Stránka 1 z 1

MZ 251

Napsal: čtv 16. lis 2017 13:37
od skypan
Ahoj chlapy mám několik otázek:
motorku sem před třemi léty koupil za 12 000tis.od mladíka z Hořic v žalostném stavu,tedy byla i několikrát padlá,příšerně pobouchaná nádž a podobně.postupem času se mi jí podařilo celkem dát dohromady.
1)má být motor vychílen (po směru jízdy) k pravé straně(na té straně je koleno výfuku) z osy rámu, odhaduji 3-5"stupnú,detailním pohledem je to vydět.
držáky motoru i držák sellenbloku na rámu,není na nich vydět nějaké ohnutí či prznění klutilem-kurvítkem.
motor sem měl dole,páč sem dělal go.motoru,a zpět šel v pohodě,lehce nasadit,chci říci nikde se nic nešprajcovalo,nebo nepružilo,šrouby šli hladce do
závitů.
2)zjistil sem že v rozetě na řetěz mám jen jedno ložisko 6204 jištěné rozpěrným kroužkem.dal sem dvě ložiska 6204,ale už se mi nevešel rozpěrný
kroužek,a musel sem asi o 4mm stočit osazení přírubovýho čepu.po té to vše vyšlo do sebe.
přitom montážní návody píšou 2 ložiska 6204 a starý tuším 6005 a jedno 6204.ok
zjistil sem že přírub.čep je asi pravděpodobně ze 150.
3)spojkový koš jako takový,celý!!! je nasazen a lehce nalisován přez tělo spojy na kuželu kliky??nijak výce není jištěn??
jistě mezi tělem spojky a košem spojky je vymezovací podložka 1,9mm + pérová vlnová podložka(toto sem vyčetl v manuálu),mmj.při demontáži spojky bylo tělo spojky na tvrdo zavařeno ke klice a podložky o kterých se zminuji ořádek výše tam vůbec nebyli!!
Takže s koupí těla spojky a nové kliky sem koupil i tyto podložky tu pérovou a tu odhadoval sem,že bude nerozumější ta podložka 1.9 mm
Po namontování výka motoru sem ještě mezi matici s převodníkem na otáčkoměr a ložisko vyrobil vymezovací podložku a to tak aby jenom lehce
dotahovala to ložisko a i tedy tělo spojky.

Mám zatím do ted nalítáno asi 500km a dobrý,mimo toho že se mi jen lehce roztekl píst,tak se povedlo na podruhé koupit snad už kvalitnější.,už konečně to jde i do otáček.válci se naštěstí nic nestalo,jen lehce se asi na dvou místech napekl hliník.
Očištěno,zahlazeno,novej píst i píst.kroužky a maká jak má.

Porovnával sem písty ten špatnej byl o poznání světlejší barvy,síla těla tam kde je největší nápor tepla byl slabší a i váhově o poznání těžší(jiná slitina hliníku)

Re: MZ 251

Napsal: čtv 16. lis 2017 16:02
od Yuri
K vyoseni motoru , to urcite byt nema , je to od padu a bude ti to delat problemy s retezem , me srazilo zr simsona auto a po padu byl motor taky vyosen ,v mem pripade vice , ale drzaky vypadali rovne sel i dobre dolu i zpet. Takze podle me je mas krapet hnute.

Re: MZ 251

Napsal: čtv 16. lis 2017 16:31
od skypan
ok jak to srovnat? na tom čepu co je skrz rám?
jo s řetězem jsem problem měl,starej mi na rozetě zpadnul,ale byl už taky starej(počítám jak motorka) a v článcích už se špatně hejbal.
kopil sem novej(ČZ) A řetezku,pravda je že při otáčení kola se na řetězce trochu nadskakuje.děkuji

Re: MZ 251

Napsal: pát 17. lis 2017 22:15
od Vladan
Vychýlenej motor u dvěpade je celkem známej jev. Stane se to třeba při přešponování řetězu nebo při “závodnickejch” pokusech jezdit po zadním. Pokud to není moc a nevadí to při jízdě, tak byh to neřešil.

Re: MZ 251

Napsal: pon 22. led 2018 06:53
od Yuri
A co to ohně ? Držáky motoru ? Nebo to hned s celým rámem , on ten rám vypadá bytelně ale někdo mi říkal že je to tenkostěnny plech , a přece jen ten motor 251 je těžkej jak kr.....

Re: MZ 251

Napsal: pon 22. led 2018 11:40
od skypan
motor je těžkej jako ká***va,však sem ho do rámu nasazoval,a celkem sem se sním nadřel,ale do držákú sedl dobře,ano rám je slabostěnnej jackel,ale mám pocit že je to lehce hnutý na těch čepech,až bude jaro tak to zkouknu výc,ted to mám v garáži pod plachtou.

