Sága o jednej spojke aneb kde soudruzi z ndr udělali chybu
Napsal: ned 11. úno 2018 15:22
Blíži sa ten okamih ktorého sa obávajú väčšina z nás. Deň posledného zúčtovania a to v podobe stk. Raz sa nám už podarilo cez ňu prejsť no stk kam som chodieval má nového majiteľa a ten dobrý deduško čo mi vždy robil motorky tam už nieje a robí namiesto neho jeden strašne dôležitý sopľak.
Jedna sa o moju mz 251. asi pred troma mesiacmi som sa pustil do jej celkovej generálnej opravy. a dostal som sa do momentu keď som nemohol zdemontovať spojku ako pevne držala. no týmto problémom Vás nudiť nebudem. teraz mám zasa opačný problém tento inžiniersky skvost tan nechce držať. a z ohľadom na to že celkova konštrukcia motorky je viac než technologický zázrak tak pokiaľ chcem niečo robiť zo spojkou tak si to vyžaduje značnú dávku trpezlivosti. Spojka ďalej menovaná ko pičovina sa mi už druhý krát odtrhla z kľuky ďalej menovaná ako kokotina. Prvý krát to bola moja chyba áno neodmastil som a dotiahol som ju len kľúčom no druhý krát som pooblieval celý motor acetónom vydrel som to do čsta ako pičovinu tak aj kokotinu a dokonca pičovinu som nahrial teplovzduškou. a následne dotiahol momentovým kľúčom na stanovených 90 nm no kedže mi to pripadalo ozaj málo tak som to dotiahol na 140 nm. Samozrejme ak opomeniem to dalšie množstvo nedostatkov na tomto stroji po ktorom túžili srdcia našich otcov keď boli mladý a podarilo sa mi to naštrtovať. Po zahriatí motoru som vypol zapalovanie a akonáhle sa dotočila kľuka bolo počuť ako ďalej pokračuje v jazde tá pičovina a stále sa odtrhnutá krúti samovolne.
Viete mi prosím poradiť spôsob ako donutiť tie to dve nezlúčitelné časti aby zostali pekne v spoločnom objatí a fungovalo to tak ako to má ?
Kúpil som si mztu lebo mi bolo stále hovorené aký je to skvelý stroj a že jawa sa tomu nevyrovná no svoju jawku nemôžem dopustiť už len z ohladu na to že keď sa niečo pokazí na spojke tak je to otázka pár šŕub a nie skoro úplne rozborky motora. A ja debil som si nekúpil jednu ale hneď dve emzety.
Z veľkou pravdepodobnostou v dohladnej dobe budú dve mz 251 na predaj jedna na papieroch v uprave advance či ako to volali a druhá viac na kope než pokope
Jedna sa o moju mz 251. asi pred troma mesiacmi som sa pustil do jej celkovej generálnej opravy. a dostal som sa do momentu keď som nemohol zdemontovať spojku ako pevne držala. no týmto problémom Vás nudiť nebudem. teraz mám zasa opačný problém tento inžiniersky skvost tan nechce držať. a z ohľadom na to že celkova konštrukcia motorky je viac než technologický zázrak tak pokiaľ chcem niečo robiť zo spojkou tak si to vyžaduje značnú dávku trpezlivosti. Spojka ďalej menovaná ko pičovina sa mi už druhý krát odtrhla z kľuky ďalej menovaná ako kokotina. Prvý krát to bola moja chyba áno neodmastil som a dotiahol som ju len kľúčom no druhý krát som pooblieval celý motor acetónom vydrel som to do čsta ako pičovinu tak aj kokotinu a dokonca pičovinu som nahrial teplovzduškou. a následne dotiahol momentovým kľúčom na stanovených 90 nm no kedže mi to pripadalo ozaj málo tak som to dotiahol na 140 nm. Samozrejme ak opomeniem to dalšie množstvo nedostatkov na tomto stroji po ktorom túžili srdcia našich otcov keď boli mladý a podarilo sa mi to naštrtovať. Po zahriatí motoru som vypol zapalovanie a akonáhle sa dotočila kľuka bolo počuť ako ďalej pokračuje v jazde tá pičovina a stále sa odtrhnutá krúti samovolne.
Viete mi prosím poradiť spôsob ako donutiť tie to dve nezlúčitelné časti aby zostali pekne v spoločnom objatí a fungovalo to tak ako to má ?
Kúpil som si mztu lebo mi bolo stále hovorené aký je to skvelý stroj a že jawa sa tomu nevyrovná no svoju jawku nemôžem dopustiť už len z ohladu na to že keď sa niečo pokazí na spojke tak je to otázka pár šŕub a nie skoro úplne rozborky motora. A ja debil som si nekúpil jednu ale hneď dve emzety.
Z veľkou pravdepodobnostou v dohladnej dobe budú dve mz 251 na predaj jedna na papieroch v uprave advance či ako to volali a druhá viac na kope než pokope