Nejde podsvícení budíků

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od Yuri »

Zdar hoši , teď když jsem chtěl ject ve tmě ( poprvé od koupě ) zjistil jsem že mi nejde podsvícené budíků ani jednoho , nemá někdo nějakou radu kde začít hledat problém ?
Asi začnu od žárovek ale jelikož jsem koukal na nějaké staré schema ( ne moc čitelné ) jsou v každém dvě , je mi divné že by zase odešly všechny , zbytek elektriky jde jak má , i kontrolky tak jsem z toho takovej na větvi , no i proto že vím jaká je pakárna ty budíky dostávat ven.

Uživatelský avatar
adoid
Příspěvky: 169
Registrován: ned 04. říj 2015 18:04

Re: Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od adoid »

Já bych určitě začal sundáním budíků - rozhodně to není žádná pakárna "vytočíš" je z gumy nahoru, jak ti lanka dovolí, pak zkroutíš gumu a svlékneš ji a je to. Zkontroloval bych jak žárovky, tak i kablíky vedoucí k nim. Pak bych zkusil ukostření budíků a pak napájecí kabely. Jen tak mimochodem, pokud je MZ zapojená podle originálního schéma, tak na parkovací světla má svítit pouze tachometr a na potkávací/dálková i otáčkoměr.

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od Yuri »

Me prave nesviti ani jedno ani na parkovacky ani kdyz jedu na potkavaci/ dalkova , neni to nic kritickeho oboje odhadnu ale prijemnejsi je kdyz bych na to videl :D
Ok budu je tedy muset vyndat a merit a hledat.
Jinak podle schematu co.sem nasel (pekne provedeni i pr.blb... Jako ja) jdou + kabely do.nejakych svorkovnic , pak na svetla a sponacku , kde ty najdu? At nehledam po cele motorce po premereni zacnu tu :)

Tomáš S.
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 15. zář 2016 21:47
Bydliště: Brno

Re: Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od Tomáš S. »

Svorkovnice najdeš ve světlometu a až to otevřeš a uvidíš ten chumel drátů tak se ti udělá mdlo. Dávej pozor na barevné značení kablíků. Je rozdíl třeba mezi bílo-černým a černo-bílým. Barevně jsou jakoby stejné, liší se jen šířkou barevných proužků a každý vede k něčemu jinému.

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od Márty »

Nejdřív bych fakt projel budíky, žárovky a konektory k nim, pokud to bude v pořádku, tak bych rozebrat světlomet - je to v něm drobet nepřehledné, ale se schematem a voltmetrem (ohmetrem) se to dá dobře proměřit...
Obrázek

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od Yuri »

Bude někde problém v EL , protože jsem zjistil včera ( nezkontroloval jsem si to když sem začal jezdit docela školácká chyba ) že je odpojené brzdové světlo ( už od předchozího majitele ) když jsme ho zapojil a šláp na brzdu spálená pojistka , vyměnil jsme jí a znova , takže je tam někde zkrat který asi nechtěl řešit , kdo ví či nejsou někde odpojené i ty budíky. Tak o víkendu mě čeká elektrikařina a hledání a hledaní ... jinak to schema co jsi mi hodil jsem už dohledal , a jeho autor má ode mě palec nahoru , velmi přehledné i pro neodbornou veřejnost .
No jsem zvědavej na co vše ještě narazím , ale začínám tu motorku mít čím dál víc rád tak mi to nevadí , vychytám mouchy a pak to bude paráda ;)

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od AresMlok »

Jedna skromná rada, které se samozřejmě vůbec nemusíš držet, ale funguje 100%.
Po asi 1,5 nebo 2 měsíčním zápasením s hledáním různých příčin proč v elektrice něco blbne, jsem se zdravě NASRAL a rozpojil úplně všechny konektory na milence a dva dny se na ni ani nepodíval. Dali jsme si oddychový čas. Za sobotu a kousek neděle jsem vše popsal zapojil dle schema, vyměnil a přeletoval kupu kabelů, světla předělal na relátka, rozebral a opravil spínačku a dal novou pojistkovou skříňku. Drobnosti jako žárovky jsou jasný.
Jestli opravdu chceš mít od elektriky pokoj a pořád se v tom nehrabat, tak v pátek odpoledne to všechno rozpoj a v sobotu zapoj. Není jiná cesta, která by Tě donutila správně zapojit elektriku, protože hledáním závad a tvořením různých nesmyslných náhradních řešení se zabývá kde kdo a pak to prodá, protože to blbne a blbne a blbne - mám pokračovat?
Je to objevná činnost a určitě zjistíš spoustu věcí, který maj těsně před smrtí.

Jak už jsem tady někde psal: Prodám MZtu - koupena nová baterie - stačí sednout a jezdit... = průser v elektrice, protože nová baterie řeší jen to, že to vydrží zkušební jízdu než se vybije baterie natolik, že mašina zdechne.
To je moje zkušenost s první MZtou a brácha udělal úplně tu samou zkušenout jen s tím rozdílem, že jeho prodejce byl tak slušný, že to řekl rovnou - nemlžil...

Doporučuji nakoupit fastony, elektrikářskou pásku - bílou nebo červenou a černý permanent fix...
Do schema jsem si čmáral, co je už hotový - je to docela elektrárna.

