MZ 251

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
Uživatelský avatar
skypan
Příspěvky: 65
Registrován: ned 21. zář 2014 20:14
Bydliště: Smržovka
Kontaktovat uživatele:

MZ 251

Příspěvek od skypan »

Ahoj chlapy mám několik otázek:
motorku sem před třemi léty koupil za 12 000tis.od mladíka z Hořic v žalostném stavu,tedy byla i několikrát padlá,příšerně pobouchaná nádž a podobně.postupem času se mi jí podařilo celkem dát dohromady.
1)má být motor vychílen (po směru jízdy) k pravé straně(na té straně je koleno výfuku) z osy rámu, odhaduji 3-5"stupnú,detailním pohledem je to vydět.
držáky motoru i držák sellenbloku na rámu,není na nich vydět nějaké ohnutí či prznění klutilem-kurvítkem.
motor sem měl dole,páč sem dělal go.motoru,a zpět šel v pohodě,lehce nasadit,chci říci nikde se nic nešprajcovalo,nebo nepružilo,šrouby šli hladce do
závitů.
2)zjistil sem že v rozetě na řetěz mám jen jedno ložisko 6204 jištěné rozpěrným kroužkem.dal sem dvě ložiska 6204,ale už se mi nevešel rozpěrný
kroužek,a musel sem asi o 4mm stočit osazení přírubovýho čepu.po té to vše vyšlo do sebe.
přitom montážní návody píšou 2 ložiska 6204 a starý tuším 6005 a jedno 6204.ok
zjistil sem že přírub.čep je asi pravděpodobně ze 150.
3)spojkový koš jako takový,celý!!! je nasazen a lehce nalisován přez tělo spojy na kuželu kliky??nijak výce není jištěn??
jistě mezi tělem spojky a košem spojky je vymezovací podložka 1,9mm + pérová vlnová podložka(toto sem vyčetl v manuálu),mmj.při demontáži spojky bylo tělo spojky na tvrdo zavařeno ke klice a podložky o kterých se zminuji ořádek výše tam vůbec nebyli!!
Takže s koupí těla spojky a nové kliky sem koupil i tyto podložky tu pérovou a tu odhadoval sem,že bude nerozumější ta podložka 1.9 mm
Po namontování výka motoru sem ještě mezi matici s převodníkem na otáčkoměr a ložisko vyrobil vymezovací podložku a to tak aby jenom lehce
dotahovala to ložisko a i tedy tělo spojky.

Mám zatím do ted nalítáno asi 500km a dobrý,mimo toho že se mi jen lehce roztekl píst,tak se povedlo na podruhé koupit snad už kvalitnější.,už konečně to jde i do otáček.válci se naštěstí nic nestalo,jen lehce se asi na dvou místech napekl hliník.
Očištěno,zahlazeno,novej píst i píst.kroužky a maká jak má.

Porovnával sem písty ten špatnej byl o poznání světlejší barvy,síla těla tam kde je největší nápor tepla byl slabší a i váhově o poznání těžší(jiná slitina hliníku)

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: MZ 251

Příspěvek od Yuri »

K vyoseni motoru , to urcite byt nema , je to od padu a bude ti to delat problemy s retezem , me srazilo zr simsona auto a po padu byl motor taky vyosen ,v mem pripade vice , ale drzaky vypadali rovne sel i dobre dolu i zpet. Takze podle me je mas krapet hnute.

Uživatelský avatar
skypan
Příspěvky: 65
Registrován: ned 21. zář 2014 20:14
Bydliště: Smržovka
Kontaktovat uživatele:

Re: MZ 251

Příspěvek od skypan »

ok jak to srovnat? na tom čepu co je skrz rám?
jo s řetězem jsem problem měl,starej mi na rozetě zpadnul,ale byl už taky starej(počítám jak motorka) a v článcích už se špatně hejbal.
kopil sem novej(ČZ) A řetezku,pravda je že při otáčení kola se na řetězce trochu nadskakuje.děkuji

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1102
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: MZ 251

Příspěvek od Vladan »

Vychýlenej motor u dvěpade je celkem známej jev. Stane se to třeba při přešponování řetězu nebo při “závodnickejch” pokusech jezdit po zadním. Pokud to není moc a nevadí to při jízdě, tak byh to neřešil.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: MZ 251

Příspěvek od Yuri »

A co to ohně ? Držáky motoru ? Nebo to hned s celým rámem , on ten rám vypadá bytelně ale někdo mi říkal že je to tenkostěnny plech , a přece jen ten motor 251 je těžkej jak kr.....

Uživatelský avatar
skypan
Příspěvky: 65
Registrován: ned 21. zář 2014 20:14
Bydliště: Smržovka
Kontaktovat uživatele:

Re: MZ 251

Příspěvek od skypan »

motor je těžkej jako ká***va,však sem ho do rámu nasazoval,a celkem sem se sním nadřel,ale do držákú sedl dobře,ano rám je slabostěnnej jackel,ale mám pocit že je to lehce hnutý na těch čepech,až bude jaro tak to zkouknu výc,ted to mám v garáži pod plachtou.

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: MZ 251

Příspěvek od Yuri »

Jinak k tomu rovnání napadlo mě kurty a chytnout motorku mám něčemu druhou kolem motoru a utahovat ale co je to dobrý nápad nevím :D to asi jen v případě když by výměna držáku nepomohla , pak jedině protože přece jen když je to vyosene tak to to prostě trochu povolí řetěz a bude hotová ohýbat, když je víc tím je to horší.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: MZ 251

Příspěvek od AresMlok »

Pánové,
Vaše čeština je fakt kouzelná...
Nicméně, pokud jsem pochopil, že chcete "rovnat" vyosený motor z podélné osy rámu, tak na nějaký kurty a podobný blbosti zapomeňte. Rozlámete kartery nebo zkroutíte rám.
Jediný smysluplný řešení je na levý držák držák motoru navařit silnější podložky, který budou oproti dírám pro upevňovací šrouby motoru posunutý cca o 2 mm k rámu. Díry v držáku propilovat dle podložek. Tím se motor vyhne v rámu doleva a řetěz ho zase přitáhne doprava a v rámu bude motor rovně.
Pochoduje to v silentblokách.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: MZ 251

Příspěvek od Yuri »

Já píšu většinou z mobilu a dělá si to korekce jak chce ..... , Já si myslel že je to blbý nápad ale neměl jsem motor ještě dole tak nevím čí se nehnul držák , každopádně až to budu dělat vyměním preventivně držáky i silentbloky , stejně půjde motor dolů protože rám budu přelakovávat.

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: MZ 251

Příspěvek od Harry »

Ares: tvl tahat motor řetězem???? to je pěkná kravina... to musí chodit volně, jinak si zkurvíš hnací hřídel nebo ložisko
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: MZ 251

Příspěvek od AresMlok »

Ahoj Harry:
Samozřejmě se motor řetězem nikam netahá. Řetěz se nastaví dle příručky s průvěsem, volně se točí se zadním kolem. No a za půl roku je motor nakřivo. Není k tomu potřeba jezdit po zadním, stačí se rychle rozjíždět. Silentbloky to prostě nedávají. Mě se to stalo dvakrát, kdy jsem měl po montáži motor v podélné ose rámu a po půl až roce ježdění ne. Zbývá buď měnit silentbloky (to malinko odporuje Tvému desateru), dlabat na to nebo tomu trochu pomoct. Vymejšlet rovnák na ohejbák je sice blbost, ale v tomhle případě to opticky i mechanicky pomoct může.
Držáky jsou poddimenzovaný, občas prasknou a guma taky není kdo ví co. Zvlášť, když je 10 let vyrobená a koupíme ji jako právě odlitou...

Pravda, předpokládal jsem, že uživatel postupuje dle příručky a brikule začne vymýšlet až po selhání posledního pokusu o servisní přístup k věci. Málo jsem to rozepsal. Se polepším ;)
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Lord_Lee
Příspěvky: 350
Registrován: stř 23. led 2013 19:04
Bydliště: Königgrätz

Re: MZ 251

Příspěvek od Lord_Lee »

Jestliže to není vyosené tak že by to vadilo chodu řetězu nebo z toho koukal jiný mechanický problém tak doporučuju se v tom nevrtat.
Pokud z toho neplánuješ leštěnku v originálním stavu se kterou vyjedeš dvakrát ročně na výstavu tak peníze které by jsi dal do oprav estetiky radši investuj do benzínu a jezdi.
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...

Címoš
Příspěvky: 118
Registrován: stř 01. kvě 2013 12:48

Re: MZ 251

Příspěvek od Címoš »

Jestli si to dobře pamatuju tak ty držáky jsou tam navléknutý na gumách. Co takhle tam udělat nějaký futra ze silonu, mosazi, bronzu.

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: MZ 251

Příspěvek od Yuri »

U té co jsem koupil já už je motor vyosenej více a ohýbá to řetěz a i povoluje , ale předtím než jsem pro ni jel jsem čet toto a že je to celkem běžná závada tak jsem to neřešil , teď to budu právě napravovat , objednám silentbloky a držáky a uvidím jak dlouho potrvá než se to zase ohne , ale co na to koukám je to pěkné poddimenzovane na ten těžkej motor , jinak u 150ky se mi toto zatím nestalo.

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1102
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: MZ 251

Příspěvek od Vladan »

Hovno je poddimenzovaný, je to prostě unavený - jinde než na držácích nebo silentbloku to neuhne a žádným přetahováním to nepřepereš.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Odpovědět