Regulator ze skodovky - nizke napeti
Regulator ze skodovky - nizke napeti
Ahoj, mam doma MZ 251, je v ni klasicky regler ze skody 120 a nasledujici problem:
po nastartovani motoru je rozsvicena kontrolka dobijeni. Na baterce zmerim napeti 11,5V
po prepnuti klickem na 4. stupen (rozsviceni svetel) kontrolka dobijeni ihned zhasne. Napeti na baterce je vsak stale 11,5V - tzn. asi to stejne nedobiji ikdyz zhasne? (protoze ona na 4. stupni nesviti i kdyz je vypnuty motor)
po prepnuti klickem na 3. stupen a pridani plynu na cca 3000 otacek kontrolka dobijeni zhasne spolu s rozsvicenim prednich svetel (na volnobeh na tomto stupni nesviti). na baterce namerim cca 13V. Jakmile otacky pozvolna klesnou na cca 1700 otacek, opet se kontrolka rozsviti.
Prekontrolovaval jsem zapojeni regleru a sedi to. Kontakty jsem zkousel nastrikat WDeckem.
Na ETZ 150 od kamose, po tom co jem mu opravil ten stary kladivkovy regulator, mu motor bezel i po odpojeni baterky. Jde vam tohle i u ETZ 251? (protoze me to chcipne)
Nevite pls kde by mohl byt problem?
po nastartovani motoru je rozsvicena kontrolka dobijeni. Na baterce zmerim napeti 11,5V
po prepnuti klickem na 4. stupen (rozsviceni svetel) kontrolka dobijeni ihned zhasne. Napeti na baterce je vsak stale 11,5V - tzn. asi to stejne nedobiji ikdyz zhasne? (protoze ona na 4. stupni nesviti i kdyz je vypnuty motor)
po prepnuti klickem na 3. stupen a pridani plynu na cca 3000 otacek kontrolka dobijeni zhasne spolu s rozsvicenim prednich svetel (na volnobeh na tomto stupni nesviti). na baterce namerim cca 13V. Jakmile otacky pozvolna klesnou na cca 1700 otacek, opet se kontrolka rozsviti.
Prekontrolovaval jsem zapojeni regleru a sedi to. Kontakty jsem zkousel nastrikat WDeckem.
Na ETZ 150 od kamose, po tom co jem mu opravil ten stary kladivkovy regulator, mu motor bezel i po odpojeni baterky. Jde vam tohle i u ETZ 251? (protoze me to chcipne)
Nevite pls kde by mohl byt problem?
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Jedna drobná poznámka, i ten regulátor ze škodovty může být vadný.... zkusil bych jinej...
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Mě to drží když to odpojím a to mě dobíjí regulátor úplně naprd... když odpojím baterku, tak na volnoběh drží, cca 2tis. ot. Mám špatnej regulátor, chci tam dát taky elektronickej... ten mechanickej, to je něco to si dělá co chce, dobíjelo to celkem pěkně, pak z ničeho nic buch a šel do kytek, teďka mě dává když hodně tak při 4tis. ot. tak 12V, když jedu dýl, se zapnutýma světlama a dojedu, tak na baterce je +-11.5V, když jedu s vypnutýma světlama tak tam je cca 12.5V, takže tak nějak normál, ale ty světla, to moc neutáhne...
Takže dobíjí málo...
Takže dobíjí málo...
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Ten původní kladívkový regulátor jde snadno opravit, jenom sejmi tu plechovou krytku, vem jemny smirek a jsou tam myslim dve kladivka, co maji stycne plochy - mrkni na ne, bude na nich navarenina atd (pac tam litaji jiskry), vem jemny smirek a osmirgluj to. Tohle jsme udelali na komosove etz 150 a od te doby jezdi NAPIS JESTLI TO ZABRALO
Uz jsem si objednal novy regler tak uvidime, snad neni nic s alternatorem.
Uz jsem si objednal novy regler tak uvidime, snad neni nic s alternatorem.
