Tlak valce

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
Lukkas
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 12. zář 2013 22:34

Tlak valce

Příspěvek od Lukkas »

Tak jsem teď měřil tlak ve válci na studeným a ohřátým motoru, je tam 6 bar.

Měřil jsem s plným plynem, to stačí?

Asi si u mě nesedly kroužky. Mám najeto něco přes 5000 po vybrusu, pist almet českej.

Můžu teď vyměnit kroužky sedne si to ještě?

Lukkas
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 12. zář 2013 22:34

Re: Tlak valce

Příspěvek od Lukkas »

Tak jsem sundal válec a kroužky jsou kaputo :(, celej problém, koupím nový a zajedu.
Píst vypadá jak novej, až na karbon ve spalováku, kde má být :D
To pak člověk zbytečně honí jiný věci :D

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Tlak valce

Příspěvek od kafeacigaro »

Kroužky po 5000 km fpiči??? :S

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Tlak valce

Příspěvek od Yuri »

Jelo to vůbec na těch 6 baru ?

Lukkas
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 12. zář 2013 22:34

Re: Tlak valce

Příspěvek od Lukkas »

Jelo to uplně na nic, spíš náladově.
Startovalo to ale pořád luxusně, jen při brždění motorem to začalo při teplým motoru kopat.
Na pístních kroužkách jsou drážky v jednom místě, na pravý straně výfukovýho kanálu, jak končí, asi se to v tech místech nejhůř maže.
Budu za to dost možná moci já, začal jse to už honit, asi brzo.
Takže teď nový kroužky a zase pomalu zajíždět.

Lukkas
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 12. zář 2013 22:34

Re: Tlak valce

Příspěvek od Lukkas »

Obrázek

Je to vidět blbě, ale jsou tam plošky i drážky. Drážky na pístu jsou minimální, téměř nejsou k poznání.
Přílohy
IMG_20201121_231231.jpg

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Tlak valce

Příspěvek od kafeacigaro »

Kanály jsi srážel po výbrusu?

Lukkas
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 12. zář 2013 22:34

Re: Tlak valce

Příspěvek od Lukkas »

jojo,dokonce 2x :D

Tomáš S.
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 15. zář 2016 21:47
Bydliště: Brno

Re: Tlak valce

Příspěvek od Tomáš S. »

Lukkas: Pátral bych po příčině. Takhle to vypadá, že ten motor schroupal něco tvrdého, třeba podložku nebo jehlovou klec. Když dáš jen nové kruhy tak tvoje další založené téma nejspíš bude "zadřený motor".

Lukkas
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 12. zář 2013 22:34

Re: Tlak valce

Příspěvek od Lukkas »

No na kroužkách byla stále vůle 0,2 mm, si nesedly ale vůbec. Když se natáhnou tak neměli kam chudáci. Měrku 0,2 mm jsem tam nacpal skoro násilím, takže to je mezi 0,15 - 0,2, no polosyntetika asi maže až moc a musi se dyl zajišdět :D

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Tlak valce

Příspěvek od Yuri »

Mě na polosyntetiku stačilo cca 3500 km a už se to mohlo nakládat , neměl jsi spíš problém se směsí že se to upeklo ? Mě se to chytlo díky tomu že jsem měl chudou směs , dlouho jsem ignoroval příznaky že karburátor je po životnosti a pouští víc vzduchu než by měl .
Ale už jsem to nevyřešil , zkoušel jsem zjemnit , vyměnit kroužky odstranit zapečený karbon , jelo to ale v zážeži se to stejně zase začalo přidírat , takže výbrus a znova , karburátor jsem vyměnil a jezdí to jak z praku jak jsem to zajel.
66278641_2744214738926336_1879693124289167360_o (2).jpg

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: Tlak valce

Příspěvek od Majkl »

Ona otázka...
Každej, když zajíždí, tak jede jak zesranej... netočí, nehoní to, bla bla... Já dělal výbrus na 251 a hned, od prvopočátku jsem to honil, točil, klidně i 6-7tis. proč? Protože su strojař a vím, o co tam jde, nejde tam o to, točit, ale o to, nepřehřát a to je kur** rozdíl, hliník má celkem dost velkou tepelnou roztažnost, co se týče stupňů, na té 250 je tam rozdíl třeba i 0.05mm... což na píst, kterej je pasovanej s vůlí +- 0.05 je hodně, pak se to zadírá...
Říkám furt, honit to, ale nepřehřát... roztočit to je ok, otáčky nevadí, vadí teplota... Takže:

Točit je ok, ale nesmí se to teplotou posunout moc nahoru, takže, zahřát na provoz teplotu, červená na semaforu, jedna, plnej do 7tis. pohoda, pak vyklidnit a pijáno, takhle jsem zajížděl svoji 250, ze startu olej 1:30 pak, co nádrž o 5 míň, 1:35, 1:40, 45 atd... do 1.50...
Teďka mám motor na stole a píst? Naprosto žádný známky ničeho, kroužky vybléskaný jak psí kule, takže? Píst ČR ...

Takže tak... Toť mé zkušenosti... Pokud se ti vysrali kroužky, na 150% to bude tím, že se prostě vyhřály... tzv. vyžíhaly, vyměknou a tehdy jsou v prdeli... Takže se toho neboj a toč to !!!!!!!!!!! Ten motor při zájezdu potřebuje prostě točky a říkejte si co chcete kdo chcete, tam jde o jedno, když se válec brousí, tak dráhy obrábění jsou po obvodu válece, píst tam funguje úplně jinak, kolmo ! , takže asi tak... !:)! !:)! !:)! !:)!

A hlavně, KURV** furt nevymejšlejte kkti** :-no

A co se týče oleje, jasný, lejte tam třeba to nej, ale myslet na to, že ty motory a materiály vymyslel někdo před XXX lety v době, kdy M2T byl TOP!!!!
Takže? polosyntetika = píčo**** proč? No protože v té době prostě nexistovala... :D a ? Ten olej má jednu vlastnost, mazat vysoce teplý motory na vysoký teploty, myslíte si, že MZ opravdu dosáhne vysokých teplot?! Ani ho*** tehdy je ten olej na škodu...

Takže, zlatej minerál... jezdíme na strojích co mají 30 let... !:)!

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Tlak valce

Příspěvek od Márty »

Majkl> Tebe sem tu dlouho neviděl ;)

Ale jak takový začatečník pozná, že už to má zahřáté na tu správnou teplotu a nepřehřívá? (:P)
Obrázek

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Tlak valce

Příspěvek od kafeacigaro »

Jojo, kekel minerál je top, hlavně u motorek co nemaj rozebírací vejfuck.

Odpovědět