Stránka 1 z 1

Mz 251 fouká

Napsal: čtv 04. čer 2020 11:15
od buben
Zdravím chlapi,
Renovoval jsem borcovi MZ 251 krom motoru. Ten má mít prej 18000km. Válec i Klikovka by tomu odpovídala. Motor nebyl pulenej. Mašina jezdí jak pila.
Má to ale háček. Motor stříká olej ven vrchem z napustaku. Měl jsem to teď u sebe na opravě, dal jsem lepší gufero, dotáhl šrouby karteru, zkontroloval optický převodovku a vše je ok. Ale beze změny.

Můj názor je ten, že prasklo origo těsnění mezi kartery a fouká to z klikovky do převodovky, ale nevím.

Setkal jste se s tím někdo? Díky moc za rady.

Re: Mz 251 fouká

Napsal: čtv 04. čer 2020 13:01
od Jindra
Už je to dávno, ale neměla by být převodovka odvětraná přes takový ten gumový špunt?

Re: Mz 251 fouká

Napsal: čtv 04. čer 2020 13:09
od Ajny
Neni motor prelity olejem? Pri doplnovani a kontrole oleje se musi cekat, protoze olej z prevodovky ke spojce proteka pres maly prostor.
Zkusil bych otevrit kontrolni sroub hladiny oleje a pokud ho tam bude moc, nechat ho vytect.

Re: Mz 251 fouká

Napsal: čtv 04. čer 2020 16:29
od AresMlok
Kontrolovat hladinu oleje přes kontrolní šroub mi přijde úsměvný, zvlášť třeba u 150diny.
Mašinu sice máte na vodorovný podložce, ale máte 30 let hoblovanej hliníkovej stojan, kterýho kus (někdy fakt dost) chybí. To udělá jinej úhel motoru než na novým stojanu.
Když z motoru vypustíte olej tak jak ve 150dině, tak v 251 zůstane cca 10 - 15 ml oleje co nejde vypustit, plus minimum mezi součástkama, který byste stejně měli dotlačit při montáži...
Dejte o 20 ml míň při výměně oleje a je to v cajku. Ale i plná náplň je v pohodě.

Cákající olej z napoušťáku má zpravidla na svědomí gufero. Bývá načatý čep kliky a to se kolikrát tváří v pohodě. Umí to velmi rychle guefro zlikvidovat. Neprospívají tomu ani vibrace či nevycentrovaná klika.

V poslední době mám dost divný zkušenosti s Vitonovejma guferama. Jak v motoru, tak v teleskopech. Životnost je zoufale krátká oproti černejm tuším NBR či co to je.
Na foto po 360 km...

Vzhledem k tomu, že v klikový skříni je jak podtlak, tak přetlak, tak by byl převoďák i v klikovce, pokud by někde kartery netěsnily. Mašina by dost hulila, než by se nějak ustálila hladina v převodovce. Podtlak je ale menší, tak kdo ví, jak by to bylo...

Re: Mz 251 fouká

Napsal: čtv 04. čer 2020 21:44
od buben
Těžko říct...je dost možný, že ta Klikovka by chtěla podbrousit pod guferem, ale majitel si nepřeje půlit motor, prej radši bude utírat olej...

Díky ale za tipy borci

Re: Mz 251 fouká

Napsal: pát 05. čer 2020 14:33
od panMzetka
AresMlok Já mám na 150 to samý gufero už 12 000 km a furt drží.

Nechci být rejpal, ale pokud motor nebyl nikdy půlenej, tak by mezi karterama žádný těsnění být nemělo, ale jen těsnící hmota přece.

Re: Mz 251 fouká

Napsal: pát 05. čer 2020 18:03
od kafeacigaro
buben píše:
čtv 04. čer 2020 11:15
Zdravím chlapi,
Renovoval jsem borcovi MZ 251 krom motoru. Ten má mít prej 18000km. Válec i Klikovka by tomu odpovídala. Motor nebyl pulenej. Mašina jezdí jak pila.
Má to ale háček. Motor stříká olej ven vrchem z napustaku. Měl jsem to teď u sebe na opravě, dal jsem lepší gufero, dotáhl šrouby karteru, zkontroloval optický převodovku a vše je ok. Ale beze změny.

Můj názor je ten, že prasklo origo těsnění mezi kartery a fouká to z klikovky do převodovky, ale nevím.