Ať se daří.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Lord_Lee
Příspěvky: 350
Registrován: stř 23. led 2013 19:04
Bydliště: Königgrätz

Re: Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od Lord_Lee »

Souhlasím s Mlokem, jestliže už je v elektrice bordel a nevíš co funguje a co ne, je nejlepší začít na čisto. Takže projít dle schématu veškerý kabely, konektory atd. a jakmile se něco zdá byť jen trochu pochybné tak bez milosti vyměnit / opravit. Jen tak si zajístíš že to bude spolehlivě fungovat.
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od Yuri »

Tak jsem se do toho pustil , sel jsem po kabelech a brzdu jsem vyresil , byl spatne napinovamy jeden konektor a licny uz lezli ven a dotykali se vedle , prepinoval jsem a vypada ze dobry , brzda jde, pojistky se nepali , k tem budikum , vytahl jsem zarovky a byli spalene nemam nahradni ale podle meraku tam napeti jde, tak uvidim az sezenu nove ale kdyz tam jde proud tak snad to pujde.

Jinak s tou elektrikou je mi jasne ze me to drive nebo pozdeji ceka , na simsonu jsem potom co mi prestal ject a nekde byl zkrat musel delat tez , hezky kabel po kabelu.
Ale od te doby co jsem jej udelal jezdi bez problemu.

Zacinaji se ale jak se rozpohybovala po dlouuhe dobe stani objevovat klasicke zavady co byli i u simaka, prosakovat olej z prevodovky kolem radicky , a i tesneni vika, tak az to budu delat udelam i gufera at to za mesic zase nevypoustim.

Predni brzdu uz jsem udelal vymenil jsem valec za grimaco ( nepatri tam ale jeden jsen dostal k motorce a vsichni rikali ze je lepsi at ho tam dam ) hadicku a membrany v brzde tez uz udelane takze ta je v pucu

No snad se zatim nic dalsiho neobjevi a bude slouzit i kdyz podle tachace ma uz dost za sebou 65 000 ale nic tam v motoru delane neni nebo to nevypada tak uvidim

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od Yuri »

Tak musim tamtoho udelat vic i gufera protkze olej to hazi i vrchem zatkou a podle kontrolniho otvoru ho tam moc neni.
Neco sem hledal a potvrdilo se mi ze to nejspise dela spatne gufero na klice a tlakuje to dovnitr a hazi ven olej.

To me privadi k tomuto nema nekdo doma v okoli Mlade Boleslavi stahovaky ?
Nebo nejakou radu jak to bez nich dat dolu bez rizika poskozeni.

Uživatelský avatar
adoid
Příspěvky: 169
Registrován: ned 04. říj 2015 18:04

Re: Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od adoid »

Doufám, že kvůli tomu nechceš vyndavat klikovu, nebo tak něco, že sháníš stahováky? Jediné speciální, co potřebuješ, tak je stahovák na primár. Jinak žádné ložisko nemusíš sundavat. Gufero je před ložiskem! Stačí vypustit olej, sundat levý dekl, rozebrat spojku a primár a jsi u domečku pro gufero.
Jo a je dobré vědět, že matka držící spojkový unašeč (takový hliníkový odlitek) má obrácený závit!

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od Yuri »

Jo myslel jsem stahovák na prímár , ale i na spojku protože ještě musím vyměnit řetěž na primáru , je vytahaný tak že se divím že na tom drží , vsadím se že za těch 65 000 je tam původní.
A když už u toho budu chtěl jsem udělat i na druhé straně pod stratorem.
Nechtěl jsem kvůli tomu dělat generálku a tahat ven kliku a ložiska i když to tak možná vyznělo :)
Motorka je dost v zanedbaném stavu , předchozí majitel byl alkoholik a než přišel o papíry kdy na ní přestal jezdit tak na servis asi kašlal .
Ale zase na druhou stranu stála 7000 , a je v origo stavu , žadný tuning i na původních papírech i SPZ.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Nejde podsvícení budíků

Příspěvek od AresMlok »

Stahovák si kup jen na primární kolečko. Mezi zuby kolečka a kola spojky patří přípravek, který můžeš nahradit kouskem kulatiny, která se vejde mezi zuby kola - opře se o řetěz a zuby. Není to košér, ale funguje to.
Nevím sice, který závit je správný a který je obrácený, ale spojková hřídel má levý závit. Obdoba "levotočivé" DNA...
S řetězem si příliš nefandi, lze ho vytahat i pod 10 000 najetých km.
Vytlačené gufero pod primárním kolečkem mi dělalo totéž - flusalo to olej přes olejovou zátku z motoru ven. Dodělal jsem si na karteru závity a zajistil gufero přes velkoplošný podložky. Jednu - tuším blíže k náhonu otáčkoměru - jsem musel kruhově vybrat, aby nedrhla o zuby kola náhonu. Průbojníkem jsem ještě podložky dopasoval do otvoru pro gufero a ložisko. Nepodařilo se mi sehnat tenkoplošný.
Co se týče orientace gufer - já je dal pružinkama dovnitř právě proto, že přetlak v klikovce při přepouštění směsi je větší než podtlak v klikovce při sání směsi z karbce.
To ale bude kontroverzní téma... :C
Někteří borci gufera navrtají vrtákem a pak vytáhnou přes zašroubovaný silnější vrut - já bych se trochu bál případných špon, který by mohly napadat do ložiska. Já ho zbortil důlčikem a pak vypáčil šroubovákem. Dej pozor na karter a hřídel klikovky.
Ať se daří.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Odpovědět