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Tohle sem taky zkoušel a nepomohlo to... ono to taky nemusí být regulátorem, může být taky v prdeli altec, usměrňovač atd. Já měnil regulátory a zkoušel sem tam 3 a nevytlačil sem z toho víc, jak cca 13.2V při 4tis. ot. chce to měřit, zkoušet, zkoušet a zkoušet
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Ted jsem si zapojil na baterku V-metr a jezdil. Nad 2000 otacek to da tech 13V a 2500 dava okolo 14V, max 14,1V. Takze ten regulator funguje, ale v malych otackach moc ne no
V knizce Opravy skoda 120 psali, ze ty regulatory prochazi (prochazely ) testovanim od 2000 otacek vyse kde musi davat 13,5 a vic (tak nejak) - od 2000 otacek to fakt funguje no, ale ja potrebuju at to funguje i na nizsich.
Takty je tam schema toho regulatoru, jsou tam dva odpory, kterymi by se dalo mozna nastavit kdy se ma regler spinat, ale to asi nema cenu..
V knizce Opravy skoda 120 psali, ze ty regulatory prochazi (prochazely ) testovanim od 2000 otacek vyse kde musi davat 13,5 a vic (tak nejak) - od 2000 otacek to fakt funguje no, ale ja potrebuju at to funguje i na nizsich.
Takty je tam schema toho regulatoru, jsou tam dva odpory, kterymi by se dalo mozna nastavit kdy se ma regler spinat, ale to asi nema cenu..
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
regulátorem to nebude, podle toho co píšeš.... a navíc... ono neznamená, že když už nesvítí kontrolka dobíjení, že už to dobíjí... to je normální záležitost
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Pokud nemáš problém s udržením volnoběhu tak bych to neřešil, regulátor očividně funguje takže problém bude "jen v kontrolce".
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Když mám problém s udržením volnoběhu tak to bude regulátorem??
Nemůžu naštelovat otáčky... buď 1800 a nebo tak 1tis. ale to se mi zdá už hodně málo a občas to zdechne... takhle se projevuje špatnej regulátor??
Nemůžu naštelovat otáčky... buď 1800 a nebo tak 1tis. ale to se mi zdá už hodně málo a občas to zdechne... takhle se projevuje špatnej regulátor??
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Jindra: no jo, jenomze to zere baterku a byl jsem s tim v lese, kde jsem se musel trmacet nizkou rychlosti na jedicku v bahne, zapadl jsem, snazil se vyprostovat, parkrat to chciplo... a motka uz nesla nastartovat, vyzdimana baterka + diky tomu spalena svicka (protoze to nehazelo poradne jiskru tak se utopila a je K.O.) - tomuhle bych se chtel do budoucna vyhnout
Majkl: mám podobný problém, taky nemůžu dát něco mezi přesně jak píšeš... ale jestli je to karbcem nebo reglerem, to nevim... zkusim to dat na zdroj proudu misto baterky a napisu jestli to pak pude.
Majkl: mám podobný problém, taky nemůžu dát něco mezi přesně jak píšeš... ale jestli je to karbcem nebo reglerem, to nevim... zkusim to dat na zdroj proudu misto baterky a napisu jestli to pak pude.
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Zkus, zajímalo by mě, čím by to mohlo být... ale myslím si, že dobíjení, nikdy mi to tohle totiž nedělalo, pak se mě vysralo dobíjení a bylo...
Jedna věc by mě zajímala, může mi někdo říct, jakou funkci maj na tom kladívkovým regleru ty dvě kladívka? Vím, že jedno při určitých otáčkách mění jestli mašina dobíjí, nebo bere z baterky, to co lítá mezi těma dvouma kontaktama, ale to druhý nemám tušení na co je, protože je furt sepnutý a vůbec nic se s ním neděje, furt ve stejné poloze...
Jedna věc by mě zajímala, může mi někdo říct, jakou funkci maj na tom kladívkovým regleru ty dvě kladívka? Vím, že jedno při určitých otáčkách mění jestli mašina dobíjí, nebo bere z baterky, to co lítá mezi těma dvouma kontaktama, ale to druhý nemám tušení na co je, protože je furt sepnutý a vůbec nic se s ním neděje, furt ve stejné poloze...
