ETZ 150 Výkon!

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Jarada
Příspěvky: 56
Registrován: pon 28. led 2013 21:52

ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Jarada »

Kurva hoši, hovno v koši! Ta MZ si ze mě dělá prostě piču! Když sem ji koupil, jak šlapala ve vysokých ot. tahala ve 2 rovinka 120cet. Pak začla zlobit, a tak GO. Po GO vše cajk zajíždím si pohoda rozplývám se, že kdejakej kopec na 4ku aniž by zpomalila, říkám si ta pojede tet i 130. Hovno! Mám najetých přez 700km po GO, takže už tomu trochu i dávám. Kurva jela jak kat, ale posledních tak 300km! Ta MZ se brání výkonu! Ona nechce táhnout, nehce jet. Škoda vyhozených 6000Kč! Míň je někdy víc :,( No prostě posledních 300km ta motorka netáhne de špatně do otáček, jak kdyby neměla předstih. 1 a 2 rovinka i ta 3ka se vytočí do otáček, jak hovno celkem to je pohoda, ale jak jedu už ve vyšších rychlostech těch 75 až od 80km/h i po rovině na tu 4ku, tak utrápeně to dostanu třeba do 6000 ot. a výkon konstatní na rovince někdy jako by spíš čím víc přidám a vytočím tím byl výkon menší. Po rovince když jedu 75 - 80km/h tak normálně fouká do protivky, neekzistuje, že bych zařadil 5tku. Zbytečný okamžitě musím podřadit jinak strácí výkon. Nechápu co s tím je v kopcích prostě jedu jak mamrd na 3ku, držím tak ty 4tis. kolem 4tis ot. přidávat a řadi výš na 4ku nemá smysl, ale přitom jela tak hezky! Včera sem to měl u borca co se v tom vyrtá léta, vyzná se a má svou jak hodinky. Takže mám seštelovanej karbec, hladinu, směs, jinou svíčku co tam má být, zapalovací kábl mezi fajou a cívkou, předstih vyladěnej. Prostě jak hodinky a furt to stejný! :,,,((( Přidřený to není ani omylem, ladil sem mezeru mezi hlavou a pístem je 0,9mm, válec je jen po honování ješt trochu stopy. Jinak krásnej hladkej, 1 a 2ka je celkem dravá, pak je to býda a i 3 v kopcu utrpení. Klika se točí jedna báseň, kola nebrzdí nic. Leda něco v převodovce, ikdyž radí se mě nádherně, a nebo se spojkou nevím. Všechno funguje, ale něco to jak kdyby tlačí spět. Nedovoluje tomu na vyšší stupně a rychlosti jet rychleji a vytočit motor :/ Jesi někdo ví nebo měl stejný problém, sem s tím. Já už sem kaput a můžu jen doufat. Ikdyž z lepšího ku horšímu se asi dočkám jen horšího. :/

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Viktor »

Otázkou je, jakým způsobem jsi to zajížděl, může to být prostě jen tím, že jsi to zajem blbě a moc jsi to honil. Každopádně 700 km od GO nemůžeš mít ještě zajeto...

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Harry »

Když to máš teda "seštelovaný jak hodinky" a potřebuješ se vyjadřovat jako hovado... tak se podívej, jestli ti jde volně řetěz, jestli není vytahanej, dobře napnutej, tlak v gumách, jestli ti nepřibržďujou brzdy atp. tak mrkni jestli nejseš po zimě vypasenej jak bečka... co třeba ucpanej vejfuk, zaprasenej filtr... nebo sis to prostě zkurvil.... já ETZ 251 zajížděl 1500 km
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Stuntbiker
Příspěvky: 103
Registrován: úte 26. úno 2013 08:14

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Stuntbiker »

spojka ti funguje pekne ?
sviecka ma aku farbu ?
nemas inac naladenu zmes na zabehavanie ? Mozno uz staci dat karburator nastavenie po zabehu
Love ♥MZ♥

Skorp
Příspěvky: 221
Registrován: stř 23. led 2013 20:45

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Skorp »

Viktor: Zlatý slováci co píšou poločesky než tohle... tohle je "býda"
Obrázek

Jarada
Příspěvky: 56
Registrován: pon 28. led 2013 21:52

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Jarada »

:D Sorry za trošku vulgarizmus a no kopu slov v hromadě. Psal sem to docela v nervu. Ta mašina mě začíná pít krev.

