Klapka
Re: Klapka
tak kdyby si náhodou dělal nákej mezikus mezi sání a karbec na klapku a sednal i klapku tak to vem 2x jednu bych si taky vzal:)dík
Re: Klapka
Ahoj já to budu nechávat dělat u jednoho šikovnýho chlapíka.
Re: Klapka
a myslis ze ti ta klapka zvedne vykon? nebo k cemu ji tam davas? toto me docela zajima i jako myslenka i jak to bude nasledne vypadat. Muzes mi to prosim vic nastinit?
Simson Enduro S51 -> MZ etz 150 modroučká a také Audi 80 B4 kombi v krasne uprave
Re: Klapka
Motorka pojede líp a pude víc za plynem to je ale jenom muj názor.
Re: Klapka
pojede líp protože ti to nebude háze starou směs zpátky do sání a do válce pude vždycky čerstvá z karburátoru,a nebude se ti tak zasírat vzduchový filtr
Re: Klapka
klapku jsem si take delal,ale nedelal jsem dalsi prepousteci kanal jak na netu popisujou a odeslo mi asi diky vetsimu tlaku gufero na klice u 250 tak jsem to uz nepouzil.
Re: Klapka
Já to budu nechávat dělat u jednoho chlapíka kterej se tim živý a rozumí tomu.
Re: Klapka
Podle mě je to celé totální píčovina... Bavíme se tady o dvoutaktních MZtách, né překoňovaných Apríliích, nebo třeba Cagivách kde to mělo svůj význam... Kdyby to bylo funkční a mělo to smysl, měla by to každá MZta...
Re: Klapka
Už sem si to taky rozmyslel.
Re: Klapka
Blbost to není. Výkon to přidá a to tak, že podstatně. Jen jde o to, že to vyrobit doma není úplně jednoduché a proto to nemá každá eMZeta.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Klapka
Na starém fóru to měl někdo na ETZ i nafocené(tu)
Re: Klapka
Kdyby to k něčemu bylo, tak by to podle mě někdo oficiálně vyráběl třeba jako nějaký KIT... Každopádně kutilství se meze nekladou a lidstvo potřebuje průkopníky, takže s chutí do toho, rád se nechám přesvědčit o tom, že to má smysl
Re: Klapka
Tu je to celkem dobře popsaný
Zajímalo by mě, co by to s tím motorem udělalo, jak moc by to přidalo výkon a jak moc by se snížila životnost motoru, co spotřeba atd.
Každopádně to vypadá zajímavě
Zajímalo by mě, co by to s tím motorem udělalo, jak moc by to přidalo výkon a jak moc by se snížila životnost motoru, co spotřeba atd.
Každopádně to vypadá zajímavě
Re: Klapka
Já do toho teda pudu mam doma 2 válce ve velice dobrym stavu a sou to originály né polský srač** a jeden mam na motorce tak to skusim a uvidíme a pak sem dám ifo co a jak. A nebudu to dělat já ale jeden chlápek kterej tomu rozumí.
Re: Klapka
v tom popisu od VK-racing je zmínka, že to s MZ karburátorem BVF nebude fungovat:
...Pokud nelze karburátor nastavit a při plném plynu motor zhasíná i s největzší dostupnou tryskou, dá se zkusit vzdušník trochu přiškrtit, ale funguje to jen do určité míry, obecně je v těchto případech lepší použít jiný karburátor. Typicky karburátory Jikov a BVF nejsou vhodné pro motory s klapkou, těžko se to ladí a ani po odladění to nefunguje na 100%. Zkoušeli jsme i membránové karburátory z motorových pil, menší velikosti fungují, na klapkovém pionýru fungoval perfektně karb. s difuzorem 15,4 mm, motor jel jako pila, ale nebylo s ním možno dosáhnout vyšších otáček a výkonu. Karburátor s difuzorem 19 mm už nešel pořádně naladit - chyběl mu dostatečný podtlak v sání. Nejlépe (a dá se říct, že bezchybně) klapkový motor fungoval s klasickým plovákovým karburátorem Mikuni s difuzorem 20 mm. Naladění trysek bylo otázkou hodiny a motor teprve naplno ukázal, co umí...
...Pokud nelze karburátor nastavit a při plném plynu motor zhasíná i s největzší dostupnou tryskou, dá se zkusit vzdušník trochu přiškrtit, ale funguje to jen do určité míry, obecně je v těchto případech lepší použít jiný karburátor. Typicky karburátory Jikov a BVF nejsou vhodné pro motory s klapkou, těžko se to ladí a ani po odladění to nefunguje na 100%. Zkoušeli jsme i membránové karburátory z motorových pil, menší velikosti fungují, na klapkovém pionýru fungoval perfektně karb. s difuzorem 15,4 mm, motor jel jako pila, ale nebylo s ním možno dosáhnout vyšších otáček a výkonu. Karburátor s difuzorem 19 mm už nešel pořádně naladit - chyběl mu dostatečný podtlak v sání. Nejlépe (a dá se říct, že bezchybně) klapkový motor fungoval s klasickým plovákovým karburátorem Mikuni s difuzorem 20 mm. Naladění trysek bylo otázkou hodiny a motor teprve naplno ukázal, co umí...
