Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
em74
Příspěvky: 39
Registrován: stř 19. čer 2013 15:24
Bydliště: Prostějov 79603

Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od em74 »

Ahoj motorkáři.
Koukám po MZ251 a nějak dodělávám teprve papíry, autem jezdím, je mi 39.
Mám strach,že koupím něco nespolehlivého, a prosím o názory a příp. i pomoc s výběrem, nejlépe i otestováním od zkušenějšího. Končím teprve autoškolu ale na prázdniny bych chtěl motorku s kuframa pro menší jízdu po ČR se zkušeným kamarádem JAWAřem. Možná pojedeme se spolujezdkyněmi, tak jediný zadní kufr by byl málo.

Jinak na ni osobně nespěchám, klidně bych si ji pronajal kdyby byl někdo ochoten za úplatu na cca týden.

Nechci naleštěnou rel.drahou (nad 40-50 tis.) motorku (už jsem si jednoho japonce koupil,a až potom jsem zjistil jak je relat.zranitelná plastová kapotáž když nemá padáky a kolik stojí nosiče kufrů atd.-až jsem se nestačil divit...), neboť jako začátečník bych měl pořád jen strach o plastovou kapotáž, to raději do začátku klasiku. Nikdy jsem se v motorech nějak nehrabal (jsem stavař) proto bych uvítal rady a nejlépe někoho kdo by ji projel, než abych jako laik koupil nějakou co prodejce vychválí a já nepoznám...
Jsem z Prostějova a koukám po jedné v Zábřehu a druhé z Nového Jičína (obě nemají holt kufry..ale doufám že někdo poradí, prodá, zapůjčí.. - dnes jsem nějaké nosiče dělané na míru s kovovými menšími bočními kufry sehnal),autem dojedu, obhlédnu , svezu se, opatrně obkroužím pár desítek metrů ale rád bych, kdyby ji někdo zkušený pořádně protáhl.
Tahle se mi např.líbí ale je už po nějakém výbrusu a s novými ložisky a lakem...:
motorka z Nového Jičína
a na tuto jsem se byl kouknout a svést se (asi originál stav, dost kosmetic.vad,ale motor tichý,nerachtá.. udělal jsem pár fotek,mám je jen v PC) :
modrá 251 Zábřeh

No a na fóru motorkari.cz se přiznal Barney z Nov.Jičína,že se mu "ji" (motorku) taky podařilo díky výbrusu a jiným roztažnostem "lehce" přidřít ...
Prodávající Martin Veselý z Nového Jičína tvrdí,že mašina je OK a sám si ji pro sebe renovoval nějakou dobu po předchozím majiteli co zkoušel jezdit po zadním byla prý v neveselém stavu a dal si ji do pořádku.

Tak nevím jestli vzít tu kosmeticky trochu odrbanou modrou (ze Zábřehu) co má údajně vše původní a na tacháči je 18 tis.km ale je z nějaké autoškoly co tam prý měli dvě MZ ale dle odrbanosti se mi jeví jako podezdřele moc nato kolik km má na tacháči. (fotky z prohlídky mám v PC,můžu poslat pro představu)

Tak nevím jestli jít do té hezké po GO motoru (asi jen výbrus a nějaká ložiska, prodávající je technický typ a ví spoustu informací které umí podat..) nebo do té "odrbané modré s pův.lakem". Mi se vždy víc líbila červená, ale modrá je víc nenápadná ...

Tady doma v PV jsem na 3.pokus našel motoservis, kde MZ umí a spravují, tož mi spadl největší kámen ze srdce (kamarád JAWAŘ by chtěl asi příští rok vyrazit do Rumunska :-) , letos "jen" okružní jízda po ČR)

Přestože kamarád má JAWU 350/640 už léééta a zrazuje mě od toho co dělám (kroku časem zpět, já myslím,že na první rok/y mi MZ poslouží mnohem lépe než nějaký japonec u nějž jsou ceny příslušenství takové,že mě opustila touha zvyšovat tak nesmyslně sumu za něj vydanou, proto chci klasiku hlavně než se naučím a přivyknu, ale taky i kvůli financím, které nyní pořebuji směrovat do oprav domu než do dražší motorky.

