MZ ETZ 150 s dojemným příběhem a žádostí o pár užitečných rad
Napsal: úte 04. čer 2019 17:41
Zdravím všechny příznivce těchto motocyklů značky MZ/Simson
Tenkrát v 18 sem pročítal ještě starý fórum měl sem MZ ETZ 150 v 15cti asi 3 Simsony (zdravim simson v iglu pokud ještě existuje)..dílů bylo všude plno v každým městě "mototechna" no pak se šlo do práce a stěhování motorku sem prodal..Uteklo 10 let a potkal jsem člověka kterýmu jsem jí prodal..
a říkám tak co motorka?
no prodávám jí..nikdo na ní nejezdí
aha a můžu se přijet podívat..
no a vida za dva dny mě rovnou hodil v dodávce na technickou a jelo se domu. Pro jistotu sem před technickou nalil do motoru asi 2dcl oleje abych něco nezničil.
Najeto tachometrově 55tis.(já jí prodaval asi s 52tis.) takže za 10 let najela asi 3tis. GO motoru? Výbrus? absolutně neznámý. Akorát bylo vidět že motorka nebyla v mé péči a byla chudák celá zašlá.."přechodný majitel na ní dal nové pneu a duše. a šroubama vymlátil trochu vyrezlou nádrž
závady?
prokluz nákopávačky (ozubení uvnitř motoru)
To jsem koupil , ozubený půlměsíc, pružinu, protikus ozubeného kola a nýty a jednu podložku spojky na výrobu přípravku k povolení koše a hřídel nakopávačky (přišla mi delší než originál ) v tu chvíli jsem začínal tušit že už díly nebudou co bejvaly.. takže nakopávačku když už jsem sundaval ozubený kola a řetěz tak jsem vyměnil i gufero na klice aby to někde nepodsávalo
problém..hodně špón z ozubených kol v motoru..takze jsem dam nalil asi 2 litry oleje (dohromady) vzdy vylil na vypouštěcí šrouby dal co nejsilnější magnety co jsem našel.. a postupně čistil..až na dně motoru zustal takový ten film z microšponama..tak sem pres noc do motoru nalil technický benzín a rano vylil..rozdělal a fakt to bylo čistý!! HURÁ
Někdo tam dal vape! (pouze zapalování ne dobíjení) Což je super ale já si teď dělal komplet novou elektriku protože některý vodiče už nejsou co bejvali sem tam uhnilá kostra, občas nastovananý kabel nebo jen zamotaný izolačkou(dočastný stav co nesnašim) tak jsem na moto-prodejna koupil "original svazek" ktery není jak píšou že by odpovídal originál barvám a délce kabelů..takže jsem to dělal asi 2 dny než se povedlo a do toho jsem zjistil že vape je blbě zapojený. Respektive bylo tam dodělaný tlačítko jako chcípák a do vape pořád šel proud (tlačítko přerušovalo impuls od čidla) takže elektrika hotová
Co dál? přece nesmí chybět kompletní repas přední brzdy u kterýho sem se pořádně navztekal!!! takze demontáž páky, třmenu. Pístky vytlačit kompresorem, Vše objednat sehnat vcetně hadice a zarezlého čidla brzdového spínače. Krásně vyčistit v ultrazvku (který sem si kuli MZ koupil) odmastit nastříkat a pak dva dny študovat proč to nejde odvzdušnit
(pro ty co bojují... ) zkoušel jsem odvzdušnovat hadící ze spoda pak i normálně postupným mačkáním. Nakonec sem tam poslal hadičkou z akvarká ze spoda brzdovku povolil si páku od řidítek trochu s ní zakroutil aby Lko kam vede hadice se trochu nahnulo a bublinky byly venku! brzda tvrdá jak za mlada
Mezitím sem si všimnul že po daném novém těsnění po opravě nakopávačky teče pořád karter..takže nové papírové těsnění..nepomohlo.. pak jen silikon nepomohlo.. pak silikon/papír/silikon..a zatim to vypadá OK
Dával jsem tam olej Mogul 90W pak mi doporučili Motul se stejným označení (minerál) abych pravdu řekl tak se v olejích nevyznám ale tenhle byl o dost hustčí a co sem ho tam dal tak se z motoru začali ozývat divný zvuky. Může to být olejem? Když jsem jí vytočil bez kvaltu a jak padaly otáčky tak takový jako přidírání..natočim video až budu mít volno..
a otázky
Půlení motoru.. Chci po sezóně půlit motor protoze si po těch kilometrech zaslouží ložiska a trochu péče..další důvody..chčije z něj olej gufera atd snad nikdy nikdo nedělal..
Co jsem koukal na půlení jsou přípravky jako kus jeklu s dírama nechce se mi ale za něj dávat 2tis. Je k půlení nutný?
stahovák primáru a přípravek na povolení spojkovýho koše mám.. chci to dělat až na podzim...
Dále sem si všiml že montáži motoru někdo mezi HLAVNÍ kartery dává silikon, někdo papír a někdo dokonce nic..Co doporučujete?
Dobíjení..asi stálá otázka ale jen se zeptám i když si myslím že je to normální..Regulátor i usměrňovač? mám původní a dobíjí cca 13,8V ale na volnoběh tak 12,5..to je normální? uhlíky a vše je OK vizuálně
Jelikož je stav motoru neznámý.. Jak je možný zjistit zda potřebuje nebo nepotřebuje výbrus? A při půlení motoru je dobrý koupit klikovku? nebo nechat opravit a vyvážit původní (myslím výměnu ložiska)
Jak poznat opotřebení ozubených kol převodovky? Koupit nová nebo sehnat raději starší ale originální?
