Stránka 1 z 3

Pořád černa svíčka ETZ 251

Napsal: čtv 22. srp 2013 11:50
od GeorgeLD
Zdravím, mám dotaz ohledně svíčky, používám brisk 14c, zkoušel jsem i zn. Isolator, ale svíčka je už po ani ne 100km černá. Domnívám se že to souvisí i s jinačíma problémama při jízdě: motorku nakopnu napodruhé se sytičem (pokaždé), a při jízdě dokud není motor fest zahřátý mi to dělá tohle: na prvním rychl. stupni nemůžu vytočit víc než 4000 protože to pak začne jakoby chrchlat ( špatné spalování?), musím hodit aspoň dvojku nebo trojku, motorku pořádně protáhnout až do těch 5500 a až pak to pořádně jede na celém rozsahu otáček (vysvětluju si to tím že je motor pořádně prohřátý). Domnívám se, že extrémne nízká životnost mých svíček je právě kvůli tomuto, tzn. z nějakého důvodu to ze startu to pořádně nejede a to chrchlání motoru na vyssich otackach je špatné spalování které mi zaneřádí svičku a potom se to uz veze.

Karburátor mám seřízeny přesně podle příručky, jehla plynu na 3. Zarezu (neposkozena), nove trysky, spravne nastavena hladina
Předstih mám nastavený přesně v toleranci
Filtr mám fungl nový
Benzin redim tim obyc. olejem pro 2T z benzinek
Dobijeni funguje uz od 1200ot

Napada mě akorát ten odtrh, nevim poradne kde se o nastavuje. Potom nevim či nechavat na zavitu svicky tu podlozku, ja ji tam mam.

Ps: jeste se mi tez parkrat stalo, ze jsem zadupal nastartovani motorky se systicem, prehltil motor a jak dal zkousel nakopavat, uz to neslo nastartovat a musel jsem vysroubovat a vymenit svicku protoze byla cela od sazi ze ani jiskru nehazela, osmirkovani nepomohlo protoze se zanesl ten zlabek okolo vnitrni elektrody a jiskru to pak hazelo po jeho obvodu.

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: čtv 22. srp 2013 16:10
od Majkl
Co máš za zapalování??

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: čtv 22. srp 2013 16:14
od Vladan
zkontroluj těsnící gumičku sytiče a vůli lanka

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: čtv 22. srp 2013 16:59
od GeorgeLD
Zapalovani, tj. Civka je SNAD puvodni, nevim jak bych poznal zamenu treba z jawy (ackoliv par dilu z jawy tam bylo, zadni zasterka a streva z tachometru), a ridici jednotka zapalovani je puvodni. Dobijeni je madarske elektronicke.

Sytic mi uz radili, mam na bowdenu tak 3mm vuli, gumicka tesni (je v ni i vylisovany obrys te diry takze predpokladam ze dovira a tesni.), pruzinku jsem dal novou. melo by to tam byt snad ok.

Volnobeh mam dany na cca 1500 at mi to dobiji i na jednicce se spojkou pac otacky klesnou.

Vyfuk je fungl novy orig.

Postreh: vycistil jsem svicku a povedlo se mi to nakopnout hned napoprve, se syticem, takze to ma celkem vliv.

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: čtv 22. srp 2013 17:42
od Majkl
Tak tu pružinu sytiče zkus roztáhnou, ty gumičky sou dost tvrdý... a nebo sehnat měkčí, může ti třeba jen trošku propouštět... Mě něco podobnýho dělal kábel od kondíku, jenže já mám kladívkový zapalování, takže to asi nebude tvůj připad :D

Jen já jediný z celého MZ fora jezdím na kladiva :D-x

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: čtv 22. srp 2013 18:29
od GeorgeLD
Kabel od kondiku? Jako ze mas misto baterky kond. s vape?