Tak kdybyste někdo mohli pomocinejlépe i s otestováním na místě, určitě bych to uvítal a domluvíme se, hlavně se obávám, abych nekoupil pln nadšení nějakou "přidřenou" po výbrusu když zrovna jde taky o Nov.Jičín stejně jako v příspěvku na motorkari.cz, kde Barney píše že ji taky trošinku přidřel :
diskuze o MZ s přísp.od Barney

MZ 251 ETZ: Dostupnost ND, jejich kvalita

27.01.2012 11:14 #5 ↑
Barney
Barney 18/854
Nový Jičín
Suzuki GSF 600S Bandit, Babetta 210
IP:213.155.241....
Spojka je jediná slabina těchto motorek - pokud bude nějaký problém doporučuji při následné montáži přilepit kvalitním lepidlem na kov. Potom někdy lidem teče brzdová pumpa, ale s tím jsem se setkal spíš u kamarádů na ETZ 150. Jinak já jsem neměl nějaký větší problém.
Písty z druhovýroby mají větší tepelnou roztažnost, hrozí přidření-zadření (taky se mi lehce povedlo). Elektrika taky není nejjednodušší, ale stačí to občas zkontrolovat. Pár drátů jsem preventivně povyměňoval a nebyl s tím žádný problém.
Něco o českých pístech tady: http://pelos.borec.cz/
Originál kvalitní DE píst stojí kolem tisícovky a dá se sehnat třeba tady: http://www.mual.cz/.../catalog&cat=PIS
Hodně dobrý český eshop: http://www.moto-ust...katalog.asp?vse=true Fajn ceny a ke všemu píšou zemi původu.
Z německých vím jen o: http://www.akf-shop...php/cat/c178_MZ.html
Taky pořád po bazarech někdo rozprodává ETZ 251 na díly... Pokud nepotřebuješ nutně nové věci, dá se tak dost ušetřit.
Kdyby něco, ptej se.

Nevím kdo je Barney, ale tu červenou prodává dle inzerátu Martin Veselý (auto-vesely@seznam.cz)
tel.607882380 Lokalita: 742 58 Nový Jičín.

Tak nevím kterou ale ta červená se mi líbí víc, a chystám se na ni zajet co nejdřív, neboť už týden kolem nich telefonuju apod., jen nevím jestli mám šanci coby amatér poznat v jakém je stavu, proto jsem chtěl poprosit někoho z oblasti PV-OC-PR-Hranice-Lipník-Nov.Jičín nebo i Val.Mez, Příbor apod. kdyby měl čas a trochu ji při prohlídce "protáhl", na což já začátečník rozhodně nemám schopnosti. Sice píšu,že nespěchám, ale chtěl bych na něčem jet k 20.7., boční nosiče na MZ 251 s plech.kufry na míru už mám, kufry jsou cca po 22L což je dost málo, a tak budu potřebovat zadní ideálně 46L apod. jen mi není jasné jak ho uchytit na tu malou plošku vzadu co má ten nosič, myslím,že ta ploška z trubek je moc krátká má cca 0,3x0,13 m.

Zdraví a děkuje em74
Emil, Prostějov
plešoun z r.1974, stavař, amatérský sváteční neschopný motojezdec (motonováček) sedlající červenou MZ 251 ETZ 1989 (naměřen tlak ve válci 9,1-9,3 jedn.)

haidi
Příspěvky: 23
Registrován: úte 09. dub 2013 09:41

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od haidi »

po skoukmuti obou inzeratu neni volba opravdu jednoducha.po mich zkusenostech vim,ze problem biva pouze z elektrikou pokud uz neni predelana na vape.u 250 se opravdu spatne sundava spojka,ale pokud se to spravne sunda tak jak ma neni problem s naslednou funkcnosti (neni treba zadnych lepidel).vzdy je problem v tom kdo to delal.proto bych se priklanel k te puvodni modre .pokud mela dobry olej jak pise motor bez vybrusu jeste hodne najezdi.jen me trochu zarazilo ze byla v autoskole,to by podle me uz davno neprezila.
u cervene je pekne ze ma vse nove,ale motorka co se 10 let skoro netocila jak pise majitel by se mi nelibyla.motor se musi tocit a mazat.
tvuj kamarad jawac co te odrazuje by mel vedet ze na jawu uz ceske dily take nesezene a mz je pohodlnejsi,zivejsi a neni tak zizniva a lepe sedi.
na cestu do rumunska te davam do kategorie dobrodruhu.na to bych volit napriklad BMW 650 gs nebo aprilii pegaso ktera je krome plastu uplne stejna s BMW.
jeste k tem emzetam,rozumna cena za ne by byla tak 12az 13000 kc.

