Hmotnost pístu MZ 251
Hmotnost pístu MZ 251
Zdravím. Nemá někdo čirou náhodou origo původní DDR píst na 251 průměr 69mm? Klidně použitý a ideálně i s čepem. Potřeboval bych zjistit hmotnost pístu a případně i čepu s přesností na 0,1g.
Na svým verglu řeším vibrace a tohle by mě mohlo pomoct. Bohužel mám k dispozici jen výbrusový, zřejmě replikový písty a u těch se váha liší plus mínus autobus.
Díky za spolupráci.
Na svým verglu řeším vibrace a tohle by mě mohlo pomoct. Bohužel mám k dispozici jen výbrusový, zřejmě replikový písty a u těch se váha liší plus mínus autobus.
Díky za spolupráci.
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Fakt si myslíš, že ti hliníkovej píst může něco rozhodit, když je na primáru dvoukilová spojka?
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Fakt si to myslím. Ten hliníkový píst tam lítá až 5500ot/min. Rozdíl hmotností pístů u víceválců je max. 1g. U jednoválce bývá vyvážení kmitajících hmot např. 66%, ale tohle určitě víš, jen mě zkoušíš.
Mám k dispozici 3 různé výbrusové písty a liší se vahou až o 30g, tak to chci porovnat s originálem.
Spojku lze vyvážit samostatně staticky, tam bych neviděl problém.
Mám k dispozici 3 různé výbrusové písty a liší se vahou až o 30g, tak to chci porovnat s originálem.
Spojku lze vyvážit samostatně staticky, tam bych neviděl problém.
Re: Hmotnost pístu MZ 251
spíš se podívej či máš dobře složený centrální silentblok jak ho špatně složíš umí to rozvibrovat celou motorku ( povedlo se mi jednou )
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Yuri: Samá voda. To je vše v pořádku. Moto jede normálně, ale vibrace se zvyšují úměrně s otáčkama.
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: pon 29. čer 2015 19:44
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Můžeš mít spojku naraženou na kuželu přes šponu, pak to vibruje víc. Nicméně vibrace by se neměly přes silentblok při vyšších točkách přenášet. Když za jízdy šáhnu na hlavu motor vibruje dost, nicméně na motorku se to nepřenáší. Třeba u jaw jsou taky píst a čep z druhovýroby o dost těžší a kolikrát jsou na dvouválci mezi levým a pravým dost rozdíly a vibruje to furt stejně, gram sem, gram tam.
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Spojka na kuželu přes šponu?
Jeden nápad by byl:
V kapitalismu rané soutěže v USA, když chtěl majitel náklaďáku náklaďák prodat za situace napůl rozsypané převodovky (to mělo tehdy 95% náklaďáků), tak do převodovky nasypal bukové piliny a milá převodovka krásně ztichla. Kupující spokojen - prachy totiž na novou převodovku nebyly - převodovka se po pár ujetých mílích rozsypala definitivně - nekvalitní piliny. Pak se střílelo...
Doba pokročila, tak bych to vyvážil třeba kvalitním pískem. To by chvíli vydržet mohlo...
Myslím si, že jestli chceš smysluplně potlačit vibrace, tak budeš muset vyhodit kliku ven a vyvážit ji s tím, co máš momentálně k dispozici a na hmotnost původního pístu nespoléhat. Totiž, chceš hmotnost pístu kolikátého výbrusu a jak dlouho jetýho?
Skopčáci sice byli precizní, ale že by nový písty na 2T zabrousili na stejnou hmotnost? V socialismu? Dneska v kapitalismu?
Taky je potřeba mít vycentrovanou kliku a v pořádku vůle na ojnici, to však předpokládám máš. No a na tu vyhozenou a vyváženou kliku dej spojku a Harryho poznámka dostane zcela jinou dimenzi...
