Kolikátý výbrus: kompletni GO MZ 251
Kolikátý výbrus: kompletni GO MZ 251
Ahoj. Jedná se o valec MZ251 s vyraženým +1. Dle měření šuplerou je píst 68.9mm . Tedy nový píst by měl být na druhý výbrus 69.5? Nerad bych koupil blbě, tak si raději nechám poradit. MZtu jsem měl před 20-ti lety a nyní se mně nabídla koupě po druhém majiteli, 95% v origo stavu. Výbrus je bohužel nutný.
Naposledy upravil(a) Duracell dne sob 03. lis 2018 16:59, celkem upraveno 1 x.
Re: Kolikátý výbrus
Ano druhý výbrus je co udávaš.
Hlavně pak kvalitně zaject , dnešní písty se radi zadiraji.
Hlavně pak kvalitně zaject , dnešní písty se radi zadiraji.
Re: Kolikátý výbrus
Válec je vybroušen na 69,01 mm (nultý výbrus). Píst by měl mít 68,96 mm. Jestli má jen 68,9 mm, tak sežeň někoho se Supitem, ať změří válec. Může být vyrajbovaný klidně na druhý výbrus (70,00 mm). To jen aby ses případně nedivil... Slušně vychovaný píst je taky označen rozměrem a šipkou k výfuku...
Jinak by Tě měl čekat první výbrus - 69,5 mm.
Jinak by Tě měl čekat první výbrus - 69,5 mm.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Kolikátý výbrus
Tak pokud není válec zrajtovany po zadření neviděl bych to černě že by to muselo jít obrozmer.
Ani můj válec co měl 67 000 km nemusel jít on dva rozměry.
Ani můj válec co měl 67 000 km nemusel jít on dva rozměry.
Re: Kolikátý výbrus
Děkuji všem za info. Motorka má najeto 22tis. Někdo to prostě chtěl vylepšit vybrusem a takto to dopadlo, asi to blbě zajel + nekvalitní píst.
Ještě bych měl otázku ke guferum a klice. Gufera na klice jsou ok, ale zda je měnit? asi bych to nechal jak to je. Klika má nemeritelnou radialni vůli a axialni 0.25, což je cajk. Ulozeni cepu bych řekl, že taky ještě vydrží. Klika nehází, měření jsem dělal uchylkomerem a je to bezvadnych +-0.
Vůbec se mně nechce pulit motor, ale teče olej přes spodní šroub karteru u řetězu. Motorka má dokonce původní oranžovou barvu, tak zde mám dilema, zda to striknout.. samo zase oranž.
Ještě bych měl otázku ke guferum a klice. Gufera na klice jsou ok, ale zda je měnit? asi bych to nechal jak to je. Klika má nemeritelnou radialni vůli a axialni 0.25, což je cajk. Ulozeni cepu bych řekl, že taky ještě vydrží. Klika nehází, měření jsem dělal uchylkomerem a je to bezvadnych +-0.
Vůbec se mně nechce pulit motor, ale teče olej přes spodní šroub karteru u řetězu. Motorka má dokonce původní oranžovou barvu, tak zde mám dilema, zda to striknout.. samo zase oranž.
Re: Kolikátý výbrus
Motorka má najeto 22 tis. km. No, při stáří cca 27 let to je úžasných 800 km ročně. Tomu asi věřit nechceš, nebo jo?
Pokud sákne olej kolem hlavy šroubu, olej vypusť, vyšroubuj šroub, odmasti ho, odmasti dosedací plochu šroubu, mázni silikonem, zašroubuj šroub, nech hodinu schnout a nalej olej zpátky. Hotovo. Taky můžeš mašinu naklonit na bok...
