Zdravím všechny tak jsem začal dělat GO motoru na moji MZ ETZ 150 se kterou jsem najel teprve 300 km od koupi ale jelikož se mi furt něco sní dělo rozhodl jsem se že udělám go motoru.
Budu zde přidávat průběh mé práce na motoru a otázky pokud si nebudu vědět s něčím rady tam předem dekuji za vaše odpovědi.
Co vím od předchozího majitele tak byl dělán 1. Výbrus s novou pístní sadou potvrzeno papírem. No ale můj názor na člověka který to dělal nebyl určitě žádný znalec a vše co mohl to dojebl. Jednoduše každý šroub byl povolený
Níže máte pár fotek součástí které určitě dělali problém a bude je chtít vyměnit za nové.
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: stř 15. bře 2017 12:34
od AresMlok
Ad píst: jestli máš najeto 300 km po výbrusu (1,5 - 2 nádrže), tak do toho dej kvalitní olej do benzínu a míchej to 1:50. Mě si píst sednul po nějakých 1800 - 2000 km. Po ohřátí to bude vadnout, tak včas dej chladící přestávku. S kvalitním olejem to můžeš i hryznout bez následků. Píst neměnit - změnit olej a poměr. Jo a našel bych na něm šipku...
Co se výbrusu týče, pokud není poškrábaná vložka válce, tak nechat být, jen bych zkusil zjistit na kolik stovek je udělán - to má vliv na dobu zajíždění a kompresi.
Ad lamely: Pertinax nebo COSSID musí v kleci hrkat - tj., chodit volně - to asi u Tebe bude. Je dobrý pokud nemají olámaný výstupky, ale pokud na lamele chybí dva, maká to...
Kovový lamely máš výrazně lepší než mám já, tak je pouze zkontroluj, aby byly rovný na placato. U lamel se hraje na desetiny mm. Nesmí být modré. Lamely jsou OK.
Ad segment: Bolest druhovýroby, první dva zuby prostě mizí, pak se zasekává nakopávačka, ale to zase časem přejde. Upilovat opotřebované zuby nebo otočit segment. Novej bude fungovat asi rok dennodeního startování a začne blbnout. Je z toho kupa pilin v oleji. Koukni taky na rozběhový kolo pod košem spojky a při montáži to kloudně slícuj... Otočit nebo vyměnit.
Ad unašeč: Buď pilník nebo nový, ale s tím, že brzy dopadne podobně. Ideálně původní DDR - z bazaru, nebo nástrojárna a ocel. Kovové lamely taky na unašeči musí chodit hladce. Přítlačák se zvedne asi o 1,5 mm a mezi lamelama je cca 0,1 mm mezera. Ta rozhoduje o tom, jestli spojka bude nebo nebude vypínat a plynule zabírat.
Šrouby spojky (tři) dotahovat s citem - 5 Nm...
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: stř 15. bře 2017 21:03
od Z00RS
Benzín ředím 1:50 tímto olejem ...
Jinak se mi omylem povedlo na rotoru ulomit magnet (uhlík co ja vim co to je ) tak poraďte jak to nahradit ci nemá někdo celý rotor ?
Jinak jak toto povolit zkoušel jsem to i naklepat a nic ?
Tyto věci musím koupit nové jsou opotřebované.
Přez toto gufero primárního kolečka mi tekl olej ale i ten držák toho gufera či co to je zase bylo povolené.
Další fotky ještě přibudou a otazek nastane plno az rozpulím Motor teda az se mi to podaří
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: stř 15. bře 2017 23:10
od AresMlok
Hlavu a píst otři hadrem od karbonu a pak zkus Mogul TSF 1:50.
Komutátor např. tady: http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-di ... Z-ETZ.html
Domeček simeringu ohřej fénem, karter taky a mělo by to povolit. V závitech bude silikon.
Když se kouknu na desku spojky, tak to přesně odpovídá oněm 5 Nm na každý jednotlivý šroub... Navíc se zdá, že byla namontována obráceně a to by byl fakt hardcore.
Bacha na to...
Tepelnou podložku příruby karbce natři tenkou vrstvou silikonu a klidně ji použij, nic jí není.
Unašeč bych zkusil přejet pilníkem a např. spínač neutrálu mám prasklý a funguje...
Zajišťovací podložky jsou docela v pohodě.