Já nečekám a neříkám ani, že 700km hmmm, tak to už mám zajetý. To vůbec né. Chci to minimálně takových 1500 - 2000km šetřit. Mám panickou hrůzu ze zadření. První výbrus mě zmršili, že od 5000ot. mě to skákalo, jak divokej bejk. Tak nemám potřebu to trápit. Radši jak sem řek - radši to nechám ať si to jede svoje, než abych tomu roštoval jak prase a zbytečně to mučil.

Jezdil sem s tím prvních dejme tomu 200km opravdu lehárko a kopce rozjezdy a jízda na čtvrt pul plynu a žádná divočina. Pak prostě nevím normálka nehonit to. Nepřehřát motor a takový ty věci, když jedu z kopce, tak nezavírat plyn aby se mazal píst a takový prkotiny. Netočil sem to víc jak max 5000ot. Jinak běžně do 4 - 4500ot. a to sem se jen dotk a řadil sem. Od 500km jezdím už tu razatnější jízdu trošku to roztáhnout a zvykat motor potupně na vyšší otáčky. Tím myslím taky těch 5 - 5500ot. Né žádných 8000! :-no a snižuju mazání z 1:33, 1:40... až 1:50.

Pak, ale se něco zvrtlo a de to z kopce. Z ničeho nic, jen tak ani náznak něčeho. Motor línej no to co sem psal. Kamoš třeba jezdí jak ... Né furt, ale nesere se s tím, říká mě jak se toho bojím a furt - je to motor to něco vydrží a tak a do prdele mu, sice si užil svoje, ale takhle jinak mu to jede krásně. Sem zvědavej co se mu s tím stane. :D Jo a jehlu mám 3tí zářez z hora aby byla víš a šla bohatší směs. Dál nevím. Jela krásně a teď sama od sebe bum a nic?!

Jen primární řetěz byl už, ten už byl hodně volnej docela mrzáček :D Tak že by taky tím??? Řetěz u kol mám na pohodu. Napnutej akorát a říkal sem, že kola se točí: přední kolo se točí když na něho foukám a zadním otočím malíčkem ani nezaberu.

Jarada
Příspěvky: 56
Registrován: pon 28. led 2013 21:52

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Jarada »

Jo se spojkou není problém zabírá, neprokluzuje necuká, neškube nic. Nepozoruju žádný náznaky nějakých závad 8-) a rom primáru, je uplně celá nová. Pneumatiky mám dofrcaný a přez zimu sem spíš zhubnul než přibral, takže tím to asi nebude. :)-D

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Harry »

bych chtěl vidět stopadinu vytočenou na 8000 :D
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Jarada
Příspěvky: 56
Registrován: pon 28. led 2013 21:52

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Jarada »

To já taky xD Ale do 7000 už sem viděl. Jinak dík za radu xD :-heart

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Harry »

mě třeba i těch 5500 na zajíždění přijde moc... ale jak by řekl Heki... každý svého dortu krůjce :D
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Jarada
Příspěvky: 56
Registrován: pon 28. led 2013 21:52

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Jarada »

Borci víte, že vás mám rád, i když vás 2x neznám :D Ale jste v pohodě chalani! :D-x Tak ze mě nedělejte vemeno ::o :D Prostě a jasně.

Tím to nebude a není to zajížděním, a kdyby bylo, tak si myslím, že už dávno bych to zadřel. Ten motor sem šetřil možná až moc. Já to tu píšu, ale do těch otáček sem to vytočil třeba 2x 3x za jízdu a na pár vteřinek. Teť jak se blížím k té 1000 km. Tak tomu trocha dávám. Do těch 5 - 5500. Nechci z toho mít zase linou mrchu.

