Stránka 1 z 1

Teče olej z předních tlumičů

Napsal: stř 22. črc 2020 18:10
od AresMlok
Zdar borci,
chci se optat, řešil jste někdo lapování šavlí?
Love story je takovéto:
Komplet rozborka MZ ETZ 251. Zažila pole, les a asi ne jeden držkopád. Nejspíše hnutej rám (kyvku vůči motoru jsem srovnal - řetězová linka v ose), zřejmě pokroucený brejle. Měl jsem to sundaný různě jsem to měřil, ale něčeho smysluplnýho se nedoměřil. Vybavení je zatím velmi skromné. Po složení nešla nastavit stopa.Přední kolo je podseklý cca o 2,5 cm doprava. Majitel s tím pojede ke známému na geometrii, případně mu srovná hlavu rámu nebo doporučí výměnu brejlí...
Já ho upozornil, že má pravou šavli prohnutou o 0,06 mm - v notách je max. 0,05 mm. Šavli jinak nic nebylo, tak jsem to namontoval, protože to nebyla nijaká tragédie.
Tragédie byla, že po 30 km jízdy vyletělo nový vitonový gufero (podlepený silikonem) z levýho kluzáku a vytekl olej. Tím došlo k podrápání šavle.
Majitel rozhodl koupit nový šavle. Přehodil jsem to, dal nový gufera opět podlepený silikonem. Levej kluzák má o 0,1 mm větší díru pro gufero.
Pominu-li, že nový šavle maj o 1 mm větší vnitřní průměr a nestržený groty po soustružení zápichů pro vnitřnosti, tak po necelých 100 km jízdy nejen, že zase povylezlo gufero, ale navíc byly obě šavle orazítkovaný od gufera stejně, jako ty 30 let starý. Začal rosit olej, tak jsem tam dal černý úplně obyčejný gufera. Najel jsem na tom cca 140 km stylem brzda plyn na podhorských silničkách - záplaty. Tlumiče si pochrochtaly a sucho.
Teď se mi ozval majitel, že to zase teče...
Ještě jsem to neviděl, ale začínám mít tušení, že budou poškrábaný šavle podélnými rýhami.

Trochu mě to děsí, protože moje poškrábaný a orazítkovaný šavle na černejch guferách začnou rosit po roce a půl...

Máte někdo zkušenost s novýma šavlema z druhovýroby, případně s guferama, co stojí za...?
Lapoval jste někdo šavle?

Re: Teče olej z předních tlumičů

Napsal: čtv 23. črc 2020 19:39
od Tomáš S.
AresMlok píše:
stř 22. črc 2020 18:10
Přední kolo je podseklý cca o 2,5 cm doprava.
Štafle bych srovnal nakroucením zadní kyvky. Vyhodit zadní kolo, dlouhou tyč vzepřít mezi ramena zadní vidlice a zabrat. Pokud není rám úplný banán tak je to jednodušší než rovnat předek.

Ohnutá šavle o 0,05 mm je v poho. Sám jsem rovnal šavli s průhybem cca 8 mm a vyrovnal ji do 0,1 mm.Dal jsem obyčejné gufera NBR s prachovkou a po 2 000 km nic neteče a tlumí jak má. Padající gufero bych přilepil středně pevnostním Loctitem.

Nelapoval, ale nevidím to moc nadějně. Raději sehnat jiné vidle.

Re: Teče olej z předních tlumičů

Napsal: úte 28. črc 2020 16:56
od AresMlok
Když zkroutíš kyvku vůči hnutýmu předku, nebude Ti sedět v lajně řetězová linka. Taky do toho nedáš osu... Rovnal jsem teď dvě kyvky a je to pěkný bláto.

Re: Teče olej z předních tlumičů

Napsal: stř 29. črc 2020 11:24
od kafeacigaro
Jo u etz 250 byly ty kyfky o dost tužší oproti etz 251, tam je to vyrobený z hovnitu, jednou si jí tam do 251 nacpu.

Re: Teče olej z předních tlumičů

Napsal: stř 29. črc 2020 12:26
od Harry
řešit rovnoběžnost u 30 let starý motorky, co má zkroucený držáky motoru, vymlácený uložení ohnuté kyvky, osmice na kolech a případně chycený ložiska, mi přijde zbytečný :D-x