malý výkon 251

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Zelyvel
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11. pro 2018 16:03

malý výkon 251

Příspěvekod Zelyvel » pon 26. srp 2019 21:45

Ahoj,

koupil jsem MZ 251 a bojuju s výkonem - zdá se mi, že je to bída. Koupil jsem jí v zimě a zdálo se mi, že má málo síly. Když bylo v zimě dost času, vyhodil jsem motor, shodil hlavu válec, zkontroloval, překroužkoval, přetěsnil. Vše se zdálo být OK, nové kroužky byly při spodní normě rozpětí. V rámci zimní údržby jsem vyčistil a přetěsnil karburátor, dal nový řetěz, nový vzduchový filtr a další nesouvisející věci.

Teď od jara po víkendech s tím bojuju - zdá se mi, že to prostě bídně jede. Nemám 251 na srovnání, ale kamaráda na 150ce se spíš nedržím, než držím, určitě mu neujedu, pak ještě to můžu srovnat s mým 350 califem - jede to tak o 20kmh hůř - tedy kde po rovině jezdím na califu 100-105 (podle GPS), tak tady to sotva dostanu na 80-85 kmh -(podle GPS) - dlouhá rovina 3 km. Pětka se po rovině vůbec nechytá, to tak z kopce, musím s tím jezdit jen na plnej na čtyřku a ideálně v otáčkách - to se chytá přes 5000ot a teprve pak to trochu jede - možná proto se ta pětka nechytá, nemá otáčky. Protože nemám porovnání, tak nevím, zda to jede tak blbě jen v nízkých, nebo obecně všude, ale když jedu na dvojku třeba na 3-4000otáček, tak je spíš jednodušší znovu roztáhnout 1 a dám tam dva, než se ta dvojka rozmotá. Prostě bída.

Teď co jsem už udělal při hledání problému - seřídil předstih na 2,5 mm. vyměnil svíčku, cívku, kabel s fajfkou. Znovu vyčistil karbec. Olej jezdím 1:50, TSF. Znovu vyčistil karbec. vyměnil gumičku sytiče. Otryskování je orig, 130 hlavní. Svíčku mám pořád trochu tmavší, ale při zvedání a pouštění jehly mi přijde, že na bohatší to trochu lépe jede.převod je orig 21z. nezdá se, že někde ucházel tlak. Benzín nový. Výfuk je tam nějaký asi replikový, protože vypadá jako nový, na motorce už byl. Je vyčištěný, i koleno. Toto všechno jsem zkusil a motorka pořád jede jako když jsem jí koupil.

Neměli byste další nápady? Už mě napadá jen projet to bez gumy sání, tedy výrazně ochudit, a případně bez tlumiče, jestli tomu nebrání nějak tlumič... :H mám ještě nachystanou alternativu - 19z kolečko - ale nechci to vzdát, vždycky jsem žil v domění, že mz 251 jede líp jak 150 a minimálně srovnatelně jako jawa 638, rozhodně ne hůř...

Předem díky!

kafeacigaro
Příspěvky: 64
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: malý výkon 251

Příspěvekod kafeacigaro » úte 27. srp 2019 14:45

Hele a hladinu máš správně nastavenou a udrží jí to třeba 2 min?

Zelyvel
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11. pro 2018 16:03

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Zelyvel » stř 28. srp 2019 11:12

Myslel jsem si, že hladina by se projevovala nedostatečným dotekanim benzinu nebo uchcavanim. Na motorce se přitom dá jet na plnej plyn pořád, necuka, ani se neuchcava..

Jinak ještě dodám že kola volne, nepribrzduje

Duracell
Příspěvky: 109
Registrován: ned 07. říj 2018 17:55

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Duracell » stř 28. srp 2019 13:15

Změř tlak válce, ať máš jistotu, že je v pohodě komprese. Tím bych začal. Na německém webu jde koupit věrná replika originálního výfuku, a to včetně vyřazení na koncovce. Ten mám osobně zakoupeny a jsem 100% spokojený.

kafeacigaro
Příspěvky: 64
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: malý výkon 251

Příspěvekod kafeacigaro » stř 28. srp 2019 13:16

Hele me taky kdysi začal protejkat jehlovej ventil a taky to jezdilo normálně, akorát to bylo líný a netáhlo to, pětku to skoro nežralo, jezdil jsem s 21zubem.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 624
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: malý výkon 251