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Jedna bude to co rikas a ta druha by mohla byt regulace proudu do buzení alternátoru.
Tak jsem vymenil regler za holandsky (primo na MZ ETZ) a chova se to vesmes stejne jako ten skodovacky, takze problem bude nekde jinde. Napada me: pokazeny usmernovac, uhliky na alternatoru. Kabel co vede z altiku jsme promeril a je ok, faze v alternatoru taky mezi sebou a jsou ok (odpory).
Tak jsem vymenil regler za holandsky (primo na MZ ETZ) a chova se to vesmes stejne jako ten skodovacky, takze problem bude nekde jinde. Napada me: pokazeny usmernovac, uhliky na alternatoru. Kabel co vede z altiku jsme promeril a je ok, faze v alternatoru taky mezi sebou a jsou ok (odpory).
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Celkem pěknej postup
Ovšem mě se to nechtělo proměřovat8-), ale asi kdybych si s tím hrál, na závadu bych přišel
Ovšem mě se to nechtělo proměřovat8-), ale asi kdybych si s tím hrál, na závadu bych přišel
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Jako, v manualu od MZ se pise "Jizda bez baterie je mozna: alternator ma dobre samobudici schopnosti." Coz by bylo fajn (tim nerikam ze nepouzivat baterku)
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Tak jeste jednou:
1.) Nastartuju motorku v módu bez světla, volnoběh cca 1700 otacek, a v módu bez světel mi svítí kontorlka dobíjení. Zapnu světla a zase je vypnu – kontrolka dobíjení přestane svítit a motocykl běží dokonce i bez baterky – jakoby se regulator dobijeni vzpamatuje a zapne se.
2.) V módu bez světel, zvednu li otáčky až na 3500, dobíjení se stejně nezapne – kontrolka pořád svítí. Cvaknu-li tam a zpátky na světla, dobíjení se rozjede – kontrolka zhasne a motocykl jde odpojit i z baterky.
3.) Tohle je zvlastni – kdyz cvaknu tam a zpatky na svetla, tak svetlo zustane svitit i v modu bez svetla, jen sviti trosicku slabeji a zesiluje se s tím, jak zvedám otacky (ale podle me by nemelo svitit? ), kontrolka dobijeni nesviti a rozsviti se ruku v ruce s tím, jak prestane svitit predni svetlo (protoze jak jsou otacky na hraně tak se dobijeni zase zastavi). Zvedanim otacek v modu bez svetla se svetlo nerozsviti, zustane svitit jen kdyz cvaknu na svetlo a zpet.
Nenapada nekoho cim by to mohlo byt? dela vam to taky MZeta e vam zustane svitit svetlo kdyz precvaknete mody na vypinaci?
1.) Nastartuju motorku v módu bez světla, volnoběh cca 1700 otacek, a v módu bez světel mi svítí kontorlka dobíjení. Zapnu světla a zase je vypnu – kontrolka dobíjení přestane svítit a motocykl běží dokonce i bez baterky – jakoby se regulator dobijeni vzpamatuje a zapne se.
2.) V módu bez světel, zvednu li otáčky až na 3500, dobíjení se stejně nezapne – kontrolka pořád svítí. Cvaknu-li tam a zpátky na světla, dobíjení se rozjede – kontrolka zhasne a motocykl jde odpojit i z baterky.
3.) Tohle je zvlastni – kdyz cvaknu tam a zpatky na svetla, tak svetlo zustane svitit i v modu bez svetla, jen sviti trosicku slabeji a zesiluje se s tím, jak zvedám otacky (ale podle me by nemelo svitit? ), kontrolka dobijeni nesviti a rozsviti se ruku v ruce s tím, jak prestane svitit predni svetlo (protoze jak jsou otacky na hraně tak se dobijeni zase zastavi). Zvedanim otacek v modu bez svetla se svetlo nerozsviti, zustane svitit jen kdyz cvaknu na svetlo a zpet.