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: čtv 22. srp 2013 21:22
od Majkl
nene, mám klasický zapalování kladívka a na kladívka je přivedenej kábel přes kondík a do kondíku z cívky, ten kondík způsobuje to, aby na kladívka nevznikalo nějak extra velký jiskření, ten kabel sem měl v prdeli a to bylo jak kdyby to zapalovalo na každej druhej zápal...
Prostě se s tím nedalo jet, ale na volnoběh držela a pohoda... pak sem vyměnil kábel a bylo všechno v pořádku...
Ale el. zápalko tohle asi určitě nemá

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: pát 23. srp 2013 07:02
od Vladan
Majkl: jedinej s kladívkama určitě nejsi ;)

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: sob 24. srp 2013 10:19
od Majkl
ja vim, ze ne ;)

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: pát 30. srp 2013 09:51
od em74
Mám podobné postřehy u mé 251 :
jak píšeš :
na prvním rychl. stupni nemůžu vytočit víc než 4000 protože to pak začne jakoby chrchlat ( špatné spalování?), musím hodit aspoň dvojku nebo trojku,

Tak to já za studena po startu nevytočím 1 nad 3000 a už se začne chrchlat a přestává zrychlovat. Totéž řekl bych i na 2ku za studena. Tak to děláme stejně : dát vyšší rychlost a jede se dál. Pokud přijdeš na to čím to fakt bylo, rozhodně to sem napiš, taky si nemyslím,že je to OK.
K dokreslení :
Mám MZ 251 - 1989 ani ne 2 měsíce, je to moje první moto, strojařina ani elektrika nejsou můj obor, tak moc neporadím. Rozebírat sem zkoušel po airbox, trčí mi do něj zepředu dle mého dlouhý šroub,co se dotýká vložky čističe (kov.rámečku na ní), ale na jeho vyndání sem si zatím netroufl,zeshora se musí sundávat elektrika... , a pak jsem jen oddělával ventil pod nádrží a čistil filtry paliva, dál sem si netroufl.

Zapalování mám VAPE (dle prodávajícího prý i s dodělávanou regulací předstihu), co mám nafoceno tak nějaká krabička v molitanu je hned za nádrží pod sedlem (vypadá jako dodělávaná), nějaká kovová s nápisem PAL je na krytu vzduch.filtru, cívku jsem nikde žádnou neviděl (až jsem se divil) a měl jsem sundané pravé víko skříně pod motorem a zatímco kolem elektriky bylo čisto (dle fotek je tam VAPE jen jako náhrada kladívek, ale nemám kompletní co nahrazuje i pův.alternátor) tak v části sekundár.kolečka a řetězu bylo bordelu s olejem..vyčistil sem to,ale asi totak má být. Navíc mi občas (víckrát to bylo při dosažení poslední 1/3 - 1/4 nádrže) stává že začne zpomalovat postupně se rozsvítí za jízdy kontrolky a motor zhasne. Pak jde nastartovat až po chvíli a když přepnu na rezervu do 1 km zase nejede..
Při čištění filtrů a vypouštění nádrže sem zjistil,že bez přepnutí na rezervu vytekla během hodiny snad celá nádrž (svícením baterkou dovnitř) a po přepnutí na rezervu už jen poslední (odahdl bych 1 dcl !!!), tak mám dobrý pocit,že nic není jak má být. Už jsem si koupil i 2.paliv.kohout, ale při mém štěstí bude jistě fungovat stejně jako ten původní.

Tolik k dokreslení, to chrchlání mi taky vadí, stejně jako to že furt kouřím (nemyslím že kouřila od výroby..), což je při pomalém popojíždění v kolonách aut nebo i s kombinací chodců (a to se bohužel na větších akcích při popojíždění na parkoviště stává) docela trapné, kór když jiné 2takty co s nima jedu (JAWA 640) nekouří. To pak cítím pohledy a občas zaslechnu (...raději nepíšu) Tak bych to taky rád pořešil ale u mně je toho trochu víc. Přesto tam vidím podobné znaky co popisuješ. Karbec mám BVF 30N3-1 tuším. Ještě sem do něj nelezl, ale otáčky mám na volnoběh kolem 1900, ale jak zapnu světla spadnou na cca 1500 někdy i níž. Za jízdy když odstavím plyn padají moc pomalu dolů a někdy po zahřátí nepadají pod 4 tis. a to pak skoro nejde řadit. Stává se to občas ale taky to není OK. Kamarád JAWAŘ navíc trefně poznamenal,že otáčky padají moc pomalu při odstavení plynu a zmáčklé spojce, že je to divné. Dle toho že žere při pomalé jízdě (do 75-80) víc jako při rychlé (90-100) mám z toho dojem, jakoby tam furt teklo nějaké palivo navíc a při rychlé se to spálí a nemá na spotřebu takový vliv jako při pomalé.
Zní to divně, ale fakt už vymýšlím, ač nejsem mechanik ani strojař, podobné závěry. Jehla je na 4.zářezu odshora (kamarád se kouknul). Sice jezdí 100-110 (tachometrově) a při přidávání a honění neprotestuje (nad 5tis.ot. nechodím netuším kam až by šla..) ale dle mého bude na tomto 24letém stroji s tachom.23tis.km dost co napravovat, pokud to celé není motorem před GO.