Příspěvekod AresMlok » sob 31. srp 2019 13:25

Zdravím,
bohatší směs způsobí "línej" motor v nízkých a středních otáčkách, pak to teprve jede. U 250 a 251 je potíž v časování kanálů a se 150dinou to nemůžeš srovnávat. 150 jede kloudně od 4000 otáček i se seřízeným karbcem.
Měl jsem před měsícem možnost se svézt na 250 a na trojku mě to řádně tahalo za ruce... ta by asi třindě řádně zatopila.
Dneska v Orlickejch mě neujeli tři 350. Mám 680 km po výbrusu...
150dině musí 251 s přehledem ujet.
Zkušenosti s karbcem budu mít, až poskládám 251. Dneska dělám elektriku.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150

Zelyvel
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11. pro 2018 16:03

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Zelyvel » sob 31. srp 2019 21:28

Díky, to mě jen utvrzuje v tom, že je něco v nepořádku.. protože moje triapula by ukázala emzete záda ihned, teď jsem to byl zkoušet a je to fakt bída, na pětku tak osmdesát po rovině a tím končím.

Kompresi bych změřit mohl, ale nemám merak- nemel by tu někdo za mensi uplatek na půjčení z jižních čech nebo prahy?

Kupovat vyfuk se mi nechce, na to je snad ještě brzo, to spíš sehnat od někoho na zkoušku origo...

Může teoretixky spatna hladina (kterou ale nijak nepocituju) způsobovat bohatou směs?

Dnes jsem zkoušel hýbat se sroubem bohatosti a žádná změna, taky jsem zkoušel projet bez gumy filtru (u čehož předpokládám, že jsem ochudil) a žádná změna..

kafeacigaro
Příspěvky: 64
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: malý výkon 251

Příspěvekod kafeacigaro » ned 01. zář 2019 22:19

Srovnání s kalifem mám, oproti mz je to lenochod, akorát oproti mz ten motor funguje jakžtakž od volnoběhu, zatímco mz až od 3000, což máš s 21 zubem těch 80, ale pořádně se probere až od 3500, já s 21 zubem sázel 5q min. v 90,s 21zubem už je 5q docela línej a díky nárustu aerodynamickýho odporu to na 5q začne táhnout až nad 110 km/h, jinak hod karbec na skleničku a očekuj hladinu, jinak je to věštění z křišťálový koule, tu hladinu to musí udržet aspoň 2 minuty.

Zelyvel
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11. pro 2018 16:03

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Zelyvel » pon 02. zář 2019 14:22

Já když i 4ku roztocim ke 100vce, tak ta pětka pak zpomaluje, takže ani v otáčkách nedrží. Rychlost nás 100 nehrozí, ani na čtyřku.

Jinak včera jsem projel bez tlumiče, to bylo ještě horší. A pak jsem ochudil co nejvíc to šlo- jehly úplně dolu, hrál jsem si se sroubem bohatostí. Žádná změna k lepšímu se neodehrala. Ještě jsem zkontroloval sytic, ten by měl také dobře zavírat. Teď už fakt jen asi ta hladina a pak zkusit tu kompresi...

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 624
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: malý výkon 251

Příspěvekod AresMlok » pon 02. zář 2019 18:17

Nevím, kolik máš nalítáno od "malýho"výbrusu - překroužkování.
On mohl mít válec tvar nějakýho šišmoidu a než si na to nový kroužky zvyknou, chvíli to trvá. Sice zvedneš kompresi, ale taky výrazně zvýšíš tření než se to omele.
Prvních padesát kilometrů od výbrusu mi to jezdilo jen pade v hodině, až jsem myslel, že prachy za výbrus byly vyhozený. Pak se cosi událo a téměř skokem to začalo jezdit sedmdesátkou. Teď po 680 km to jezdí devadesátkou, ale do kopce to ještě pořád nemá sílu. Po lese, kde jsem jel kvůli zavřený silnici, to v kopcích na šotolině nechtělo jet ani na jedničku... Asi kombinace bohatší směsi a nulového chlazení válce. Po asfaltu to zase jelo. Jestli máš v okolí nějakej delší kopec, vem to klidně na dva nebo tři pod plynem a neslevuj tomu.
Pokud by byl válec opotřebovaný moc, tak tomu ani nový kroužky nepomůžou.
Chodil píst ve válci volně?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150

Zelyvel
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11. pro 2018 16:03

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Zelyvel » úte 03. zář 2019 08:48

Najeto asi tak 100km. Zatím to jezdí plus minus stejně jako před prekrouzkovanim.

Post chodil pěkně, jako u zajeteho vybrusu. Klika bez vůli. Motor se točí hezky zvolna.

