Stránka 1 z 2

Mz150etz nedobiji?

Napsal: sob 25. črc 2020 10:46
od Pandrhola
Objevil se mi problém na mz 150etz... Při volnoběhu problikava a slábne světlo jako na pionyru. Při delším stání na volnoběh to občas i zdechne. Než to zdechne, tak přestane blikat blinkr. Co to asi bude? Baterie která nedrží napětí, nebo třeba nějaký regulátor dobíjení?

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: ned 26. črc 2020 11:12
od AresMlok
Změř baterku. Jestli bude mít pod 12,25 V, tak nabít.
Potom povol šrouby držáku uhlíků a držák přitlač k rotoru. Měl by se asi o 1,5 mm pohnout. Nastartuj to a koukni, jestli to dělá stejný brikule s kontrolkou dobíjení. Jinak uhlíky pod asi 9mm délky přestávají fungovat. Jestli kontrolka bude problikávat dál, můžeš začít s kompletní kontrolou dobíjecího okruhu.
Jinak i plně funkčnímu dobíjení může problikávat kontrolka. Záleží jen na počtu volnoběžných otáček motoru. Světlo se po přidání plynu bude vždy rozsvěcet více. Reálné dobíjení nastává až kolem 1800 - 2000 otáček. Tj. když se světlo konečně rozsvítí.
Pro - Tomáš S.: Tímhle třeba Vape netrpí...

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: ned 26. črc 2020 11:16
od Márty
Jestli máš ještě původní regulátor dobíjení (ne elektronický), tak možná bude potřeba seřídit...

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: ned 26. črc 2020 14:03
od Pandrhola
Dneska jsem dal testovací kolečko 20 km a bez problému (bez světel). Teď jsem změřil baterku a měla 12,30V, tak jsem ji pichnul na nabíječku. Asi byla celkem slušně vyšťavená a nestíhala delší dobu udržet motorku se světly a ještě blikat. Teda doufám, protože elektrice rozumím jak koza petrželi. :S

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: ned 26. črc 2020 14:35
od AresMlok
Nechci Ti příliš kazit den, ale fungující dobíjení dobije vybitou baterii už po 10 km jízdy i se zapnutými světly. Buď je v háji baterie - nalejvací mě MZta byla schopná zlikvidovat dvě do roka, nebo to opravdu nedobíjí. Až dáš baterii zpět do motorky, dej na ni měřák, nastartuj, přidej plyn a koukni, jestli napětí na svorkách baterie leze přes 13,8 V. I 13,5 V nebo 13,6 V je málo. Ideálně k 14,4 V. Světlo zapnutý! Taky zamel s pojistkama...

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: ned 26. črc 2020 14:56
od Pandrhola
Tak tos mě nepotesil. :_( jo mám nalevaci baterku. Tak příště koupit bezudrbovou? Tu nezlikviduje? Merak mám jen na nabíjecce, to můžu s nastartovanym motorem taky změřit, když nebude nabíječka zapojena do elektriky. Neudělám ji nic ne?

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: ned 26. črc 2020 17:51
od AresMlok
Nabíječce by se nic stát nemělo, ale pokud je nějaká chytřejší, tak raději zjistit jestli má ochranu před přepólováním. Ale zjistíš to i tak, že po přidání plynu se hlavní světlo rozsvítí víc. Pak to maká.
Baterku mě to vždycky vycákalo a následně vyvařilo. AGM je svatý...

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: ned 26. črc 2020 23:06
od Pandrhola
Světlo se rozsvitilo víc s vyssima otackama, ale na té nabíjecce na displeji pořád svítily stejné volty. Měl jsem ji napojeno na kontakty na baterce. Tak nevím, zítra si půjčím normální merak a uvidím. Mělo by to ukazovat při cca 4000otackach těch 14 a více voltů na baterce?

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: pon 27. črc 2020 05:39
od AresMlok
Ano, tak jak píšeš. Pokud máš mechanickej regulátor, může ukazovat i o dost méně. Doporučil bych ho vyměnit za elektronickej.

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: pon 27. črc 2020 11:49
od Márty
AresMlok: Taky mám nalejvací baterku a je v emině určitě už víc jak šest let, jen ji chce jednou do roka dolejt. Pravdou je, že už má napětí někde mezi 11,8 - 12,2V. Ale pořád na ni ještě nastartuju ;)

Pandrhola: Pokud se ti napětí se změnou otáček nemění, tak to opravdu nedobíjí :/

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: pon 27. črc 2020 21:59
od Pandrhola
Takže motorka mi dobíjí, teda vlastně prebiji... Se svetlama na volnoběh skoro 13V a v otáčkách 16,8V. Takže vyměním regulátor dobíjení. Ze škody 120 tam dám. Co vy na to?