Nenapada nekoho cim by to mohlo byt? dela vam to taky MZeta e vam zustane svitit svetlo kdyz precvaknete mody na vypinaci?
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Nemáš někde nějak blbě káble, nedotýkají se ti někde ???
Podle mě, máš někde něco špatně zapojenýho... já třeba tak šikovně zapojil už nevím co, že když sem přidával plyn, místo toho, aby mě to dobíjelo baterku, tak mě to vzadu rožínalo a pohasínalo světlo (podle toho, jak sem přidával otáčky)
Podle mě, máš někde něco špatně zapojenýho... já třeba tak šikovně zapojil už nevím co, že když sem přidával plyn, místo toho, aby mě to dobíjelo baterku, tak mě to vzadu rožínalo a pohasínalo světlo (podle toho, jak sem přidával otáčky)
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Kde by se dal v Brně sehnat regulátor ze šáde?? Asi na vrakáči, to je mi jasný, ale dal bych radši přednost novýmu, nevíte někdo, kde by se dal sehnat, koupit?
Dík
Dík
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
pěkný :DD
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
dík za info slítnu tam
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
PROBLÉM VYŘEŠEN -
očividný zkrat ve světlometu, dotýkaly se spolu dvě pacičky které neměly, jedna se ohla pravděpodobně taháním za celý kabel který vede pod sedadlo. Teď dobíjení funguje jak má, v režimu bez světel kontrolka zhasne už při cca 1300 otáčkách, ač napětí na baterce je sice "jen" okolo 11,8V - čili baterka se vybíjí, když je na 12V. Na cca 1900 otáček už je napětí přes 12V. Plus napětí logicky poklesne při přepnutí na světlomet.
očividný zkrat ve světlometu, dotýkaly se spolu dvě pacičky které neměly, jedna se ohla pravděpodobně taháním za celý kabel který vede pod sedadlo. Teď dobíjení funguje jak má, v režimu bez světel kontrolka zhasne už při cca 1300 otáčkách, ač napětí na baterce je sice "jen" okolo 11,8V - čili baterka se vybíjí, když je na 12V. Na cca 1900 otáček už je napětí přes 12V. Plus napětí logicky poklesne při přepnutí na světlomet.
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Vidíš to, jak kdybych to neříkal, že se někde něco dotýká
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Mám dotaz, zkoušel sem vytáhnout z dědkové šáde regulátor a dát ho na MZ přímo tady ten, jenže když sem ho tam dal, tak se prej má propojit svorka 54 z cívkou 15...
Když to tak udělám, mašina zdechne a nejede... když ten kábel oddělám, tak mašina jede, reáguje na plyn všechno ok, ovšem na baterce je neustále napětí kolem 13.8V jestli se pohne do +- tak když hodně tak rozdíl je tak 0.3V když zapnu světla tak otáčky klesnou snad o 800 i víc...
Tak teď nevím, jestli je to normální, nebo je to prostě všechno zprdele... zdá se mi, že takhle by to teda rozhodně fungovat nemělo a jestli se má propojit 54 z 15 na cívce, tak proč to zdechne, když to je propojený???
Neví někdo čím to??
Není třeba ten reg naprd ??
Když to tak udělám, mašina zdechne a nejede... když ten kábel oddělám, tak mašina jede, reáguje na plyn všechno ok, ovšem na baterce je neustále napětí kolem 13.8V jestli se pohne do +- tak když hodně tak rozdíl je tak 0.3V když zapnu světla tak otáčky klesnou snad o 800 i víc...
Tak teď nevím, jestli je to normální, nebo je to prostě všechno zprdele... zdá se mi, že takhle by to teda rozhodně fungovat nemělo a jestli se má propojit 54 z 15 na cívce, tak proč to zdechne, když to je propojený???
Neví někdo čím to??
Není třeba ten reg naprd ??
Re: Regulator ze skodovky - nizke napeti
Když to dobíjí 13,8 tak to je v cajku... pokles otáček při rozsvícení je normální, víc se totiž zatíží alternátor
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to