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1103
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Vladan »

Přikláním se rozhodně k orginálu. Kosmetické vady, byť je jich mnoho, se řeší snáz a levněji než následky použití sice nových, ale neoriginálních dílů. Taky na opravu nějakých odřenin nemusíš být nutně odborník a přinesou ti víc radosti a výsledného efektu než laborace se zprasenou spojkou či indickým pístem.
Do Rumunska bych se s eMZetou určtě nebál, protože cestou projíždíš zeměmi, kam se eMZety hojně vyvážely a dodnes jezdí. Takže případná oprava nebo shánění součástek by neměl být větší problém, lidé je tam budou znát. Sám mám takovou cestu v seznamu neuskutečněných plánů ;)

Rád bych ti s výběrem osobně pomohl, ale bohužel nejsem zrovna z blízka (Brno) a časově jsem na tom dost mizerně :(
Klasické rady pro prohlídku: identifikační údaje moto, házivost ráfků, pevnost výpletu, zákryt kol, odkrýt manžety př.šavlí a zkouknout gufera, propružit, probrzdit, kouknout, zda těsní pumpa př.brzdy, zkontrolovat stav krytu řetězu (druhovýroba stojí za prd), motor by měl jít snadno vytočit přes 5tis.ot. a na jedničku by měla mít motorka pěknej zátah (až snahu stavět se na zadní), zbytečně se nelekat sjetých gum - aspoň uvidíš, jestli se rovnoměrně sjíždí, což při novým obutí nezjistíš. Kamarád zkušenej Jawař ti určitě dostatečně pomůže.
Tak šťastnou ruku při výběru (tu)
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 383
Registrován: stř 23. led 2013 18:57

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Pete »

zdarec,pokud nenajdeš nikoho jiného, s prohlídkou bych mohl pomoct, čas budu mít někdy 2-3 týden v červenci, pár emzet sem už pojezdil, pozpravoval... ale máme tu i zkušenější borce
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
:HG

em74
Příspěvky: 39
Registrován: stř 19. čer 2013 15:24
Bydliště: Prostějov 79603

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od em74 »