Pokud sákne olej kolem hlavy šroubu, olej vypusť, vyšroubuj šroub, odmasti ho, odmasti dosedací plochu šroubu, mázni silikonem, zašroubuj šroub, nech hodinu schnout a nalej olej zpátky. Hotovo. Taky můžeš mašinu naklonit na bok...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Kolikátý výbrus
Hele, je to asi neuvěřitelné, ale asi to tak bude. Druhý majitel byl starší pan, který měl motorku 19 roků. Působil solidně a říkal, že posledních 10 roků nejezdí skoro vůbec. Posledních 5 let nevyjel vůbec, což určitě není dobře, ale co naděláš. Právě ten vybrus a ložiska dělal on.
Re: Kolikátý výbrus
Laboruju nad tím, ale moc se mně to tak řešit nechce. Pulit to taky nechci, tak to tak asi dopadne. Chtěl jsem okouknout ložiska prevodovky a kliky, jesli nejsou prirezle. Přece jen za ty roky stání...AresMlok píše:Motorka má najeto 22 tis. km. No, při stáří cca 27 let to je úžasných 800 km ročně. Tomu asi věřit nechceš, nebo jo?
Pokud sákne olej kolem hlavy šroubu, olej vypusť, vyšroubuj šroub, odmasti ho, odmasti dosedací plochu šroubu, mázni silikonem, zašroubuj šroub, nech hodinu schnout a nalej olej zpátky. Hotovo. Taky můžeš mašinu naklonit na bok...
Re: Kolikátý výbrus
Já bych to rozpůlil , po takové době , kort když se v tom neměnil určitě olej v převodovce , uděláš jen ložiska , gufera, vycistis karteny a pretesnis máš zase na pár let klid , zase taková věda to není a je na to čas celou zimu
Re: Kolikátý výbrus
Padlo rozhodnutí. Rozdelat se to musí. Jak to bude vejpul, tak sem hodím foto jak to vypadá. Už jsem dělal náročnější věciYuri píše:Já bych to rozpůlil , po takové době , kort když se v tom neměnil určitě olej v převodovce , uděláš jen ložiska , gufera, vycistis karteny a pretesnis máš zase na pár let klid , zase taková věda to není a je na to čas celou zimu
Re: Kolikátý výbrus
Já bych na to aplikoval "IT pravidlo #1" - Nevrtej se v tom když to funguje. Jestli to dlouho stálo a nebyl vyměněný olej, tak bych ho vyměnil, trochu to projel aby se to vypláchlo a vyměnil ho znovu. Jakmile to rozpůlíš a začneš měnit originál díly za druhovýrobu tak se v tom už pak budeš vrtat pořád. Vyřeš válec, slož to a jezdi.
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Re: Kolikátý výbrus
taky bych to nepůlil... není to vlašák z Alberta aby se to pokazilo...
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Kolikátý výbrus
Ja by som nepolil ani nestriekal (prípadný dalsi kupec viac ocení origo stav). Tiež mám 251, kúpenú pred 6 rokmi s 20,000 km, dnes má 27.000. Nepolená, nestriekaná, slabší výkon neriešený výbrusom, ale menším sekundarnym kolieckom. Guferá ložiská pôvodné. Jedine dvojku treba radiť jemnejšie, ale to je drobnosť. Keď to pohodovo jazdí, stačí udržovať a užívať
Re: Kolikátý výbrus
Měnit díly z druhovýroby rozhodně nechci a nebudu. Co jsem prohlédl převodovku a ostatní, tak to bude v poho. Gufera časem tvrdnou a ztrácí vlastnosti, tak to je asi vyměním. Ložiska budou dle všeho v pořádku, ale musím to omrknout, protože rezavé ložisko do motoru nepatří. Ten tečící šroub patláním silikonu do díry nepřekousnu, to se musí opravit pořádně... Motorku prodávat nehodlám. Mám ji po městě a blízkém okolí pro radost. Na delší vyjížďky mám Triumph TR4.
Jaký koupit píst? Almot nebo Almet?
Jaký koupit píst? Almot nebo Almet?