Heki
Příspěvky: 892
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Heki » pát 06. zář 2019 09:47

To by chtělo vidět na živo. Nechceš dojet na sraz?

1. Podle mě to komprese nebude - to by to muselo být vyjeté až běda.
2. Docela bych sázel na ten neorigo výfuk. Kámoš měl kdysi taky nějakou turkiš repliku a bylo to přicpané tak, že ten konec výfuku byl na omak studený. Pomohlo tomu, když to vrtnul dlouhým vrtákem skrz všechny ty přepážky přes zadní díru.
3. Pak to může být karbec. Moje byla docela citlivá na výšku jehly a počasí.
4. I ten předstih můžeš mít malý (teoreticky).
5. Když nic z toho, tak to bude nějaká kravina. Zkus taky vyměnit svíčku - to někdy dělá divy.

251 musí jet 130 km/h. Stopadině i Jawce to musí ujet.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Zelyvel
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11. pro 2018 16:03

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Zelyvel » pát 06. zář 2019 11:04

Kde a kdy je sraz?

Vyfuk je a byl čistý a nezdá se mi nepruchozi, bez něj to jede ještě hůř, ale může to v něm být. Zkusím poptat u kamose na zkousku jeho vyfuk.

Různá nastavení karbecu se neprojevují, jen jsem nezkoušel ještě pořád tu hladinu.

Predstih byl cca 4,5 mm, srovnal jsem na 2,5 mm ale jede to pořád stejně. Svíčky je tam myslím třetí..

Jak moc verohodne je měření komprese merakem? Vím, že na jawamanii když se to vždy řeší se spíše dospěje k závěru, že to nakonec nevypovídá téměř o ničem, neboť u dvoutaktu jsou podmínky zcela jiné než u 4t, měření není presne atd.

Heki
Příspěvky: 892
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Heki » pát 06. zář 2019 11:17

Sraz viz zde:

viewtopic.php?f=8&p=15495#p15432

bez výfuku to nikdy nepojede líp. Zkus si ten výfuk půjčit.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 275
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Yuri » pát 06. zář 2019 23:08

FB_IMG_1567804120952.jpg
Ještě by k tomu stavu válce mohl napovědět opálený píst , pokud je opálený i pod druhým kroužkem je už válec v háji , mě takto nejela 150ka , je to na 4ku ale jak jsem kopl 5ku už ji prostě válec nedával a ztrácelo to výkon , vyřešil to výbrus.
Jestli to jede takto mizerně sazim že válec na své za sebou , jinak 251 co jsem koupil jela tak 110 km/h po rovině , když jsem rozhodil motor a dál válec na měření byl vybehany do ovalu , pist lehce propaleny inpod druhým kroužkem ale méně jak u 150.
Proto bych se zaměřil na toto.

kafeacigaro
Příspěvky: 64
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: malý výkon 251

Příspěvekod kafeacigaro » ned 08. zář 2019 22:07

Hladina je základ.

buben
Příspěvky: 15
Registrován: sob 20. dub 2013 20:40

Re: malý výkon 251

Příspěvekod buben » pát 20. zář 2019 09:23

Zkusil bych prvne sundat valec a podivat se, jestli je propaleni i pod tretim(poslednim) krouzkem, jak pise vys Yuri. Pak zkus vymenit vyfuk za jinej, odvedcenej. Mel jsem uz par MZ251, co nechtely jet ani na jednicku, pritom volnobeh a starty OK a vzdycky to byl ucpanej vyfuk. A jestli ani to nic neukaze, tak bych zkusil kompletne vycistit a nastavit karbec s novou jehlou a jehlovym ventilem. Ten se rad bouli a pak pousti vic benzinu, nez by mel. Vzduchac mas novej? Jakou tam mas svicku? Ja davam jen Brisk N14C.

Zelyvel
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11. pro 2018 16:03

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Zelyvel » pát 25. říj 2019 00:19

Pánové tak na víkend mám sehnany merak komprese, dali byste mi prosím radu, jak měřit? Za tepla za studena rukou nohou rychle pomalu vícekrát či jednou?

Díky!