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: úte 28. črc 2020 08:46
od Tomáš S.
Pandrhola: To je divný. Na volnoběh to nemůže dát takový výkon aby to utáhlo světla a ještě to nabíjelo baterku. Ten voltmetr ti ukazuje blbě. Ty laciné digitály jsou zkresleny vlivem zapalování a napěťovými špičkami. Sežeň kvalitní měřák nebo nejlíp starý ručičkový, třeba PU 120, PU 140.
Mechanický regulátor, pokud funguje, je dobrý. Dá se na něm snadno nastavit napětí oproti elektronickému. Sám na ně normálně jezdím a s denním svícením a hlavně po městě.
Baterku klasickou se zaplavenými elektrodami, AGM nebo gel jsou vyhozené peníze. To že Mlok dvě baterky uvařil je jeho chyba. Měl si to správně seřídit.

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: úte 28. črc 2020 10:14
od Pandrhola
Měřili jsme to několikrát a merak funguje dobře. Nevím no... Zkusím tam hodit totohttps://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/11490704 ... zUQAvD_BwE a uvidíme.

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: úte 28. črc 2020 10:19
od Pandrhola
Jo a já mám nastavený volnoběh vysoko, kvůli karburátoru, který už nejde lépe nastavit aby to jelo a zároveň startovalo. Takže proto tam můžou ty volty zkreslovat i na volnoběh, když to mám na asi 1500otacek.

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: úte 28. črc 2020 12:19
od Pandrhola
Ještě taková odbočka mimo téma... Budu dělat přední tlumiče, protože jedno gufero už propouští. Mám doma hydraulický olej ISO VG32. Nalít ho tam samotný, nebo půl na půl s převodovým 75w.? Do jedné přijde kolik? 250ml?

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: úte 28. črc 2020 15:55
od AresMlok
Volnoběh by Ti napětí zkresloval až někde od 1800 otáček.
S těma baterkama to bylo tak, že jsem koupil MZtu a po půl roce tma. Baterka poloprázdná. Koupil jsem novou, zkontroloval dobíjení - to bylo v pořádku, tak jsem jezdil. Za půl roku zase tma a zase kupa elektrolytu pryč. Opět nová baterie, dobíjení v pořádku, tak jsem to začal kontrolovat po měsíci a elektrolyt utíkal odvzdušňovacím otvorem a hadičkou. Tak nejen dolejváni destilky, ale i kyseliny. Tohle s AGMkem neřeším. Jezdím, klopím, brzdím a OK. Pokud budeš nalejvací věnovat pozornost nebo jezdit v klidu, tak pohoda na spoustu let, jak píše Márty.
Do tlumičů používám Castrol 10W samotnej a šlape dobře.
Poměr píšou:
65 % tlumičový olej
35 % hydraulický olej

Převoďák sice dělá skvělý film... bude ale možná moc hustý.

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: stř 29. črc 2020 07:31
od kafeacigaro
Pandrhola píše:
úte 28. črc 2020 12:19
Ještě taková odbočka mimo téma... Budu dělat přední tlumiče, protože jedno gufero už propouští. Mám doma hydraulický olej ISO VG32. Nalít ho tam samotný, nebo půl na půl s převodovým 75w.? Do jedné přijde kolik? 250ml?
S tim iso vg 32 olejem to bude tvrdy jak šutr, ja tam nalil tlumičovej mogul silence 15w ( iso vg 15) a je to tvrdší, priště tam naleju tlumičovej 10w.

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: stř 29. črc 2020 07:40
od Harry
Ten regler ze škodovky je dobrá volba, už to nebudeš muset nikdy řešit Y:-)

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: ned 02. srp 2020 09:35
od skypan
Pandrhola píše:
pon 27. črc 2020 21:59
Takže motorka mi dobíjí, teda vlastně prebiji... Se svetlama na volnoběh skoro 13V a v otáčkách 16,8V. Takže vyměním regulátor dobíjení. Ze škody 120 tam dám. Co vy na to?
120 tkovej tirystorovej regler je dobrej,prakticky nezničitelnej,před pěti lety co mám eMZinu jsem ho ihned zapojil a od té doby Aku stále ve stejné kondici,jednou v roce a to v prosinci aku lehce dobiju,zkontroluji elektrolit a frčíme dál,mechanickej je dobrej(pokud je funkční),že se nechá naladit,ale časem se kontakty opálí,a civky relátka žerou hodně proudu v tom vidím nevýhodu.

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: ned 02. srp 2020 13:29
od Yuri
skypan píše:
ned 02. srp 2020 09:35
Pandrhola píše:
pon 27. črc 2020 21:59
Takže motorka mi dobíjí, teda vlastně prebiji... Se svetlama na volnoběh skoro 13V a v otáčkách 16,8V. Takže vyměním regulátor dobíjení. Ze škody 120 tam dám. Co vy na to?
120 tkovej tirystorovej regler je dobrej,prakticky nezničitelnej,před pěti lety co mám eMZinu jsem ho ihned zapojil a od té doby Aku stále ve stejné kondici,jednou v roce a to v prosinci aku lehce dobiju,zkontroluji elektrolit a frčíme dál,mechanickej je dobrej(pokud je funkční),že se nechá naladit,ale časem se kontakty opálí,a civky relátka žerou hodně proudu v tom vidím nevýhodu.

pod toto se podepíšu , taky jsem měl problém s dobíjením , dal jsem regulátor ze škodovky 120 a od té doby vše fachá na výbornou a motorka krásně dobíjí , dal jsem ho teď i do 251 co stavím protože tohle je investice co se fakt vyplatí , akorát se musí trochu překopat zapojení ale není to žádná věda.