Díky všem za cenné rady.
Nakonec jsem 6.7. koupil jednu dražší z Hradce Králové za 22 tis s najetými tuším 23 tis.km. Byl jsem kromě Zábřehu a Nov.Jičína (popravdě dotyčný bydlí až v Trnávce - dalších 19km směr Ostrava) ještě za Kroměřížem (jedna po výbrusu, červená, ale s neorig.sport.výfukem) a ta rovněž (stejně jako ta z N.J. ale tamta o trochu méně řekl bych..) nějak cukala (dle Jawaře asi vynechává zapalování) tak doporučil nebrat.
A pak sem spokojeně volal a hned jsme jeli až do Hr.Králové a ta už konečně (ta modrá ze Zábřehu rovněž) se chovala plynule a lineárně bez náznaků škubání, vynechávání apod. .. údajně bez výbrusu v pův.stavu, Navíc měla už VAPE vč.el.regulace přesdtihu. Já se na ní projel jen kousek, kamarád taky a po podepsání kup.sml. a zaplacení mi ji dovezl až domů (cca 155 km). Nějak jsem pozapomněl,že v inzerátu měl i zadní kufr, a tak nosič i kufr nemám.
Cesta v poho, jel sem max.105km ale dlouho to za mnou nevydržel a zmizel , aby na mě po 35km počkal u motorestu, jak jsme se domluvili, pak jedno tankování (do MZ s olejem, a to jsme se přeli jestli dát např.olej, já se nenechal zviklat a pro jistotu sem dal olej až nakonec (co kdyby se tam benzín nevešel ! :-) ), jedno hraní s kastlíkem u baterky (zlobí zámek, blbě se odemyká i zamyký..ale plech pod ním je pokřivený).
Co jel kousek přede mnou, nekouřila, ale 2x jsem za ním viděl náznaky kouře, asi tomu dával točky v těch okamžicích.
Po týdnu (a to už sem objednal pár věcí co mi řekl) přijel kamarád Petr (přezdív.Dolly na fórech) udělat malý servis a tak jsme zjistili :
před.brzda na první pohled dle brzd.destiček dělaná a čistá, pumpa z JAWY (a hlavně neteče), gumy obě KO (pod 1 mm), STK dle SPZ cca 4 měsíce prošlé, prasklý kryt co drží řídítka (všude silikonu, chyběl šroubek, po povolení už nešly říd.dotáhnout, objednal jsem nový kryt), obě pakny v zad.kole na hraně použitelnosti (daly jsme tam nové), raději spojk.bovden nový, nosiče budíků (do těch původ.byla zarytá koule od JAW pumpy nebo tak něco a pár drobných prasklinek v gum.držácích), nějaké gum.krytky se měnili (pro jistotu), přezul kola, namazal řetěz sprejem na řetězy a pár dalších věcí.
Rád bych na STK a evidenčku, ale býv.majitel nezvládal 14 dní odhlásit a nyní po téměř 3 týdnech nemám stále papíry. Bohužel jsem neuplatnil do smlouvy pokutu za prodlení, tak mi nezbývá než čekat, několikrát jsem se pokoušel urgovat, ale k ničemu to nebylo. Prý ji má už odhlášenou a papíry pošle po práci, ale ani za další 2-3 dny nic nepřišlo, tak se na ní ani nemůžu projet. Rozšíření řidičáku jsem si stejně vyzvedl až před pár dny (úředníci mají 20 dní na vyřízení, ale fronty o žádosti a totéž při vezvedávání se mi nikdy nepovedlo absolvovat napoprvé) ale mrzí mě to od býv.majitele, vědět to tak mu dám týden ... Proto radím pokutu do smlouvy vypsat, jinak jste nahraní.
Časem mi kamarád pomůže s nosičem na boční i zadní kufr, ale už nyní jsem do náhr.dílů (převážně z moto-prodejna.cz) nastrkal přes 10 tis.(s gumama to bude přes 12 500 hrubě..), ale je fakt,že některé jsem objednal bez seznamu od kamaráda a něco i jaksi "do zásoby".
Musím tímto i varovat před kvalitou blinkrů z motokramek.cz (Kašava na Zlínsku), které přišly bez těsnících gumek a sklíčka nepasují k plast.tělu blinkru až to bije do očí o čemž na webu nepíšou. Zato sklíčka z moto-prodejna.cz měla i těs.gumky ač o tom nepíšou a stejně tak i popisy shodné s ORG sklíčky (rozhodně doporučuji tyto než alternativy co nesedí apod...) Stejně tak stojan (bočák, 2 pružinový objednán rovněž z moto-prodejny.cz) už po vybalení mi kamarád říkal,že je to zmetek a při praktic.vyzkoušení měl pravdu, pořád se sklápí a nemá aretaci polohy. Z varianty vrácení anebo předělání jsem rozhodl pro předělání, ale to až časem až bude víc času (bude to chtít uřezat a vařit, brousit... a pak snad bude fungovat jak má . (kamarád nejen dle prasklého držáku řídítek ale i dle 2 důlků v nádrži (asi od řídítek) usoudil,že musela řádně spadnout, o čemž nás prodávající rovněž neinformoval (prý ji má řadu let ...), ale jinak z těch 3í co jsem zkoušel jezdí nej (na té 4. v Zábřehu jsem moc nejezdil, bylo před bouřkou, začínaly kapky, dodělával jsem autoškolu.. ale byla z nich asi nej motoricky tichá, nekouřila..)

