Karburátor 24N2 - problém
Karburátor 24N2 - problém
Tak jsem zase nenastartoval. Karburátor nedává benzín. Kápnul jsem pod svíčku, motor hned naskočil a zhasl. Už jsem měnil jehlový ventil i plovák ale nic to není platný. Stačí aby pár dní stála a nenastartuju. Musím shodit plovákovou komoru zahýbat s ventilem, složit a pak normálně nastartuje. Zdálo se, že pomohlo natočit karbec trochu na bok, ale bylo to jen dočasný řešení. Už fakt nevím co s tím. Měl jste někdo stejný problém?
Díky
Díky
Re: Karburátor 24N2 - problém
Jen dotaz,
když máš sundanou plovákovou komoru a plovák je na spodním dorazu, je mezi jazýčkem plováku a jehlou jehlového ventilu mezera?
Jak dlouho trvá než plovák zavře přívod paliva do prázdného karbce po otevření palivového kohoutu?
Předpokládám, že máš všechno vyčištěný a hladinu v karbci v pořádku...
když máš sundanou plovákovou komoru a plovák je na spodním dorazu, je mezi jazýčkem plováku a jehlou jehlového ventilu mezera?
Jak dlouho trvá než plovák zavře přívod paliva do prázdného karbce po otevření palivového kohoutu?
Předpokládám, že máš všechno vyčištěný a hladinu v karbci v pořádku...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Karburátor 24N2 - problém
Ne mezera tam není. Dobu naplnění přesně nevím odhadem 15s - 20s.
Vždycky jsem ho rozebral a perfektně vyčistil, ale za nějakou dobu to začalo dělat znovu. Hladinu co si vzpomínám jsem nastavoval, ale jak dobře se mi to povedlo nevím.
Ještě mě napadá jestli to nedělá olej - teď jsem to rozebral a vnitřek je zase zarostlej zeleným sajrajtem, hlavně mosazné díly. Ale zrovna ventil vypadá celkem ok.
Vždycky jsem ho rozebral a perfektně vyčistil, ale za nějakou dobu to začalo dělat znovu. Hladinu co si vzpomínám jsem nastavoval, ale jak dobře se mi to povedlo nevím.
Ještě mě napadá jestli to nedělá olej - teď jsem to rozebral a vnitřek je zase zarostlej zeleným sajrajtem, hlavně mosazné díly. Ale zrovna ventil vypadá celkem ok.
Re: Karburátor 24N2 - problém
Ventil chodí zdá se normálně, ale pro jistotu ho rozeberu a koukám že jehla je trochu zoxidovaná. Po odstranění oxidu na ní zůstali celkem slušný krátery! Čím to sakra je?
http://www.imagehosting.cz/?v=img201kdk.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=img201jij.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=img201jhj.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=img201kdk.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=img201jij.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=img201jhj.jpg
Re: Karburátor 24N2 - problém
Biosložka v benzínu...
Re: Karburátor 24N2 - problém
Jsem si myslel, že jsem toho viděl už dost...
Břečku na kterou jezdíš bych rychle změnil. Dál bych kloudně ukostřil motor, protože jak naznačil Márty, ekosračka vytváří elektrolyt a potenciál (stačí 0,2 V) kterej Ti teče přes karbec (třeba plynovým lankem), nadělá paseku ve formě anodické oxidace - to je plošná koroze, která je vidět na korpusu karbce - sežranej hliník. Ve štěrbině (jehla-ventil) to frčí ještě rychleji.
Odrbal bych to, vyčistil trysky, vyměnil jehlový ventil - celý. Prohlídni emulzní trubici, jestli nad závitem máš průchozí dvě malinký dírky. Plovák nemáš origo, zdá se mi větší. Určitě dle "čáry ponoru" nechodí v předepsaných notách. Nejspíš zavírá dříve a neotevře jehlu naplno. Nastav hladinu na 12 mm od hrany plovákový komory. Já to dělám bez těsnění.
Plováková komora musí být naplněna cca za 5 sekund. Pokud ne, visí plovák, jehla nebo je přicpaná palivová cesta. Kohout, sítko, hadička.
Karbec nijak nenakláněj, dej ho do roviny.
Posílil bych kostru mezi kostřícím bodem pod sedlem a kostřícím bodem hlavního světlometu. Mě to hodně pomohlo.
Nastav správně volnoběh...
Břečku na kterou jezdíš bych rychle změnil. Dál bych kloudně ukostřil motor, protože jak naznačil Márty, ekosračka vytváří elektrolyt a potenciál (stačí 0,2 V) kterej Ti teče přes karbec (třeba plynovým lankem), nadělá paseku ve formě anodické oxidace - to je plošná koroze, která je vidět na korpusu karbce - sežranej hliník. Ve štěrbině (jehla-ventil) to frčí ještě rychleji.
Odrbal bych to, vyčistil trysky, vyměnil jehlový ventil - celý. Prohlídni emulzní trubici, jestli nad závitem máš průchozí dvě malinký dírky. Plovák nemáš origo, zdá se mi větší. Určitě dle "čáry ponoru" nechodí v předepsaných notách. Nejspíš zavírá dříve a neotevře jehlu naplno. Nastav hladinu na 12 mm od hrany plovákový komory. Já to dělám bez těsnění.