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: stř 05. srp 2020 11:12
od tenjede
:B čau hoši potřeboval bych poradit mám 125ts předělanou na doma cross a nevím nějak nechce dobíjet a nejde do plnych otáček pár lidí mi říkalo že to je tím že to ne dobíjí a tím pádem to špatne pálí predstih s tím absolutně nic nedělá je to pořád stejné mohl by mi někdo poradit jak to správně zapojit pošlu prázdné schéma toho jak to tam mám a kdyby to třeba někdo dokreslil díky 🤘🤘🤘😂😂🍺🍺

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: stř 05. srp 2020 12:59
od skypan
tenjede píše:
stř 05. srp 2020 11:12
:B čau hoši potřeboval bych poradit mám 125ts předělanou na doma cross a nevím nějak nechce dobíjet a nejde do plnych otáček pár lidí mi říkalo že to je tím že to ne dobíjí a tím pádem to špatne pálí predstih s tím absolutně nic nedělá je to pořád stejné mohl by mi někdo poradit jak to správně zapojit pošlu prázdné schéma toho jak to tam mám a kdyby to třeba někdo dokreslil díky 🤘🤘🤘😂😂🍺🍺
[/quote
hele jestli to je stavba doma,tak těch příčin a závad múže bejt vagon,od špatnýho kontaktu někde,přez prodřený dráty a tím pádem zkraty na cestě,po špatnej uhlík v alternátoru,v tomto směru opravdu těžko radit,tady na foru určo někde najít plánek toho konkrétního modelu,ztahnout ,vytisknout a jít k motorce a od začátku hledat a kontrolovat a měřit,je to přeci jenom MZeta tam je max 5drátu,žádná elektrárna,takže nic složitýho,jak třeba na Simsnovy skútru 50sr,na tomhle typu se dederoni vyřádily,dva dny mě trvalo než jsem pochopil el.schema,abych pochopil co jak funguje ;)

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: stř 05. srp 2020 13:57
od kafeacigaro
Yuri píše:
ned 02. srp 2020 13:29
skypan píše:
ned 02. srp 2020 09:35
Pandrhola píše:
pon 27. črc 2020 21:59
Takže motorka mi dobíjí, teda vlastně prebiji... Se svetlama na volnoběh skoro 13V a v otáčkách 16,8V. Takže vyměním regulátor dobíjení. Ze škody 120 tam dám. Co vy na to?
120 tkovej tirystorovej regler je dobrej,prakticky nezničitelnej,před pěti lety co mám eMZinu jsem ho ihned zapojil a od té doby Aku stále ve stejné kondici,jednou v roce a to v prosinci aku lehce dobiju,zkontroluji elektrolit a frčíme dál,mechanickej je dobrej(pokud je funkční),že se nechá naladit,ale časem se kontakty opálí,a civky relátka žerou hodně proudu v tom vidím nevýhodu.

pod toto se podepíšu , taky jsem měl problém s dobíjením , dal jsem regulátor ze škodovky 120 a od té doby vše fachá na výbornou a motorka krásně dobíjí , dal jsem ho teď i do 251 co stavím protože tohle je investice co se fakt vyplatí , akorát se musí trochu překopat zapojení ale není to žádná věda.
PPřesně tak, taky mi cca před 5ti lety začala mz dávat málo, tak jsem dal elektronický regulátor a je klid, na třipůlky jsem teď taky dal elektronický regler od aev a pohoda, oni se sice ty mechanický daj nějak seřídit, ale na motorce se to nikdy nenastaví na 100% a posílat to někomu, kdo má zkušební stav a za pár let to řešit znova je o ničem.

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: čtv 06. srp 2020 11:15
od kafeacigaro
A ještě je taky dobrý vyhodit původní pojistkovou skříňku a nahradit jí pojistkovou skříňkou na nožový pojistky, maj lepší styk a koupíš je uplně všude, na válcový pojistky už dneska všichni serou.

Re: Mz150etz nedobiji?

Napsal: úte 11. srp 2020 18:36
od skypan
kafeacigaro píše:
čtv 06. srp 2020 11:15
A ještě je taky dobrý vyhodit původní pojistkovou skříňku a nahradit jí pojistkovou skříňkou na nožový pojistky, maj lepší styk a koupíš je uplně všude, na válcový pojistky už dneska všichni serou.
jjpřesně tak,na nich je zajištěna daleko lepší vodivost a žádná oxidace kontaktů jako na porcelánech :B