Re: Kolikátý výbrus
Možná toto:
https://www.ebay.de/itm/Original-DDR-Ko ... 3313259773
Borec sice nechce posílat do ČR, ale většinou je vždy ukecám. Nedávno jsem koupil fungl nové blinkry origo DDR, ještě v puvodni krabičce.
https://www.ebay.de/itm/Original-DDR-Ko ... 3313259773
Borec sice nechce posílat do ČR, ale většinou je vždy ukecám. Nedávno jsem koupil fungl nové blinkry origo DDR, ještě v puvodni krabičce.
Re: Kolikátý výbrus
Vypadá to, že si tady povídám sám se sebou. Tak snad to vlákno bude někomu někdy k užitku. Přikládám foto převodovky - stav 90% odpovídá počtu najatých km.
Gufera byly po smrti nebo těsně před ní. Ložiska na klice původní DDR i na prevodovce - stav OK. Ložisko na výměnu: řetěz, zapalování, spojka, unašeč spojky. Známky kutila byly nalezeny a odstraňuji je - dnes mně zavařili pouzdro segrovky převodovky na levém kartru. Kutil to řešil zalepenim lepidlem. Tak to dopada, když nejsou kleště a vyloupava se zavlacka sroubovakem...
Ještě rozebrat a vyčistit.
Gufera byly po smrti nebo těsně před ní. Ložiska na klice původní DDR i na prevodovce - stav OK. Ložisko na výměnu: řetěz, zapalování, spojka, unašeč spojky. Známky kutila byly nalezeny a odstraňuji je - dnes mně zavařili pouzdro segrovky převodovky na levém kartru. Kutil to řešil zalepenim lepidlem. Tak to dopada, když nejsou kleště a vyloupava se zavlacka sroubovakem...
Ještě rozebrat a vyčistit.
Re: Kolikátý výbrus
Lozisko zapalování. Zde to Hanz úplně posral. Ložisko permanentně v práci a defakto nerepasovatelne
Re: Kolikátý výbrus
Lozisko zapalování. Zde to Hanz úplně posral. Ložisko permanentně v práci a defakto nerepasovatelne, ale podařilo se.
Re: Kolikátý výbrus
Nepovidas já to sleduji ale nejsem tu každý den , jinak podstupuju teď to samé , a nechtěj vidět jak vypadají karteny po zásahu Poláka co měl.misto mozku flašku samohonky ..... .
Já teď čistím karteny a přemýšlím co je použit nebo skusit sehnat jiné protože jsou dobite jak prase po porážce.
Já teď čistím karteny a přemýšlím co je použit nebo skusit sehnat jiné protože jsou dobite jak prase po porážce.
Re: Kolikátý výbrus
Já před pár lety využil https://www.znemecka.eu/ a fungovalo to.Duracell píše:Možná toto:
https://www.ebay.de/itm/Original-DDR-Ko ... 3313259773
Borec sice nechce posílat do ČR, ale většinou je vždy ukecám. Nedávno jsem koupil fungl nové blinkry origo DDR, ještě v puvodni krabičce.
Re: Kolikátý výbrus
Nevím co měl Hanz posrat na ložisku snímače otáček. Mě se točí přes 28 let zcela v pohodě...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Kolikátý výbrus
Bez roznytovani nejde vyměnit a následně to dát do původního stavu je náročné. Počítali s výměnou celého dílu. Po 28letech chrasti jak 100lety kostlivec.AresMlok píše:Nevím co měl Hanz posrat na ložisku snímače otáček. Mě se točí přes 28 let zcela v pohodě...
Re: Kolikátý výbrus
Problém je na malém ebay, kde lidi nemají paypal a musíš z nich dolovat IBAN. Jinak dobra služba, existuje i pro polsko myslím.Jindra píše:Já před pár lety využil https://www.znemecka.eu/ a fungovalo to.Duracell píše:Možná toto:
https://www.ebay.de/itm/Original-DDR-Ko ... 3313259773
Borec sice nechce posílat do ČR, ale většinou je vždy ukecám. Nedávno jsem koupil fungl nové blinkry origo DDR, ještě v puvodni krabičce.