Ty vole...
Nechtěl jsem sice nic psát, ale budiž:
Pokud teda vyloučíme, že se cokoliv mechanického stalo s motorem samotným a vyloučíme acts of god, hledal bych příčinu ve výfuku nebo v karbci.
Začněme výfukem. U dvoutaktu dělá výfuk asi jednu třetinu výkonu, takže je jasné, že lze hodně ztratit i získat. Problematiku stavby závodních výfuků ponechme stranou. Pročet jsem to jen letmo, ale pokud problémy začaly po instalaci toho pseudolaďáku, tak nevím o čem se tu bavíme - dej zpět origo a je vymalováno. Pokud problémy byly i s originálem, tak je možné, že je přicpaný - potom pomůže jej vyčistit (bohužel se nedá rozebrat takže musíš bud vypálit natvrdo, čímž poškodíš chrom, nebo vypláchnout acetonem. Taky se dá prošťouchnou drátem apod, ale to se nedostaneš všude). Jízdou bez výfuku jde výkon motoru u dvoutaktu razantně dolů a nehledě k tomu můžeš i v extrémním případě zadřít - když tam nebude zpětná tlaková vlna, která je vidět na schémátku co tu dal Stuntbiker, dostaneš se do problému, že ve chvíli kdy má zpětný tlak držet část výfukových plynů a hlavně nespálenou směs ve válci a spalovacím prostoru, se takto neděje. Tím jednak roste spotřeba, jednak klesá výkon a jednak riskuješ že se to hvízdne. Tudíž první bych zkusil dát zpět originál vyčištěný výfuk.
Pokud se to nezlepší, tak bych ladil karbec. Na nějaké předepsané hodnoty se vykašli. Každý motor je jiný. Dva stejné motory a to ani po zajetí a dokonce ikdyž jezdí ve stejném prostředí stejným řidičem, nemusejí mít stejné nastavení. Dvoutakt je taky hodně náchylný na počasí. Chladno a vlhko chce bohatší směs, na léto, sucho a horko se ochuzuje. Mrkni na svíčku, barva středové elektrody lecos napoví. (klasicky bílá = chudé, černá = bohaté, cihlová = ideální stav). Jen na barvu se ale nespoléhej, nejdůležitější je jak to jede. U 251 se mi třeba osvědčilo, že když to jelo slabo a za jízdy jsem vytáhl sytič který tomu pomohl - bylo mi jasné, že je nastavení chudé. Pak jsem dal jehlu o zářez výš a bylo po problému. Pokud tomu sytič nepomůže (ba naopak), je možné, že to je bohaté moc a pak zkus dát jehlu níž. To je akce na celý den ježdění se šroubovákem a kleštěma v kapse. Nastavení se samozřejmě dělá pokud jsi si stoprocentně jistý, že je karbec vyčištěný a nic není nikde ucpané - včetně palivového filtru (na ten fakt bacha - co já se s ním už nazlobil) a palivového kohoutu.
Takže bych šel první po výfuku a když to nepomůže, tak karbec.
Držím pěst
PS: MZ 150 a 8000 ot. - zeptejte se Jindry
