Zdar borci,
chci se optat, řešil jste někdo lapování šavlí?
Love story je takovéto:
Komplet rozborka MZ ETZ 251. Zažila pole, les a asi ne jeden držkopád. Nejspíše hnutej rám (kyvku vůči motoru jsem srovnal - řetězová linka v ose), zřejmě pokroucený brejle. Měl jsem to sundaný různě jsem to měřil, ale něčeho smysluplnýho se nedoměřil. Vybavení je zatím velmi skromné. Po složení nešla nastavit stopa.Přední kolo je podseklý cca o 2,5 cm doprava. Majitel s tím pojede ke známému na geometrii, případně mu srovná hlavu rámu nebo doporučí výměnu brejlí...
Já ho upozornil, že má pravou šavli prohnutou o 0,06 mm - v notách je max. 0,05 mm. Šavli jinak nic nebylo, tak jsem to namontoval, protože to nebyla nijaká tragédie.
Tragédie byla, že po 30 km jízdy vyletělo nový vitonový gufero (podlepený silikonem) z levýho kluzáku a vytekl olej. Tím došlo k podrápání šavle.
Majitel rozhodl koupit nový šavle. Přehodil jsem to, dal nový gufera opět podlepený silikonem. Levej kluzák má o 0,1 mm větší díru pro gufero.
Pominu-li, že nový šavle maj o 1 mm větší vnitřní průměr a nestržený groty po soustružení zápichů pro vnitřnosti, tak po necelých 100 km jízdy nejen, že zase povylezlo gufero, ale navíc byly obě šavle orazítkovaný od gufera stejně, jako ty 30 let starý. Začal rosit olej, tak jsem tam dal černý úplně obyčejný gufera. Najel jsem na tom cca 140 km stylem brzda plyn na podhorských silničkách - záplaty. Tlumiče si pochrochtaly a sucho.
Teď se mi ozval majitel, že to zase teče...
Ještě jsem to neviděl, ale začínám mít tušení, že budou poškrábaný šavle podélnými rýhami.
Trochu mě to děsí, protože moje poškrábaný a orazítkovaný šavle na černejch guferách začnou rosit po roce a půl...
Máte někdo zkušenost s novýma šavlema z druhovýroby, případně s guferama, co stojí za...?
Lapoval jste někdo šavle?
Teče olej z předních tlumičů
Teče olej z předních tlumičů
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Teče olej z předních tlumičů
Štafle bych srovnal nakroucením zadní kyvky. Vyhodit zadní kolo, dlouhou tyč vzepřít mezi ramena zadní vidlice a zabrat. Pokud není rám úplný banán tak je to jednodušší než rovnat předek.
Ohnutá šavle o 0,05 mm je v poho. Sám jsem rovnal šavli s průhybem cca 8 mm a vyrovnal ji do 0,1 mm.Dal jsem obyčejné gufera NBR s prachovkou a po 2 000 km nic neteče a tlumí jak má. Padající gufero bych přilepil středně pevnostním Loctitem.
Nelapoval, ale nevidím to moc nadějně. Raději sehnat jiné vidle.
Re: Teče olej z předních tlumičů
Když zkroutíš kyvku vůči hnutýmu předku, nebude Ti sedět v lajně řetězová linka. Taky do toho nedáš osu... Rovnal jsem teď dvě kyvky a je to pěkný bláto.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: pon 29. čer 2015 19:44
Re: Teče olej z předních tlumičů
Jo u etz 250 byly ty kyfky o dost tužší oproti etz 251, tam je to vyrobený z hovnitu, jednou si jí tam do 251 nacpu.
Re: Teče olej z předních tlumičů
řešit rovnoběžnost u 30 let starý motorky, co má zkroucený držáky motoru, vymlácený uložení ohnuté kyvky, osmice na kolech a případně chycený ložiska, mi přijde zbytečný
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Teče olej z předních tlumičů
Štafle bych srovnal nakroucením zadní kyvky. Vyhodit zadní kolo, dlouhou tyč vzepřít mezi ramena zadní vidlice a zabrat. Pokud není rám úplný banán tak je to jednodušší než rovnat předek.
Dej si facku, dobytku. Pak nemají být ty motorky tak dokurvený, když se v tom vrtají lidi takovým stylem.
Dej si facku, dobytku. Pak nemají být ty motorky tak dokurvený, když se v tom vrtají lidi takovým stylem.
Re: Teče olej z předních tlumičů
Tak to zatím bez ztráty kytičky vyřešily gufera ARI 012 s břitem máznutým KAYABA-KYB Vazelínou GREASE KYB. Sucho na dvou mašinách. Šavle tak, jak byly.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150