K té tvé svíčce : chtělo by to i fotku. Taky bych nafotil ať můžem porovnat, ale mi se zatím nezanáší. Moje svíčka byla NGK černá a navíc od oleje krom jiskřiště a asi i kousku keramiky pod ní. Dle kamaráda se mu ale zdála OK, Dal mi tam BRYSK 14c, ale vůbec to nebylo znát po výměně.

Na zahr.sekačce s 4takt motorem OHV 135ccm 2,4KW (čín.kopie HONDY) se mi svíčka zanášela (ale to až po roce a půl od pořízení) v okamžiku, kdy odcházel motor (což jsem tehdy netušil). Rozepsal bych ti toho víc, ale v podstatě se zanášení zkracovalo z 45min až na cca 2,5 min, kdy zablafala a začala chcípat. Vždy bylo malé černé zrnko mezi elektrodami. V 1.malém místním i ve 2.servisu (tentokrát už značkový u PHY) to zhodnotili,že se vydírá válec a je po motoru. Řešením byl nový motor, bohužel než se to vyjasnilo, bylo po záruce.

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: pát 30. srp 2013 13:21
od Márty
em74: To pomalé padání otáček na volnoběhu může způsobovat falešné přisávání vzduchu nebo i vadný regulátor napětí...

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: sob 31. srp 2013 12:43
od em74
Márty : Dííky, půjdu postupně po tom. Regulátor : uvidíme, nevím jak vyzkoušet, zatím vše šlape a po najetí dalších 235km i s vadnou (naprosto volnou fajkou) nestávkovala jako dříve, ale asi volá fajka není dobrá ani pro VAPE a elektro.

GeorgeLD : Včera sem najel cca 235 km ( sám po trase PV-Bosk-BM-Slavkov-Nesovice-Zdounky-KM-Holešov-PV, a to sem první 2/3 cesty chvílemi jel do 105-110 tachometrově abych nebrzdil) a v KM se mi kamarád (bydlí tam) koukal na svíčku a byla černá,že jen kroutil hlavou (cca měsíc po výměně, navíc říkal že jak mě viděl přijíždět, kouřil sem). Při nasazování zpět zjistil,že fajka je úplně volná a nedrží na svíčce. Zbytek trasy (cca 65 km) sem i tak dojel.
Tak nevím jak dlouho tak jezdím,ale před měsícem nebylo o této závadě ani stopy (i já zkoušel neúspěšně tehdy povolovat svíčku a ničeho jsem si nevšiml).
Tak sháním novou odrušenou fajku (dnes v sobotu sem sehnal jen obyč.malou celou z černé měk.gumy (asi neodrušenou - ani nevěděli) s krátkým gum.káblíkem (cca 30-35 cm).
Tak až uspěju a seženu, vyměním a dám vědět.

S tím kouřením: uvidíme postupně (vyměním fajku, gum.těsnění za AIRBOXem) co to udělá. Jiný olej (v Kauflandu mají nyní nějaký 2T a byl mi motorkářema doporučen,že je fajn a na 2T motorech jim nekouří, tak uvidím až vyzkouším, v KM sem dotankoval plnou (13,3 L) a dolil zbytek 0,25L oleje co sem měl ještě zbytek od AGIPu (odměřoval sem 100ml flaštičkou s ryskama a dal sem přesně tak nevím proč máálinko nezbylo), tak až vyjedu nádrž skusím jiný)

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: úte 03. zář 2013 07:38
od GeorgeLD
Mohl by to delat karbec, podle prirucky ma zivotnost 40000km a nektere jeho dily mene. Celkem investice kupovat novy. Fajfku tam mam novou plechovou. Kdyz Dam nociu svicku tsk motor pekneji jede, ale je rychle cerna, chtelo by to vyresit..

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: úte 03. zář 2013 10:13
od Márty
GeorgeLD: Zkusil bych dát jehlu o zářez níž, tj, snížit bohatost směsi a pokud to dobře pojede, tak bych to tak nechal.

