K tvýmu problému: Předpokládám, že to de normálně prošlápnout a má to nějakou kompresi... když strčíš ruku před karburátor, cítíš, že to saje dovnitř?
U TS250 se často projevuje problém, že to netěsní přes gufera na klice. O tom by ti mohl povykládat Vladan. Bezolovnatý benziny zrovna těmto guferům nedělají dobře. Žere ti to olej? Co posledního se na tom opravovalo?
TS 250 nejde benzín do válce
Re: TS 250 nejde benzín do válce
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: TS 250 nejde benzín do válce
Zdravím,
sundej svíčku, díru v hlavě ucpi palcem a pak rukou protoč motor. Jestli Ti mašina palec přicucne a pak odfoukne, tak saje. Sice to nic nevypovídá o kompresních a sacích tlacích, ale jestli palec zůstane suchý, tak bych hledal závadu na cestě mezi palivovou hadicí a pístem. Karburátor profoukej svojí pusou, tím zjistíš, jak velký nebo malý odpor vzduchové i benzínové cesty kladou. Moc to nechutná, ale na základní diagnostiku to stačí - co ještě vyčistit. I vyměněný trysky znova prohlédni, mě se osvědčila LED svítilna a jeden drátek z řadícího lanka z kola. Je tenký a umí trysky vyčistit a neměnit jejich průřez. Rozeber i palivovou uzavírací trysku - bejvá v ní drobný písek (asi sedlina z písečných bouří nebo grátis dar od šejka).
Nastav základní nastavení pro volnoběh a mohlo by to makat.
A co se sytičem, taky nechce chytnout? Zkus se sytičem i palec...
Jo a to, že zapalování dává jiskru, nemusí znamenat, že bude motor vrčet. Mě dávala indukčka jiskry dvě - první někde uvnitř sama sebe a ta přelezla až na svíčku, když byla jen na kabelu a opřená o žebra hlavy, ale směs ve válci nezápálila.
Na primáru by měla mít kolem 4 - 6 Ohmů a na sekundáru cca 5 kiloOhmů. Jak nebude primár spojený se sekundárem, nepojedeš. Indukčka je autotransformátor.
sundej svíčku, díru v hlavě ucpi palcem a pak rukou protoč motor. Jestli Ti mašina palec přicucne a pak odfoukne, tak saje. Sice to nic nevypovídá o kompresních a sacích tlacích, ale jestli palec zůstane suchý, tak bych hledal závadu na cestě mezi palivovou hadicí a pístem. Karburátor profoukej svojí pusou, tím zjistíš, jak velký nebo malý odpor vzduchové i benzínové cesty kladou. Moc to nechutná, ale na základní diagnostiku to stačí - co ještě vyčistit. I vyměněný trysky znova prohlédni, mě se osvědčila LED svítilna a jeden drátek z řadícího lanka z kola. Je tenký a umí trysky vyčistit a neměnit jejich průřez. Rozeber i palivovou uzavírací trysku - bejvá v ní drobný písek (asi sedlina z písečných bouří nebo grátis dar od šejka).
Nastav základní nastavení pro volnoběh a mohlo by to makat.
A co se sytičem, taky nechce chytnout? Zkus se sytičem i palec...
Jo a to, že zapalování dává jiskru, nemusí znamenat, že bude motor vrčet. Mě dávala indukčka jiskry dvě - první někde uvnitř sama sebe a ta přelezla až na svíčku, když byla jen na kabelu a opřená o žebra hlavy, ale směs ve válci nezápálila.
Na primáru by měla mít kolem 4 - 6 Ohmů a na sekundáru cca 5 kiloOhmů. Jak nebude primár spojený se sekundárem, nepojedeš. Indukčka je autotransformátor.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: TS 250 nejde benzín do válce
Po tříletým stání by ty gufera na klice mohly být opravdu v pr...
Motor saje podtlakem pod píst a pokud gufera netěsní, může se "nadechnout" přes ně. Komprese nad pístem zkoušená otvorem pro svíčku se přitom může zdát v pořádku. Jdi po Harryho a Címošově stopě
Motor saje podtlakem pod píst a pokud gufera netěsní, může se "nadechnout" přes ně. Komprese nad pístem zkoušená otvorem pro svíčku se přitom může zdát v pořádku. Jdi po Harryho a Címošově stopě
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte 19. bře 2013 13:30
Re: TS 250 nejde benzín do válce
Dnes jsem opět rozebral karburátor. Vyzkoušel jsem hladinku ve skleničce: 14 mm sedí. Zvijstil jsem, že byla zanesena tryska, jak je před jehlou blíž k válci ( je přes ní šroubek) Nevím já se jíříká . Tak jsem jí vyčistil. Celý jsem to dal dohromady a nic. Vyndal jsem svíčku a prst mi to sálo hezky. Když jsem dal ruku na karburátor místo filtru, tak to zas tak dobře nesálo. Nevím, jaký tam má být podtlak...Jako u tý svíčky ? Děkuji za rady.
Re: TS 250 nejde benzín do válce
Pořádnej podtlak, ještě líp to vyzkoušíš po demontáži karbu na přírubě.
Začni tím jednodužším a zkus vyměnit gufero pod zapalkem. Snadná práce a minimální náklady. To druhý pod spojkou řeš, až když to nepomůže.
Začni tím jednodužším a zkus vyměnit gufero pod zapalkem. Snadná práce a minimální náklady. To druhý pod spojkou řeš, až když to nepomůže.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte 19. bře 2013 13:30
Re: TS 250 nejde benzín do válce
Vladan napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Pořádnej podtlak, ještě líp to vyzkoušíš
> po demontáži karbu na přírubě.
> Začni tím jednodužším a zkus vyměnit gufero
> pod zapalkem. Snadná práce a minimální
> náklady. To druhý pod spojkou řeš, až když
> to nepomůže.
Ok. Zítra ještě sundám karbec , zkouknu to a hold se do toho pustím.
-------------------------------------------------------
> Pořádnej podtlak, ještě líp to vyzkoušíš
> po demontáži karbu na přírubě.
> Začni tím jednodužším a zkus vyměnit gufero
> pod zapalkem. Snadná práce a minimální
> náklady. To druhý pod spojkou řeš, až když
> to nepomůže.
Ok. Zítra ještě sundám karbec , zkouknu to a hold se do toho pustím.
Re: TS 250 nejde benzín do válce
Co se karburátoru týče, já měl problém s rozházenýma plovákama a povákový ventil se měnil za Jawáckej s kuličkou. MZ ventil se díky vycvozený tyčce a náklonu karbu nevracel. Ale to spíš tak na okraj.
Re: TS 250 nejde benzín do válce
To s tou skleničkou je docela dobrá fintička to by mě nenapadlo.
Každopádně místo sání ptáka přes otvor pro svíčku jsi měl už dávno omrknout ty gufera a shodit hlavu a válec a všechno omrknout. Pokud to bude ok tak zpět k údajně dobrému karburátoru.
Každopádně místo sání ptáka přes otvor pro svíčku jsi měl už dávno omrknout ty gufera a shodit hlavu a válec a všechno omrknout. Pokud to bude ok tak zpět k údajně dobrému karburátoru.
Re: TS 250 nejde benzín do válce
Ale jestli to alespoň blafne jak píšeš na začátku tak soustava kolem válce a pístu bude v cajku. Vsázim na ty gufera a hned po nich na chybu v karburaci, kterou jsi přehlédl.