Těsnění hlavy válce si kup nový a aspoň 0,2 a 0,4 mm. Mezeru mezi hlavou a pístem šteluj k 0,9 mm, ne méně. Zvonil by Ti motor.
Všechno ostatní nový. Deska nezkroucená může být z bazaru.
Změř si výšku těchto vymezovacích podložek: http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-di ... -2-mm.html, který jsi sundal ze spojky. Já mám skoro 3 mm vrstvu. Dělaj se 1 mm, 0,5 mm, 0,3 mm, 0,2 mm. Něco přikup, protože to určo budeš potřebovat na nastavení vnitřní vůle spojky...
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: čtv 16. bře 2017 21:22
od Z00RS
Ták motor rozebrán už jen očistit kartéry a objednat nové díly
Od segmentu mám vydřený dost velký zub, podle mého asi 50/50% závažné že ?
Jinak jsem koukal jak sundat Komutátor ale bojím se toho že se bude muset pájet a tak snadno to dolů nepůjde.
Co se týče domečku magneta má to být po celém okruhu takové mazlavé ?
Ohledně těsnění tam kde bylo papírové, mohu si vystřihnout z větší tlousťky, zaleží na tom nějak ?
Kde mohu stáhnout schéma motoru tak abych co nejlépe byly popsané součástky a jak to má do sebe vše pasovat ?
Dost se bojím toho že někde nedám nějakou podložku
Pokud máte nějaký nápad jak mi usnadnit či přilepšit práci tak sem stím
Jinak zde přidávám foto jak by měla motorka vypadat po kompletní úpravě
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: čtv 16. bře 2017 23:23
od AresMlok
Zub na karteru závažný není, ale pouze pokud dáš správně dokupy spojku, segment a hřídel nakopávačky se vším, co k tomu patří.
Nebylo to slícovaný a nejspíš Ti chybí podložka mezi hřídelí a karterem...
Koupit můžeš celý rotor a operaci se vyhneš.
Noty na motor najdeš buď na foru, nebo na netu nebo na Youtube...
Papír dát silnější můžeš, ale skopčáci hráli na vymezovací podložky mezi ložisky klikovky a domečky gufer. Já jsem všechno papírový nahradil silikonem a maká to v pohodě. Koukni na ložiska, jestli náhodou nechtějí vyměnit. Taky koukni na vůli ojnice, když to máš rozdělaný. Na setrvačníku mám vyryté jehlou datum výroby či centrování, tak pokud ho tam najdeš, máš origo kliku.
Po sesazení karterů se klika musí MUSÍ točit zcela volně. Žádný zadrhávání nebo rychlý zpomalování. Nejdřív nasaď ložiska na kliku a tu pak potopíš do ohřátých karterů - jde to samo...
Než nandáš gufera na kliku, vyzkoušej řazení převodovky. Při řazení musí vydávat jasný kovový zvuk a i pružina aretace řadičky musí být jasně slyšet...
Klika má menší vůli (ze strany na stranu) jinak dobrá Nechal jsem to na karteru
Jednak jak mám vyklepnout gufero z pouzdra klikové hřídele ? Nejak se mu vůbec nechce
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: pát 17. bře 2017 23:21
od AresMlok
Klika nebo ojnice? Pokud klika, vyhoď ložiska...
Vzhledem k tomu, že Ti ložiska zůstaly v karterech, tak asi průměr hřídele kliky nebude zcela OK. Gufero provrtej, zašroubuj do díry vrut a tahej. Nebo tenčí plochý šroubovák a z vnitřní strany katreru do gufera přes něj kladívkem švihni a pak to vypač třeba kombinačkama, ale neomačkej karter. Já ho tahám šroubovákem z vnější strany...
Je možný že mezi ložiskem a guferem budeš mít vymezovací podložku, tak to před operací okoukni.
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: sob 18. bře 2017 08:02
od Z00RS
Jsem se spletl ojnice má menší vůli ale opravdu minimální
Upozornění !: Jinak vám nefunguje BBcode na YouTube .. Zkoušel jsem více linků a nějak se mu nechce
Edit 2: Další dotaz ohledně ložisek, koukal jsem a nevím které koupit jaké vím jen mě mate že některé jsou uzavřené (plastové krytky) a další bez krytek. Můžu nakoupit bez krytek ?
Pro jistotu můžete napsat označení těch ložisek nerad bych to objednával vícekrát
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: pon 20. bře 2017 13:29
od Márty
Chlapče, chlapče, ty chceš dělat admina? BB code na youtube funguje, jen je potřeba to umět zadat nebo třeba vědět, jak fungují pod php scripty pro tohle fórum BB kódy...