Jeden nápad by byl:
V kapitalismu rané soutěže v USA, když chtěl majitel náklaďáku náklaďák prodat za situace napůl rozsypané převodovky (to mělo tehdy 95% náklaďáků), tak do převodovky nasypal bukové piliny a milá převodovka krásně ztichla. Kupující spokojen - prachy totiž na novou převodovku nebyly - převodovka se po pár ujetých mílích rozsypala definitivně - nekvalitní piliny. Pak se střílelo...
Doba pokročila, tak bych to vyvážil třeba kvalitním pískem. To by chvíli vydržet mohlo...
Myslím si, že jestli chceš smysluplně potlačit vibrace, tak budeš muset vyhodit kliku ven a vyvážit ji s tím, co máš momentálně k dispozici a na hmotnost původního pístu nespoléhat. Totiž, chceš hmotnost pístu kolikátého výbrusu a jak dlouho jetýho?
Skopčáci sice byli precizní, ale že by nový písty na 2T zabrousili na stejnou hmotnost? V socialismu? Dneska v kapitalismu?
Taky je potřeba mít vycentrovanou kliku a v pořádku vůle na ojnici, to však předpokládám máš. No a na tu vyhozenou a vyváženou kliku dej spojku a Harryho poznámka dostane zcela jinou dimenzi...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Kafeacigaro: Spojku jsem zatím sundanou neměl, jen víko ale šponu vylučuji. To by házelo jak prase a všiml bych si toho. Navíc bych s tím asi daleko nedojel.
Jednotky gramů bych neřešil, ale rozdíl více než 30g mezi různými písty ano.
Ares Mlok: Taky je dobrej drcenej korek do převodovky
Je to nový výbrus 70,25. Najeto pár set kiláků. Montovat kliku ven a dovažovat píst se mi moc nechce, navíc nevím na kolik % to výrobce vyvažoval. Tady se zdroje různí od 50 do 66%. Pro mě je nejjednodušší řešení zvážit starý původní píst a hned bude jasno.
Co se týká výroby pístů za socíku, tak soudruzi byli v tomto ohledu dost uvědomělí. Písty se třídily do hmotnostních skupin a vyražené dvoučíslí na dně pístu udávalo jeho hmotnost(+300g).
Když srovnám vibrace s MZ 150, tak ta jen bzučí. A je jedno jestli jedu 80 nebo 110km/h. Ta má ale původní píst.
Jednotky gramů bych neřešil, ale rozdíl více než 30g mezi různými písty ano.
Ares Mlok: Taky je dobrej drcenej korek do převodovky
Je to nový výbrus 70,25. Najeto pár set kiláků. Montovat kliku ven a dovažovat píst se mi moc nechce, navíc nevím na kolik % to výrobce vyvažoval. Tady se zdroje různí od 50 do 66%. Pro mě je nejjednodušší řešení zvážit starý původní píst a hned bude jasno.
Co se týká výroby pístů za socíku, tak soudruzi byli v tomto ohledu dost uvědomělí. Písty se třídily do hmotnostních skupin a vyražené dvoučíslí na dně pístu udávalo jeho hmotnost(+300g).
Když srovnám vibrace s MZ 150, tak ta jen bzučí. A je jedno jestli jedu 80 nebo 110km/h. Ta má ale původní píst.