Tak jsem jen chtěl přidat pár zkušeností "mimo sedlo" a neslavnou realitu (s doklady) v mém případě ohledně koupené MZ 251. Venku je nádherně a já už bez 2 dní 3 týdny čekám na doklady :-( Kdybych to tušil, snad bych si nechal vypsat plnou moc a vzal kompl.papíry, které mi chtěl dát sebou,že je v nejhorším pošlu zpátky.
Taky se mi povedlo spadnout na místě :-) ,při sbírání igelitky co mi vypadla pode mně po dojetí ke garáži kam.rodičů vsedě na motorce a motoru vchodu a asi zařazené 1čce přes varování ať první sesednu že spadnu..., takže jsem nešika, ale krom šrámů na konci pravé páčky a sklopeného zrcátka jsem nic nepostřehl. (no ještě mi spadly při tom pádu brýle (jel sem těch pár metrů bez přilby v kraťasích.. a hledal jsem je až 2.den a holt je museli v optice rovnat, vypadaly,že na ně min.1x bylo šlépnuto, holt jsme si jich nikdo nevšimli. To už jen jako dovětek "ze sedla" :-)
Subjektivně mě i takto krátké pojížďky bavily a dobře se mi na MZ sedí i když se svými 177 cm cítím,že jsem dost vpředu přilepený na nádrži a tak si teprve budu zvykat a sbírat návyky atd.
plešoun z r.1974, stavař, amatérský sváteční neschopný motojezdec (motonováček) sedlající červenou MZ 251 ETZ 1989 (naměřen tlak ve válci 9,1-9,3 jedn.)

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Márty »

Tak gratulace ke koupi, i když jak tu vypisuješ závady, tak se mi zdá, že si za ní dal docela dost. S investicemi po koupi se musí počítat asi vždycky (jsou to přece jen přes 20 let staré stroje), ale kol 10-ti tis. není zrovna málo. No přeju, ať ti slouží a ty problémy, co se týká papírů, ať brzo vyřešíš...
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Márty »

Není to náhodou tahle?
Obrázek

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Viktor »

em74: Promiň, že ti to takhle napíšu, ale toho kamaráda Jawaře bych za takovou koupi a rady nakopal do prdele... MZta za 22 000 Kč musí být voňavka a né že spolkne dalších 10 000 Kč na dílech, ikdyž jsi teda napsal, že sis koupil i nějaké do zásoby... Upřímě doufám, že teď na ni nějaký ten pátek nesáhneš a bude šlapat jak hodinky. Co se týče těch papírů, tak prodávajíácí je očividně debil a z debila bys nějaké penále stejně nevytřískal. Snad máš alespoň malý TP, tak si motorku pojisti a normálně jezdi ikdyž není motorka přihlášená na tvé jméno.

Lord_Lee
Příspěvky: 350
Registrován: stř 23. led 2013 19:04
Bydliště: Königgrätz

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Lord_Lee »

Kdyby jsi napsal že máš vyhlídlou motorku z HK tak ti jí klidně zajdu obhlídnout, nejsem sice "ekspert" ale na MZe sem pár let strávil a nějaký mouchy jsem vychytával. Za tu cenu bych vážně očekával vymazlenej kousek bez investic, tak snad aspoň bude sloužit k tvé spokojenosti (tu)
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1103
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Vladan »

jestli je to ta z Mártyho odkazu, tak vypadá dobře (tu)
btw. u bočního stojánku pro MZ, který se montuje na osu zadního kola, není aretace polohy záměrně - je to kvůli absenci jakéhokoli jiného zabezpečení proti rozjezdu s vyklopeným stojanem. jakmile motorku narovnáš, stojan se sám sklopí a nebezpečí nehrozí B)
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

em74
Příspěvky: 39
Registrován: stř 19. čer 2013 15:24
Bydliště: Prostějov 79603

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od em74 »

Ano, je to ona.
V reálu je víc do oranžova. Chrom.ráfek má jen přední, sedlo trochu popraskané, a nějaké ty chybky jež jsem nehledal, ale byl nadšen,že motor (prý) bez výbrusu po zahřání nekouří, výfuk nepomačkán a nedoničen na první pohled (u jiných byl s promáčklinami atd..)(později jsem při focení doma v garáži na něm vespod našel jakoby zapastovaná a zbroušená 3 místa (až při prohlížení fotek foc.s bleskem)). No a hlavně motor táhnul lineárně bez náznaků nějakého vynechávání, nepravidelnosti apod. Ale je fakt,že jsem ho nehonil nad 4 tis. na tom kousku, co jsem ji byl projet (on se spustil dlouhý a vytrvalý deštík přesně když jsme přijeli a trval přes hodinu), neboť jsem si na mokru netroufal.
plešoun z r.1974, stavař, amatérský sváteční neschopný motojezdec (motonováček) sedlající červenou MZ 251 ETZ 1989 (naměřen tlak ve válci 9,1-9,3 jedn.)

