Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Ahojte neviem nikde najst ako mam vybrat piestik z prednej brzdy na mz 150 myslim na packe tecie mi okolo neho kupil som nove a rad by som ich vymenil aj ked som cital ze to nie vzdy pomoze ale aj tak budem rad ked mi poradite diki
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Vypusť brzdovou kapalinu, oddělej páčku, šroubovákem vypač pérový pojistný kroužek, kombinačkama chytni píst a vytáhni ho z tělesa brzdy. http://www.a-zobchod-eshop.cz/a-zobchod ... e-brzdy-MZ
Zrovna bych nalil novou brzdovou kapalinu...
Zrovna bych nalil novou brzdovou kapalinu...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Vdaka mam to uz von ale mam dalsi problem tesniaci kruzok cislo 3 mi tam nepasuje...kupoval som to v obchode ktory sa specializuje na jawa mz a pod..takze malo by to byt original aj ked som kukal podla nejakych eshopov je to to iste ale mne to nepasuje neda sa mi zalozit ta segerka s podlozkou chyba asi 5mm aby to bolo v pohode je mozne ze nieje original brzdovy valec? Mam moto par dni takze neviem ci to bolo menene inak vsetky diely sedia podla obrazku aj ten maly kruzok pekne sedi
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Neměl bych to psát, ale...:
Já koupil obyčejný gufero, který bylo širší než původní kroužek. Vzhledem k tomu, že pojistný kroužek č.2 jsem v hlavním brzdovým válci nenašel - původní majitel (nevím který) ho prostě buď ztratil nebo vyhodil - tak jsem tam neměl ani co vrátit. Tím, že gufero je širší, by se tam stejně nevešel, tak jezdím bez něj. Je tomu cca 3 roky a ani kapka.
Nacpi to tam, zalej, odvzdušni a pořádně zmáčkni. POŘÁDNĚ!
Pokud to nevyletí (a mě nevyletělo), neřešit a jezdit.
Zmáčknutím vytváříš tlak na písty třmenu, nikoli na gufero na pístku. Na něm se tlak vytvoří až po povolení brzdové páky a není nijak dramatický. Dramatický by nejspíš byl, pokud by propouštel těsnící kroužek č.5, ale spíš by se brzdovka zrovna vracela do nádržky...
Já koupil obyčejný gufero, který bylo širší než původní kroužek. Vzhledem k tomu, že pojistný kroužek č.2 jsem v hlavním brzdovým válci nenašel - původní majitel (nevím který) ho prostě buď ztratil nebo vyhodil - tak jsem tam neměl ani co vrátit. Tím, že gufero je širší, by se tam stejně nevešel, tak jezdím bez něj. Je tomu cca 3 roky a ani kapka.
Nacpi to tam, zalej, odvzdušni a pořádně zmáčkni. POŘÁDNĚ!
Pokud to nevyletí (a mě nevyletělo), neřešit a jezdit.
Zmáčknutím vytváříš tlak na písty třmenu, nikoli na gufero na pístku. Na něm se tlak vytvoří až po povolení brzdové páky a není nijak dramatický. Dramatický by nejspíš byl, pokud by propouštel těsnící kroužek č.5, ale spíš by se brzdovka zrovna vracela do nádržky...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Skusil som to aj bez gumicky a tecie tade a kedze ju tam nezmestim tak som ju orezal ale nepomohlo to.....asi lem zohnat iny brzdovy vec a pokoj
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Tohle Tě vážně nezachrání? http://eshop.exvalos.cz/cs/tesneni/2177 ... ubena.html
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Dnes jsem taky pretesnoval, pouzil jsem tesnici krouzky z moto-prodejny a bez problemu. Vnejsi tesnici krouzek jsem po vnejsim obvodu namazal loctite, jistota je jistota. Daval jsem i novou brzdovou hadici, ta puvodni uz byla zpuchrela vlivem pruzeni prednich vidli. Bohuzel jsem nel po ruce jen DOT 4 takze zitra jeste vymenim brzdovku za DOT 3
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Tím se vylepší co?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Dnes som bol zhanat to vacsie gufero u nas v meste a aj tam mi povedal ze tesnit by mala ta prva mensia gumicka a ta prepuata aj ked je nova...mozno tam uz je nejaka drazka vysuchana v brzde alebo co ked to netesni.....
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Jasně,
a řekl Ti ten onem oný onýč v krámě, kolikrát měl tuhle brzdu rozdělanou?
Měl jsi to rozdělaný Ty a podíval jsi se co kam vede, kde to končí a jaký to má krok?
Koupil jsi to gufero a nacpal ho kam patří?