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: pon 29. čer 2015 19:44
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Kdybych něco takovýho neviděl, nepsal bych to. Tělo spojky je z měkčího matra, kužel spojky má na sobě drážky, pokud kužel těla a čepu uplně nelícuje, drážky se zahryznou do těla, normálně to funguje aniž by to spadlo z kuželu, pak tu spojku někdo sundá kvůli třeba pružinám a nasádí jí zpátky s vorýtým tělem a pak to právě víc vibruje a ani to nemusí spadnou, vylučuješ něco co vlastně nevíš 100% bo si to neměl sundaný. Hmotnost pístu ovlivňuje pouze vývážení suvných hmot a vyvážení rotačních hmot neovlivní, vyvážení suvných hmot nemusí být vůbec 66% záleží na uložení motoru, na panelce si to jeden typ měřil když rozebíral kliku a dopočítal se něco kolem 55%, jednoválec nikdy nevyvážíš pořádně, pouze přesouváš vibrace z jednoho směru do druheho, dle toho jak je motor uloženej, tak aby to bylo co nejmenší zlo ( u mz to řeší silentblok). Z pístu se samozřejmě dá cosi ubrat vevnitř, ale koukni se na hustotu hliníku a spočítej si, jak velká krychlička to bude těch 30 gramů. Já mám píst na druhej výbrus od almetu, kterej samo bude težší než origo a s vibracema nemam žádnej problém, jezdí to furt stejně, jako s originálem. Jinak taky se stává že lidi řeší zvýšený vibrace a pak se zjistí, že to způsobuje něco povolenýho, co začne rezonovat, u jawek třeba kastlík, nebo třeba nedotažený šrouby u držáku motoru ( u mz často držáky praskaly, taky jsem měl kdysi ten pravej ruplej). Gumy v držákách motoru nemáš vymačkaný?
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: pon 29. čer 2015 19:44
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Jo a k tomu pístu ještě jedna věc, když se začla dělat 301, tak měla stejnou kliku i ojnici akorát o dost větší vrtání, tudíž těžší píst a jezdilo to taky normálně. Jo a jinak dobrej zdroj informací je německý mz forum, zkus se poptat tam, myslim, že tam by tu původní hmotnost mohl někdo vědět.
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Kafeacigáro: Postupuji od jednoduchého ke složitému. Když zvážím původní píst, nemusím nic rozebírat a jen to porovnám se stávajícím který jsem si zvážil před montáží. Pokud se ničeho nedoberu může přijít na řadu uložení motoru případně spojka atd. Takový je plán.
Ti jawaři taky plácají každý něco jiného. Někomu dovážení pomohlo, někdo to neřeší. A teď se v tom vyznej.
Ale s tím uložením motoru jsi mě "nalomil". Zítra to prověřím.
Ti jawaři taky plácají každý něco jiného. Někomu dovážení pomohlo, někdo to neřeší. A teď se v tom vyznej.
Ale s tím uložením motoru jsi mě "nalomil". Zítra to prověřím.
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: pon 29. čer 2015 19:44
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Ano každej plácá něco jiného, je třeba filtrovat, někteří třeba panelky 250 převrtávají na píst z mz 250 a získají tím větší objem a krouťák, nic nepřevažujou, nové ojnice jsou taky těžší než původní, žádnej klikař při repasu nic nepřevažuje. Mě třeba u třipůle dost velký vibrace způsobovala radiální vůle spojkovýho koše. U mz 250 jsem taky měl uvolněný nejty na spojkovým unašeči, ty dvě kolečka vůči sobě vaklaly, tak jsem ho měnil, ale jak řikam, za jízdy ten motor na mz vibruje fest, nicméně to sežere ten silentblok. Vylágrovaný ložiska v krku taky umí motorku rozvibrovat, ale to by nesouviselo s otáčkama.
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Tomáš S. píše:Kafeacigaro: Spojku jsem zatím sundanou neměl, jen víko ale šponu vylučuji. To by házelo jak prase a všiml bych si toho. Navíc bych s tím asi daleko nedojel.
Jednotky gramů bych neřešil, ale rozdíl více než 30g mezi různými písty ano.
Ares Mlok: Taky je dobrej drcenej korek do převodovky
Je to nový výbrus 70,25. Najeto pár set kiláků. Montovat kliku ven a dovažovat píst se mi moc nechce, navíc nevím na kolik % to výrobce vyvažoval. Tady se zdroje různí od 50 do 66%. Pro mě je nejjednodušší řešení zvážit starý původní píst a hned bude jasno.