em74
Příspěvky: 39
Registrován: stř 19. čer 2013 15:24
Bydliště: Prostějov 79603

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od em74 »

Díky. Přesně tohle mi říkal kamarád, že holt do ní jako do každého starého stroje ještě něco padne, ať s tím počítám, že nekupuju zánovního japonce (jako ta 500F, byla 7 let stará s 7400 km). Stejně tak říkal,že je blbost se té 500F zbavovat, ale důvodů jsem měl víc a správně sem tušil,že vzhledem k hmotnosti asi občas na místě ... a taky se mi stalo už u obou.. Kupodivu na obě jsou padací ochrany problémem (ale tahle aspoň nemá křehké plasty a spodek kapotáže cca 8 cm nad vozovkou, a tak s ní vjedu nejen do garáže (tamta chtěla kvůli nájezdu fošínku, mimochodem starý FORMAN tam vjede (pomalu, jinak škrká-asi katalyzátorem), FELDA škrká ale vjede (má o něco nižší přírubu či podvozek) a novější nezkoušeno. Asi budu muset časem předělat podlahu v garáži (betonová, vybourat, snížit, KARI sítě, zabetonovat) + k tomu vybourat a snížit vrata (znovuosadit) neboť podvozky stand.aut šly výškově dolů. Napadá mě, že švagrova XANTIA s hydraul.podvozkem má v tomto dost výhodu (udržuje si stálou výšku).
K naháčům mě dovedl i odhad že s nimi můžu i mimo zpev.cestu (viz.plán kamaráda na cestu k ústí Dunaje apod.(zatím JAWA 640, ale plánuje změnu k enduru apod.), což s nízko kapotovanou musí být rizikovější.
plešoun z r.1974, stavař, amatérský sváteční neschopný motojezdec (motonováček) sedlající červenou MZ 251 ETZ 1989 (naměřen tlak ve válci 9,1-9,3 jedn.)

em74
Příspěvky: 39
Registrován: stř 19. čer 2013 15:24
Bydliště: Prostějov 79603

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od em74 »

Viktor :
-------------------------------------------------------
> em74: Promiň, že ti to takhle napíšu, ale toho
> kamaráda Jawaře bych za takovou koupi a rady
> nakopal do prdele... MZta za 22 000 Kč musí být
> voňavka ....

