MZ 251 ETZ nejde do otáček

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
RadekMZ 251
Příspěvky: 2
Registrován: úte 29. čer 2021 12:52

MZ 251 ETZ nejde do otáček

Příspěvek od RadekMZ 251 »

Zdravím všechny MZťáky, mám dotaz, moje MZ jede docela dobře jen mi nejde vytočit nad 5000, od jedničky po čtyřku jede slušně a pětka se nechce rozběhnout víc jak 5000 otáček, spíše se začne dusit při přidání plynu do plna, takže jde tak na 3/4 plynu. Nevíte někdo co by mohlo být příčinou? Děkuji za rady.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: MZ 251 ETZ nejde do otáček

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
na to není jednoduchá odpověď.
Měl jsem sice možnost trochu projet jen dvě 250-ty, ale i tak každá jela jinak. Do trojky to bylo stejný a od čtyřky každá jinej stroj. Kupodivu starší jela lépe.
Té novější "sekundovala" i moje 150dina.
Obě dvaapůly, stejně jako popisuješ Ty, jely do čtyřky a pak to začalo být vlažný. Starší dokázala i mírně zrychlovat na nějakých cca 110 km/hod po rovině a ta novější s problémy udržela 100 km/hod. V podstatě jela stejným stylem jako moje 150dina.
Roli hraje jakým způsobem byla zajeta, jezděna a kolik má nalítáno na výbrus.
Koupil jsem stříbrnou milenku, která 9 let jezdila opravdu velmi vlažně. Je zralá na výbrus a celou generálku motoru. Na dvojku (po koupi) točila max. 6000 otáček. Teď po 310 km mnou nalítaných a strašný čočce, co jí dávám, začíná točit 7000 na trojku. Na čtyřku se jí nechce ani k 5500.
Nenavádím Tě k tomu, abys jí dal pohulit (to může celkem snadno skončit zadřením), ale pokud ji budeš trochu víc točit na nižší kvalty, může se to zlepšit. Pokud jsi ovšem za polovinou životnosti výbrusu či za životností, nic jinýho než výbrus Ti nepomůže.
Zatím co 150dina má životnost výbrusu cca 40000 - 60000 km dle způsobu zajíždění a stylu jízdy, tak dvaapůla cca 25000 - 35000 km. Výjimku tvořily policejní verze s delším výfukem a sníženým výkonem. Ty dle způsobu zajetí a jízdy vydržely na výbrus cca 45000 - 60000 km.
Můžeš si pohrát s karburátorem, vyměnit filtr sání, ale to dle mých zkušeností příliš nepomůže. Co pomůže je Bing...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Tomáš S.
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 15. zář 2016 21:47
Bydliště: Brno

Re: MZ 251 ETZ nejde do otáček

Příspěvek od Tomáš S. »

RadekMZ: Tak to mám špatnou zpávu. To že MZ 251 nejede není závada ale vlastnost. Je toho o tom tady asi šest půlek:
http://newforum.mz-world.cz/newforum/se ... v%C3%BDkon
http://newforum.mz-world.cz/newforum/se ... 251+nejede
a nikdy se to uspokojivě nevyřešilo.

Rada točit motor na 7000 ot. mi přijde dost zlomyslná. To je na zadření ideální a na to je Mlok expert.
Pokud motor netáhne do 5500 ot. tak dalším tůrováním už nic nezískáte.
Normálně by měla dvěapůla, při standartním převodu, na 5. stupeň zvládat 8% stoupání, tedy většinu kopců. Takže žádná zdechlina na pětku.
Lze ji tak seřídit ale není to nic snadného a není to pro každého.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: MZ 251 ETZ nejde do otáček

Příspěvek od AresMlok »

