ETZ 150 - GO motora

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
lapinj
Příspěvky: 48
Registrován: stř 06. úno 2013 18:56

ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od lapinj »

Zdar borci, už dávnejšie som písal na staré fórum že robím GO motora na svojej ETZ 150, zatiaľ postupujem pomaly ale isto, a do konca tohko mesiaca už motor bude kompletný. Nakoľko moje finančné zdroje neboli v nejakých extrémnych výškach, kupoval som diely Made in Hungary, na originály nemecké proste nemám nehovorím o poštovnom z nemeckých e-shopov. Mám za sebou výbrus valca, priemer je 56,50mm po výbruse, nový piest komplet Berta (maďarský, vôľa 0,03mm) no budem to musieť asi jemnejšie zabiehať nech sa to nezadrie, a zo spomýnaných 1500km zábehových ako som sa niekde dočítal by som zábeh chcel natiahnuť na 2500-3000km, použil som ložiská ZVL a KINEX, mechanický regler som nahradil elektronickým(HUN), mal som prasknutý držiak motora, vymenil som ich oba nech s tým je pokoj, nový štartovací segment, samozrejme guferá, do rezervy som zobral uhlíky do alternátora boli skoro zadarmo ale keď som ich porovnal s tými čo tam boli takmer žiaden rozdiel, majiteľ predo mnou ich musel meniť, zadné stupačky (už vyseli), svorníky na jednom starom sa strhol závit, na ostatných bol závit už chytený nechcem nechať na náhodu pri doťahovaní hlavy, ďalej výfuk(HUN) originál čo mám na motorke je došúchaný na dvoch miestach preliačený, do koncovky nejaký chytrák navŕtal 4 diery a z výfuku sa ozýva nepríjemný zvuk, ďalej koleno výfuku tesnenie medzi koleno výfuku a valec, orpavoval som nejaké káble v elektrike čo boli poškodené, nový náboj spojky, na originále je prasklina, chcem ho dať ešte zvariť Tigom a bude do náhrady môže ešte poslúžiť, nakoniec reťaz spojky MZA (HUN), na budíkoch mám hliníkové ručičky na ktorých bola už vyblednutá farba a sklíčka boli z vnútra špinavé, tie som rozobral sklíčka prečistil a ručičky som strekol chrómovou farbou v spreji, vyzerá to lepšie uvidím ako tá farba bude na tom držať.
Spotrebu pred GO som mal priemernú skoro 5,3l/100km
Tu mám fotodokumentáciu.

porkačovať budem až keď mi príde kľuka z repasu, už to potrebovala.

lapinj
Příspěvky: 48
Registrován: stř 06. úno 2013 18:56

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od lapinj »

tak páni, GO motora mám hotovú, motor je v kope, neklepe, ide pekne, pred skutočným jazdením ho chcem ešte pár krát preštartovať a nechať pobežať na voľnobeh nech si všetko v motore sadne a nech sa valec po výbruse s novým piestom aspoň nejak predzabehnú, mám už za sebou aj prvú skúšobnú jazdu asi 500metrov dlhú, motor ide krásne, dobre drží voľnobeh, cca 1500to/min, pred výbrusom ledva držal voľnobeh pri 3000ot/min. no vyskytol sa ďalší problém, asi mi prdla pružina v ľavom teleskope, pri stlačení a povolení v ňom niečo príšerne škrie, ale myslím že do 2-3 týždňov už aj tento problém budem mať vyriešený, záleží len na finančnej stránke.

Fotodokumentácia tu. je tam skoro 70 fotiek s popisom, má to okolo 20MB.

Jindra
Příspěvky: 717
Registrován: úte 22. led 2013 23:49
Bydliště: Brno

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Jindra »

Na zajíždění na volnoběh se radši vykašli, ještě bys ten maďarský píst mohl přidřít. Jinak to podle popisu vypadá na zdařilou GO(tu)

lapinj
Příspěvky: 48
Registrován: stř 06. úno 2013 18:56

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od lapinj »

díky, no na voľnobehu som to myslel tak že nenechať v kuse bežať motor ale len ho pár krát naštartovať a nechať bežať pár minút kým sa nezohreje, proste kontrolovať teplotu, už som to pár krát zopakoval motor pekne beží no včera sa vyskytol ďalší problém, v prednom ľavom teleskope mi začalo niečo príšerne škrieť pri stláčaní teleskopu, vraj by to mohla byť prasknutá pružina, akurát po skúšobnej jazde sa to muselo stať pretože pred tým som to nejak nevnímal, dnes cestujem na internát vraciam sa štvrtok tak to musím potom rozobrať a pozrieť sa tomu na zúbok ale asi vymením obe pružiny, guferá a nalejem tam nový olej