Máš pravdu. Tahle byla poslední co jsem našel v údajně "TOP stavu" resp. co jsem stihl najít v okolí do 150 km. Nejv.problém byl,že kamarád bydlí a dělá v KM (cca 5,5 dne v týdnu) a na mě si našel čas celý den tak cca 1x za 14 dní, tak jsem 2 MZ objel sám, 1 s ním a tu nejdražší jsem předpokládal za "jistotu", ještě před cestou (po poledni) mi půjčil JAWU 640 (má ji vypiplanou k dokonalosti vč.indiv.polokapotáže a všeho co jen lze...) a nestačil jsem se divit, jak motorka, která mi připadala na první pohled jako těžká a velká (oproti MZ) mě poslouchala že jsem žasl.. (oproti Banditovi v autoškole a MZtám co sem zkoušel to bylo neuvěřitelné, řazení šlo naprosto dokonale, lehounce atd..). No on mi posílal několikrát odkazy na JAWY 640 do cca 18 tis.Kč s málo km, jako polic.odloženky apod., ovšem mě připadala JAWA dlouhá a těžká na pohled a se starou koncepcí motoru a převodovky...
A tak ta nejdražší MZ z inzerátu co sem do té doby našel mě i dle tvrzení prosávajícího utvrdila,že je TOP, tak jsme vyrazili autem ji vyzkoušet a když byla motoricky dle mého bezproblémová, a popovídali jsme si s prodávajícím, tak jsme ani detailněji (i kvůli počasí) jízd.vlastnosti apod.netestovali a tak nějaká překvapení přišla až při dom.servisu.
Asi máš jinak pravdu, ale já chtěl prvně vzít tu hezkou od NJ (najezdil sem tam na ní cca 20km a stačila by mi, ale to jsem na ni jel sám bez něho a ono vynechávání či poškubávání jsem vytýkal prodávajícímu, ale při jízdě sem je tak nepozoroval jako při rozjezdu). A potom taky se mi zdálo,že byla od cca 75ti km/h (odhad, nešel mu tachometr, spínač před.brzdy, sedlo popraskané) víc a víc neklidná (nevím jestli vyvážení kol nebo něco s podvozkem. Výbrus prý stál s kvalitnějšíma ložiskama apod. něco k 9 tis.Kč a to dle jedněch velké plus při vybírání ojetiny.. Druzí tvrdí,že lepší pův.stav pokud je OK. Na to pocukávání (měla i ta 3.MZ za Kroměřížem, taky po výbrusu ale se sport.výfukem) jsem vyřadil obě zbylé (ta modrá ze Zábřehu tou dobou již byla prodaná) a jelo se do HK pro tu co snad netrpí ničím.
I proto jsem se ptal zde na pomoc, protože MZ a JAWA není totéž, i tak jsem rád, (pokud na ní už nic dalšího nebude-dosud je to krom praskl.držáku řídítek kosmetika, 2 ďůlky na nádrži od šroubků řídítek neřeším) že snad jedna spolehlivá v lepším stavu parkuje v garáži. Jen ty papíry mrzí (mohl jsem odjet s nima, ale já je nechal na odhlášení prodávajícímu) a venku je krásně a 3 týdny nemůžu nikam. Čekám a kontroluju denně poštu, abych se na ní po STK už konečně svezl.
plešoun z r.1974, stavař, amatérský sváteční neschopný motojezdec (motonováček) sedlající červenou MZ 251 ETZ 1989 (naměřen tlak ve válci 9,1-9,3 jedn.)

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Márty »

Tak člověk prostě nemůže od 20 let staré motorky čekat, že bude jak nová... Jó, narazili jsme nedávno na inzerát, kde prodával někdo neježděnou MZ-tu, ale byla to myslím 150 a za nehorázné peníze, Navíc motorka stejně jako auto musí jezdit, stání jim nesvědčí...

Ta tvoje vypadá na fotkách pěkně, tak doufám, že se ukážeš na nějakém srazu, abychom ti ji mohli zhodnotit ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Viktor »

Škoda že jsi ještě chvíli nepočkal, tohel vypadá docela dobře: http://www.sbazar.cz/jirkafigala/detail ... uni-rv1997

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Márty »

Á, třístovka, těch tu opravdu moc není a vypadá fakt slušně...
Obrázek

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Harry »

to se i vyplatí koupit... a jak Pete může potvrdit, lítá to velice odbře :D-x
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Viktor »

No právě, vypadá k světu, teda až na ty nálepky zajíčků, asi nějaký úchylák... :D-x

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 383
Registrován: stř 23. led 2013 18:57

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Pete »

Ano potvrzuji, létá to hodně dobře, ani turecké výrobní kvality se netřeba obávat:-)T
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
:HG

jindrap
Příspěvky: 96
Registrován: pon 04. úno 2013 19:02

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od jindrap »

251 za 10000

Jestli někdo shání narazil jsem na tohle, myslím, že dobrá cena a ty co mají 20 tak jim zbude na opravy :)o
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp

jindrap
Příspěvky: 96
Registrován: pon 04. úno 2013 19:02

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od jindrap »

MZ 251 - > Honda XL600V Transalp

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Márty »

Což o to, ta modrá vypadá dobře, ale třicet bych za ní asi nedal, to by musela být nová, za novou eminu ve dvaapůli bych byl ochoten jít i na 40. A za nové tříkilo (ale ještě to původní německé, než to prodali Turkům) bych šel možná i přes 50 :P
Obrázek

SID
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 18. dub 2013 20:41

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od SID »