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 624
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: malý výkon 251

Příspěvekod AresMlok » pát 25. říj 2019 08:30

Já měřil dvě 150diny. 9 a 10,5 kW.
9 kW měla 4,5 atmosféry a 10,5 kW měla 3,8 atmosféry. Za studena.
Reálný rozdíl ve výkonu:
9 kW do kopce s přehledem na čtyřku
10,5 kW problém na trojku.
Po měsíci 10,5 kW do kopce vesele na trojku, problém na čtyřku. Tlak 4 atmosféry.
Stačí dvakrát prošlápnout.
Když si dneska odpoledne vzpomenu, tak změřím 251, kterou jsem včera dostal do stavu, že to půjde. Ať máš co porovnat.
Jinak tu 10,5 kW 150dinu zajíždím... Točí na trojku 7500, ale na čtyřku a pětku ještě nemá sílu...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150

Heki
Příspěvky: 892
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Heki » pát 25. říj 2019 15:49

Měřič komprese - našroubuješ místo svíčky a měříš. Musíš dát plný plyn ! Jinak to nemá co nasát... Nebo ještě líp sundat karbec. A pořádně na to šlápnout.

Nicméně 4 atmosféry je nic - pokud to nemá tlak aspoň kolem deseti tak to je málo.

4 atm - tos to nějak blbě změřil ne? To skoro není komprese.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 624
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: malý výkon 251

Příspěvekod AresMlok » pát 25. říj 2019 19:33

Místo svíčky jsem našrouboval kompresiometr a hotovo. S plynem nebo bez plynu je to stejný. Po třetím šlápnutí se to nemění.
251 našlapala 4,8 atmosféry bez karbce. Jak jela/pojede netuším, rozdělával jsem ji nepojízdnou.
Není to čtyřtakt a přepočítávat tlak na objem bez kanálů se mě nechce.
Až se u mě objeví 250-ka, změřím ji taky a uvidíme - ta jela slušně...

Podle mě nejde o absolutní číslo, ale o poměr tlaků ku jede/nejede.
Myslím si, že Zelyvel se chytit čeho má.
Pokud bych měl vypotit absolutní číslo, musel bych mít nějakej certifikovanej kompresiometr, kterej by neměl žádnou gumovou hadici a šrouboval by se přímo bez redukce do závitu svíčky a protistrana by musela mít to samý.
Jestli bude mít tlak podobnej jako 251 co mám v garáži, která údajně jela dobře, může hledat příčinu jinde.
Netvrdím, že postupuju metodicky správně, ale Zelyvel doma udělá to samý co já a bude vyděšen, že má třeba jen 4,3 nebo 5 atmosfér místo deseti a bude plašit co s tím a zbytečně.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150

Tomáš S.
Příspěvky: 49
Registrován: čtv 15. zář 2016 21:47
Bydliště: Brno

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Tomáš S. » pát 25. říj 2019 19:37

Zelyvel píše:...dali byste mi prosím radu, jak měřit?

Moje rada je aby ses na měření komprese vyprdl. Je to spíš pro víceválcové čtyřtakty a naměřené hodnoty jsou spíše na porovnání mezi jednotlivými válci. Původní socialistický měřák komprese ani neměl jednotky, jen nějakou stupnici pro porovnání tlaků. Mám ho, použil jsem ho jen jednou.
Měří se na motoru zahřátém na provozní teplotu, s otevřeným nebo sundaným karbem a za konstantních otáček, třeba startérem. I tak je celé měření dost pofidérní.
Jestli máš problém s výkonem, změř si spotřebu. To je dobrý ukazatel seřízení karburátoru.

Duracell
Příspěvky: 109
Registrován: ned 07. říj 2018 17:55

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Duracell » pát 25. říj 2019 20:36

Najeto 800km po vybrusu MZ251. Měřil jsem i na Triumph TR4 a všechny válce jsou na 160-170 (auto ctyrtakt). Každopádně nesouhlasím, že to nic neznamená. Hodnota komprese je základ. Zbytek je o "drobnostech" a seřízení. Bez komprese to nepojede.
20190822_134147-1.jpg

Duracell
Příspěvky: 109
Registrován: ned 07. říj 2018 17:55

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Duracell » pát 25. říj 2019 20:58

Co se týká měření, tak je to správně tako: zahřát motor a pak nechat vychladnout do tepla (na dotek příjemná teplota, ne chladná, ale spíše teplá). Párkrát rázně prokopnout a opakovat 3x měření. Motory se starterem 3x protočit po dobu 5s. Takto naměřené parametry jsou vyhodnotitelné.

Tomáš S.
Příspěvky: 49
Registrován: čtv 15. zář 2016 21:47
Bydliště: Brno

Re: malý výkon 251

Příspěvekod Tomáš S. » pát 25. říj 2019 21:41

Duracell: ...bez komprese to nepojede... A s kompresí to pojede? Máš zrychlení z 0 na 80 km/h za 6,6 sec?


Zpět na “MZ Fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti