MZ 251
Napsal: čtv 16. lis 2017 13:37
Ahoj chlapy mám několik otázek:
motorku sem před třemi léty koupil za 12 000tis.od mladíka z Hořic v žalostném stavu,tedy byla i několikrát padlá,příšerně pobouchaná nádž a podobně.postupem času se mi jí podařilo celkem dát dohromady.
1)má být motor vychílen (po směru jízdy) k pravé straně(na té straně je koleno výfuku) z osy rámu, odhaduji 3-5"stupnú,detailním pohledem je to vydět.
držáky motoru i držák sellenbloku na rámu,není na nich vydět nějaké ohnutí či prznění klutilem-kurvítkem.
motor sem měl dole,páč sem dělal go.motoru,a zpět šel v pohodě,lehce nasadit,chci říci nikde se nic nešprajcovalo,nebo nepružilo,šrouby šli hladce do
závitů.
2)zjistil sem že v rozetě na řetěz mám jen jedno ložisko 6204 jištěné rozpěrným kroužkem.dal sem dvě ložiska 6204,ale už se mi nevešel rozpěrný
kroužek,a musel sem asi o 4mm stočit osazení přírubovýho čepu.po té to vše vyšlo do sebe.
přitom montážní návody píšou 2 ložiska 6204 a starý tuším 6005 a jedno 6204.ok
zjistil sem že přírub.čep je asi pravděpodobně ze 150.
3)spojkový koš jako takový,celý!!! je nasazen a lehce nalisován přez tělo spojy na kuželu kliky??nijak výce není jištěn??
jistě mezi tělem spojky a košem spojky je vymezovací podložka 1,9mm + pérová vlnová podložka(toto sem vyčetl v manuálu),mmj.při demontáži spojky bylo tělo spojky na tvrdo zavařeno ke klice a podložky o kterých se zminuji ořádek výše tam vůbec nebyli!!
Takže s koupí těla spojky a nové kliky sem koupil i tyto podložky tu pérovou a tu odhadoval sem,že bude nerozumější ta podložka 1.9 mm
Po namontování výka motoru sem ještě mezi matici s převodníkem na otáčkoměr a ložisko vyrobil vymezovací podložku a to tak aby jenom lehce
dotahovala to ložisko a i tedy tělo spojky.
Mám zatím do ted nalítáno asi 500km a dobrý,mimo toho že se mi jen lehce roztekl píst,tak se povedlo na podruhé koupit snad už kvalitnější.,už konečně to jde i do otáček.válci se naštěstí nic nestalo,jen lehce se asi na dvou místech napekl hliník.
Očištěno,zahlazeno,novej píst i píst.kroužky a maká jak má.
Porovnával sem písty ten špatnej byl o poznání světlejší barvy,síla těla tam kde je největší nápor tepla byl slabší a i váhově o poznání těžší(jiná slitina hliníku)
motorku sem před třemi léty koupil za 12 000tis.od mladíka z Hořic v žalostném stavu,tedy byla i několikrát padlá,příšerně pobouchaná nádž a podobně.postupem času se mi jí podařilo celkem dát dohromady.
1)má být motor vychílen (po směru jízdy) k pravé straně(na té straně je koleno výfuku) z osy rámu, odhaduji 3-5"stupnú,detailním pohledem je to vydět.
držáky motoru i držák sellenbloku na rámu,není na nich vydět nějaké ohnutí či prznění klutilem-kurvítkem.
motor sem měl dole,páč sem dělal go.motoru,a zpět šel v pohodě,lehce nasadit,chci říci nikde se nic nešprajcovalo,nebo nepružilo,šrouby šli hladce do
závitů.
2)zjistil sem že v rozetě na řetěz mám jen jedno ložisko 6204 jištěné rozpěrným kroužkem.dal sem dvě ložiska 6204,ale už se mi nevešel rozpěrný
kroužek,a musel sem asi o 4mm stočit osazení přírubovýho čepu.po té to vše vyšlo do sebe.
přitom montážní návody píšou 2 ložiska 6204 a starý tuším 6005 a jedno 6204.ok
zjistil sem že přírub.čep je asi pravděpodobně ze 150.
3)spojkový koš jako takový,celý!!! je nasazen a lehce nalisován přez tělo spojy na kuželu kliky??nijak výce není jištěn??
jistě mezi tělem spojky a košem spojky je vymezovací podložka 1,9mm + pérová vlnová podložka(toto sem vyčetl v manuálu),mmj.při demontáži spojky bylo tělo spojky na tvrdo zavařeno ke klice a podložky o kterých se zminuji ořádek výše tam vůbec nebyli!!
Takže s koupí těla spojky a nové kliky sem koupil i tyto podložky tu pérovou a tu odhadoval sem,že bude nerozumější ta podložka 1.9 mm
Po namontování výka motoru sem ještě mezi matici s převodníkem na otáčkoměr a ložisko vyrobil vymezovací podložku a to tak aby jenom lehce
dotahovala to ložisko a i tedy tělo spojky.
Mám zatím do ted nalítáno asi 500km a dobrý,mimo toho že se mi jen lehce roztekl píst,tak se povedlo na podruhé koupit snad už kvalitnější.,už konečně to jde i do otáček.válci se naštěstí nic nestalo,jen lehce se asi na dvou místech napekl hliník.
Očištěno,zahlazeno,novej píst i píst.kroužky a maká jak má.
Porovnával sem písty ten špatnej byl o poznání světlejší barvy,síla těla tam kde je největší nápor tepla byl slabší a i váhově o poznání těžší(jiná slitina hliníku)