Co se týká výroby pístů za socíku, tak soudruzi byli v tomto ohledu dost uvědomělí. Písty se třídily do hmotnostních skupin a vyražené dvoučíslí na dně pístu udávalo jeho hmotnost(+300g).
Když srovnám vibrace s MZ 150, tak ta jen bzučí. A je jedno jestli jedu 80 nebo 110km/h. Ta má ale původní píst.
Jestli ono to nebude tím, že na 150 spojka není na klice...
BTW - spousta sportovních motorů se ladí i tak, že se vrtají setrvačníky, aby byly co nejlehčí - takže si vlastně úmyslně "rozvibruješ motor" ale čím víc otáček, tím je to klidnější... jako já ti nevím, ale hledal bych fakt příčinu jinde, než v pístu, kterej má rozdíl v hmotnosti menší, než je hmotnost rohlíku...
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Hmotnost pístu MZ 251
O.K. Ukecali jste mě. Píst zatím nechám na pokoji. Dnes jsem porovnával vibrace a motor 150 se třepe taky fest jen se to tak nepřenáší do rámu, na rozdíl od 251 kde se motor třepe stejně jak rám. Vypadá to na vadné zadní silentbloky. Vyrobím přípravky na demontáž zadní vidlice a dám vědět jak jsem dopadl.
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Zdravím,zaujal mě tento link,páč před dvouma roky jsem se setkal stím:dělal sem generálku na motoru (výbrusválce,novej píst,pístní kroužky,převodovka,ložiska,a pod),no nic méně složil sem motor do hro.a začal zajíždět motor respetíve válec,no a od zacátku to bylo takově nijaké,jako přiškrcené,po asi 500stech km jsem začal motoru více nakládat,ale stále to bylo takové přidušené a nic méně nakonec se píst asi dvakrát hryznul,podařilo se mi vždy dojet,ale sundal sem válec a píst,obědnal z jiné mototechny jinej píst a zjistil,ne jenom že májí písty jinou barvu(jasně je to jinou slitinou materiálu),ale také docela podstatnou rozdílnosti na váze...vyměnil píst,lehce sem musel ještě zaleštit válec,ale od té doby motor ožil a lítá jako drak,dnes s ním mám asi 3000 tisíce km a stále super jízda.
takže shrnuto:nejenomže a to i asi hlavně záleží na kvalitě materiálu těch pístú a tím pádem je to vidět i a na barvě pístú,a také samozřejmě na rozdílnosti váhy těch pístú a schválně jsem je vážil(takže vlastní zkušenost),nikde jsem si to bohužel tehdy nenapsal takže i dnes už nevím co kterej píst byl špatně a kterej byl dobře....
takže shrnuto:nejenomže a to i asi hlavně záleží na kvalitě materiálu těch pístú a tím pádem je to vidět i a na barvě pístú,a také samozřejmě na rozdílnosti váhy těch pístú a schválně jsem je vážil(takže vlastní zkušenost),nikde jsem si to bohužel tehdy nenapsal takže i dnes už nevím co kterej píst byl špatně a kterej byl dobře....
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Skypan: No to je škoda že nemáš hmotnost pístu. Zatím jsem opravil držáky motoru. Jeden byl prasácky svařený a díry pro uchycení v rámu nebyly v ose. Přesně jsem to srovnal ale na vibrace to nemělo vliv. Alespoň se srovnal motor s rozetou do osy a řetěz se nekříží a má rovnoměrné napětí.