Berte to tak, že jsou to přes 20 let staré mašiny a každá už je po těch letech v podstatě individuální stroj, karburátor vydrží víc jak 40 tis, mám původní a pochybuju, že ta mašina má najeto míň jak 60 - 70 tis. Jinak nastavení v příručce jsou spíš obecná, kdybys měl novou mašinu, tak budiž, jinak bych bral za směrodatné nastavení hladiny karburátoru a předstih, zbytek chce to pro konkrétní stroj většinou doladit. Pokud používáš čistě minerální olej, tak se ti bude svíčka zanášet karbonem rychleji, než když dáš polosyntetiku.

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: čtv 04. zář 2014 09:20
od em74
Po mnoha pokusech a 3ím karburátoru (vč.kontroly a osazení správných trysek do nového karburátoru od WILAMT.PL - MZ251 30N3 CN) jsem k černé svíčce zjistil následující : I když je karb.seřízen dle velké bible a správně "otryskován" svíce je černá dokud jezdím max.90km/h. Při jízdě min.10km v režimu horní třetiny prac.otáček (jel sem dle tacho cca 100-113 otáčky mohly být nad 4,5tis) nejen že přestala kouřit z výfuku (asi se vypálil olej v něm) ale svíčka po vymontování (ale až po cca další 10min jízdě jiného testera) měla krásně rezavou barvu (oranžovohnědou) a z 2.strany na izolátoru dokonce do světle šedé. Po permanentně černé barvě (krom zbytku oleje v závitech) ani stopa !
Takže se mi potvrzují slova kamaráda JAWAře, že MZtu musím točit (nejezdit pomalu-pod 80-90), jinak budu mít blbou spotřebu, zanášet výfuk, kouřit, ... Černá svíčka - to na 350-639/640 nezná a prý dát raději použitý ale dobře seřízený původní něm.karburátor než ty druhovýroby z PL/ASIE, tak budu asi zase přehazovat neboť prý asi dodává karburátor ve stř.otáčkách moc bohatou směs ta se nespálí a je černá svíčka. Sytič má u mě vůli cca 2-3 mm, je nový, dal jsem mu 1 gumku ale zatlačil ji jen ze 2/3 aby z ní cca 2,5mm koukalo (snad sem nevyrobil šikmou plochu že by pístek netěsnil, zkoušel sem i lepit 2 gumky na sebe (než jsem zkrátil bovden nešla nastavit vůle a měřením šuplérou sem zjistil že tomu k dosednutí by chyběl 1mm) ale svíčka furt černá) karburátor seřízen a je jedno jestli mám jehlu na 3.tím nebo 4.tém zářezu - při jízdě do 90ky prostě totálně černá svíčka. (potvrzeno dlouhou jízdou po dálnici konst.rychlostí 90km/h (dle tacha) a následném vymontování svíčky - ani památka po rezavé - zase černá jako uhel...).
Ještě budu s kamarádem kontrolovat jediné nastavení VAPE (na co servis sáhl to sme museli předělat/dodělat - stržené šrouby, netěsnící koleno výfuku kolem matice do hlavy motoru, netěsnící napojení kolena do výfuku-foukalo to), nevhodně osazený regulátor VAPE, 12V zásuvka přímo napojená na baterii, jehla v karburátoru na 1.zářezu shora ...) tak ač VAPE funguje a motka s tímto VAPE dala s 19zub sekundárem 110-115 (tacho, a díky servisem ponechané jehle na 1.zářezu pak přišel ve 115 krásný blok zad.kola, nastartovat nešla (to až po úplném schládnutí, žebra byly po přidření/zadření totálně rozpálené - drtil sem ji proti silnějšímu větru co to šlo) a stopy na pístu stačilo rozleštit) i nyní s 21zub proti větru 90-100 (po větru opět až 115 dle tacho) nemusí být ideálně nastavené.

Jak bude čas, změří mi kamarád kompresi, ale netuším jaký tlak má být a kde jsou hranice použitelnosti. Netušíte někdo jaký tlak má vycházet? (prý si to mám někde najít)

To chrchlání za studena - kdosi to kdesi výstižně nazval "kokrháním" mu prý JAWA taky trochu naznačuje (ale je to 2vál tak to není tak markantní) ale dokud se motor neprohřeje nedá se moc točit ( u mně nejde za studena za jízdy nad 3 tis. přitom jsem 1x omylem neměl při nasazení 2.něm.orig.karbu na lanku plynu ani sytiče vůli a při 1.pokusu o nastartování na stojanu se motor okamžitě vytočil někam k maximu až mě ohromila hrůza a netuším kolik točil ale vypnutí klíčku jakoby nevedlo ke snížení řevu, tak sem strhl i fajku a byl klid, při 2.pokusu už klíček vypínal). Tak nechápu proč za jízdy točit nejde a tehdy za studena s nedosedlým šoupětem šel okamžitě k maximu. Tolik k postřehům k točení za studena. Já mám ve válci již pozorovatelnou (dá se nahmatat) vůli v horní poloze chodu píst.kroužků, tak mě napadá jestli ty zvuky zastudena nemohou jít odtud.

Jen přidávám k tématu vl.postřehy a doměnky, netvrdím že to nemůže být jinak. Opět díky všem za jakékoli názory.

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: sob 06. zář 2014 15:07
od AresMlok
Zdravím,
jsem se právě vrátil z testu olejů... Karburátor jsem seřídil pro svíčku na rezato s minerálním olejem Castrol 2T, směšovací poměr 1:75. Po spotřebování oleje na pumpě Castrola neměli, tak jsem koupil polosyntetiku Valar Torsa GTS, směšovací poměr shodný 1:75.
Četl jsem toto vlákno a napadlo mě kouknout na svíčku - sice suchá, ale černá jako bota - mraky sazí. Jelikož jsem akorát dojel nádrž s Valarem, tak jsem z Pucha vypustil zbytek benolu s Castrolem (ani ne 0,5 litru), nalil do MZ ke zbytku Valaru (asi čtvrt litru) a prohnal ji okolo komína :-heart Svíčka opět zrezatěla.
Při poměru 1:50 a 1:60 i s Castrolem byla svíčka černá. Vzdušník jsem dokonce musel povolit u karburátoru BVF 24 N 2-2 na 2 a1/8 otáčky. Jehlu mám na prvním zářezu. Kombinací tohoto a odladěním elektriky (2 a půl měsíční boj) mi o litr klesla spotřeba na asi 4,23 l.
Zdá se, že jiný olej - jiná barva svíčky. Další nádrž namíchám 1:85 s Valarem a uvidíme - když je ta polosyntetika tak vychvalovaná:-)T
Dám vědět, tedy jestli nezadřu a neustelu si :C

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: sob 06. zář 2014 17:03
od Majkl
S takovou to brzo zadřeš... ;)

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: sob 25. říj 2014 17:06
od GeorgeLD
Tak jsem možná zjistil kde je zakopaný pes, ponevač mi nefunguje úplně dobře dobíjení, nejpíš nšco v altíku, tak jsem si nastavil volnoběh na cca 1350ot., abych měl dobíjení aktivní. Zkusil jsem tedy nastavit karbec tak, aby volnoběh byl těch 1200ot. a zdá se, že se eliminovalo to chrchlání okolo 4000ot.

Ještě uvidím, zda to má i dobrý vliv na svíčku.

OPRAVA: tak po dalším nastartování to i s tímhle nastavením blblo, takže experimentování pokračuje....... nakonec to dopadne tak, že kouím nový karbec nebo co :-/

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: sob 25. říj 2014 22:07
od AresMlok
Zdravím,
na chrchlání má vliv zapalování - typ a stav svíčky, její teplota a chuť poslouchat bréčení motoru. Na jedničku točím cca do 4000, pak řadím za dvě a tu i přes chrchlání klidně dostanu do 7000, trojka a čtyřka už potom nijak neprotestují.
Našlápnu se sytičem, ten po blafnutí hned zavřu, nasednu, zapnu světla, dám za jedna a jedu.
Dneska jsem malinko upravoval volnoběh a nechtělo se mi čekat než se motor ohřeje, tak jsem ho vzal pod krkem studenej na neutrál a otáčkoměr se v pohodě přetočil kolem dokola. Se to ohřejvalo docela rychle :-no
Dobíjení mi reálně dobíjí až cca od 2500 otáček, měřeno se zapnutými světly.

Majkl: Valar ještě mám a poměr jsem zatím neměnil - do kopce to jede pořád stejně >:D< najeto asi 600 km, možná víc nepočítám to - dvacka denně do práce.

Budu laborovat s teplotou svíčky, tak se časem zase ozvu...

