sytičem se blbě řadí kvůli vysokému volnoběhu.
Re: ETZ 150 - GO motora
Jindra: Jo a u předválečných motocyklů bylo potřeba i nahřát svíčku aby lépe chytily a dnes už to nikdo nedělá... Ja jasné, že jsou výjimky jako třeba ten tvůj prudký výjezd z garáže, ale tak to už je na inteligenci každého motorkáře, nebo třeba i plechovkáře, motor jako motor... Jen jsem napsal, že není pravdou, že je lepší čtyřtakt před jízdou zahřívat na volnoběh, někdy určitě ano, ale není to žádné vepsané pravidlo.
Re: ETZ 150 - GO motora
Pánové nechci do toho kecat, ale diskutujete tady vo hovně
Můj názor je ten, že celá ta akce s ohřívat/neohřívat má většinově pouze psychologický efekt. Řekl bych že rozdíl v životnosti motoru u obou způsobů bude minimální.
Můj názor je ten, že celá ta akce s ohřívat/neohřívat má většinově pouze psychologický efekt. Řekl bych že rozdíl v životnosti motoru u obou způsobů bude minimální.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: ETZ 150 - GO motora
Heki: Já jsem jen napsal, že je to s tím zahříváním co napsal Márty blbost a Jindra se toho chytnul s jeho "extrémníma" domácíma podmínkama...
Re: ETZ 150 - GO motora
MZ jsem dycky nakopl, zařadil a vyrazil.... nějaký zahřívání nemělo cenu... u XJR nastartuju, jdu otevřít bránu od zahrady a vyrážím... městem to jen tak pobublávám a pak zdarec
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: ETZ 150 - GO motora
Harry: Jojo, pak brousíš ty slidery...
Re: ETZ 150 - GO motora
Viki: stupačky>:D<
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: ETZ 150 - GO motora
To je fuk, prostě brousíš vše co je kolem
Re: ETZ 150 - GO motora
Viki: Mně v manuálu k Alpovi píšou, že po zahřátí je motocykl připraven k jízdě, tak počkám, než se mi ukáže na displeji teploměru teplota motoru, resp. chladící kapaliny, a pak teprve jedu, a tak to tak prostě dělám, myslím, že výrobce motocyklu do svého manuálu asi bludy psát nebude, i když netvrdím, že by to nešlo i bez toho
Takže blbost to není, ale souhlasím s Hekim, že to bude asi i o psychoefektu a o zvyku...
[img]http://mz-world.cz/forum/images/motor.jpg[/img]
Takže blbost to není, ale souhlasím s Hekim, že to bude asi i o psychoefektu a o zvyku...
[img]http://mz-world.cz/forum/images/motor.jpg[/img]
Re: ETZ 150 - GO motora
Druhá věc je ta, že studený motor prostě hůř tahne, u auta na nic nečekám a prostě jedu, ale než se motor trochu ohřeje, tak je jasně cítit, že reaguje jinak na "přidání plynu"...
Re: ETZ 150 - GO motora
Ale základní otázku tady je to, jestli nechávat dvoutaktní motor, hned po výbrusu s mazáním olejem přidáváným přímo do benzínu, bez olejového čerpadla, běžet na volnoběh... Já říkam, že NE
Re: ETZ 150 - GO motora
Viki: Jinak, tím, co píšou na "motorkářích" se opravdu neřídím, protože, co člověk, to názor, takže...
Re: ETZ 150 - GO motora
Tak protože je neděle večer a v telce nic, tak sem taky něco plácnu:
1.) Neřídím se tím, co je na m.cz, protože tam mele bludy každý kdo má do prdele díru, 99% z nich o tom ví kulové. A většina diskuzí stejně po 15 příspěvcích končí jedním z těchto závěrů: Rossi je bůh, Rossi je kokot, Honda je hujda, Honda je nejlepší, ukaž kozy...
2.) Nevím proč by MZ měla na volnoběh mazat hůř než při plném plynu - právě proto že má ten olej v benzínu ho tam jde přesně tolik kolik benzínu. Naopak u čtyřtaktu, který má tlakové mazání olejového čerpadla nemusí toto čerpadlo na volnoběh dávat dostatečný tlak. Každopádně pokud vše funguje a olej tam je, nezadře se ani dvoutakt ani čtyřtakt.
3.) Jinak to dělám asi stejně jak vy všichni. Nastartuju, zamknu garáž, nasadím přilbu, pozapínám vestu, rukavice... stáhnu sytič sednu a jedu. Prvních pár km než se motor ohřeje jedu zvolna a pak podle budíku teploty nebo podle citu a odhadu (když tam budík není) přidávám na obvyklé tempo vyjížďky
4.) Tu MZ po GO nemá větší smysl startovat na volnoběh. Prostě to nahoď sedni a jeď. Jezdi s tím dle zásad zajíždění, což už tady bylo stokrát napsáno.
a to je asi tak všechno, co jsem vám chtěl říct
1.) Neřídím se tím, co je na m.cz, protože tam mele bludy každý kdo má do prdele díru, 99% z nich o tom ví kulové. A většina diskuzí stejně po 15 příspěvcích končí jedním z těchto závěrů: Rossi je bůh, Rossi je kokot, Honda je hujda, Honda je nejlepší, ukaž kozy...