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Márty »

Motor nemusíš nechávat běžet na volnoběh, u MZ-ty je zahřátej cca po minutě jízdy - už jsem to tu někde psal, není to čtyřtakt, který je lepší před jízdou nechat chvilku ohřát. Po čerstvém výbrusu prostě nenechávat běžet motor na volnoběh, ku.va, nevím už jak to zřetelněji napsat, na volnoběh se to hůř maže a akorát ti hrozí zadření!!! Nemá to žádný pozitivní význam...
Obrázek

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Viktor »

Márty: Zahřívaní čtyřtaktu na místě před jízdou je mýtus, motor máš zahřát pomalejší klidnou jízdou, si to přečti třeba na motorkářích.

Jindra
Příspěvky: 717
Registrován: úte 22. led 2013 23:49
Bydliště: Brno

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Jindra »

[pre]
Viktor napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Márty: Zahřívaní čtyřtaktu na místě před
> jízdou je mýtus, motor máš zahřát
> pomalejší klidnou jízdou, si to přečti třeba
> na motorkářích.
[/pre]

Taky to píšou ve všech manuálech k motorkám, ale někdy je to prostě lepší zahřát na místě. Když vyjíždím s XT, tak to mám z garáže vždycky do kopce a do terénu, což moc klidná jízda není. Navíc při jízdě se sytičem se blbě řadí kvůli vysokému volnoběhu.

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Viktor »

Jindra: Jo a u předválečných motocyklů bylo potřeba i nahřát svíčku aby lépe chytily a dnes už to nikdo nedělá... Ja jasné, že jsou výjimky jako třeba ten tvůj prudký výjezd z garáže, ale tak to už je na inteligenci každého motorkáře, nebo třeba i plechovkáře, motor jako motor... Jen jsem napsal, že není pravdou, že je lepší čtyřtakt před jízdou zahřívat na volnoběh, někdy určitě ano, ale není to žádné vepsané pravidlo.

Heki
Příspěvky: 951
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Heki »

Pánové nechci do toho kecat, ale diskutujete tady vo hovně :D

Můj názor je ten, že celá ta akce s ohřívat/neohřívat má většinově pouze psychologický efekt. Řekl bych že rozdíl v životnosti motoru u obou způsobů bude minimální.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Viktor »

Heki: Já jsem jen napsal, že je to s tím zahříváním co napsal Márty blbost a Jindra se toho chytnul s jeho "extrémníma" domácíma podmínkama...

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Harry »

MZ jsem dycky nakopl, zařadil a vyrazil.... nějaký zahřívání nemělo cenu... u XJR nastartuju, jdu otevřít bránu od zahrady a vyrážím... městem to jen tak pobublávám a pak zdarec
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Viktor »

Harry: Jojo, pak brousíš ty slidery... :D

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Harry »

Viki: stupačky>:D<
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Viktor »

To je fuk, prostě brousíš vše co je kolem B)-

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Márty »

Viki: Mně v manuálu k Alpovi píšou, že po zahřátí je motocykl připraven k jízdě, tak počkám, než se mi ukáže na displeji teploměru teplota motoru, resp. chladící kapaliny, a pak teprve jedu, a tak to tak prostě dělám, myslím, že výrobce motocyklu do svého manuálu asi bludy psát nebude, i když netvrdím, že by to nešlo i bez toho ;)
Takže blbost to není, ale souhlasím s Hekim, že to bude asi i o psychoefektu a o zvyku...

[img]http://mz-world.cz/forum/images/motor.jpg[/img]
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Márty »

Druhá věc je ta, že studený motor prostě hůř tahne, u auta na nic nečekám a prostě jedu, ale než se motor trochu ohřeje, tak je jasně cítit, že reaguje jinak na "přidání plynu"...
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Márty »

Ale základní otázku tady je to, jestli nechávat dvoutaktní motor, hned po výbrusu s mazáním olejem přidáváným přímo do benzínu, bez olejového čerpadla, běžet na volnoběh... Já říkam, že NE :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Márty »

Viki: Jinak, tím, co píšou na "motorkářích" se opravdu neřídím, protože, co člověk, to názor, takže... (:P)
Obrázek

Heki
Příspěvky: 951
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Heki »

Tak protože je neděle večer a v telce nic, tak sem taky něco plácnu:

1.) Neřídím se tím, co je na m.cz, protože tam mele bludy každý kdo má do prdele díru, 99% z nich o tom ví kulové. A většina diskuzí stejně po 15 příspěvcích končí jedním z těchto závěrů: Rossi je bůh, Rossi je kokot, Honda je hujda, Honda je nejlepší, ukaž kozy...