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: pon 27. říj 2014 00:00
od GeorgeLD
em74: jinak máme zřejmě opravdu totožný problém a dík že jsi to tu napsal, aspoň to vypadá, že nebudu muset kupovat ani VAPE, ani nový karburátor, protože ty to všechno máš/měls a pořád máš ten problém. JInak mám úplně ten samý postřeh, když ji pořádně točím nad 4000ot., zdá se, že se stav svíčky zlepší, tzn něco ve středních otáčkách blbne. Snad to tedy nebude elektronikou. Taky mám nějakou čudnou trysku volnoběhu, všechny trysky jsem měnil a tuhle z nějakého důvodu ne, nechápu. Karbec jsem dal na ultrazvuk, má tam totiž spleť kanálků kde se nedá dosytat, tak to otestuju a napíšu výsledek. Jinak jaký tam máš výfuk? Není to ten maďarský, co je na oko docela dlouhý a hodně přesahuje motorku?

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: pon 27. říj 2014 12:44
od em74
Výfuk je délky cca 117, zatímco origo 251 má být 106(7) , netuším dával mi ho servis (prý je z Vyškova, víc nevím).
Ještě že s tímto výfukem jen po výměně výfuk+VAPE se mi zvedla spotřeba z 4,5 (loni) na 5,1 (ale zase sem jezdil za chladnějšího počasí a to s jehlou na 1.zářezu (loni na 4tém nebo 3tím) !! Víc o výfuku a vlivu nevím.
Trysku volnoběhu mám 50, proměřoval jsem všechny trysky a mám je nominální a čisté.
V nízkých otáčkách (minimální pootočení plynem) by měl karburátor být ovlivňován zejména volnoběž.tryskou, ve středním zdvihu šoupátka (otočení plynu) snad jehlou (polohou jehly) a až v poslední fázi by měla mít na tvorbu směsi vliv pouze velikost hlav.trysky. Tak když ¨mám furt černou svíčku a točím 3,5-5 tis mám zato, že poloha 3.zářez asi nebude vhodná a nutno jehlou dolů (o zářez výš). I když já ji měl černou i na 2.zářezu a na první jsem si už netroufl (skusím jiný karbec ... kamarád těm PL/CHN karburátorům nevěří .. ale času ani nálady nemám (už sem se v ní hrabal tolik hodin a dní, že už nehodlám poslouchat jak nic jiného nedělám...) a počasí už je taky fuč, tak to vidím až na jaro). Změřím u kamaráda (35km daleko) kompresi, seřídit (zkontrolovat) předstih (prý nejlepší stroboskop...další krám co budu pořizovat) a pak případně opět do motoru ... (startuje mi občas zastudena napoprvé když dám správně sytič ... ale bylo to laborování ... tak si myslím že motor na tom se ztrátou komprese apod. nebude zle ... i když výkon na 5ku od 90km/h - 4 tis.ot./min svědčí o opaku a je jedno jestli tam dám 130 nebo stávající 120ku trysku..). Tlak má dosahovat cca od 8 barů po nějakých 11-13 (těsně po záběhu vyšší hodnoty, po výbrusu nezajetém právě jen těch např.8. Aspoň takto sem se to dočetl na DE fórech))
Ať dám bohatost na 1,75 nebo 4 otáčky MZta od 90ti dál nijak nechce ... Furt nevím jestli víc otáčej je bohatší nebo chudší .. u JIKOVů i babet prý chudší, že by to tu bylo obráceně se mi nezdá.. a to by pak ty necelé 2 otáčky vysvětlovaly tu spotřebu při pomalejší jízdě atd. Ale zase na 4 otáčky mi začne protékat těsnění kolene výfuku (ale motor se na křižovatkách na volnoběh tak zuřivě netřese jako s polohou 1,75 kdy třese celou motorkou) které jinak neteklo, tak už nevím .... Po výfuku to teče s oběma extrémníma nastaveníma bohatosti ... bohužel (někdy víc, jindyméně), spíš jehla hodně hluboko (2.a 1.zářez) tomu dává zdravější (takový dzn dzn a né drn drn klasické) zvuk a i tečení ustává, ale to už mám strach že to ve vyšš.rychlostech může zase něco udělat ...
První proměřím, zkontroluju tlaky/předstih, než dělat závěry ... (táhne hezky odspoda i střední otáčky jsou OK jen nad 5 tis. se jí už po výměně 19/21 zub nechce ... ale spotřeba 6,8 při klasickém nastavení karbu je šílená, proto to řeším), pak napíšu čeho sem se doměřil.

Jen upozorním všechny na držáky jehly z hliníku či co to je za měkotu !!!

Jen obrovskou náhodou sem po změně polohy jehly a dlouhém hledání polohy pro zasunutí kompletu s šoupátkem do karburátoru (cca po 10ti minú byl udiven, že to najednou šlo zasunout a raději to vydělal. A onen držák jehly byl spadnutý na dně šoupátkové komory !!! Jasně byl promačkaný a vymačkaný kolem jehly, a to je ze zánovního PL/CHN karburátoru 30N3 loni kupovaného jako nový. Okamžitě sem nahradil ocelovým držákem (ale ten zase bez kleští nešel zacvaknout (musel sem ho malinko zdeformovat).

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: pon 27. říj 2014 21:40
od GeorgeLD
Já už na ten svůj problém nejspíš přišel, nenastavil jsem si hladinu plováku když jsem si kupoval nový plovák, myslel jsem si asi, že je už nastavený od výroby. Zítra to otestuju, ale měl jsem ho níž o 1cm než má být. Pak jsem na to zapoměl že jsem ho nesešteloval a už jsem to bral tak, že seštelovaný je. :IO OPRAVA: NEVYŘEŠILO SE TO, viz příspěvek níže :-/

"Ať dám bohatost na 1,75 nebo 4 otáčky MZta od 90ti dál nijak nechce ... Furt nevím jestli víc otáčej je bohatší nebo chudší .. u JIKOVů i babet prý chudší, že by to tu bylo obráceně se mi nezdá.."

Je to tu obráceně (znám jen Jikov na 350 jawu z obrázku), protože tam těma šroubama posunuješ šoupátkem (takže zašroubuješ=zdviháš šoupátko), ale karburátor na MZ ETZ251 má vlastní vzduchový kanálek pro volnoběh (Jikov pokud vím to má dohromady s hlavním kanálem), takže tím větším šroubem při utahování uzavíráš kanál (tedy méně vzduchu) a tím malým šroubem při utahování zasunuješ jehlu volnoběhu ( tedy míň směsi, ten šrouek má na sobě totiž přidělanou jehlu ale to asi víš), ten kanálek pak ústí do hlavní vzduch. komory a mísí se eventuálně s hlavní směsí.

Když sis třeba koupil ten nový karbec, tak ohýbal jsi mu tam plovák? Protože já pochybuju, že tak samo jako můj nový plovák bude ten jejich Polský nastavený. Viz.:
[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 16de8d7322[/img]
zdroj: MZ - poradíš si sám?

Protože kdybys náhodou nešteloval plovák, tak máš závadu rázem vyřešenou , jenom ho ohneš podle toho návodu, vysoká hladina na 100% způsobí příliš bohatou směs. Mimochodem někdo mě jednou odrazoval od těch Maďarských/Polských karburátorů, že si mám raději pořídit origo, ale ten já koneckonců mám. A ještě jedna věc, slyšel jsem zvěsti, že Taiwan prý není Čína a vyrábí kvalitně, na moto-ustinl.cz prodávají za 990,-Made in Taiwan karbec.

Nezapomeň se pls rychle ozvat, jsem zvědavý jestli máš ten samý problém, tj. neseštelovaný plovák :-)

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: úte 28. říj 2014 12:21
od hoj.73
Přesně tak ten karbec Made in Taiwan mám a nemůžu si stěžovat je bez problémů ale to je věc názoru a kusu který ti zrovna dodají.

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: úte 28. říj 2014 13:59
od GeorgeLD
Takže se nic nevyřešilo, dneska jsem to zkoušel a chová se to furt stejně - a to je hodně divné, protože ten plovák byl fakt o 1cm níž, než měl, (takže hladina měla být docela nízko). V pdostatě se dá říct, že přenastavení takhle špatně ohnutého plováku nepřineslo žádný efekt při jízdě. :-/
To je jak hledat jehlu v kupce sena, se starým plovákem a starou jehlovou tryskou se mi to zdálo ok (ale to jsem kdoví jak nekontroloval svíčku ještě), pak jsem vyměnil plovák i jehlovou trysku (bo mi vytýkal benzín), plovák může mít předimenzované plováky a jehlová tryska kdoví, ale vypadá funkčně a v cajku, tak fakt nevím...

Re: Pořád černa svíčka

Napsal: úte 28. říj 2014 14:20
od Majkl
Jak si štěloval hladinu??