Ona otázka...
Každej, když zajíždí, tak jede jak zesranej... netočí, nehoní to, bla bla... Já dělal výbrus na 251 a hned, od prvopočátku jsem to honil, točil, klidně i 6-7tis. proč? Protože su strojař a vím, o co tam jde, nejde tam o to, točit, ale o to, nepřehřát a to je kur** rozdíl, hliník má celkem dost velkou tepelnou roztažnost, co se týče stupňů, na té 250 je tam rozdíl třeba i 0.05mm... což na píst, kterej je pasovanej s vůlí +- 0.05 je hodně, pak se to zadírá...
Říkám furt, honit to, ale nepřehřát... roztočit to je ok, otáčky nevadí, vadí teplota... Takže:
Točit je ok, ale nesmí se to teplotou posunout moc nahoru, takže, zahřát na provoz teplotu, červená na semaforu, jedna, plnej do 7tis. pohoda, pak vyklidnit a pijáno, takhle jsem zajížděl svoji 250, ze startu olej 1:30 pak, co nádrž o 5 míň, 1:35, 1:40, 45 atd... do 1.50...
Teďka mám motor na stole a píst? Naprosto žádný známky ničeho, kroužky vybléskaný jak psí kule, takže? Píst ČR ...
Takže tak... Toť mé zkušenosti... Pokud se ti vysrali kroužky, na 150% to bude tím, že se prostě vyhřály... tzv. vyžíhaly, vyměknou a tehdy jsou v prdeli... Takže se toho neboj a toč to !!!!!!!!!!! Ten motor při zájezdu potřebuje prostě točky a říkejte si co chcete kdo chcete, tam jde o jedno, když se válec brousí, tak dráhy obrábění jsou po obvodu válece, píst tam funguje úplně jinak, kolmo ! , takže asi tak...
A hlavně, KURV** furt nevymejšlejte kkti**
A co se týče oleje, jasný, lejte tam třeba to nej, ale myslet na to, že ty motory a materiály vymyslel někdo před XXX lety v době, kdy M2T byl TOP!!!!
Takže? polosyntetika = píčo**** proč? No protože v té době prostě nexistovala...
a ? Ten olej má jednu vlastnost, mazat vysoce teplý motory na vysoký teploty, myslíte si, že MZ opravdu dosáhne vysokých teplot?! Ani ho*** tehdy je ten olej na škodu...
Takže, zlatej minerál... jezdíme na strojích co mají 30 let...