Svíčka má krásně ale nádherně tak přenádherně cihlovou barvu :) Spaluje a všecko krásně. Jen je někde krpa, ale kdeeeee!? :D Poslední love co sem do toho dal a poslední údržba! :D Dokud sem na to nehrábl, tak nebyl problém a nikdy nic. A to sem tomu Joooooooo dával hašte. Že já neudělal výbrus a nazdar. Né já musel GO a čekal sem, jak to pohrne.

Teď? Čím víc se o to člověk stará tím víc je po všem prd. Né nadarmo se říká, že to sou bez údržbové stroje :D

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Viktor »

Pokud máš skutečně vše jak má být, tak problém nikde být nemůže a samo si to "sedne", nebo to bude nějaká prkotina... Zkus třeba jiný vzduchový filtr, pokud máš úplně nový, tak to někdy dělá bordel, mě třeba Jawa jezdila vždy líp na starý a špinavý než na nový. Můžeš taky zkusit posunout jehlu, ale to už jsi předpokládám udělal několikrát... Pokud ti to ale při zajíždění začalo "blbnout" až teď, tak je to buď špatný výbrus, nebo špatné zajetí. Ono se fakt těžko radí pokud máš vše v richtiku jak říkáš...

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Harry »

tak zase chápej, že se těžko radí, když je podle tebe všechno v naprostým pořádku, tak to bude asi něakým kosmickým zářením :D těžko říct... to že máš seštelovanej předstih a všechno podle příručky ještě neznamená, že to je aktuálně nejlepší nastavení... je to přes 20 let stará motorka, ve který se odehrálo kdoví co všechno, takže co je psáno už nemusí platit a chce to poladit... třeba zkusit jinej předstih... když to nepomůže, vrátit zpátky... zkusit jinou vejšku jehly... když to nepomůže, tak vrátit zpátky a zkoušet
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Stuntbiker
Příspěvky: 103
Registrován: úte 26. úno 2013 08:14

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Stuntbiker »

a co vyfukovy system nedaval si tam ziadne ladaky ? neprerabal si vyfuk ?
Je tesny ?
Love ♥MZ♥

Jarada
Příspěvky: 56
Registrován: pon 28. led 2013 21:52

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Jarada »

Výfuk je těsnej napohodu. A když nebyl kolikrát těsnej, tak jela furt stejně.

Jinak mám teď teda už delší dobu ještě před GOčkem sem koupil Laďák a s tím to první jízda byla taková utrápená, ale to se mě povolil vzadu tlumič a skoro se rozpadl :D Tak sem musel dat ještě kontramatky. A prostě jak sem ho dal, tak, když sem se dostal do otáček Ku... táhla jak divá. I s kamošem, tak čuměl do kopca co to je, jak to žene.

Nevím a doufám, že to bude tím. Muj starej lauf je sice asi 2x těžší jak laďák a je taky už hnusnej, ale hnusnej, jak prase, tak pokud to s ním pojede líp. No tak ho tam hold dám spátky. Hlavně aby to fachčilo normálně.

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Majkl »

Prdni ho tam a nevymejšlej, zkus tam dát origo.

Stuntbiker
Příspěvky: 103
Registrován: úte 26. úno 2013 08:14

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Stuntbiker »

najlepsie vyfuky na mz su DDR iba pri nich funguje spravny vyplach motora
tim ze tam das lacny nevypocitany ladak dostasnes vecsiu spotrebu mensi vykon v spodnom pasme otacok
jedine ti ladak prida dake tocky naviac co je zbytocne
tak si svoj origo vyfuk pekne vycisti nech motor funguje ako ma
pri simsonoch sa daval vyfuk Hikone ( velka vyroba vyfukov co sa nepodarila predat na skutre predavali sa po cca 300 KC ( 15 EU ) vela chalanov ich malo aj ja a pohukalo mi to motor tim padom ze si ho mal po vybruse daky fejk tam tak ti to nemuselo spravne pracovat - horsi vykon a pod
ale ked hovoris ze to nemas zadrete si za vodou ...
az checs vediet viac o tejto problematike kukni si Vyplach motora 2T

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ne_ani.gif[/img]

[img]http://vespamaintenance.com/engine/prim ... okeact.gif[/img]
Love ♥MZ♥

Jarada
Příspěvky: 56
Registrován: pon 28. led 2013 21:52

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Jarada »

Když jedu bez výfuku jen s kolenem, tak sníží se hodně výkon motoru?