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: pon 20. bře 2017 13:36
od Márty
Když si najedeš na tlačítko "youtube" a chvilinku počkáš, tak ti to ukáže helpík, jak se tu správně zadává odkaz na youtube
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: pon 20. bře 2017 16:42
od Z00RS
Omlouvám se za svoji chybu ale uz z praxe webové prezentace se několikrát stalo ze byla chyba na straně BBcode každý není svatý
Nechcete mi rači poradit ohledně GO
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: pon 20. bře 2017 17:14
od Márty
ZOORS: Myslím, že ta ložiska tu někde byla už řešena, zkus to najít... Nebo ještě vydrž, až sem zabrousí někdo, kdo má tu generáku motoru za sebou a vyjádří se ti k tomu...
Ložiska jsem dal všechny otevřený. Vzhledem k mým současným finančním možnostem ty výrazně levnější než je SKF... To není podstatný. Maká to.
Klika se točí dobře, ale nechápu jednu věc: Sesadíš kartery kvůli klice bez převodovky a řazení? Znova půlit? Nebo to už jde tak dobře, že na to stačí holé ruce?
V tomhle: http://mz-world.cz/forum/faq/bible/prirucka.pdf na straně 74 najdeš max. vůli ojničních ložisek. Novou ojnicí si ale moc nepomůžeš. DDR normu nemají... ale jezdí to. Dle videa by s tím něco udělat chtělo, ale vem to aspoň šuplerou.
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: úte 21. bře 2017 05:09
od Z00RS
Márty: Stažené to mam už delší dobu jen jsem na to úplně zapomněl
AresMlok: Moje finance také na tom nejsou nejlepší proto hledám uz i na ebay aby to vyšlo lacině ale zase ne žádnou chinu
Jinak kartery jdou menší silou sundat normálně kdyz na tom není žádný tmel
Jaké ložiska jsi tedy koupil ? Já furt nacházím ty dražší SKF atd.
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: úte 21. bře 2017 08:24
od Z00RS
Ještě mě napadlo jak měříte mezeru mezi hlavou a pístem ? Napadlo me vzít třeba cín ohnout strčit do hlavy a kopnout a pak změřit tloušťku placky cínu může to tak být ?
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: úte 21. bře 2017 11:42
od Pete
Ano, ohnout tlustou pájku, protáhnout dírou svíčky a protočit klikou
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: úte 21. bře 2017 12:06
od Márty
Z00RS píše:Jaké ložiska jsi tedy koupil ? Já furt nacházím ty dražší SKF atd.
Zkus ZKL (to by měl být bývalý Kinex) nebo ZVL - jsou levnější než SKF a kvalita "prý" taky není špatná...
Ke karterům... Když jsem půlil motor, tak jsem stáhl ložiska spolu s klikou (zůstaly na klice) a kartery při stahování hodně brečely. Kraválu požehnaně a stahovací přípravky se dost kroutily...
Proto si myslím, že hřídele kliky budou mít u Tebe o chlup menší průměr než by asi měly mít. Představa, že bych sesadil kartery bez střev jen pro to, abych zjistil jestli se mi volně točí klika - brrr.
Kliku jsem měl v mrazáku na -20°C, ložiska jsem ohřál přes 100°C (voda po nich lítala bez odporu) a než jsem ho z plotny sundal a nahulil na hřídel, tak mi jedno stihlo vystydnout tak, že mi zůstalo v půlce hřídele. Trubku nemám, tak dolů a znova. Ohřál jsem ho víc a potvora zmodralo = vyhodit a koupit nový. Kliku jsem mrazil tedy třikrát. Fotky mi bohužel zařvaly s HDD...
Do ohřátých karterů (voda opět volně lítala) jsem posadil kliku s ložiskama a to šlo volně potopit. Nemusel jsem tedy ladit žádný vůle. Oni to maj skopčáci vymyšlený celkem dobře. Samozřejmě jsem si před montáží okotoval jak kliku, tak kartery. Krásně jim vše ladí. Podmínka je správně slisovaná klika...
Re: GO motoru - Z00RS
Napsal: ned 26. bře 2017 10:22
od Z00RS
Jak je to s podložkami ? Jak zjistím kam která patří a jaký rozměr a případně kde sehnat ?