Mz 150- Bez komprese a hulí

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
posoldikml
Příspěvky: 41
Registrován: úte 09. dub 2019 20:26
Bydliště: Stéblová
Kontaktovat uživatele:

Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od posoldikml »

Zdarec draci, mám problém se svojí Mz 150 a to přesněji s kompresí a to že hulí. Mám motor po GO a motor lehce protočím ve válci i se svíčkou pomocí ruky. Na simsonu je znatelně větší komprese. Válec na MZ je po výbrusu, nová gufera na klikové hřídeli. Kde by to mohlo ucházet? Další věc je kouř, který MZ produkuje. Když ji nastartuji, hulí to strašně moc, ikdyž mám benzín 1:33, více jak fechtl co jede na naftu... Když dám 1. a snažím se rozjet, tak to nemá tah, dusí se, ale když tomu pomůžu rozeběhnutím, tak to má tendenci se rozjet, ale dusí se, pak jsem to zkusil z kopce a to už docela jelo. Nevíte kde by mohl být problém? Díky :_(

Tomáš S.
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 15. zář 2016 21:47
Bydliště: Brno

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od Tomáš S. »

Nevím který dobrák ti poradil mazat 1:33, to je tak na jawu. Dej normální poměr, i ten je s dostatečnou rezervou. Pro začátek můžeš zkontrolovat píst, třeba po sundání výfuku, jestli není zakarbonovaný pod kroužky. Nejspíš tě ale nemine sundání válce a dekarbonování kroužků a drážek v pístu. Taky zkontroluj zámky kroužků, jestli se kroužky neprotáčí. Možná tam najdeš i nějaké jiné překvapení.
Při kompresi musí motor při otáčení klást pružný odpor.

posoldikml
Příspěvky: 41
Registrován: úte 09. dub 2019 20:26
Bydliště: Stéblová
Kontaktovat uživatele:

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od posoldikml »

Právě že neklade vůbec žádný odpor. A k tomu pístu, jak jsem psal, po výbrusu, vše nové. A 1:33 mám protože zajíždím

Tomáš S.
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 15. zář 2016 21:47
Bydliště: Brno

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od Tomáš S. »

1:33 je kravina. To ti akorát zapeče kroužky karbonem. Asi budeš muset sundat válec a uvidíš co s tím bude.
Jestli čekáš nějakou zázračnou jednoduchou radu tak to nemůžu sloužit.

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od kafeacigaro »

Ještě bych kouknul na hladinu v karbu, může to bejt uchcaný a čuchnul k vejfucku, jestli z něj nesmrdí převoďák, 1:33 je hovadina, zasereš si to. Jinak uplně čerstvej vybrus moc kompresí nedrží, dokud si to trochu nesedne.

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od Márty »

Jestli má těsně po výbrusu, tak to zakarbonované nebude (i když teď leje 1:30, kvůli čemuž mu to víc čoudí), to chvíli trvá, než se to zasere, ten problém bude někde jinde...
Ale jak je psáno, musí si to sednout... Když se k tomu bude chovat opatrně a nebude to hned honit, tak bych se taky nebál dát tam toho oleje míň, řekněme 1:40 => pro jistotu ;)
Pokud je výbrus dobře udělanej, hledal bych potíže spíš v seřízení karbce, ačkoli 75% problémů bývá ve svíčkách :C
Obrázek

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od Yuri »

Hned si změř kroužky , mě u 150 v jedné nejmenovaný prodejně delali výbrus a k pístu mi dali kroužky o rozměr menší, na píst šly ale komprese byla jak píšeš špatná , šlo to protočit rukou , nestartoval jsem to hned jsem věděl že je něco špatně a objednal jsem jiné.
Jinak mažeš to dobře poměr drž takto taky jsem první dvě nádrže jel na 1:33 pak jsem ubral na 1:40 a ubíral.
Písty jsou špatné není to origo a kdo maže ten jede , protože jak ho chytneš je zle.

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od kafeacigaro »

Víc oleje tě moc nezachraní od zadření vlivem přehřátí a roztažení pístu, to spíš bohatší směs, která motor chladí a díky níž se též do motoru dostane víc oleje, koneckonců v příručce k mz vyloženě píšou i v záběhu 1:50, zabíhal jsem 1:50 úplně bez problému, hlavní je mít o něco větší vůli výbrusu, když nemáš origo píst.

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od Yuri »

Já se držel obojího bohatá směs a víc oleje a nic jsem nezakarbonoval za ty dvě nádrže , na to by toho bylo potřeba více , zajet se mi to taky povedlo dobře , proto toto mohu taky doporučit , zajížděl jsem to na mogul TS.

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od Márty »

kafeacigaro: Příručka k MZ počíta s origo písty a né těmi druhovýrobními šmejdy...
Obrázek

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od Yuri »

A k tomu roztažení pístu podle mého ti olej pomůže protože čím větší film tím méně o sebe plochy třou a když se ti to přehreje lechce nemusí se nic vážnějšího stát , což třeba u 1:50 už by stačit nemuselo , jak říkám nic setím nezničí a přece jen je lepší mazat než pak řešit utaveny píst .

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od kafeacigaro »

Márty píše:kafeacigaro: Příručka k MZ počíta s origo písty a né těmi druhovýrobními šmejdy...
Ano počítá, u vůle mezi pístem a válcem, s větším poměrem oleje v benzínu to nesouvisí

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od Márty »

Jo, ale když najede "pár kiláků" s větším poměrem oleje k benzínu, tak tím nic nepokazí...
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od Márty »

Já kupoval mašinu, kterou nějaký chytrák přede mnou po výbrusu zadřel a vrátil. Prodávající nechal udělat další výbrus, když jsem jí bral, měla od něj najeto asi 40 km, držel jsem se všech doporučení, která máme ve FAQ - i s množstvím oleje - a pohoda.
Jo, když jsem měl funglovku první MZ-tu (150) začátkem devadesátek, tak jsem nějaké zajíždění moc neřešil, lil jsem tam většinou benzín Mix, kde byl poměr Specialu s olejem (M2T) 1:30, semtam (ale ne moc často) jsem si to naředil cca 1:50 sám a jezdila jak drak. A nějaké zakarbonování, kvůlivá většímu množství oleje, jsem fakt nepozoroval ;)

Jinak co se týče mazání dvoutaktů, tak zajímavý článek: http://www.trabant.cz/clanky/technika/s ... a-olej-m2t
Obrázek

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Mz 150- Bez komprese a hulí

Příspěvek od AresMlok »

Jestli chceš motoru dopřát, tak to na prvních 500 km míchej 1:40 a pak 1:50. Komprese se za stavu českej píst a polský kroužky začne objevovat po 1500 - 2000 km od výbrusu. Pomáhá delší dokopec, dvojka, 5000 otáček pak nějaká rovinka, zatáčky kde to ochladíš, skopec se zavřeným plynem. Vše 100 krát. Jezdi s tím normálně, karbec na normální provoz. Bohatší směsí tomu nijak výrazně nepomůžeš. Šroubovák s sebou a karbec ladit dle situace za pochodu.
Je to pakárna...
Tušíš, jak dopadl výbrus?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Odpovědět