Setkal jste se s tím někdo? Díky moc za rady.
Já měnil gufera teď nedávno, začalo mi to flusat olej kolem spojkovýho lanka, ale až při vyšších otáčkách kolem 5000, dokonce to gufero bylo slyšet jak profukovalo, takovej zvláštní zvuk. Gufera měli najeto 30000, olej ze špajzky to ale nežralo, převoďák ani nebyl cítit z výfucku, volnoběh držel normálně, ale to bych řekl, že je tim, že na 251 jsou ty těsnící plechy pod guferem a jsou dost na těsno, u třech půlek co jsem kupoval to evidentně olej ze špajzky žralo, bo levá klikovka byla zamrdaná jak dobytek a pravá vůbec, tam byly nbr gufera sjetý uplně nasráč. Jinak u toho odfuku na 251 jsem to měl lehce mastný vždycky, řekl bych spíš vlastnost, než vada.

Re: Mz 251 fouká

Napsal: pon 08. čer 2020 13:11
od Címoš
Ares... Přijde mi úsměvné maximálně tak kontrolovat hladinu oleje u motorky na stojanu.
Hladina se obecně u mocyklů, není-li vyloženě uvedeno jinak , kontroluje na kolech, rovně.
To jen tak pro doplnění.

Re: Mz 251 fouká

Napsal: pon 08. čer 2020 14:45
od Harry
Zrovna u MZ platí, že když tam je aspoň nějakej olej, tak to jede... ikdyž jsem viděl Vladana, jak jede i bez oleje na Elefant :D-x ale je fakt, že byla zima, tak se to uchladilo samo :V1

Re: Mz 251 fouká

Napsal: pon 08. čer 2020 17:53
od AresMlok
Cimoš - tak jasně, že to je asi správně - to nezpochybňuju, ale na to jsou potřeba dva. Proto nic nekontroluju, naleju to tam a hotovo. Jestli přeliju o stříkačku, tak to ničemu nevadí. Harry např. správně napsal, že i málo oleje je lepší než nic a MZta to skousnout umí i v létě... Taky mě jednou vyházela olej daleko od baráku - vypochodovalo gufero. Vypustil jsem z motoru jeden a půl decky?
Daleko větší vliv na teplotu motoru má stav směsi než množství oleje v převodovce - samozřejmě v nějaký rozumný toleranci.
Akorát si myslím, že 251 je na menší množství oleje náchylnější než 150dina.
251 má okapničku nad převodovkou a je možný, že méně oleje může způsobit nedostatečný mazání převodovky, respektive vidliček. Vyhřeje se to a je vymalováno.

Re: Mz 251 fouká

Napsal: úte 09. čer 2020 23:47
od Yuri
Jo taky mi 150ka jednou vyhazovala olej kolem špuntu , vyměnilo se gufero a bylo pro problemu.

Re: Mz 251 fouká

Napsal: stř 18. lis 2020 18:39
od Lukkas
Taky mám špunt na převodovce na nalejvání vždy trochu od oleje (MZ 251).
Gufero jsem dával nedávno nový, je tam tak 3000 km, tak snad drží, teď jsem měnil pod alternátorem, ale výsledek žádnej na výkonu.
Mi to snad asi pořád fouká že si nesedli ještě kroužky, ale 5000km po výbrusu by už měly snad.
Teď jsem měl válec dole a píst jak novej nejetej :D jen kroužky nevypadaly sedlý po celý ploše.

Jakej to má vliv na výkon, kdyby bylo pod spojkou zase v prdeli?

Re: Mz 251 fouká

Napsal: stř 18. lis 2020 20:33
od AresMlok
Kdyby bylo gufero načatý, tak záleží na situaci. Někdy to vychlastá olej a pošle vejfukem ven, jindy ho zase vyháže nalejvacím otvorem. Roli zřejmě hraje i časování válce a spasování s pístem. Kroužky sedět po 5000 km nemusí pokud je mizerně udělanej výbrus. To bejvá velmi často.
Napovědět by mohlo změření komprese.
U mojí 150diny vliv načatýho gufera na výkon nijak zásadní nemělo a to ani na jedný straně. Spíš bych dokonce řekl, že chvíli pozitivní, než jsem to vyměnil. Hůř startovala, ale to trvalo asi týden, než to kleklo...
Moje 150dina je ovšem trochu jiná, taková paličatá >:D<

Re: Mz 251 fouká

Napsal: sob 13. úno 2021 13:49
od Majkl
Já si myslím, že to je normárlní, proč? Protože se prostě v převodovce točí ozubka a odstředivá síla dělá svoje??? Nvm , nikdy jsem fakt špunt nápůšťáků na olej za chodu nevytahoval, takže selskej rozum no...