2.) Nevím proč by MZ měla na volnoběh mazat hůř než při plném plynu - právě proto že má ten olej v benzínu ho tam jde přesně tolik kolik benzínu. Naopak u čtyřtaktu, který má tlakové mazání olejového čerpadla nemusí toto čerpadlo na volnoběh dávat dostatečný tlak. Každopádně pokud vše funguje a olej tam je, nezadře se ani dvoutakt ani čtyřtakt.
3.) Jinak to dělám asi stejně jak vy všichni. Nastartuju, zamknu garáž, nasadím přilbu, pozapínám vestu, rukavice... stáhnu sytič sednu a jedu. Prvních pár km než se motor ohřeje jedu zvolna a pak podle budíku teploty nebo podle citu a odhadu (když tam budík není) přidávám na obvyklé tempo vyjížďky
4.) Tu MZ po GO nemá větší smysl startovat na volnoběh. Prostě to nahoď sedni a jeď. Jezdi s tím dle zásad zajíždění, což už tady bylo stokrát napsáno.
a to je asi tak všechno, co jsem vám chtěl říct
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: ETZ 150 - GO motora
Já bych to nahřál horkovzdoušnou pistolí nebo fénem (:D
Re: ETZ 150 - GO motora
Heki: Protože není nic v telce, tak se tě zeptám:
k bodu 2) jsi si jist, že je to dostačující na mazání ještě nezaběhlého zahřátého motoru s mizerným maďarským pístem v případě standardní vůle mezi pístem a válcem?
k bodu 2) jsi si jist, že je to dostačující na mazání ještě nezaběhlého zahřátého motoru s mizerným maďarským pístem v případě standardní vůle mezi pístem a válcem?
Re: ETZ 150 - GO motora
Márty: Napsal jsem, že to tam třeba tamní redakce uvádí, né že je to moje modla... Mimochodem to co jsi tady vložil není manuál, ale první lekce autoškoly, chceš-li, tak motoškoly . Já to měl u svých motorek tak, že po nastartování neukazoval teploměr nic, tento stav trval asi minutu a jakmile začal ukazovat, měl si pomalu vyrazit a né čekat, až budeš mít motor zahřátý na provozní teplotu, to je zbytečné plýtvání benzínem. Jde hlavně o to, že u jednodušších, nebo starších motorek bez teploměru těžko poznáš, zda je motor už zahřátý, nebo nikoliv, možná tak tím, že vypneš sytič a motor udrží volnoběh. Je to uplně stejná kravina jako když někdo nastartuje auto na parkovišti a čeká, až se mu vyhřeje. Každopádně si to samozřejmě může dělat každý jak chce, my o tom můžeme vést diskusi, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je vše, co s tím můžeme dělat
Re: ETZ 150 - GO motora
Viki: To je stránka 83 Uživatelské příručky XL700/VA TRANSALP
Navíc jsem, brouku, nikde nenapsal, že se má čekat na zahřátí motoru na provozní teplotu, jen že se má nechat trochu ohřát... Takže u motorky bez teploměru bych, řekněme, počkal tu minutu a pak jel - je to zhruba čas, než si nasadím a zapnu helmu a natáhnu rukavice...
Ale líbí se mi, jak se nám tu v neděli večer rozběhla pěkná diskuse
Navíc jsem, brouku, nikde nenapsal, že se má čekat na zahřátí motoru na provozní teplotu, jen že se má nechat trochu ohřát... Takže u motorky bez teploměru bych, řekněme, počkal tu minutu a pak jel - je to zhruba čas, než si nasadím a zapnu helmu a natáhnu rukavice...
Ale líbí se mi, jak se nám tu v neděli večer rozběhla pěkná diskuse
Re: ETZ 150 - GO motora
[pre]
Heki napsal(a):
3.) Jinak to dělám asi stejně jak vy všichni. Nastartuju, zamknu garáž, nasadím přilbu,
pozapínám vestu, rukavice... stáhnu sytič sednu a jedu. Prvních pár km než se motor
ohřeje jedu zvolna a pak podle budíku teploty nebo podle citu a odhadu
(když tam budík není) přidávám na obvyklé tempo vyjížďky
[/pre]
Co si tak vzpomínám z Víru, tak jsem tě vždycky slyšel startovat ještě když jsem ležel ve spacáku, takže ti ten harmonogram trochu upravím:
- nastartovat, nechat 10 minut běžet na sytič a občas to drsně potůrovat
- chcípnout, nechat 2 hodiny vychladnout
- nastartovat a čekat 15 minut než se já obleču:D
Heki napsal(a):
3.) Jinak to dělám asi stejně jak vy všichni. Nastartuju, zamknu garáž, nasadím přilbu,
pozapínám vestu, rukavice... stáhnu sytič sednu a jedu. Prvních pár km než se motor
ohřeje jedu zvolna a pak podle budíku teploty nebo podle citu a odhadu
(když tam budík není) přidávám na obvyklé tempo vyjížďky
[/pre]
Co si tak vzpomínám z Víru, tak jsem tě vždycky slyšel startovat ještě když jsem ležel ve spacáku, takže ti ten harmonogram trochu upravím:
- nastartovat, nechat 10 minut běžet na sytič a občas to drsně potůrovat
- chcípnout, nechat 2 hodiny vychladnout
- nastartovat a čekat 15 minut než se já obleču:D
Re: ETZ 150 - GO motora
Jindra: