Stránka 1 z 1

Nový výbrus/ starý piest

Napsal: pon 20. zář 2021 09:29
od dubak
Zdravím, mám náhradný valec, na ktorom ešte nebol robený výbrus a pôvodný, jazdený piest z druhého valca, ktorý by sa hodil pre nový výbrus. Dať ho tam + nové krúžky, alebo radšej nový piest z druhovýroby...? Zaujíma ma váš názor, prípadne skúsenosti. Dík

Re: Nový výbrus/ starý piest

Napsal: pon 20. zář 2021 19:52
od AresMlok
Zdravím,
záleží na rozměrech válce a pístu. Kombinovat nultý výbrus válce (byť jetý) a píst na první výbrus asi moc nepůjde.
Ale...
Koupil jsem nový válec 10,5 kW druhovýrobu z Německa s origo DDR pístem a kroužky. Nejelo to a nejelo to. Po změření jsem zjistil, že byl blbě udělaný výbrus nebo se tepelně srovnala litina vložky. Nevím. Ušiska vložky co lezou do karteru měly 1,5 stovky oproti pístu a střed a vršek vložky cca 3,5 stovky. Dole se to zadíralo. Následoval výbrus s českým pístem. Úplně válcový to taky nebylo, ale mělo to 5,5 stovky. Potud OK.
Stejně to nejelo.
Podařilo se mi sehnat origo jetej 9 kW válec s nultým výbrusem a už patrným kroužkem pod hlavou od pístních kroužků. Strčil jsem do toho píst od toho 10,5 kW válce. Hned napoprvý to jelo líp než druhovýroba po půlročním zajíždění...
Jestli tedy seděj rozměry, klidně to zkus. DDR písty mají nižší tepelnou roztažnost. Pokud tam nacpeš druhovýrobu počítej s tím, že se párkrát projedeš ve smyku... To se mě dělo, když mi mistr brusič vybousil druhovýrobu na 3 stovky...
Smontuj to a jezdi.
Prvních 1000 km lepší olej a 1:40. A točit...

Re: Nový výbrus/ starý piest

Napsal: úte 21. zář 2021 18:10
od dubak
Dík. Konkrétne mám náhradný valec 56 a starý piest 56,46. Koľko majú valce kw som nepozeral. Podľa toho, čo som sa zatiaľ dozvedel, tak ten starý piest by nemal byť tvarovo deformovaný. Bude to tak trochu lotéria.