MZ ETZ 150 s dojemným příběhem a žádostí o pár užitečných rad

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: MZ ETZ 150 s dojemným příběhem a žádostí o pár užitečných rad

Příspěvek od AresMlok »

Na obrázcích najdeš, co používám já. Na 251 jsem si ještě koupil origo stahovák na spojku, kterej patří do origo přípravku na půlení motoru. hodil se, protože spojka byla přilepená Loctitem.
Přípravek na půlení motoru původně držel na paletě nový rentgen na ARO...
Mezi kartery dej silikon, papír nebo silikon-papír-silikon. Na mý mašině mám silikon, na klientově silikon-papír-silikon. Měl tam strčený druhovýrobový futro ocelový kalený na předlohovou hřídel a to mělo moc velkej rantl...
Dobíjení funguje správně.
Strč do válce horní pístní kroužek a změř mezeru mez hranami kroužku. Má-li nad 1 mm, je dobrý o výbrusu uvažovat, pokud nedrží kompresi. Je-li mezera 1,6 mm je to na výbrus. Máš-li Supito, změř válec na několika místech a máš jasno hned. Na válci by neměla být cca 7 mm od vrchu vložky vybroušená hrana od pístního kroužku. Ten kroužek ve válci musí být případně pod tou vybroušenou hranou při měření...
Ozubený kola, pokud se mezi nima nic neprohnalo jsou celkem nesmrtelný. Neplatí pro primární kolo na 251.
Origo z bazaru mohou být horší než máš ve svý převodovce a pokud nevypadají jako startovací segment na foto z rajče, tak bych to moc neřešil.
Kvalita dílů, spíš se zeptej co chceš koupit a pak nějaký zkušenosti jsou - někdy super a někdy prostě prachy přímo na kanál...
Přílohy
Přípravek na půlení motoru ETZ 251.jpg
Přípravek na půlení motoru ETZ 150.jpg
Primární pohon.JPG
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: MZ ETZ 150 s dojemným příběhem a žádostí o pár užitečných rad

Příspěvek od AresMlok »

Odrbeš nebo koupíš nový píst.
To, co je na obrázku je nultý výbrus o rozměru 56 mm. Jenže ve fabrice Tě honí jak nadmutou kozu, tak to prostě vysoustružíš v rozmezí co já vím 55,97 - 56,01 mm no a k tomu se musí postavit brusič čelem. Tedy k obrázku (origo DDR píst) vymrskne válec s dírou 56,01 mm. Tedy to vybrousí na 3 stovky. Pokud by ten obrázek ukazoval např. Almet píst, tak brusič by měl vymrsknout 56,03 mm - tedy na 5 stovek.
Ty zjistíš, co máš vyražený na pístu a tušíš-li, že to je origo píst, tak by Ti Supito mělo ukázat na zdravým válci o 3 stovky větší průměr.

Těm číslům samozřejmě moc nevěř a změř i píst mikrometrem, aby ses moc nedivil.
Supitem změř válec na více úrovních a i u novýho výbrusu lehce zjistíš, že není válec jako válec - a to myslím teď geometrický útvar obecný...
Výbrusy jsou: 56, 56,5, 57, 57,5, 58 mm a k tomu ty výrobní tolerance, který ladí brusič... Jawa to má po 0,25 mm - tedy 8 výbrusů.
Já mám třeba na novým výbrusu a novým kroužku mezeru mezi hranami kroužku 3,5 desetiny milimetru.
Přílohy
Velikost pístu.jpg
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: MZ ETZ 150 s dojemným příběhem a žádostí o pár užitečných rad

Příspěvek od AresMlok »

Pokud není někde volnej šroub nebo matka a zvuk jde ze střev motoru, tak bych minimálně kouknul na primární řetěz, jestli není moc vytahanej.
Nejdřív zkus jestli jsou dotažený matice na hlavě.
Takovýhle zvuky se těžko loví...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: MZ ETZ 150 s dojemným příběhem a žádostí o pár užitečných rad

Příspěvek od AresMlok »

Řetěz asi klidně ten ČZ z Motokrámku. Máš to správně poskládaný?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Odpovědět