:-<...ano děkuji,prošedivělý pán vzadu poprvé...podruhé...dá někdo víc? Jde opravdu o krásný kousek,který ozdobí lecjakého mládence či šikovnou dcérečku.No tak pánové a dámy osmělte se a Vaše peněženky házejte daleko před sebe sem k nám ať tento nový motocykl značky MZ, z Vás může udělat pravé může či ženy :-)=

em74
Příspěvky: 39
Registrován: stř 19. čer 2013 15:24
Bydliště: Prostějov 79603

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od em74 »

Díky všem.
Jak jsem výše psal, jednu červenou (spíš oranžovou) s tím chrom.př.ráfkem s pův.motorem jsem koupil za 22 tis. Počkat měsíc líbila by se mi i ta modrá ( vypadá že je na ní většina nového a je po GO). Ta 300by byla jasná volba, kdybych počkal. Já už na 251 ponakupoval drobností za tisíce (gumových i několik výměn se muselo udělat a řadu spíš "pro jistotu" (ke karburátoru snad vše co v něm je) aby něco nechybělo až se do něj pustím při servisu s kamarádem.
Ale ta 300ka je fakt moc hezká.
Ze začátku se mi zdálo že 250ka žere snad 6L nebo i víc, když mi po 180km po natankování plné zhasla v serpentinách, Proto ty díly ke karburátoru a navíc i vytrvale kouří z výfuku sice ne moc ale pořád..což mi vadí nejvíc. Má dle tacho 23 tis.km ale kdo ví. Startuje v pořádku, zvukově OK, jen za studena se jí nechce do otáček na 1, - 2, stupeň a má přitom divný zvuk, ale zařadím vyšší kvalt a po zahřátí to už tak nepozoruju. Na dlouhé trase si vzala kolem 4,2L (cca do 100 km/h max) zato při jízdě kolem 70-80 km/h (po rovině) se zdá,že bere min. o litr víc. A pořád kouří..(lehce ale přece) tak dumám co s tím provést.
Do převodovky sem musel nalít přes 3 dcl než dosáhla hladinu (pár minut trvá než se vyrovná) ke kontrol.šroubu, ale za jízdy to není znát,že se doplnilo. Po 550km výletě pořád kapká z kontrol.otvoru převodovky olej, takže ten to asi nekrade.
Je tam už VAPE, ale to bez kompl.alternátoru. A už několikrát si usmyslela za jízdy rozsvítit kontrolky a přestat jet, prvně sem usuzoval na nízkou hladinu benzínu a pomáhalo to, ale když to udělala i 60km po natankování tak už nevím. Naštěstí to nedělá často, ale když už, tak i několikrát po sobě (pomáhalo mi doplnit nádrž),ale pak to udělala už jen 1x (těch 60km) ale nastartovat hned nešla, ale do 3 min už ano. Pak to 250km neudělala, tak jí věřím ale vím,že to může kdykoli přijít. Filtry (paliva) sem čistil až po těchto problémech a ten v nádrži měl poslední cm dost zanesený. Přepnutí na rezervu znamenalo cca 0,8km a zase konec. A to cca 3x po sobě (pomáhal sem si naklápěním apod. ale startování nebylo pokaždé stejné) pak jsem dotankovával cca 10L (asi 5cm pod víčko). Vzducháč sem měnil až teď po tom všem a na těsnění se chystám.
Jel jsem s ní i po dálnici do 110km na tachometru (tudíž asi o 5-10km/h reálně méně) a nebyl problém (po 30min sem sjížděl).
Většinou mě jízda velmi baví a výběru MZ tak nelituju, hlavně že nemá křehké plasty jako jiné.., jen by to chtělo štítek od 85ti výš je nápor vzduchu dost nepříjemný, pomáhá mírný náklon vpřed, ale dumám nad štítkem, čemuž by asi vadila JAWA pumpa (uchycení, není místo na řídítkách).
plešoun z r.1974, stavař, amatérský sváteční neschopný motojezdec (motonováček) sedlající červenou MZ 251 ETZ 1989 (naměřen tlak ve válci 9,1-9,3 jedn.)

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: Rada s výběrem MZ 251 a prosba o pomoc s vyzkoušením

Příspěvek od Viktor »

Na jaký jezdíš olej, že ti to tak kouří, jak říkáš? Jinak kouřit to bude vždy...

Odpovědět