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Klapka
Podle mě zase někdo z nudy něco vymejšlí. Němci moc dobře ví proč co a jak tam daly a proč to tak je. A jestli jsi chce někdo zničit motor, tak je to jeho věc
Nechci tu nikoho a nic odsuzovat. Je to věc každého z nás a fantazii se meze nekladou Pokud to bude fungovat a opravdu to PODSTATNĚ zvedne výkon. Klidně to vyskouším sám. Ušetřené palivo a větší zážitek a adrenalin z jízdy bych i já u MZtky ocenil. Přece jen za 5 let už mi ta 150 přestává stačit, ale pořád a zatím my vyhovuje.
Ale myslím si, že u MZ se dá výkon zvednout mnoha jednoduššími, rychlejšími a zkrátka spoustou způsobů. Sice o málo ale přece. A ačkoli jsou MZty velmi jednoduché co se motoru týče a svádí to k tomu se v tom vrtat... I já moc dobře znám Je podle mého názoru, když MZ nestačí a není do ní člověk fanatik lepší. Si koupit radši jiný a silnější stroj Než to pak celé rozvrtat a přinejhorším litovat.
Raketu z toho člověk stejně neudělá, pokud do toho nenarve i tak jmění, takže u nějakého způsobu co se tu najednou a až nějak moc z čista jasna objevil a u MZ se nikdy nezkoušel a ani jsme o tom a lidi co MZ maj a znám neslyšeli. Si myslím, že se můžu obrátit na Harryho základní pravidlo
=> DOKUD TO JEDE, NEVRTEJ SE V TOM Nakonec stejně lidi docílí toho, že to jede buď hůř a nebo vůbec
I Tak tedy práci zdar a ať se daří )))))))
Nechci tu nikoho a nic odsuzovat. Je to věc každého z nás a fantazii se meze nekladou Pokud to bude fungovat a opravdu to PODSTATNĚ zvedne výkon. Klidně to vyskouším sám. Ušetřené palivo a větší zážitek a adrenalin z jízdy bych i já u MZtky ocenil. Přece jen za 5 let už mi ta 150 přestává stačit, ale pořád a zatím my vyhovuje.
Ale myslím si, že u MZ se dá výkon zvednout mnoha jednoduššími, rychlejšími a zkrátka spoustou způsobů. Sice o málo ale přece. A ačkoli jsou MZty velmi jednoduché co se motoru týče a svádí to k tomu se v tom vrtat... I já moc dobře znám Je podle mého názoru, když MZ nestačí a není do ní člověk fanatik lepší. Si koupit radši jiný a silnější stroj Než to pak celé rozvrtat a přinejhorším litovat.
Raketu z toho člověk stejně neudělá, pokud do toho nenarve i tak jmění, takže u nějakého způsobu co se tu najednou a až nějak moc z čista jasna objevil a u MZ se nikdy nezkoušel a ani jsme o tom a lidi co MZ maj a znám neslyšeli. Si myslím, že se můžu obrátit na Harryho základní pravidlo
=> DOKUD TO JEDE, NEVRTEJ SE V TOM Nakonec stejně lidi docílí toho, že to jede buď hůř a nebo vůbec
I Tak tedy práci zdar a ať se daří )))))))
Re: Klapka
...to je zase kopa sraček.
Tak předně - klapky na MZ se sériově nedávaly jednak z toho důvodu, že motor MZ byl proti konkurenčním japoncům a italům ve své době již koncepčně zastaralý a také (a to hlavně) z cenových důvodů. Jasně, že motor s klapkama by vyždímal nějaké koníky navíc, ale zvedalo by to cenu výroby, což bylo nepřijatelné. I s klapkama by MZ stejně nemohla konkurovat strojům typu Cagiva Freccia a Mito...
Nabastlením klapek na motor, který původně klapky neměl se dá docílit vyššího výkonu. Musíme si ale odpovědět na otázku, čeho tím chceme dosáhnout. K této úpravě potřebujeme totiž značné technické znalosti a nějakou praxi s úpravami motorů a jejich následným laděním. Co si budem, toto většina (místních) borců (zejména těch mladších), postrádá. Dále k tomu potřebuješ slušně vybavenou dílnu, což taky nemá každý. Krom toho do toho taky musíš vrazit i nějaké ty penízky - na nákup klapek, materiálu, nástrojů, dejme tomu jiného karbce, trysek... A to ve chvíli, kdy tu půlka z Vás brečí, že nemá litr na to, aby dojela na sraz bude taky velkým kamenem úrazu.
Že se klapkama sníží spotřeba bych neřekl, protože z principu věci jde o to využít i směs, která se bez klapek vrací do sání - tudíž abychom dostali výkon, musíme to nakrmit. Na druhou stranu si zase nemyslím, že se klapkama nějak zhorší životnost motoru - pokud samozřejmě neděláme i další úpravy.
A resumé: Podle mě to má smysl dělat na závody nebo na nějaký showbike, ale jen v případě, že víš co děláš. Dělat tyhle úpravy proto, aby jela MZ rychleji v běžném provozu protože Vám přestala stačit a na rychlejší a dražší bajk nemáte, to si myslím smysl nemá. Protože úsilí a peníze do toho vložené nemusí se rovnat jistému výsledku. Řekl bych, že levnější cesta za vyšším výkonem je pořízení silnějšího stroje.
Každopádně já úpravám všeho druhu fandím a až někdo předvede na MZ funkční klapky, rád se na to podívám. Fakt je ten, že za dobu co to tady čtu a píšu sem už se o úpravách motorů hodně napsalo, ale velmi málo se udělalo
Tak předně - klapky na MZ se sériově nedávaly jednak z toho důvodu, že motor MZ byl proti konkurenčním japoncům a italům ve své době již koncepčně zastaralý a také (a to hlavně) z cenových důvodů. Jasně, že motor s klapkama by vyždímal nějaké koníky navíc, ale zvedalo by to cenu výroby, což bylo nepřijatelné. I s klapkama by MZ stejně nemohla konkurovat strojům typu Cagiva Freccia a Mito...
Nabastlením klapek na motor, který původně klapky neměl se dá docílit vyššího výkonu. Musíme si ale odpovědět na otázku, čeho tím chceme dosáhnout. K této úpravě potřebujeme totiž značné technické znalosti a nějakou praxi s úpravami motorů a jejich následným laděním. Co si budem, toto většina (místních) borců (zejména těch mladších), postrádá. Dále k tomu potřebuješ slušně vybavenou dílnu, což taky nemá každý. Krom toho do toho taky musíš vrazit i nějaké ty penízky - na nákup klapek, materiálu, nástrojů, dejme tomu jiného karbce, trysek... A to ve chvíli, kdy tu půlka z Vás brečí, že nemá litr na to, aby dojela na sraz bude taky velkým kamenem úrazu.
Že se klapkama sníží spotřeba bych neřekl, protože z principu věci jde o to využít i směs, která se bez klapek vrací do sání - tudíž abychom dostali výkon, musíme to nakrmit. Na druhou stranu si zase nemyslím, že se klapkama nějak zhorší životnost motoru - pokud samozřejmě neděláme i další úpravy.
A resumé: Podle mě to má smysl dělat na závody nebo na nějaký showbike, ale jen v případě, že víš co děláš. Dělat tyhle úpravy proto, aby jela MZ rychleji v běžném provozu protože Vám přestala stačit a na rychlejší a dražší bajk nemáte, to si myslím smysl nemá. Protože úsilí a peníze do toho vložené nemusí se rovnat jistému výsledku. Řekl bych, že levnější cesta za vyšším výkonem je pořízení silnějšího stroje.
Každopádně já úpravám všeho druhu fandím a až někdo předvede na MZ funkční klapky, rád se na to podívám. Fakt je ten, že za dobu co to tady čtu a píšu sem už se o úpravách motorů hodně napsalo, ale velmi málo se udělalo
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Klapka
to se nam to tema rozbehlo i se zbytecnejma nazorama jako ze to mz nedelala.socialismus prece pokrok nepotreboval jako treba v jawe.zavodni stroje klapky normalne mely i jawa je pouzivala.na you tube je dost stroju po teto predelavce.nejlepsi by ale bylo aby to salo rovnou do skrine a ne rozvod pistem coz se nikomu nepodari.jak jsem psal udelal jsem si je na 250 a bezeloto,bohuzel jsem vetsi vykon nezaznamenal,protoze jsem neudelal treti prepousteci kanal jak je v odkazu od Majkla a diky vysimu tlaku v prostoru klikovky mi odeslo gufero.kdo sundaval spojku u 250 uz to asi nikdy opakovat nechce.takze hura do toho!nejttezsi je vyrobyt skrin na tu klapku ja ji posvaroval z hliniku.doufam ze az to nekdo postavi otevre znova toto tema do te doby uz neni ocem psat.prvne delat a potom kecat.
Re: Klapka
haidi: Jak už jsme napsal, svět potřebuje lidi, co se toho nebojí, tak s chutí do toho a pak se pochlub s výsledkem
Re: Klapka
Viktore vysledek uz jsem mel sice ne celej protoze jsem nedodelal treti kanal,ale mz uz nemam(aprilia tuareg 350).
priruba a klapka mi zbyla
priruba a klapka mi zbyla
Re: Klapka
haidi: máš Tuarega s Rotaxem?
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Klapka
To je pěkná mašina kua...
Má to celkem nadupanej motor se dívám, na 350cc 24kW, 48Nm krouťák? :O
To musí jet jako čert...
Má to celkem nadupanej motor se dívám, na 350cc 24kW, 48Nm krouťák? :O
To musí jet jako čert...