Stránka 1 z 1

Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?

Napsal: sob 28. zář 2013 23:20
od BorutaPavel
Zdravím. Mám motor Mz Ts250 v komplet cross rámu. A pokouším se vyřadit baterku, samozřejmě, aby byl motor i tak pojízdný. Nenapadá vás nějaký řešení, Jak na to ? Někde jsem se dočetl, že nějakým Polákům se podařilo na tento motor napáchat zapalování z Fichtla. Myslíte, že to je reálný? Příjmu jakýkoliv Nápady, Návrhy a Řešení. Děkuji.

Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?

Napsal: ned 29. zář 2013 11:26
od Heki
Tak reálné to je. Pokud to máš do krosu je celkem putna co tam je za zapalko - celá elektrosoustava je tam pouze k tomu, aby házela jiskru, takže nějaký enormní výkon nepotřebuješ. Teoreticky stačí vzít rotor ze zapalka z fichtla, přetočit usazení (ten vnitřní kužel) aby seděl na kliku z MZ, vymyslet jak tam upevnit stator (asi skrz nějakou redukci) a zapojit to. Problém je v tom, že to tu jiskru musí házet v tu správnou chvíli a to v tu, kdy tam zrovna je napětí.

Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?

Napsal: ned 29. zář 2013 13:43
od BorutaPavel
Heki: Takže bude asi nejlepší, když seženu celý motor z Fichtla a zkusím to nějak dát dohromady. A myslíš, že bude velký problém se seřízením (odtrh, atd...)?

Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?

Napsal: ned 29. zář 2013 13:46
od BorutaPavel
Samozřejmě přijímám další Nápady, Návrhy a Řešení. Děkuji

Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?

Napsal: ned 29. zář 2013 15:09
od Pete
Vzpomínám si že ve starších emzetách byl v elektroinstalaci zařazen kondenzátor právě proto aby se dalo jezdit bez baterky která byla v té době nedostatkové zboží, projdi bibli, něco tam o tom bude

Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?

Napsal: ned 29. zář 2013 20:27
od BorutaPavel
Pete : Wauuu..tak to je zajímavý, tady jsem to našel http://www.emzetak.hustej.net/galerie/galerie48/170.jpg ....by mně zajímalo, jestli se mi to podaří zrealizovat :-)=:-)=:-)=

Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?

Napsal: ned 29. zář 2013 21:00
od BorutaPavel
cituji z bible,, Regulátor ovlivňuje sepnutím kontaktní dvojice sílu budicího proudu. Při dosažení 11,5 až 14A začíná spínač pracovat a napětí odpadá. Při 15A je k dizpozici ještě 13 až 13,5V. Tím je alternátor a usměrňovač ochráněn před přetížením. Elektrické zařízení může pracovat i bez baterie. Kondenzátor 2.5uF umístěný mezi svorkou 51 regulátoru a kostrou, tlumí špičky napětí (jinak kompenzovaný baterií) a tím brání zničení diod usměrňovače. Od r.1986 se v usměrňovači používají diody se závěrným napětím 200V. S tímto usměrňovačem již není zapotřebí kondenzátoru. "..............
Co si o tom myslíte ? Stačí nahodit kondenzátor 2,5uF mezi svorku 51 a kostru a mělo by to být ok ? Nebo v tom bude nějaký zádrhel ?
Kondenzátor 2,5uF se dá v pohodě sehnat, ale myslíte, že třeba 400 voltovej bude dobrej ? Nenapadá vás něco ?

Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?

Napsal: pon 30. zář 2013 07:48
od Heki
BorutaPavel: Celý motor z fichtla nepotřebuješ - stačí Ti, rotor a stator s cívkama - resp stačí jen zapalovací cívka, kondík, přerušovač a indukční cívka. Potřebuješ ale někoho schopného, kdo to zprovozní.

Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?

Napsal: pon 30. zář 2013 13:03
od Pete
Zdarec, nemám s tím zkušeností ale myslím že 400V bude stačit, jo a vem svitkový, ne elektrolyt nebo keramiku.

Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?

Napsal: pon 30. zář 2013 13:55
od Vladan
BorutaPavel: ta citace z bible se týká alternátoru, motor TS 250 má v orginále dynamo. I tam se dá místo baterky použít kondenzátor, ale nevím jakých hodnot. Jedno z dražších řešení je VAPE, nebo náhrada za jiné zapalko. Spíš než z fechtla bych tam zkusil napasovat bezkontakt z babety.