mz 150

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
jouvi1
Příspěvky: 2
Registrován: ned 29. črc 2018 22:24

mz 150

Příspěvek od jouvi1 »

Ahoj, mám problém s mojí mztou ..1. je po GO (1 výbrus , repas kliky ,gufera,ložiska) najeto už přes 2000 Km a nechce jet víc jak 90 před GO v pohodě 100 i 110.

2.když jedu tak 10 minut 90 rychlost začne klesat až na 70 musím podřadit a zase vytočit ale radši většinou zpomalím protože mám strach že zadřu :D

3. otáčkoměr mě celkem skáče vyměnil jsem skoro vše takže se chci zeptat jestli to dělalo i originálně ročník 89 :D

jinak jsem si dělal GO doma všecko uplně v pohodě až na pístní kroužky které jsem si musel spilovat jeden jsem spiloval o skoro 1 mm a druhý tak 0.03,0.04 mm +-
nesetkal se stím někdo ? :) díky :_(

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: mz 150

Příspěvek od Yuri »

Ahoj , takto mi to jelo když jsem to letos zajížděl a měl jsem nastavenou bohatou směs kvůli zajetí , mrkni prvně na nastavení karburátoru a směsi.
Ale ten ubytek výkonu je divný , nepridira se ti to ?
Já jsem tedy 2000 km ještě jezdil pianko a jen občas jsem to přitočil a pak zase přidržet do mezních otáček co jsou v bibli a až nějak po 2700 jsem tomu začal nakládat .
Otáčkoměr mi jde krásně přesně ale takto mi hapruje tachometr mezi 30 - 50 :D
Jestli jsi vyměnil už vše co se otáčkoměru týče tak může být vadný už samotný otáčkoměr.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: mz 150

Příspěvek od AresMlok »

Ke zpomalování:
než se ohřeje píst - jede to
než se ohřeje válec - nejede to
ohřátý píst a válec - jede to
přehřátý píst a válec - nejede to
Výše popsané platí pro zajíždění po výbrusu. Zpravidla je na "vině" těsný výbrus. Písty z druhovýroby se totiž zpravidla více roztahují než origo DDR. Makat při jakýchkoli podmínkách provozu to bude tak po 5 000 km. Ještě dlouho budeš mít pocit, že je všechno špatně. Není, jen to chce trpělivost a seřízený karbec...

Piloval jsi kroužky? Proč? Pilníkem jdou stáhnout 0,03 mm?

Nemáš náhodou v otáčkoměru ohlou ručičku směrem ke sklíčku?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: mz 150

Příspěvek od Harry »

jak poznáš, že se ti to hřeje?
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: mz 150

Příspěvek od Márty »

AresMlok píše:Piloval jsi kroužky? Proč? Pilníkem jdou stáhnout 0,03 mm?
Přesně tahle otázka mne taky napadla - nějak si to pilování pístních kroužků neumím představit :-)T
Obrázek

jouvi1
Příspěvky: 2
Registrován: ned 29. črc 2018 22:24

Re: mz 150

Příspěvek od jouvi1 »

Totiž originálně , se dělal 1 výbrus a vic mm válce a u nás je to na míň(u nich se udělá placnu z 33 na 35 a u nás ještě 34 takže to zvládne více výbrusu než originálně) takto mi to řekl borec v Mototechně když jsem přebíral válec a kliku ) tak nesedí pístní kroužek a musel jsem ho spilovat tak aby ve válci měl vůli 0.03 mm a jeden jsem právě prepisk a druhý zkusím ještě malinko ubrat


A jinak jsem zapomněl ještě jednu závadu - z karbecu občas začne valit totálně benzín nějakou dírkou která je naproti válci potom zatahnu kohoutek a po chvilce jízdy pustím a je to v pohodě a chčije to celkem dost :(

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: mz 150

Příspěvek od Yuri »

Mě to udělali přesně na rozměr pístu a kroužků tedy .. , ten karburátor se ti přepravuje , nezavira ti ventil , buď špatný plovák , ventil nebo nějaký sajrajt v ty ose plováku pak se seknou , to chce rozdělat zkontrolovat v jakém stavu plovák je , či není deformovaný nebo děravý.
Nejlépe sklenici posadit na ni a pouštět benzín koukat jak to zavira a či je správná hladina.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: mz 150

Příspěvek od AresMlok »

Borec v Mototechně sice má pravdu, ale to se týká Jawy. Tam skutečně za příhodných okolností můžeš mít 8 výbrusů. U Mz v originále jen 4. U obojího zvětšíš vrtání o 2 mm na průměru válce.
Zabrus jehlový ventil buď zubní pastou nebo plavenou křídou.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Odpovědět