Plováková komora musí být naplněna cca za 5 sekund. Pokud ne, visí plovák, jehla nebo je přicpaná palivová cesta. Kohout, sítko, hadička.
Karbec nijak nenakláněj, dej ho do roviny.
Posílil bych kostru mezi kostřícím bodem pod sedlem a kostřícím bodem hlavního světlometu. Mě to hodně pomohlo.
Nastav správně volnoběh...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Karburátor 24N2 - problém
Tak to se těš až se tu za chvíli začne prodávat E10 která bude obsahovat rovnou 10% biosložky. Já už teď raději do motorky tankuju "prémiové" benzíny které prý tuhle biosračku neobsahují, sice stojí o pár korun dráž na litru ale na motorce nejezdím abych šetřil na benzínu...
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Re: Karburátor 24N2 - problém
AresMlok: Díky díky! Ventil dnes objednám. Poradíš mi ještě jaký olej? Nevím jestli na tom nemá podíl i ten co používám.
Lord_Lee: Napiš konkrétně které benziny ji neobsahují. Četl jsem že Eurooil prodává bez biosložky. Díky
Lord_Lee: Napiš konkrétně které benziny ji neobsahují. Četl jsem že Eurooil prodává bez biosložky. Díky
Re: Karburátor 24N2 - problém
Konkrétně nevím, já motorku nejčastěji tankuju u benziny páč ji mám za barákem a beru Vervu100, ale obvykle biosložku neobsahují "prémiová" paliva od každé benzínky. Třeba když jsem míval XJčko tak tam byl tenhle benzín bez biosložky minimálně přes zimu nutnost, s klackým naturalem se ta biosložka po delším stání usadila a byl velkej problém to po zimě natočit, s těma lepšíma benzínama vždy na pár otočení. Teď to tankuju čistě pro lepší pocit že si nezasírám karbec atd., a stejně toho neprojezdím tolik aby se ta vyšší cena někde výrazně projevila...
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Re: Karburátor 24N2 - problém
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 1523368959 - čti do konce, nejdůležitější informace je v posledním odstavci
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Karburátor 24N2 - problém
Nevím, co za olej používáš. Já zkusil kde co a žádný nezpůsobil katastrofu, kterou máš v karbci Ty. Za to může voda...
Dej bacha na jednu věc, která mě stála výbrus. Pokud chceš změnit olej, nejdříve si zjisti, jakej karbon současný olej generuje.
Měkkej karbon "utřeš" hadrem, tvrdej pilníkem. Znamená to sundat hlavu a zkusit spalovací komoru - případně píst hadrem otřít.
Nový olej zpravidla generuje jiný karbon nebo ho dokonce rozpouští. Nová vrstva měkkého na původním tvrdým nevadí. Obráceně je zaděláno na problém. Tvrdá vrstva na měkký se může odloupnout, jako se to stalo mě. Motor si to nasál a pístní kroužky to rozemlely o stěnu válce...
Já teď používám Motorex Formula 2T. Je drahej, ale fakt umí. Ovšem dle dostupných info bohatě stačí Mogul TSF 2T za půlku.
Pokud Ti smím poradit: kup čistič na brzdy, koukni na můj nick na Youtube - Repase přidřeného pístu, sundej výfuk, hlavu, válec, pod píst nacpi kupu hadrů tak, aby nic nespadlo ani nenateklo do klikový skříně. Čističem a hadrem sundej karbon ze všeho na čem ho najdeš, slož to a pak dej jinej olej do benolu.
Dej bacha na jednu věc, která mě stála výbrus. Pokud chceš změnit olej, nejdříve si zjisti, jakej karbon současný olej generuje.
Měkkej karbon "utřeš" hadrem, tvrdej pilníkem. Znamená to sundat hlavu a zkusit spalovací komoru - případně píst hadrem otřít.
Nový olej zpravidla generuje jiný karbon nebo ho dokonce rozpouští. Nová vrstva měkkého na původním tvrdým nevadí. Obráceně je zaděláno na problém. Tvrdá vrstva na měkký se může odloupnout, jako se to stalo mě. Motor si to nasál a pístní kroužky to rozemlely o stěnu válce...
Já teď používám Motorex Formula 2T. Je drahej, ale fakt umí. Ovšem dle dostupných info bohatě stačí Mogul TSF 2T za půlku.
Pokud Ti smím poradit: kup čistič na brzdy, koukni na můj nick na Youtube - Repase přidřeného pístu, sundej výfuk, hlavu, válec, pod píst nacpi kupu hadrů tak, aby nic nespadlo ani nenateklo do klikový skříně. Čističem a hadrem sundej karbon ze všeho na čem ho najdeš, slož to a pak dej jinej olej do benolu.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Karburátor 24N2 - problém
AresMlok: Olej používám zelený Husqvarna do motorovek. V prodejně mi řekli že to je sice myšleno dobře lít do ní kvalitní olej, ale prý to není ok a už tak řešili několik zadřených klik. Mám použít např Mogul TSF co jsi zmínil.
