Stránka 1 z 2

Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: pon 03. čer 2013 14:33
od suky1231
Zdravím,
potřeboval bych poradit s řídící jednotkou. Na http://www.mz-faq.ic.cz/ (oprava zapalování) je jeden návod a schéma, ale u kondzátoru C2 (33n/630V) mám ještě k němu paralelně asi cívku. Je to v bílém pouzdře vypadá to jako keramický kondenzátor, ale při měření kapacitu žádnou nemá a indukci mi to ukazuje 680mH, ale nemam na to zrovna extra měřák a RLC-metr nemam. Je na tom napsáno Z 190 K.

Nemáte někdo zkušenost? Zlobí mi elektrika, myslím, že je ta jednotka v háji, ale tranzistory vypadají v pohodě, tak to chci prostě vyměnit všechno. Tůto je poslední součástka, s kterou si nevím rady.

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: pát 28. čer 2013 21:32
od suky1231
Už jsem vše dohledal, předělal a šlape, v tom návodu je vše, jen mi trvalo se v tom vyznat repase mi vyšla cca na 170kč :)

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: čtv 08. srp 2013 16:16
od kodlyk
Ahoj,

stavím si motokáru a chci do ní dát motor MZ 251 ETZ.

http://kodlmotokara.rajce.idnes.cz/Nova ... _s_MZ_251/

Motor jsem zakoupil na aukru.

Má takovéto zapalování:

http://kodlmotokara.rajce.idnes.cz/Nova ... 51_etz.jpg

Zjistil jsem, že abych jej nastartoval, je k němu potřeba řídící jednotka.
Koukal jsem na net a řídící jednotka se pohybuje okolo 1500 - 1600 Kč.

Snad jsem správně pochopilm že jsi si jednotku sám postavil?

Neměl by jsi pro stavbu nějaké podklady?
Např. schema vyleptaného tištěného obvodu?
schema zapojení součástek, případně seznam dnes dostupných součástek, které k tomu jsou potřeba?

Studoval jsem elektrotechnickou průmku, tak bych si to s pomocí své šikovnosti postavil sám.

Díky moc, s pozdravem, Tomáš. kodlyk@seznam.cz

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: čtv 08. srp 2013 16:23
od Márty
Tady je v nabídce za korunu....

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: čtv 08. srp 2013 16:37
od Viktor
Pěkná motokára, ale už slyším ty nadávky až se ti bude kůže pálit o rozpálený válec :D-x

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: čtv 08. srp 2013 20:39
od Majkl
Vypadá to moc pěkně, ale jak to nastartuješ, tak to bude jak kdybys seděl na zbíječce :D pokud tam nemáš silent bloky :D a ten válec, na tom můžeš potom po výletu vařit, třeba smažit atd.
To je vyloženě plotna po ruce :D-x:D-x

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: čtv 08. srp 2013 21:00
od Vladan
mě zaujal ten svod výfuku z válce - proč takovej složitej udělátor [img]http://www.brunensis.profitux.cz/smile/ms_1856.gif[/img]

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: pát 09. srp 2013 22:12
od kodlyk
Chlapy, diky za pochvaly i vase nazory... :-)
Je to zatim prototyp...
Samozrejme clovek musi bejt trochu sikovnej a ne hned placnout loket na rozpalenej valec... :-))
Ted mi jde hlavne o to, rozchodit ten motor...
K tomu prave potrebuju tu jednotku...
Diky za tim na inzerat.
Zrovna dnes jsem byl v GM eletronic a podle navodu na http://www.mz-faq.ic.cz/zapalovani/zapalovani.html
si jednotku stavim...
Dily staly 146 Kč, to je za hubičku...
Uz jsem dnes nakreslil navrh tistaku a vyleptal ho.
Zitra tam napajim soucastky...
Sem na to sam zvedavej, jak to bude jezdit...
Silent bloky jsou miniaturni u sedacky... ale je to v podstate jen 2 mm silna guma, takze asi prdel dostane peknej naklep...

Jinak motoakru jsem si uz postavil jednu...
http://www.youtube.com/watch?v=mC1uVpJ8PWw
http://www.youtube.com/watch?v=puZ8DC1QZNM

dal jsem do ni CZ 175/477
chtel bych nekde spalsit motor CZ 125/516 z crossky...

Uvidime, jak bude slapat tahle MZta...

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: sob 10. srp 2013 09:18
od sklepkous
jen by to chtelo vychytat system toho razeni jinak nez rukou, jinak budes asi brzo radne spaleny o valec

ale jinak vazne sikovny synek postavil sikovnu motokaru :)-D

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: ned 11. srp 2013 21:55
od Majkl
s tím motorem z dvěpade a těma maličkýma kolečkama to pojede jako čert, přidáš a bude to hrabat jako cip :D ta dvěpade už nějakýho toho koníka v sobě má... no su zvědavej, pak sem hoď video (tu)

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: pon 12. srp 2013 15:06
od Jarada
Měls dat motor na druhou stranu. Řadilo by se ti líp :D

Jinak teda chlape klobouk dolů. Na to bych já neměl nervy :-|---

Tak ať to jezdí a trhá asfalt ;) (tu)

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: stř 14. srp 2013 11:35
od kodlyk
Video sem urco dam.
O vikendu to snad uz zkusim nastartovat.
Jeste potrebuju udelat lanko plynu a spojky a vymyslet kam dat nadrz.

Motor dat na druhou stranu co se tyka origos ramu nesel. Neni tam na nej cystuzeny ram a do toho origos ramu sem nechtel nic navarocat abych ho zbytecne nezeslaboval...