2.) Nevím proč by MZ měla na volnoběh mazat hůř než při plném plynu - právě proto že má ten olej v benzínu ho tam jde přesně tolik kolik benzínu. Naopak u čtyřtaktu, který má tlakové mazání olejového čerpadla nemusí toto čerpadlo na volnoběh dávat dostatečný tlak. Každopádně pokud vše funguje a olej tam je, nezadře se ani dvoutakt ani čtyřtakt.

3.) Jinak to dělám asi stejně jak vy všichni. Nastartuju, zamknu garáž, nasadím přilbu, pozapínám vestu, rukavice... stáhnu sytič sednu a jedu. Prvních pár km než se motor ohřeje jedu zvolna a pak podle budíku teploty nebo podle citu a odhadu (když tam budík není) přidávám na obvyklé tempo vyjížďky

4.) Tu MZ po GO nemá větší smysl startovat na volnoběh. Prostě to nahoď sedni a jeď. Jezdi s tím dle zásad zajíždění, což už tady bylo stokrát napsáno.

a to je asi tak všechno, co jsem vám chtěl říct :D
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Majkl »

Já bych to nahřál horkovzdoušnou pistolí nebo fénem :)(:D

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Márty »

Heki: Protože není nic v telce, tak se tě zeptám:
k bodu 2) jsi si jist, že je to dostačující na mazání ještě nezaběhlého zahřátého motoru s mizerným maďarským pístem v případě standardní vůle mezi pístem a válcem? :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Viktor »

Márty: Napsal jsem, že to tam třeba tamní redakce uvádí, né že je to moje modla... Mimochodem to co jsi tady vložil není manuál, ale první lekce autoškoly, chceš-li, tak motoškoly :D. Já to měl u svých motorek tak, že po nastartování neukazoval teploměr nic, tento stav trval asi minutu a jakmile začal ukazovat, měl si pomalu vyrazit a né čekat, až budeš mít motor zahřátý na provozní teplotu, to je zbytečné plýtvání benzínem. Jde hlavně o to, že u jednodušších, nebo starších motorek bez teploměru těžko poznáš, zda je motor už zahřátý, nebo nikoliv, možná tak tím, že vypneš sytič a motor udrží volnoběh. Je to uplně stejná kravina jako když někdo nastartuje auto na parkovišti a čeká, až se mu vyhřeje. Každopádně si to samozřejmě může dělat každý jak chce, my o tom můžeme vést diskusi, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je vše, co s tím můžeme dělat >:D<

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Márty »

Viki: To je stránka 83 Uživatelské příručky XL700/VA TRANSALP :)

Navíc jsem, brouku, nikde nenapsal, že se má čekat na zahřátí motoru na provozní teplotu, jen že se má nechat trochu ohřát... ;) Takže u motorky bez teploměru bych, řekněme, počkal tu minutu a pak jel - je to zhruba čas, než si nasadím a zapnu helmu a natáhnu rukavice...

Ale líbí se mi, jak se nám tu v neděli večer rozběhla pěkná diskuse (tu)
Obrázek

Jindra
Příspěvky: 717
Registrován: úte 22. led 2013 23:49
Bydliště: Brno

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Jindra »

[pre]
Heki napsal(a):
3.) Jinak to dělám asi stejně jak vy všichni. Nastartuju, zamknu garáž, nasadím přilbu,
pozapínám vestu, rukavice... stáhnu sytič sednu a jedu. Prvních pár km než se motor
ohřeje jedu zvolna a pak podle budíku teploty nebo podle citu a odhadu
(když tam budík není) přidávám na obvyklé tempo vyjížďky
[/pre]

Co si tak vzpomínám z Víru, tak jsem tě vždycky slyšel startovat ještě když jsem ležel ve spacáku, takže ti ten harmonogram trochu upravím:
- nastartovat, nechat 10 minut běžet na sytič a občas to drsně potůrovat
- chcípnout, nechat 2 hodiny vychladnout
- nastartovat a čekat 15 minut než se já obleču:D

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: ETZ 150 - GO motora

Příspěvek od Márty »

Jindra: :D (tu)
Obrázek

Odpovědět