Tomáš S.:
Zdravím,
popisuji svoje osobní zkušenosti s MZtama. Pokud RadekMZ 251 hledal odpovědi, tak celkem snadno zjistil, že 251 má jiný časování rozvodu a 7000 otáček se jí opravdu točit nebude chtít. K 6000 by měla točit zcela v pohodě. 7 tisíc se týká 150diny, je to z mého příspěvku jasné a nijak jí to nevadí. Jestli si někdo zajede mašinu do pomala, je to jeho věc. Spojovat otáčky motoru se zadíráním je nesmysl a víte to...
Až potkáte MZtu, která bude do Budína (Rychnov nad Kněžnou - Lupenice) zrychlovat na pětku, dejte mi prosím vědět, velice rád se na ni přijedu podívat.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Fighter
Příspěvky: 41
Registrován: ned 11. srp 2013 23:25

Re: MZ 251 ETZ nejde do otáček

Příspěvek od Fighter »

Moja 251 mala tiež slabú 5-ku. Pomohla výmena sekundárneho koliečka, namiesto 21-zuboveho som dal 19-zub. 5-ka tým citeľne zosilnela a ľahšie sa vytáča. Odporúčam vyskúšať.

Tomáš S.
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 15. zář 2016 21:47
Bydliště: Brno

Re: MZ 251 ETZ nejde do otáček

Příspěvek od Tomáš S. »

Zdravím Mloka.
Tvoje zkušenost je taková, že ať točíš emzetu do bezvědomí, tak stejně pořádně nejede. To je ale přece jasné z výkonové charakteristiky, kde je rapidní pokles výkonu při přetočení. Proto mi smysl takového počínání zcela uniká. Povídačky o zajetí do pomala nebo do rychla považuji za nesmysl.
Zde je test jízdních charakteristik pro MZ 250 ETZ:
MZ 250 test.jpg
Z grafu je zřejmé že emzeta rozjetá na cca 80km/h má zvládnout na pětku 8% stoupání. Pokud si na to vsadíš boty že to není pravda, tak půjdeš domů bosej.

RadekMZ 251
Příspěvky: 2
Registrován: úte 29. čer 2021 12:52

Re: MZ 251 ETZ nejde do otáček

Příspěvek od RadekMZ 251 »

Zdravím, děkuji Všem za rady, pokusím se to nějak dát do kupy. Teď jsem rozebral karburátor a zjistil, že mám špatnou hladinu z důvodu trhliny v plováku. Takže jsem objednal nový i s novými tryskami, abych mohl případně zkoušet měnit průtok hlavní trysky, protože se mi zdá, že se MZ hltila velkým množstvím paliva. No uvidíme, až dorazí díly. Určitě dám vědět jak jsem dopadl.

Uživatelský avatar
Fighter
Příspěvky: 41
Registrován: ned 11. srp 2013 23:25

Re: MZ 251 ETZ nejde do otáček

Příspěvek od Fighter »

K téme "slabá 5-ka na MZ, lepšie/horšie zabehnutá MZ, čo musí MZ na 5-ke zvládnuť" a pod. Mám viacero skúseností s úplne novými MZ 150 svojho času, ktoré som kúpil ja alebo vtedajší kamaráti. Skutočnosť bola taká, že niektoré už od výroby išli lepšie a iné horšie. Niektorým 5-ka vládala od nova, niektorým ani po zábehu. Podobne bolo aj s novými Simsonmi. Kúpil som dva skútre - jeden išiel lepšie (výkon) ako druhý. Nikdy som neprišiel na to, prečo to tak bolo. Nedalo sa to zmeniť nejakým nastavením karburátora alebo niečoho iného. Predpokladám, že to muselo byť v samotnom jadre stroja - motore.

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: MZ 251 ETZ nejde do otáček

Příspěvek od kafeacigaro »

Uchcana 250 je na 5 líná, vlastní zkušenost, když mi začal protékat jehlovej ventil. Jináč rozdíly mezi tím jak, která motka tahá, může udělat i prepnutej, nebo nenamazanej řetěz, zakekelenej vejfuck atd.

Odpovědět