přidává si a zdechne

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
vanis
Příspěvky: 10
Registrován: pát 14. zář 2018 19:42

přidává si a zdechne

Příspěvek od vanis »

Zdravím místní experty, jenom rychlej dotaz.. nemůžu nastavit karbec! přijde mi že to tak nějak nereaguje (šteluju podle mlokova videa)..vložím video, ale stejně popíšu problém, zahřátý motor se sytičem nastavím ale bez něj se to chová jak chce, prostě karbec jakoby nereagoval na jakékoliv utahování a povolování vzdušníku a volnoběžného šroubu. bez sytiče si sama přidává a pak chcípne, a taky mi ve velkém množství přes koleno výfuku teče olej-nakape ho třeba panák za 5 minut , kdy motorka běží na volnoběh! otázka zní: mám jít po guferu na klice ze strany spojky? jinak benzín mám mixlej 1:40-45 , dal jsem o kapku více oleje, protože tam mám ten komplet novej válec s pístem.. jen do mě, nevím si rady. :-(I
https://youtu.be/uJ4G5Xm6YHs

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: přidává si a zdechne

Příspěvek od Yuri »

Předstih je správně ?
Mě ukapaval olej když byl moc málem a většina směsy šla do výfuku , ale nepřidávalo si to.
To že si sama přidává je známka prisavání falešného vzduchu , ale ne že spojky ale pod zapalkem , ale může být i druhé špatné , že by si to bralo olej že spojky , to by pak mohlo vysvětlovat i ten ukapavajici olej , nehulí to více než je zdrávo ?
Udělal bych tyto věci , gufera z obou stran na klice a při tom bych seřídil i ten předstih.
Taky si to může prisavat přírubou u karburátoru , ale začal bych těma guferama , je to nejčastější závada.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: přidává si a zdechne

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
Je prima, že se snažíš nastavit karbec dle mého videa, ale to se Ti nepovede. Nedodržuješ podmínku na začátku třetí věty v popisu videa…
Na druhou stranu Tě můžu uklidnit, že tohle dělá úplně každá MZta. Bez výjimky. Stačí ji nastartovat, zavřít sytič, nechat vrčet na volnoběh, zavřít palivový ventil a chvíli počkat…
Dle mého soudu máš nízkou hladinu v plovákový komoře.
Příčiny jsou čtyři:
- Bordel v nádrži nebo v bordelu palivový kohout
- Přicpaný palivový filtr na hadičce – je-li tam (za čtyři roky, co jsem ho měl makal v pohodě)
- Přidřený jehlový ventil
- Blbě nastavený dorazy plováku

Na volnoběh má taky vliv olej na hovno. Zalepí trysky. To vznikne, když se motorka odstaví na dlouho a benol v karbci vyschne. Doporučuji nechat mašinu vysosat benol z karbce.

Guferem pod primárem si klika přisává převoďák a to by hulilo jako tank při zadýmování. Chvíli, pak by tam bylo oleje tak málo, že by nemělo co přisávat…
Gufero pod altíkem na volnoběh vliv má, ale moje metoda to umí docela dobře maskovat. Průšvih nastane až při jízdě.
Výměnou gufer se na dlouho zbavíš jedný z možných příčin. Před montáží vysušit domečky v karterech a olejem do benolu namazat hřídele klikovky.
Předstih bych příliš nedémonizoval. Mě to jezdilo od 1,37 mm do 2,6 mm. Bude-li v rozsahu 2,3 mm – 2,6 mm, tak na volnoběhu nepoznáš rozdíl. Má to vliv na kultivovanost chodu motoru a ochotu motoru jít do otáček… Někdy…
Panák oleje za 5 minut by odpovídal 1 litru benolu za 5 minut. To je fakt pouze na sytič.
Olej Ti chčije jelikož nemáš utěsněný koleno vůči válci. Jinak bys ho měl ve výfuku a to by pak prima hulilo.

Píšeš, že máš novej válec a píst. To je 9 kW verze?

Jo a jak to, že Ti nezhasíná kontrolka dobíjení?

Ještě k přírubě karbce a trubce sání. Stačí mít karbec sesazen k válci a těsní to. Je potřeba ale mít správně přichycen motor přes silentblok k rámu.
Mám teď doma jednu MZtu, kde prodávající tento spoj utěsnil silikonem. Nedal totiž mezi válec a trubku sání tepelnou podložku. Tím se karbec oddálí od válce a je průser. Kolikrát to pak nejde nastartovat.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

vanis
Příspěvky: 10
Registrován: pát 14. zář 2018 19:42

Re: přidává si a zdechne

Příspěvek od vanis »

Díky za vyčerpávající odpověd. :)
k příčinám:
nádrž a celá palivová cesta ke karbecu je v podstatě nová- nádrž vevnitř čistá a kohoutek po repasi (mám dojem jestli jsem snad nedával celý nový)
přidřený jehlový ventil, ten poznám jak prosím? chodilo by špatně šoupě ne? ale to se mi zdá chodí hezky hladce, a bez zadrhávání.
špatně nastavené dorazy, myslíš jako špatná hladina? s tou jsem nehýbal, ale je možné, že by chtělo si s tím pohrát, našel jsem nějaké video o strkání karbce do průhledné skleničky a tak, ještě se tomu pověnuju- dobrej poznatek.
Dále- benzín mám klasiku 95oktan od benziny a namícháno s olejem pro dvoutaktní skůtry, myslím že to je polosyntetika- žádné m2t od benzinky za 30kč.. Gufera fakt ještě zvážím, kupoval jsem to s tím, že bývalý majitel dělal spojku, která teda vypadala fakt hezky, včetně startovacího segmentu, tak teda doufám že dal i gufero ze strany spojky.. nicméně, zatím se v tom hrabat moc nechci..
Válec a píst mám nový- ano, myslím že to je 9kW verze.
Kontrolka dobíjení je taky kapitolka, dobíjela, dobíjela.. a najednou nedobíjí.. doufám že to bude jen někde špatný kontakt.
výfuk- pod kolenem těsnění mám, ale možná ho mám obráceně, ještě na to mrknu- jinak koleno je myslím maticí dotaženo docela na "fest", tak doufam že je to tím že je těsnění obráceně nebo mám jen malou sílu.. a mezi karbcem a válcem mám papírové těsnění-teploizolační-a ještě jedno papírové.. už to tak bylo když jsem ji tehda koupil, a akorát jsem tyto těsnění vyměnil za nové, ale dal jsem je tam ve stejném pořadí.

Odpovědět