Jinak myslim ze to razeni jsem idelal v ramci moznosti skvele - prave na levou ruku, abych se nepalil o valec.

No sem na to zvedavej jestli to bude trhat asfalt... Je tam prevod do pomala do sily, ale treba si jeste pohraju s rozetou na zadni ose a dam tam jeste o neco mensi aby to oekne uhanelo do rychlosti... :-)

Zalezi taky, jak ten motor bude slapat... Snad ho nebudu muset pulit a generalkovat...

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: čtv 15. srp 2013 16:01
od Majkl
Co tam máš vepředu za ozubený kolečko?? Nemá smysl dávat jinou rozetu, vyměň přední kolečko v motoru a máš to to stejný a levnější... max sem viděl 25zub!!

Origo je 21, já jezdím na MZ 19ku a jede to jako čert...

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: pát 16. srp 2013 07:07
od sklepkous
a kolika zub patri na 150 a kolik je dle zkusenosti ideal?

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: pát 16. srp 2013 15:34
od jindrap
150 - 10,5 kW - 15 zubů ostatní 16 zubů

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: pon 19. srp 2013 14:07
od kodlyk
Majkle, ve predu mam 22 zubu.
Tohle kolecko tam bylo uz kdyz jsem ten motor koupil.
V zadu mam rozetu z CZ 150c, ktera ma 46 zubu.

Myslis, ze kdyz bych sehnal do predu to 25ti zubove, coz bude "jen" o tri zuby vic nez tam je ted, ze to bude nejak hodne na rychlosti znat?

Spis jsem premyslel, ze bych do zadu dal treba 30ti zub... Ale nevim kde takovou rezotu sehnat... :-/
MZ 251 ETZ motorka jede kolem 130ti km/h co jsem cetl na netu.

Ta motokara ma ale cca 3x mensi zadni kolo...

Kazdopadne uz se mi podarilo zapojit elektriku, ze to hazi jiskru... Huraaaaa... :-)

Videjko: http://www.youtube.com/watch?v=i2GjPDxo4rk

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: pon 19. srp 2013 14:34
od Vladan
stáhni si GEARDATA, doplň rozměry kol a počty zubů, převodový poměry najdeš v BIBLI - všechno je tu na fóru k nalezení (tu)

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: pon 19. srp 2013 21:23
od Majkl
Hele, já mám vepředu 19ti zub a o víkendu sem letěl 140 ;) Kdybych měl origo, vypočítal sem si, že by to jelo 160 a kdybych tam měl 23zubů, tak bych letěl i 180, ale nevím, kde by to vzalo výkon na to, aby se to tam dostalo :D

Nejlíp uděláš, když nejdřív projedeš a pak budeš laborovat a kupovat ;)

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: pon 19. srp 2013 21:57
od jindrap
A když dáš 24zubů tak 190, to znamená že na všech srazech po čr by jsi byl za hoďku :-)



Majkl napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Hele, já mám vepředu 19ti zub a o víkendu sem
> letěl 140 ;) Kdybych měl origo, vypočítal sem
> si, že by to jelo 160 a kdybych tam měl 23zubů,
> tak bych letěl i 180, ale nevím, kde by to vzalo
> výkon na to, aby se to tam dostalo :D
>
> Nejlíp uděláš, když nejdřív projedeš a pak
> budeš laborovat a kupovat ;)

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: pon 19. srp 2013 22:24
od Viktor
Majkl: Těch 140 km/h je takový limit. Co si pamatuju diskuse, nebo spíš dohadování o tom, jestli je lepší Jawa 350 nebo MZ 251, tak nikdy nikdo nenapsal, že by jel na jednom ze strojů rychleji a já dost pochybuju o reálnosti té rychlosti, tachometru bych rozhodně nevěřil B). Každopádně to nikomu neberu, neznám nikoho, kdo by maximálku nezkoušel (:D

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: úte 20. srp 2013 09:38
od Vladan
Majkl: když zadáš správný údaje do toho prográmku, vyjde ti skutečná rychlost - né to, co změří tachec

[img]http://vladan251.sweb.cz/převodyETZ251.jpg[/img]

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: úte 20. srp 2013 17:05
od Majkl
Viktor - mě je ukradený, jak to jede, kámoš letěl vedle mě na 150ce kolem 130ti a když sem ho předjížděl, asi sem o něco rychleji jel, je mi celkem jedno co to jede atd. a jestli je to pravda, to mi je taky jedno

Asi teda bude tachec rozhozenej... :)

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: úte 20. srp 2013 20:29
od jindrap
Majkl napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Viktor - mě je ukradený, jak to jede, kámoš
> letěl vedle mě na 150ce kolem 130ti a když sem
> ho předjížděl, asi sem o něco rychleji jel,
> je mi celkem jedno co to jede atd. a jestli je to
> pravda, to mi je taky jedno
>
> Asi teda bude tachec rozhozenej... :)


Chtěl bych se na MZ taky podívat do Himalájí jako Majkl abych mohl pustit svojí MZ z kopce a svézt se 140km/hod................

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: stř 21. srp 2013 20:39
od Majkl
v papírech je napsaný 130, proč by nemohla jet 140?? Kámošova 15 lítá 120+ na rovince, proč by nemohla 250 letět 140?

Re: Řídící jednotka MZ 250 (návod od SODY)

Napsal: čtv 22. srp 2013 08:26
od Vladan
může, ale záleží hodně na povětrnostních a terénních vlivech - podle diagramu bys s 21z pastorkem a origo gumou musel na pětku točit 6tis.ot/min, což by bylo možný spíš vleže, z kopce a s větrem v zádech. mně se to podařilo na dálnici, když jsem byl pověšenej za dodávkou