Stránka 1 z 1

Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: stř 16. říj 2019 16:51
od posoldikml
Zdarec draci, mám problém se svojí Mz 150 a to přesněji s kompresí a to že hulí. Mám motor po GO a motor lehce protočím ve válci i se svíčkou pomocí ruky. Na simsonu je znatelně větší komprese. Válec na MZ je po výbrusu, nová gufera na klikové hřídeli. Kde by to mohlo ucházet? Další věc je kouř, který MZ produkuje. Když ji nastartuji, hulí to strašně moc, ikdyž mám benzín 1:33, více jak fechtl co jede na naftu... Když dám 1. a snažím se rozjet, tak to nemá tah, dusí se, ale když tomu pomůžu rozeběhnutím, tak to má tendenci se rozjet, ale dusí se, pak jsem to zkusil z kopce a to už docela jelo. Nevíte kde by mohl být problém? Díky :_(

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: stř 16. říj 2019 18:35
od Tomáš S.
Nevím který dobrák ti poradil mazat 1:33, to je tak na jawu. Dej normální poměr, i ten je s dostatečnou rezervou. Pro začátek můžeš zkontrolovat píst, třeba po sundání výfuku, jestli není zakarbonovaný pod kroužky. Nejspíš tě ale nemine sundání válce a dekarbonování kroužků a drážek v pístu. Taky zkontroluj zámky kroužků, jestli se kroužky neprotáčí. Možná tam najdeš i nějaké jiné překvapení.
Při kompresi musí motor při otáčení klást pružný odpor.

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: stř 16. říj 2019 19:04
od posoldikml
Právě že neklade vůbec žádný odpor. A k tomu pístu, jak jsem psal, po výbrusu, vše nové. A 1:33 mám protože zajíždím

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: stř 16. říj 2019 19:12
od Tomáš S.
1:33 je kravina. To ti akorát zapeče kroužky karbonem. Asi budeš muset sundat válec a uvidíš co s tím bude.
Jestli čekáš nějakou zázračnou jednoduchou radu tak to nemůžu sloužit.

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: stř 16. říj 2019 19:52
od kafeacigaro
Ještě bych kouknul na hladinu v karbu, může to bejt uchcaný a čuchnul k vejfucku, jestli z něj nesmrdí převoďák, 1:33 je hovadina, zasereš si to. Jinak uplně čerstvej vybrus moc kompresí nedrží, dokud si to trochu nesedne.

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: stř 16. říj 2019 20:13
od Márty
Jestli má těsně po výbrusu, tak to zakarbonované nebude (i když teď leje 1:30, kvůli čemuž mu to víc čoudí), to chvíli trvá, než se to zasere, ten problém bude někde jinde...
Ale jak je psáno, musí si to sednout... Když se k tomu bude chovat opatrně a nebude to hned honit, tak bych se taky nebál dát tam toho oleje míň, řekněme 1:40 => pro jistotu ;)
Pokud je výbrus dobře udělanej, hledal bych potíže spíš v seřízení karbce, ačkoli 75% problémů bývá ve svíčkách :C

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: čtv 17. říj 2019 06:51
od Yuri
Hned si změř kroužky , mě u 150 v jedné nejmenovaný prodejně delali výbrus a k pístu mi dali kroužky o rozměr menší, na píst šly ale komprese byla jak píšeš špatná , šlo to protočit rukou , nestartoval jsem to hned jsem věděl že je něco špatně a objednal jsem jiné.
Jinak mažeš to dobře poměr drž takto taky jsem první dvě nádrže jel na 1:33 pak jsem ubral na 1:40 a ubíral.
Písty jsou špatné není to origo a kdo maže ten jede , protože jak ho chytneš je zle.

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: čtv 17. říj 2019 10:59
od kafeacigaro
Víc oleje tě moc nezachraní od zadření vlivem přehřátí a roztažení pístu, to spíš bohatší směs, která motor chladí a díky níž se též do motoru dostane víc oleje, koneckonců v příručce k mz vyloženě píšou i v záběhu 1:50, zabíhal jsem 1:50 úplně bez problému, hlavní je mít o něco větší vůli výbrusu, když nemáš origo píst.

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: čtv 17. říj 2019 11:11
od Yuri
Já se držel obojího bohatá směs a víc oleje a nic jsem nezakarbonoval za ty dvě nádrže , na to by toho bylo potřeba více , zajet se mi to taky povedlo dobře , proto toto mohu taky doporučit , zajížděl jsem to na mogul TS.

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: čtv 17. říj 2019 11:23
od Márty
kafeacigaro: Příručka k MZ počíta s origo písty a né těmi druhovýrobními šmejdy...

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: čtv 17. říj 2019 11:26
od Yuri
A k tomu roztažení pístu podle mého ti olej pomůže protože čím větší film tím méně o sebe plochy třou a když se ti to přehreje lechce nemusí se nic vážnějšího stát , což třeba u 1:50 už by stačit nemuselo , jak říkám nic setím nezničí a přece jen je lepší mazat než pak řešit utaveny píst .

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: čtv 17. říj 2019 13:02
od kafeacigaro
Márty píše:kafeacigaro: Příručka k MZ počíta s origo písty a né těmi druhovýrobními šmejdy...
Ano počítá, u vůle mezi pístem a válcem, s větším poměrem oleje v benzínu to nesouvisí

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: čtv 17. říj 2019 13:19
od Márty
Jo, ale když najede "pár kiláků" s větším poměrem oleje k benzínu, tak tím nic nepokazí...

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: čtv 17. říj 2019 13:33
od Márty
Já kupoval mašinu, kterou nějaký chytrák přede mnou po výbrusu zadřel a vrátil. Prodávající nechal udělat další výbrus, když jsem jí bral, měla od něj najeto asi 40 km, držel jsem se všech doporučení, která máme ve FAQ - i s množstvím oleje - a pohoda.
Jo, když jsem měl funglovku první MZ-tu (150) začátkem devadesátek, tak jsem nějaké zajíždění moc neřešil, lil jsem tam většinou benzín Mix, kde byl poměr Specialu s olejem (M2T) 1:30, semtam (ale ne moc často) jsem si to naředil cca 1:50 sám a jezdila jak drak. A nějaké zakarbonování, kvůlivá většímu množství oleje, jsem fakt nepozoroval ;)

Jinak co se týče mazání dvoutaktů, tak zajímavý článek: http://www.trabant.cz/clanky/technika/s ... a-olej-m2t

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Napsal: pon 21. říj 2019 08:30
od AresMlok
Jestli chceš motoru dopřát, tak to na prvních 500 km míchej 1:40 a pak 1:50. Komprese se za stavu českej píst a polský kroužky začne objevovat po 1500 - 2000 km od výbrusu. Pomáhá delší dokopec, dvojka, 5000 otáček pak nějaká rovinka, zatáčky kde to ochladíš, skopec se zavřeným plynem. Vše 100 krát. Jezdi s tím normálně, karbec na normální provoz. Bohatší směsí tomu nijak výrazně nepomůžeš. Šroubovák s sebou a karbec ladit dle situace za pochodu.
Je to pakárna...
Tušíš, jak dopadl výbrus?