Teče olej z předních tlumičů
Napsal: stř 22. črc 2020 18:10
Zdar borci,
chci se optat, řešil jste někdo lapování šavlí?
Love story je takovéto:
Komplet rozborka MZ ETZ 251. Zažila pole, les a asi ne jeden držkopád. Nejspíše hnutej rám (kyvku vůči motoru jsem srovnal - řetězová linka v ose), zřejmě pokroucený brejle. Měl jsem to sundaný různě jsem to měřil, ale něčeho smysluplnýho se nedoměřil. Vybavení je zatím velmi skromné. Po složení nešla nastavit stopa.Přední kolo je podseklý cca o 2,5 cm doprava. Majitel s tím pojede ke známému na geometrii, případně mu srovná hlavu rámu nebo doporučí výměnu brejlí...
Já ho upozornil, že má pravou šavli prohnutou o 0,06 mm - v notách je max. 0,05 mm. Šavli jinak nic nebylo, tak jsem to namontoval, protože to nebyla nijaká tragédie.
Tragédie byla, že po 30 km jízdy vyletělo nový vitonový gufero (podlepený silikonem) z levýho kluzáku a vytekl olej. Tím došlo k podrápání šavle.
Majitel rozhodl koupit nový šavle. Přehodil jsem to, dal nový gufera opět podlepený silikonem. Levej kluzák má o 0,1 mm větší díru pro gufero.
Pominu-li, že nový šavle maj o 1 mm větší vnitřní průměr a nestržený groty po soustružení zápichů pro vnitřnosti, tak po necelých 100 km jízdy nejen, že zase povylezlo gufero, ale navíc byly obě šavle orazítkovaný od gufera stejně, jako ty 30 let starý. Začal rosit olej, tak jsem tam dal černý úplně obyčejný gufera. Najel jsem na tom cca 140 km stylem brzda plyn na podhorských silničkách - záplaty. Tlumiče si pochrochtaly a sucho.
Teď se mi ozval majitel, že to zase teče...
Ještě jsem to neviděl, ale začínám mít tušení, že budou poškrábaný šavle podélnými rýhami.
Trochu mě to děsí, protože moje poškrábaný a orazítkovaný šavle na černejch guferách začnou rosit po roce a půl...
Máte někdo zkušenost s novýma šavlema z druhovýroby, případně s guferama, co stojí za...?
Lapoval jste někdo šavle?
chci se optat, řešil jste někdo lapování šavlí?
Love story je takovéto:
Komplet rozborka MZ ETZ 251. Zažila pole, les a asi ne jeden držkopád. Nejspíše hnutej rám (kyvku vůči motoru jsem srovnal - řetězová linka v ose), zřejmě pokroucený brejle. Měl jsem to sundaný různě jsem to měřil, ale něčeho smysluplnýho se nedoměřil. Vybavení je zatím velmi skromné. Po složení nešla nastavit stopa.Přední kolo je podseklý cca o 2,5 cm doprava. Majitel s tím pojede ke známému na geometrii, případně mu srovná hlavu rámu nebo doporučí výměnu brejlí...
Já ho upozornil, že má pravou šavli prohnutou o 0,06 mm - v notách je max. 0,05 mm. Šavli jinak nic nebylo, tak jsem to namontoval, protože to nebyla nijaká tragédie.
Tragédie byla, že po 30 km jízdy vyletělo nový vitonový gufero (podlepený silikonem) z levýho kluzáku a vytekl olej. Tím došlo k podrápání šavle.
Majitel rozhodl koupit nový šavle. Přehodil jsem to, dal nový gufera opět podlepený silikonem. Levej kluzák má o 0,1 mm větší díru pro gufero.
Pominu-li, že nový šavle maj o 1 mm větší vnitřní průměr a nestržený groty po soustružení zápichů pro vnitřnosti, tak po necelých 100 km jízdy nejen, že zase povylezlo gufero, ale navíc byly obě šavle orazítkovaný od gufera stejně, jako ty 30 let starý. Začal rosit olej, tak jsem tam dal černý úplně obyčejný gufera. Najel jsem na tom cca 140 km stylem brzda plyn na podhorských silničkách - záplaty. Tlumiče si pochrochtaly a sucho.
Teď se mi ozval majitel, že to zase teče...
Ještě jsem to neviděl, ale začínám mít tušení, že budou poškrábaný šavle podélnými rýhami.
Trochu mě to děsí, protože moje poškrábaný a orazítkovaný šavle na černejch guferách začnou rosit po roce a půl...
Máte někdo zkušenost s novýma šavlema z druhovýroby, případně s guferama, co stojí za...?
Lapoval jste někdo šavle?