Projel sem to a potýral uši občanů naší vesnice jen s kolenem :D A teda na 90 sem se dostal celkem na pohodu, když nefoukalo, tak i na 100vku. Ale když sem měl vítr do protivky silnější, tak už na 4ku a 5ku trochu nechtěla táhnout. Ale jela. Podotýkám, že po rovině.

Ale jinak citelně bez toho výfuku - plynulý zátah a plynule zrychlovala do otáček a celkem táhla akorát jak říkám. Jestli by měla jet normálně, tak to laufem není. A jestli výfuk sníží výkon byť i o 15 - 20% Tka mám vyhráno a je to laufem :)

Heki
Příspěvky: 951
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Heki »

Ty vole...

Nechtěl jsem sice nic psát, ale budiž:

Pokud teda vyloučíme, že se cokoliv mechanického stalo s motorem samotným a vyloučíme acts of god, hledal bych příčinu ve výfuku nebo v karbci.

Začněme výfukem. U dvoutaktu dělá výfuk asi jednu třetinu výkonu, takže je jasné, že lze hodně ztratit i získat. Problematiku stavby závodních výfuků ponechme stranou. Pročet jsem to jen letmo, ale pokud problémy začaly po instalaci toho pseudolaďáku, tak nevím o čem se tu bavíme - dej zpět origo a je vymalováno. Pokud problémy byly i s originálem, tak je možné, že je přicpaný - potom pomůže jej vyčistit (bohužel se nedá rozebrat takže musíš bud vypálit natvrdo, čímž poškodíš chrom, nebo vypláchnout acetonem. Taky se dá prošťouchnou drátem apod, ale to se nedostaneš všude). Jízdou bez výfuku jde výkon motoru u dvoutaktu razantně dolů a nehledě k tomu můžeš i v extrémním případě zadřít - když tam nebude zpětná tlaková vlna, která je vidět na schémátku co tu dal Stuntbiker, dostaneš se do problému, že ve chvíli kdy má zpětný tlak držet část výfukových plynů a hlavně nespálenou směs ve válci a spalovacím prostoru, se takto neděje. Tím jednak roste spotřeba, jednak klesá výkon a jednak riskuješ že se to hvízdne. Tudíž první bych zkusil dát zpět originál vyčištěný výfuk.

Pokud se to nezlepší, tak bych ladil karbec. Na nějaké předepsané hodnoty se vykašli. Každý motor je jiný. Dva stejné motory a to ani po zajetí a dokonce ikdyž jezdí ve stejném prostředí stejným řidičem, nemusejí mít stejné nastavení. Dvoutakt je taky hodně náchylný na počasí. Chladno a vlhko chce bohatší směs, na léto, sucho a horko se ochuzuje. Mrkni na svíčku, barva středové elektrody lecos napoví. (klasicky bílá = chudé, černá = bohaté, cihlová = ideální stav). Jen na barvu se ale nespoléhej, nejdůležitější je jak to jede. U 251 se mi třeba osvědčilo, že když to jelo slabo a za jízdy jsem vytáhl sytič který tomu pomohl - bylo mi jasné, že je nastavení chudé. Pak jsem dal jehlu o zářez výš a bylo po problému. Pokud tomu sytič nepomůže (ba naopak), je možné, že to je bohaté moc a pak zkus dát jehlu níž. To je akce na celý den ježdění se šroubovákem a kleštěma v kapse. Nastavení se samozřejmě dělá pokud jsi si stoprocentně jistý, že je karbec vyčištěný a nic není nikde ucpané - včetně palivového filtru (na ten fakt bacha - co já se s ním už nazlobil) a palivového kohoutu.