All: Všude se píše, že jehla má být na druhém zářezu shora, ale v tom druhém zářezu má být který plíšek, spodní nebo vrchní?! Každý říká něco jiného...
http://www.imagehosting.cz/?v=img201awa.jpg
All: Všude se píše, že jehla má být na druhém zářezu shora, ale v tom druhém zářezu má být který plíšek, spodní nebo vrchní?! Každý říká něco jiného...
http://www.imagehosting.cz/?v=img201awa.jpg
Re: Karburátor 24N2 - problém
Takže v karburátoru je nový ventil, hladina seřízená přesně na 12mm bez těsnění, vše vyčištěné, všechny kanálky průchozí, benzín MOL 100+ (údajně jeden z mála prémiových bez biosložky), olej Mogul TSF.
Motorka jede jak pila ale za boha nenastavím volnoběh. Šroub vzduchu volnoběhu povolený o 1.5 otáčky, šroub dorazu jsem zkoušel různě ale přijde mi že musí být dost zašroubovaný aby volnoběh aspoň chvilku držel. Když pak ale otočím plynem a pustím, tak strašně dlouho trvá než spadnou otáčky k volnoběhu (cca půl minuty). Taky je divný že když vypnu sytič, vylítnou otáčky a po cca 15s začnou klesat a motor zdechne (teda když ho nepřidržuju plynem). Nechápu.
Motorka jede jak pila ale za boha nenastavím volnoběh. Šroub vzduchu volnoběhu povolený o 1.5 otáčky, šroub dorazu jsem zkoušel různě ale přijde mi že musí být dost zašroubovaný aby volnoběh aspoň chvilku držel. Když pak ale otočím plynem a pustím, tak strašně dlouho trvá než spadnou otáčky k volnoběhu (cca půl minuty). Taky je divný že když vypnu sytič, vylítnou otáčky a po cca 15s začnou klesat a motor zdechne (teda když ho nepřidržuju plynem). Nechápu.
Re: Karburátor 24N2 - problém
Už se to tu kdysi někde řešilo, příčin může být víc:
1) vadná svíčka nebo fajfka
2) drhnoucí lanko plynu nebo šoupátko
3) přisávání falešného vzduchu (např. vadné gufero)
4) špatně seřízený karburátor
5) vadné dobíjení
1) vadná svíčka nebo fajfka
2) drhnoucí lanko plynu nebo šoupátko
3) přisávání falešného vzduchu (např. vadné gufero)
4) špatně seřízený karburátor
5) vadné dobíjení
Re: Karburátor 24N2 - problém
Ještě si tam hoď špatný předstih , pálí příliš brzy , otáčky mi takto taky litali a vzdusnik musel být skoro na doraz , ale to by motor i trochu zvonil .
Každopádně bych začal tím předstihem , dá se zkontrolovat nejsnadněji , pak bych šel potom co je psáno o post výše.
Každopádně bych začal tím předstihem , dá se zkontrolovat nejsnadněji , pak bych šel potom co je psáno o post výše.
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: pon 29. čer 2015 19:44
Re: Karburátor 24N2 - problém
saje ti to falešnej vzduch, vočuchej všechny možný místa kudy to může sát voňavkou, nebo plynem do zapalovače, jakou barvu mé svíčka ses koukal?
Re: Karburátor 24N2 - problém
Ok takže začnu karburátorem. Máte někdo na prodej 100% funkční a seřízený? Nebo vyzkoušel by někdo ten můj?
Re: Karburátor 24N2 - problém
Tak problém vyřešen. Příčina: http://www.imagehosting.cz/?v=img201nqn.jpg
Bacha na neoriginální trysky!
Bacha na neoriginální trysky!
Re: Karburátor 24N2 - problém
Tak ono když máš špatné trysky tak origo už neženeš , jen se zeptám odkud jsi koupil tento zmetek ?
Já jen že si mapuju spolehlivost obchodů a dílů a je to vše celkem na levačku , teď o víkendu jsem si dal dvě hodky na louce u silnice díky ulomené páčce od spojky kterou jsem začátkem týdne měnil protože předchozí byla od zimy co mi mašina spadla ze stojánku nakřupnutá.
takže jsem volal ženě ať pro mě dojede a doveze mi tu naprasklou , ( vydržela na pohodu celou cestu domů narozíl od té nové co nedala ani 40 km ).
Já jen že si mapuju spolehlivost obchodů a dílů a je to vše celkem na levačku , teď o víkendu jsem si dal dvě hodky na louce u silnice díky ulomené páčce od spojky kterou jsem začátkem týdne měnil protože předchozí byla od zimy co mi mašina spadla ze stojánku nakřupnutá.
takže jsem volal ženě ať pro mě dojede a doveze mi tu naprasklou , ( vydržela na pohodu celou cestu domů narozíl od té nové co nedala ani 40 km ).
Re: Karburátor 24N2 - problém
Na téma trysek jsem toho tady i na Youtube napsal celkem dost. Neorigo ničemu neva, pokud koupíš správnou. Dál existují měrky a frézy. Případně Bing...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150