A moto-prodejna? Co si myslíte o kvalitě dílů?
https://www.rajce.net/a16099396 PÁR FOTEK
Tenkrát v 18 sem pročítal ještě starý fórum měl sem MZ ETZ 150 v 15cti asi 3 Simsony (zdravim simson v iglu pokud ještě existuje)..dílů bylo všude plno v každým městě "mototechna" no pak se šlo do práce a stěhování motorku sem prodal..Uteklo 10 let a potkal jsem člověka kterýmu jsem jí prodal..
a říkám tak co motorka?
no prodávám jí..nikdo na ní nejezdí
aha a můžu se přijet podívat..
no a vida za dva dny mě rovnou hodil v dodávce na technickou a jelo se domu. Pro jistotu sem před technickou nalil do motoru asi 2dcl oleje abych něco nezničil.
Najeto tachometrově 55tis.(já jí prodaval asi s 52tis.) takže za 10 let najela asi 3tis. GO motoru? Výbrus? absolutně neznámý. Akorát bylo vidět že motorka nebyla v mé péči a byla chudák celá zašlá.."přechodný majitel na ní dal nové pneu a duše. a šroubama vymlátil trochu vyrezlou nádrž
závady?
prokluz nákopávačky (ozubení uvnitř motoru)
To jsem koupil , ozubený půlměsíc, pružinu, protikus ozubeného kola a nýty a jednu podložku spojky na výrobu přípravku k povolení koše a hřídel nakopávačky (přišla mi delší než originál ) v tu chvíli jsem začínal tušit že už díly nebudou co bejvaly.. takže nakopávačku když už jsem sundaval ozubený kola a řetěz tak jsem vyměnil i gufero na klice aby to někde nepodsávalo
problém..hodně špón z ozubených kol v motoru..takze jsem dam nalil asi 2 litry oleje (dohromady) vzdy vylil na vypouštěcí šrouby dal co nejsilnější magnety co jsem našel.. a postupně čistil..až na dně motoru zustal takový ten film z microšponama..tak sem pres noc do motoru nalil technický benzín a rano vylil..rozdělal a fakt to bylo čistý!! HURÁ
Někdo tam dal vape! (pouze zapalování ne dobíjení) Což je super ale já si teď dělal komplet novou elektriku protože některý vodiče už nejsou co bejvali sem tam uhnilá kostra, občas nastovananý kabel nebo jen zamotaný izolačkou(dočastný stav co nesnašim) tak jsem na moto-prodejna koupil "original svazek" ktery není jak píšou že by odpovídal originál barvám a délce kabelů..takže jsem to dělal asi 2 dny než se povedlo a do toho jsem zjistil že vape je blbě zapojený. Respektive bylo tam dodělaný tlačítko jako chcípák a do vape pořád šel proud (tlačítko přerušovalo impuls od čidla) takže elektrika hotová
Co dál? přece nesmí chybět kompletní repas přední brzdy u kterýho sem se pořádně navztekal!!! takze demontáž páky, třmenu. Pístky vytlačit kompresorem, Vše objednat sehnat vcetně hadice a zarezlého čidla brzdového spínače. Krásně vyčistit v ultrazvku (který sem si kuli MZ koupil) odmastit nastříkat a pak dva dny študovat proč to nejde odvzdušnit
(pro ty co bojují... ) zkoušel jsem odvzdušnovat hadící ze spoda pak i normálně postupným mačkáním. Nakonec sem tam poslal hadičkou z akvarká ze spoda brzdovku povolil si páku od řidítek trochu s ní zakroutil aby Lko kam vede hadice se trochu nahnulo a bublinky byly venku! brzda tvrdá jak za mlada
Mezitím sem si všimnul že po daném novém těsnění po opravě nakopávačky teče pořád karter..takže nové papírové těsnění..nepomohlo.. pak jen silikon nepomohlo.. pak silikon/papír/silikon..a zatim to vypadá OK
Dával jsem tam olej Mogul 90W pak mi doporučili Motul se stejným označení (minerál) abych pravdu řekl tak se v olejích nevyznám ale tenhle byl o dost hustčí a co sem ho tam dal tak se z motoru začali ozývat divný zvuky. Může to být olejem? Když jsem jí vytočil bez kvaltu a jak padaly otáčky tak takový jako přidírání..natočim video až budu mít volno..
a otázky
Půlení motoru.. Chci po sezóně půlit motor protoze si po těch kilometrech zaslouží ložiska a trochu péče..další důvody..chčije z něj olej gufera atd snad nikdy nikdo nedělal..
Co jsem koukal na půlení jsou přípravky jako kus jeklu s dírama nechce se mi ale za něj dávat 2tis. Je k půlení nutný?
stahovák primáru a přípravek na povolení spojkovýho koše mám.. chci to dělat až na podzim...
Dále sem si všiml že montáži motoru někdo mezi HLAVNÍ kartery dává silikon, někdo papír a někdo dokonce nic..Co doporučujete?
Dobíjení..asi stálá otázka ale jen se zeptám i když si myslím že je to normální..Regulátor i usměrňovač? mám původní a dobíjí cca 13,8V ale na volnoběh tak 12,5..to je normální? uhlíky a vše je OK vizuálně
Jelikož je stav motoru neznámý.. Jak je možný zjistit zda potřebuje nebo nepotřebuje výbrus? A při půlení motoru je dobrý koupit klikovku? nebo nechat opravit a vyvážit původní (myslím výměnu ložiska)
Jak poznat opotřebení ozubených kol převodovky? Koupit nová nebo sehnat raději starší ale originální?
A moto-prodejna? Co si myslíte o kvalitě dílů?
https://www.rajce.net/a16099396 PÁR FOTEK