Brzdí to?
PS: gufero kromě toho, že má těsnit, taky funguje jako středící prvek zajišťující osový chod pístku v tělese hlavního brzdového válce...
a řekl Ti ten onem oný onýč v krámě, kolikrát měl tuhle brzdu rozdělanou?
Měl jsi to rozdělaný Ty a podíval jsi se co kam vede, kde to končí a jaký to má krok?
Koupil jsi to gufero a nacpal ho kam patří?
Brzdí to?
PS: gufero kromě toho, že má těsnit, taky funguje jako středící prvek zajišťující osový chod pístku v tělese hlavního brzdového válce...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Prvy krat som kupoval oba gufera original v obchode ktory sa nato specializuje ale to som uz asi pisal to mensie prve gufero ktore ma vyvijat tlak kvapaliny prepusta mozno ze je gumicka dobra vsak je nova tak potom uz iba v obale brzdy bude problem lebo uz vyzera ze je aj zvarana od spodu ale tade tesni..a na piestiku je jedna drazka v tej hrubsej casti netusim.naco
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Já Ti rozumím,
otázka ovšem stojí jinak. Před zásahem do pumpy brzda brzdila a tekla nebo nebrzdila a tekla?
Pokud brzdila a tekla, pak opravdu stačí vyměnit gufero, který čumí z brzdovýho válce. Dneska jsem dvě koupil a shodou náhod měli 20 x 10 x 4 mm. Tři pětky za obě. Včera jsem měnil regulátor a přerušovač na jedný 150dině a majiteli taky chcala brzdovka kolem pístku. Je 9-tým majitelem a chudák MZta domlácená až mě jí bylo líto...
Pokud nebrzdila a tekla, tak to je malinko problém, protože nová gumička je trochu menší než origo. Jestli máš tu starou a není úplně na hadry, tak ji zkus napružit (mě se to povedlo) a bude zase chvíli makat. Všespasitelný to ale není.
Jestli si dobře pamatuju, tak na nový asi desetina mm chyběla oproti starý opotřebovaný. Oni maďaři reverzní inženýrství zatím moc nepochopili...
Ovšem regulátor byl maďar a maká
Pokud brzdila, vrať starou gumičku na pístek a dej nový gufero.
otázka ovšem stojí jinak. Před zásahem do pumpy brzda brzdila a tekla nebo nebrzdila a tekla?
Pokud brzdila a tekla, pak opravdu stačí vyměnit gufero, který čumí z brzdovýho válce. Dneska jsem dvě koupil a shodou náhod měli 20 x 10 x 4 mm. Tři pětky za obě. Včera jsem měnil regulátor a přerušovač na jedný 150dině a majiteli taky chcala brzdovka kolem pístku. Je 9-tým majitelem a chudák MZta domlácená až mě jí bylo líto...
Pokud nebrzdila a tekla, tak to je malinko problém, protože nová gumička je trochu menší než origo. Jestli máš tu starou a není úplně na hadry, tak ji zkus napružit (mě se to povedlo) a bude zase chvíli makat. Všespasitelný to ale není.
Jestli si dobře pamatuju, tak na nový asi desetina mm chyběla oproti starý opotřebovaný. Oni maďaři reverzní inženýrství zatím moc nepochopili...
Ovšem regulátor byl maďar a maká
Pokud brzdila, vrať starou gumičku na pístek a dej nový gufero.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Ked som ju kupil tak brzdila ale tiekla
Staru uz nemam to je to....a skusim u nas popozerat to gufero
Trosku off..dnes idem.menit lamely docital som sa ze treba odmeriat hrubku vsetkych lamiel v kope a odratat od nich 20.7mm a ten rozdiel vypodlozit nejakymi podlozkami. Oni tam su niekde namontovane ci co?
Staru uz nemam to je to....a skusim u nas popozerat to gufero
Trosku off..dnes idem.menit lamely docital som sa ze treba odmeriat hrubku vsetkych lamiel v kope a odratat od nich 20.7mm a ten rozdiel vypodlozit nejakymi podlozkami. Oni tam su niekde namontovane ci co?
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Tu brzdu sestav, dej tam gufero a pak zkoušej, jestli to poteče. Spíš bude otázka, jestli to bude brzdit. Dej vědět.
Jo, jsou a nejdou přehlídnout, odděláš je hned po šroubech. Tyhle tři šrouby dotahovat opravdu velmi lehce - 5 Nm.
Pokud nemáš stahovák na primární kolečko, tak nezkontroluješ kruhový tvar spojkový klece - nepůjde s lehce zatočit. Leda vyndat svíčku.