Re: MZ 251

Napsal: pon 22. led 2018 12:07
od Yuri
Jinak k tomu rovnání napadlo mě kurty a chytnout motorku mám něčemu druhou kolem motoru a utahovat ale co je to dobrý nápad nevím :D to asi jen v případě když by výměna držáku nepomohla , pak jedině protože přece jen když je to vyosene tak to to prostě trochu povolí řetěz a bude hotová ohýbat, když je víc tím je to horší.

Re: MZ 251

Napsal: pon 22. led 2018 21:17
od AresMlok
Pánové,
Vaše čeština je fakt kouzelná...
Nicméně, pokud jsem pochopil, že chcete "rovnat" vyosený motor z podélné osy rámu, tak na nějaký kurty a podobný blbosti zapomeňte. Rozlámete kartery nebo zkroutíte rám.
Jediný smysluplný řešení je na levý držák držák motoru navařit silnější podložky, který budou oproti dírám pro upevňovací šrouby motoru posunutý cca o 2 mm k rámu. Díry v držáku propilovat dle podložek. Tím se motor vyhne v rámu doleva a řetěz ho zase přitáhne doprava a v rámu bude motor rovně.
Pochoduje to v silentblokách.

Re: MZ 251

Napsal: úte 23. led 2018 07:00
od Yuri
Já píšu většinou z mobilu a dělá si to korekce jak chce ..... , Já si myslel že je to blbý nápad ale neměl jsem motor ještě dole tak nevím čí se nehnul držák , každopádně až to budu dělat vyměním preventivně držáky i silentbloky , stejně půjde motor dolů protože rám budu přelakovávat.

Re: MZ 251

Napsal: úte 23. led 2018 08:52
od Harry
Ares: tvl tahat motor řetězem???? to je pěkná kravina... to musí chodit volně, jinak si zkurvíš hnací hřídel nebo ložisko

Re: MZ 251

Napsal: úte 23. led 2018 15:21
od AresMlok
Ahoj Harry:
Samozřejmě se motor řetězem nikam netahá. Řetěz se nastaví dle příručky s průvěsem, volně se točí se zadním kolem. No a za půl roku je motor nakřivo. Není k tomu potřeba jezdit po zadním, stačí se rychle rozjíždět. Silentbloky to prostě nedávají. Mě se to stalo dvakrát, kdy jsem měl po montáži motor v podélné ose rámu a po půl až roce ježdění ne. Zbývá buď měnit silentbloky (to malinko odporuje Tvému desateru), dlabat na to nebo tomu trochu pomoct. Vymejšlet rovnák na ohejbák je sice blbost, ale v tomhle případě to opticky i mechanicky pomoct může.
Držáky jsou poddimenzovaný, občas prasknou a guma taky není kdo ví co. Zvlášť, když je 10 let vyrobená a koupíme ji jako právě odlitou...

Pravda, předpokládal jsem, že uživatel postupuje dle příručky a brikule začne vymýšlet až po selhání posledního pokusu o servisní přístup k věci. Málo jsem to rozepsal. Se polepším ;)

Re: MZ 251

Napsal: stř 24. led 2018 09:33
od Lord_Lee
Jestliže to není vyosené tak že by to vadilo chodu řetězu nebo z toho koukal jiný mechanický problém tak doporučuju se v tom nevrtat.
Pokud z toho neplánuješ leštěnku v originálním stavu se kterou vyjedeš dvakrát ročně na výstavu tak peníze které by jsi dal do oprav estetiky radši investuj do benzínu a jezdi.

Re: MZ 251

Napsal: stř 24. led 2018 22:58
od Címoš
Jestli si to dobře pamatuju tak ty držáky jsou tam navléknutý na gumách. Co takhle tam udělat nějaký futra ze silonu, mosazi, bronzu.

Re: MZ 251

Napsal: čtv 25. led 2018 06:43
od Yuri
U té co jsem koupil já už je motor vyosenej více a ohýbá to řetěz a i povoluje , ale předtím než jsem pro ni jel jsem čet toto a že je to celkem běžná závada tak jsem to neřešil , teď to budu právě napravovat , objednám silentbloky a držáky a uvidím jak dlouho potrvá než se to zase ohne , ale co na to koukám je to pěkné poddimenzovane na ten těžkej motor , jinak u 150ky se mi toto zatím nestalo.

Re: MZ 251

Napsal: čtv 25. led 2018 18:19
od Vladan
Hovno je poddimenzovaný, je to prostě unavený - jinde než na držácích nebo silentbloku to neuhne a žádným přetahováním to nepřepereš.