Čištění výfuku

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
drátek
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06. črc 2017 14:15

Čištění výfuku

Příspěvek od drátek »

Tak jsem zde četl , ale nedočetl jsem se , kde a jak rozříznout tlumič pro dekarbonizaci . Na obrázcích jsem dokumentoval . Je třeba odříznout cca 5mm od svaru na obě strany co nejtenším kotoučkem . prolít benzínem , postavit na cihly , aby mezi nimi byla mezera . Opatrně zapálit a nechat vyhořet . Šedavé zbytky vyklepat a vyfoukat kompresorem . jako starý jawař jsem dělal co rok . Jinak byl výfuk úplně total . To zde nebylo . Já jsem musel vložit nejprve kroužek z nerezové kulatiny 5mm a svařit zadní vnější část tlumiče s vložkou . poté jsem vložil z obyčejné ocele pásek cca 20mm široký tl.2mm pásek 230 mm dlouhý . Smotal jsem ho kolem vložky , dopasoval na co nejmenší mezeru a zavařil . Jelikož jsem si udělal velkou díru , stálo mne to asi 12 nerezových elektrod průměr 2mm . Když se to udělá dle mého nákresu , neměl by šikovný svářeč potřebovat více než 6 elektrod . To je cena mimo času , co stojí vyčištění . Já jsem pracoval nedobře dle schema A a B , udělejte dle C .
http://ucimsese.rajce.idnes.cz/vyfuk/

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Čištění výfuku

Příspěvek od AresMlok »

Moc hezký,
kde to budeš párat příště?
Nebylo by lepší po rozřezání na všechny tři díly navařit svrtané příruby a stáhnout je šroubama?
Nebo MZtu honit do otáček a výfuk neřešit?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

drátek
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06. črc 2017 14:15

Re: Čištění výfuku

Příspěvek od drátek »

Nevím co podobného jsi v praxi vytvořil , ale toto je narozdíl od mnohých pohádek návod . Netočí a tak hledám . Kdyby jsi se podíval do křišťálové koule , mohl jsi mi to sdělit .... Toto je reálný návod na práci , nic podobného zde není .

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Čištění výfuku

Příspěvek od AresMlok »

Moc hezký, = souhlas, máš to pěkně udělaný. A ano, nic podobného zde nebylo.
kde to budeš párat příště? = technický dotaz, jaký bude příští postup. Předpoklad je, že každý rok přibudou dva sváry?
Nebylo by lepší po rozřezání na všechny tři díly navařit svrtané příruby a stáhnout je šroubama? = nápad, jak ony sváry příště vynechat. Já svářet neumím, tak to v praxi nepředvedu. Bohužel.
Nebo MZtu honit do otáček a výfuk neřešit? = Správně seřízený karburátor spolu s kvalitním olejem v benolu ve výfuku dehet negenerují. Odpadá tedy starost o výfuk, krom toho, že rezne.

Výfuk, pokud je zanesený, stačí vypálit z obou stran plamenem hořáku na propanbutan. Až se z výfuku přestane hulit, je hotovo.

Nebyl to útok na Tvůj počin...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

drátek
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06. črc 2017 14:15

Re: Čištění výfuku

Příspěvek od drátek »

Tímto stylem nemůžeš nic vypálit . A vo tom to je ! Ten chromovaný plech navrchu je oddělen vzduchovou vrstvou od tubusu vlastního tlumiče a to na obě strany . Stýká se jen ve svaru! Proto je vlastně tepelně izolován a tím má vyšší teplotu uvnitř při chodu motoru . Ale nelze ho bez zničení chromové vrstvy ohřát uvnitř a truby uvnitř tubusu tlumiče již vůbec . Toť vsjo . Nechci to dělat trvale , ale potřeboval jsem se přesvědčit , že tlumič není zanesen . Nyní to vím 100%ně a půjdu dále . Jiný karbec jsem dal , nyní tlumič a nyní vzduchový filtr . Jelikož je baterka zadělaná natvrdo , tak filtr až po vyoperování baterky . Prostě potvoru nevytočím ...

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Čištění výfuku

Příspěvek od AresMlok »

Já Ti popisuji mnou získané zkušenosti, ne to co říkal kamarád kamaráda od mýho kamaráda...
Když Ti napíšu, že to tak vypálit jde, tak to tak vypálit jde.
Pravda, můj výfuk byl od předchozího majitele pomordovaný, orezlý se zbytky chromu a hloubkovou korozí, ale lesklo se to. Vypálil jsem to, pak rozpáral (abych se jako Ty přesvědčil, jestli to vypálený je), zjistil, že je úplně čistej a jako blbec zase zavařil. Zbytečná práce. Akorát jsem byl nasranej. :-(I
Obrousil jsem to, nastříkal na černo a druhým rokem to jezdí.
Takhle vypadal po 314 km http://img.motorkari.cz/upload/images/d ... jpg?351195
To, že postupuješ systematicky je dobře. Jsem zvědavý čí to bude...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

drátek
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06. črc 2017 14:15

Re: Čištění výfuku

Příspěvek od drátek »

Tvrdit to můžeš , ale spíše to bylo tím , že nebyl předtím zanesen . Tvým postupem nelze vypálit . Teplota musí stoupnout nad 300°C , to přes plášť a vzdušnou mezeru nedáš .

Robert
Příspěvky: 73
Registrován: pát 19. črc 2013 16:03

Re: Čištění výfuku

Příspěvek od Robert »

No nechci se do toho míchat, chlapi, ale Aresemloka jsem pochopil tak, že ten plamen pouštěl oběma vstupy dovnitř výfuku (zepředu i zezadu :-)). Takže efektivním způsobem, kterým mohl uvnitř dosáhnout vysoké teploty potřebné k vypálení usazenin. Jinak já jsem dosud na svojí čertici ETZ 150 nalítal cca 10.000 km a nemám zatím pocit, že by výfuk nějak trpěl usazeninami. Je pravda, že jí občas dám trochu za uši (myslím jízdu ve vyšších otáčkách). Dvojtakty asi vyžadují více citu.
Dřív jsem byl obyčejný zeťák... Teď je ze mě MZ-ťák!!!

drátek
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06. črc 2017 14:15

Re: Čištění výfuku

Příspěvek od drátek »

Vstupní roura je neizolovaná a je dlouhá a ještě se rozšiřuje , zezadu je tak malá díra , že tam žádný výkon nenacpeš .......
Včera jsem namontoval chinský přerušovač a pomocí kontaktů od něj jsem spojil brzdový spinač chinské pumpy . Vyrobil jsem držák odpojovače , protože i já jsem nechal klíček ve špatné poloze a vybil baterku . Potřebuju , aby se mladý vrátil z práce a nenašel ráno baterku vybitou ... Zlatá spínačka na panelce ... Ještě musím vyzvednout lékárnu v zásilkovně a motorku mu předám do užíváví . Vlastně ještě mne čeká vypouštěcí šroub velký , byl zalepen nějakým tmelem a nyní kape .

Odpovědět