Teď mám sundanou spojku. Zatím jsem žádný zásadní zádrhel neobjevil. Spojka jako celek je vyvážená. Jediný co jsem zjistil je větší axiální vůle malého oz. kola na klice. Tlustší podložka to spraví a snad ten primár přestane tak hrozně hvízdat. Uvidím co to udělá, až to smontuju.Re: Hmotnost pístu MZ 251
Též mám vyosený motor proti ose rámu(tuším že trochu na pravo),zjistil jsem ,že se to dá řešit povolením šroubů na držácích(je to na nich poměrně s velkou vůlí v pohybu na pravo na levo),upozornuji na gumách držáky sedí pevně ,jo já kdyš jsem dělal před třemi roky generálku,tak jsem měl spojkovej koš přivařenej k hřídeli kliky (pravděpodobně se na hřídeli protočila a už kužel nedokázal koš udržet),takže se tehdy kupovala nová klika a i spojkový koš ,jo a ještě na konec,nevím jestli se to tady potvrdilo nebo né(by mě zajímal i tvuj názor jak si spojku měl zajištěnou)já jsem mezi matici s tím šnekem a spojk. koš vyrobyl vymezovací kroužek,aby ten koš to lehce dotáhlo,jak si to tam měl ty?
Re: Hmotnost pístu MZ 251
sorry na spojku zapomenˇ,nevšim sem si,že řešíš stopadinu,spojka je na hřideli do převodovkyTomáš S. píše:Skypan: No to je škoda že nemáš hmotnost pístu. Zatím jsem opravil držáky motoru. Jeden byl prasácky svařený a díry pro uchycení v rámu nebyly v ose. Přesně jsem to srovnal ale na vibrace to nemělo vliv. Alespoň se srovnal motor s rozetou do osy a řetěz se nekříží a má rovnoměrné napětí.Teď mám sundanou spojku. Zatím jsem žádný zásadní zádrhel neobjevil. Spojka jako celek je vyvážená. Jediný co jsem zjistil je větší axiální vůle malého oz. kola na klice. Tlustší podložka to spraví a snad ten primár přestane tak hrozně hvízdat. Uvidím co to udělá, až to smontuju.
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Jeden mam po ruce. 68.96. Ale karbon. Ma čep i zavlacky
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Řeším MZ 251. Spojka držela normálně na kuželu kliky, sice taky nebyl v nejlepší kondici ale drželo to. Složení standartní, zleva matice pohonu otáčkoměru, ocelová pružná podložka, domeček vypínání spojky s ložiskem a spojka. Dotaženo na fest. Jediný co jsem musel dodělat byla vymezovací podložka 4mm mezi vypínací páku spojky a ložisko ve spojce. Je možné, že tam někdo dal spojku ze staršího typu a vzdálenost neseděla.skypan píše: ...nevím jestli se to tady potvrdilo nebo né(by mě zajímal i tvuj názor jak si spojku měl zajištěnou)já jsem mezi matici s tím šnekem a spojk. koš vyrobyl vymezovací kroužek,aby ten koš to lehce dotáhlo,jak si to tam měl ty?
Re: Hmotnost pístu MZ 251
No super. A můžeš ho zvážit? Karbon nevadí, prostě ho hoď na váhu tak jak je.Duracell píše:Jeden mam po ruce. 68.96. Ale karbon. Ma čep i zavlacky
Dík.
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Trochu ho přejedu a zvážim. Mam origo DDR úplně nový 70.46 Megu, jestli taky? Hned budeš vědět jestli má smysl to řešit.
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Výsledky vážení. Odešla váha, tak to neslo dříve. Starý pist je bez jednoho krouzku a i tak je těžší. Vazeno bez čepu
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Duracell: Díky. Něco s tím vymyslím. Pokud vezmu ten původní 68,95 tam jsem se svým pístem o 25 g těžší.
Zbylé možnosti vibrací jsem už vyloučil. Držáky motoru, vyvážení spojky, vymezení primárního kola, házení čepu kliky do dvou stovek, vše je O.K.
Zbylé možnosti vibrací jsem už vyloučil. Držáky motoru, vyvážení spojky, vymezení primárního kola, házení čepu kliky do dvou stovek, vše je O.K.
Re: Hmotnost pístu MZ 251
Vypadá to, že by správná hmotnost měla být kolem 340g. Pokud veznu v úvahu, že je píst viditelně vetší a přitom o něco lehčí, tak na tom asi něco bude.