Lamely, který koupíš (COSSID) musí v kleci hrkat. Případně obrousit obvod lamel.
Jak se měří vnitřní vůle spojky najdeš tady: http://mz-world.cz/forum/faq/bible/prirucka.pdf na straně 84.
Všechny lamely musí chodit zcela volně. Až to sešroubuješ (BEZ DEKLU SPOJKY), zmáčkni páku a zkontroluj přítlačák, aby chodil v ose spojkový hřídele. Nesmí se vyklánět do stran. Jinak rozdělat, vyházet a znova složit, znova změřit, znova zkontrolovat.
Klec musí mít lehounkou axiální vůli oproti unašeči.
Přeji příjemnou zábavu
Jo, jsou a nejdou přehlídnout, odděláš je hned po šroubech. Tyhle tři šrouby dotahovat opravdu velmi lehce - 5 Nm.
Pokud nemáš stahovák na primární kolečko, tak nezkontroluješ kruhový tvar spojkový klece - nepůjde s lehce zatočit. Leda vyndat svíčku.
Lamely, který koupíš (COSSID) musí v kleci hrkat. Případně obrousit obvod lamel.
Jak se měří vnitřní vůle spojky najdeš tady: http://mz-world.cz/forum/faq/bible/prirucka.pdf na straně 84.
Všechny lamely musí chodit zcela volně. Až to sešroubuješ (BEZ DEKLU SPOJKY), zmáčkni páku a zkontroluj přítlačák, aby chodil v ose spojkový hřídele. Nesmí se vyklánět do stran. Jinak rozdělat, vyházet a znova složit, znova změřit, znova zkontrolovat.
Klec musí mít lehounkou axiální vůli oproti unašeči.
Přeji příjemnou zábavu
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
To měření těch lamel bylo u mě asi nepřesný a nemyslím si že jsem negramot. Spojka po vypálení výfuku sem tam klouzla, unašeč ok, lamely nový, měřeno podle příručky, pružina nová, olej pp90. S pp44 neklouzala, ale zase zastudena řazení tuhý. Tak jsem to rozdělal znova a už neměřil a udělal to tak aby byla pružina lehce vypouklá ven, od tý doby klid. Tak můžeš zkusit změřit a pro kontrolu koukni jestli to máš s podložkama pak lehce vypouklý tu pružinu.
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Tak spojka vymenena ale este nevyskusana az zajtra....hrubka starych lamiel bola o 1mm vacsia ako novych a v prirucke je vzorec ze hrubka lamiel je X a priklad 20.7 - X = A ....
Velkost A = hrubka trojuholnikovych podloziek ja som si myslel ze vzorec ma byt opacny teda X -20.7 pretoze mne hrubka novych lamiel vysla 21.1mm merane asi 3 krat tak som tam nedal ziadnu podlozku akurat som vymenil tie pod srobami lebo boli v hroznom stave prikladam foto
Velkost A = hrubka trojuholnikovych podloziek ja som si myslel ze vzorec ma byt opacny teda X -20.7 pretoze mne hrubka novych lamiel vysla 21.1mm merane asi 3 krat tak som tam nedal ziadnu podlozku akurat som vymenil tie pod srobami lebo boli v hroznom stave prikladam foto
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Moc pěkná umělecká kovařina
To, že jsi změřil tloušťku lamel je sice poučný, jak to druhovýroba šulí, ale nijak Ti to nepomůže.
Vzorec je X=20,7-A kde:
X je vyrovnání - tohle číslo v mm je tloušťka podložek
20,7 je konstanta
A je vzdálenost mezi vnější plochou talíře pružiny a dosedací plochou pro šrouby na unašeči spojky. Tahle vzdálenost se měří šuplerou (doporučuju na všech třech dírách). Tu ovlivňuje tloušťka všech lamel, tedy i sjetých ocelových.
venca.6 má pravdu v tom, že talířovka se po zmáčknutí páky opravdu vyhrne jakoby do obrácený polohy. To znamená, že lamely od sebe odlehnou asi o 0,12 - 0,15 mm. Tady není moc místa pro chybu...
Nepochybuj o tom, že by to skopčáci měli blbě spočítaný.
Pokud to složíš dobře, nalej do toho třeba Mogul trans 80 a budeš řadit i v zimě a nebude se nic klouzat.
To, že jsi změřil tloušťku lamel je sice poučný, jak to druhovýroba šulí, ale nijak Ti to nepomůže.
Vzorec je X=20,7-A kde:
X je vyrovnání - tohle číslo v mm je tloušťka podložek
20,7 je konstanta
A je vzdálenost mezi vnější plochou talíře pružiny a dosedací plochou pro šrouby na unašeči spojky. Tahle vzdálenost se měří šuplerou (doporučuju na všech třech dírách). Tu ovlivňuje tloušťka všech lamel, tedy i sjetých ocelových.
venca.6 má pravdu v tom, že talířovka se po zmáčknutí páky opravdu vyhrne jakoby do obrácený polohy. To znamená, že lamely od sebe odlehnou asi o 0,12 - 0,15 mm. Tady není moc místa pro chybu...
Nepochybuj o tom, že by to skopčáci měli blbě spočítaný.
Pokud to složíš dobře, nalej do toho třeba Mogul trans 80 a budeš řadit i v zimě a nebude se nic klouzat.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Nepochybuju, jen mě to nevyšlo koukal jsem na video, četl fora a jak jsem po pár dnech vypálil vejfuk tak se zas zvedl výkon a občas v otáčkach kouzla čtyřka a pětka. Jen jsem ubral podložku aby to bylo lehce vypouklý a je to ok.
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Olej som kupil madit pp80 ano ten vzorec som spravne pochopil len ako som uz hovoril hrubka lamiel bola vacsia ako 20.7 takze vzorec mi je nanic dnes skusam dufam ze nebude prsat :-D
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Nějak tomu nerozumím.
Starý lamely byly o 1 mm v součtu širší než nový a podložek jsi tam měl kolem 3 mm. Předpokládám, že Ti spojka klouzala. Teď tam dáš o 1 mm míň materiálu na nových lamelách a ještě odebereš 3 mm podložek. Tak to Ti už chybí 4 mm materiálu na předepnutí prižiny, protože šrouby jsi určitě nesoustružil, že?
Opravdu jsi měřil rozteč A? Tedy měříš vzdálenost mezi vnější hranou dílu č. 11 a dosedací plochou pro šroub č. 14 na dílu č. 2.
Olej je OK, mám Paramo gyrol 80W
Starý lamely byly o 1 mm v součtu širší než nový a podložek jsi tam měl kolem 3 mm. Předpokládám, že Ti spojka klouzala. Teď tam dáš o 1 mm míň materiálu na nových lamelách a ještě odebereš 3 mm podložek. Tak to Ti už chybí 4 mm materiálu na předepnutí prižiny, protože šrouby jsi určitě nesoustružil, že?
Opravdu jsi měřil rozteč A? Tedy měříš vzdálenost mezi vnější hranou dílu č. 11 a dosedací plochou pro šroub č. 14 na dílu č. 2.
Olej je OK, mám Paramo gyrol 80W
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Aha tak to som nemeral pretoze niekto na fore pisal ze sa ma meriat hrubka lamiel bez kovovych kruzkov tak som vychadzal z toho...z toho obrazka mi vychadza ze mam merat sublerou teda hlbkomerom na nej vzialenost taniera cislo 11 az po dieru do ktorej ide sroba ? Z tyh troch myslim samozrejme na zaciatok zavitu ...najhorsie je ze som to uz podlepil :-(
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Měříš to z talíře na dosedací plochu šroubu na unašeči. Ta může být omačkaná. Proto jsem psal, abys to změřil na všech třech místech a spáchal nějaký průměr. Začátek závitu vůbec neber v potaz.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Uz to chapem konecne ze? Som si neprecital ten text pod obrazkom poriadne kde to vysvetlujes podla cisel..uz len jedna otazka tu pruzinu taniera som otocil dobre ked je vypukla do vonka? Teda stred je do vonka a po obvode sa dotyka cisla 9...prislo mi to tak logicky lebo som si nezapamatal ako to bolo pred demontazou
Edit: a este jedna vec namiesto tych znicenych podloziek som daval druhe o hrubke asi 1mm kazda mam brat aj tu mieru do uvahy ci to ignorovat?
Edit: a este jedna vec namiesto tych znicenych podloziek som daval druhe o hrubke asi 1mm kazda mam brat aj tu mieru do uvahy ci to ignorovat?
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Máš to správně, pružina se při rozpojení spojky vyklápí obvodem ven. Přítlačák povyleze asi o 1,5 - 1,8 mm. Měl by rovnoměrně po celém obvodu klece.
Ne, podložky se nezapočítávají. Ten 1 mm je správně. Jazýčky přijdou směrem k ose spojky.
Ne, podložky se nezapočítávají. Ten 1 mm je správně. Jazýčky přijdou směrem k ose spojky.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pretesnenie prednej brzdy mz 150
Tak dlopuho jsem přetěsňoval pumpu , až jsem koupil china a s hadicí JAWA jedu .