Takže bych šel první po výfuku a když to nepomůže, tak karbec.

Držím pěst

PS: MZ 150 a 8000 ot. - zeptejte se Jindry X(
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Stuntbiker
Příspěvky: 103
Registrován: úte 26. úno 2013 08:14

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Stuntbiker »

Heki (tu)(tu)(tu)
Love ♥MZ♥

Jarada
Příspěvky: 56
Registrován: pon 28. led 2013 21:52

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Jarada »

Borci omlouvám se, ale moje zoufalství a prostě poslední dobou si ten stroj furt hledá NĚCO abych se zkrátka nenudil' :D

Je to jasný, ten připosraný Laďák byl ucpanej, :-(I kdo by to byl řekl. Jak sem tu napsal, že když sem jel první jízdu a po rozpadla se mě ta ucpávka v tlumiču, tak to jelo mizerně. Podíval sem se teda dovnitř při nastartovanm motoru a hle. Lítalo to tam a zacpávalo tu díru hmmm.

Takže Laďák naštěstí se dá rozdělat, tak sem ho vyčistil. Šroubovákem ho prošťáral a udělal tam díru, jak do patřičných mezí :D Motorka teť krásně zatáhne a na to že fujelo jak kráva, tak i celkem frčela. Jinak si to prcá jak zamlada a je teda trošku hlučnější, protože sem to vylígroval celkem pořádně.

Pokud se cokoli ještě s ním stane okamžitě to zahazuju do kontejneru a vracím origo. Doufám, že se tu dlouho zase hodně dlouho aspoň kvuli teda problémům s něčím na motorce neshledáme :D-x Jinak teda doufám, že se brzy uvidímě na nějaké té akci a zatím to vypadá na tu Orlovou ;)

Tak dík za rady a nezlobte se, že sem to tu zase za spamoval, ale mě to prostě nedá a dokud to nevyřeším aby to valilo jak má, když ten stroj na to má, tak mě to nedá spát :D

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1744
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Viktor »

Hlavně že se dobrá věc podařila B)-

Stuntbiker
Příspěvky: 103
Registrován: úte 26. úno 2013 08:14

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Stuntbiker »

to som rad ze to fachci :D
kazdy vecer sa povenuj pol hodinku DDR vyfuku vycisti ho vznutra a ked ho mas troska obity tak skus aj daco zvonka no a motor sa ti za to viac odvdaci aj penazenka a aj zivotnost (:P)
Love ♥MZ♥

Jarada
Příspěvky: 56
Registrován: pon 28. led 2013 21:52

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Jarada »

Jo já taky. Hned sem to musel prohnat a dal sem si 20km okruh :) Hned je to jiný, když si to do kopca frčí na 4, žádnej náznad nějakýho dušení a stráty výkonu Y:-)

Jinak tady máte nějaký foto toho mího vergla, co sme nedávno ještě s Majklovou MZ pořídili :) Ať víte s čím se furt drbu :D Moje je ta se žlutou nádrží a jeho není moc vidět, no ten Franknštain v pozadí :D :-BS https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 6476_n.jpg

Heki
Příspěvky: 951
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: ETZ 150 Výkon!

Příspěvek od Heki »

To je typický problém těch laďáků na MZ. Ta koncovka je plněná nějakou pseudoskelnou vatou a místo klasické děrované trubky, či tomu co je v normálních laděných výfucích, je tam jen nějaká pružina či co a to tu vatu drží velmi nešťastně. Spousta lidí si tu s tím užila svoje. Řešení je buď vytáhnout tu vatu úplně, což z toho dělá hodně uřvaný kus nebo tu koncovku předělat. Holt co byste chtěli od laufu, co posvařoval zkouřený turek mezi přestávkou na oběd... Není to jolymoto za desítku :D-x
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Odpovědět